Mitä vaatteita vaatekaapin olisi hyvä sisältää?
Käytännössä mulla ei ole mitään vaatteita. Mitä kannattaisi hankkia että olisi semmoinen perusvaatteisto?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mun ehdotus kaikille on trenssitakki :)
Tyylikäs, kevyt ja tarpeen tullen peittävä. Jos on vaikka pieni turvotus, ei tarvi laittaa sitä lyhyttä ja piukkaa farkkutakkia.
Ei tietenkään sovi kaikkien tyyleihin, mutta useimpien. Kun värejäkin on monia: perus beige tai musta, tai esim tummansininen tai punainen.
Alapeukutin koska liikun moneen paikkaan pyörällä ja trenssitakki olisi siinä epäkäytännöllinen.
Ja kuulostaa siltä, että jos farkkutakki on piukka, niin oliskohan se vain pieni silloin?:D
Miksi jotkut ovat sitä mieltä, että jokaisen vaatekaapissa pitäisi olla huppari? :o
Perusarkivaatetus, tarkoitan lähinnä työtä riippuu ihan siitä miten työpaikalle haluaa/tarvitsee pukeutua. Mä olen sairaanhoitaja joten työvaatteet tulee työnantajan kautta. Joissakin ammmateissa voidaan pukeutua jakkupukutyylisesti eli vaatteet tarpeen mukaan. Vapaa-ajan vaatetus on sitten ihan oma juttu, millasissa vaatteissa on työpäivän jälkeen tai viikonloppuisin kotona. Tykkääkö leggingseistä, verkkareista vai farkuista, sen mukaan ostokset.
Riippuu ihan elämäntyylistä ja mausta. Sanoisin että vaatetta niin että joka päivä ei pesukonetta tarvitse pyörittää, itse pyrin siihen että vaatteita riittää vähintään viikoksi. Esim alushousuja on 10 kpl, sukkia 14 paria. Kannattaa miettiä
-arkivaatteet töihin
-arkivaatteet vapaa-ajalle
-tarvitseeko harrastus, ulkoilu yms vaatetta
-siistimmät vaatteet esim juhliin
Jotkut voivat mennä päällekkäin, esim ehkä voit käyttää joitain samoja arkivaatteita töissä ja vapaalla, tai työvaatteita siistimpää vaatetusta vaativissa tilaisuuksissa.
Kenkiä olisi varmaan hyvä olla ainakin kahdet per sää arkikäyttöön että on varakengät jos vaikka kastuvat tai hajoavat, mutta esim juhlakenkiä, kumppareita tms riittää usein yhdet.
En osaa ajatella noin suunnitelmallisesti eli hankin mitä sattuu ja lisäksi paljon laukkuja ja huiveja. Ostan kaiken paitsi alusvaatteet kirppareilta. Laadukkaista materiaaleista tehtyjä (puuvilla, pellava, viskoosi) ja tietynvärisiä. Melkein aina yksivärisiä, karsastan kirjavuutta. Yhdistelen kaikkea joskus vähän omituisestikin. Periaatteessa kaikki sopivat kaikkeen ja perusväri musta. Vaatteita on paljon. Teen karsintaa ajoittain ja kannan hyväntekeväisyyskirppisten keräyksiin ylimääräiset ja käyttämättä jääneet tai kaapissa kutistuneet
En omista toppahousuja, en tiedä miksi ne olis välttämättömät.