Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton kun en halua lähteä anopin mökille?

Vierailija
10.05.2021 |

Mökki on kovin pieni, anoppi nukkuu pienen tuvan pienessä alkovissa itse, samassa tilassa on avokeittiö (vesi ei tule eikä mene). Mökissä on erillinen sisäänkäynti kuistilta saunalle, pienessä pukuhuoneessa on meille levitettävä vuodesohva ja juuri ja juuri mahtuu lapsen matkasänky, muuta tilaa ei ole. Meillä ei ole mitään omaa rauhaa eikä tilaa olla, paitsi hyvällä säällä ulkona. Anoppi herää aikaisin ja paukkaa pukuhuoneen läpi saunasta hakemaan hampaidenpesuvettä, tiskivettä ulos jne. Ei voida illalla valvoa myöhäisellä iltapalalla tuvassa koska anoppi menee samassa tilassa aikaisin nukkumaan eikä voida valvoa pukuhuoneessa kun lapsemme pitää saada nukkua. Anoppi on loukkaantunut kun en halua tulla, mieskin vähän :( .

Kysymys otsikossa.

Kommentit (667)

Vierailija
41/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa matkailuauto tai vaunu lisätilaksi ja teidän perheelle.

Vierailija
42/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mene sinä  aina vain oman äitisi mökille, eikös niin.  Anopit ovat kauheita, eikös niin, ja oma äityli  ja omat sisaret niin ihania, eikös niin.

Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi lapsen kanssa sinne pukutilaan nukkumaan, kun kuitenkin heräävät ensimmäisinä. Te nukutte alkovissa.

Sitten anoppi saapuu tupaan kahvinkeittoon klo 6 aamulla. Ja siis siellä alkovissa on vain yhden hlön kapea sänky, koko tuvassa ei montaa neliötä ole. Ap

Vierailija
44/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää tehdä niin kuin itselle on parasta, jos et tykkää mennä sinne niin yksinkertaisesti et mene. Ei tarvitse miellyttää miestä, eikä varsinkaan anoppia! Naiset on kasvatettu liian kilteiksi ja miellyttämisen orjiksi, ei ole sinun asiasi jos joku pahoittaa mielensä siitä, että sinä et halua jotain tai pidä jostakin. Ei aikuinen järkevä ihminen pahoita mieltään siitä, ettei joku tykkää mökkeillä alkeellisissa oloissa kuin sillit suolassa. 

Vierailija
45/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmasti pro. Tai sit lit ihan helv... nyhverö. Miten et muka uskalla sanoa suoraan. Jos et niin kohdatkin tuohon tilanteeseen

Vierailija
46/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on taas mielensäpahoittajan AP löytänyt miehekseen. Oma appiukko on melko rasittava tapaus nykyään, joten en vieraile heillä kuin hätätapauksissa. Olen sanonut tämän vaimolle ja hän ymmärtää kyllä. 

Vierailija
47/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään menisi, ihan uskomattoman törkeää edes anopin ja miehen vaatia tuollaista. Mies menköön, mutta hänen pitää sitten vahtia lasta koko ajan.

En siis edes harkitsisi menemistä ja ihmettelen, että mies ja anoppi kehtaavatkin painostaa sinua menemään. On aika vetää rajat, älä ole kynnysmatto.

Vierailija
48/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olosuhteet on huonot tai yhteiselo kurjaa ei tarvitse mennä. Jos sopiva matka, voi käydä.

Itse menin aina lomilla sukumökille, jossa olin alinta kastia eli tiskaaja. Myöhemmin harmittanut mieheni kanssa, että miksi menimmekään!

Oma elämä joka perheellä ja tietenkin voi kyläillä vanhemmilla lastakin näyttämässä.

Pienistä ei kannata välittää, mutta jos yhteiselo ei toimi, silloin käy harvemmin.

Loma pitää viettää siten, että on mukavaa.

Vierailija
49/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo mene sinä  aina vain oman äitisi mökille, eikös niin.  Anopit ovat kauheita, eikös niin, ja oma äityli  ja omat sisaret niin ihania, eikös niin.

Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Omat vanhempanikin omistaa vastaavan tapaisen saunamökin, mutta sinne en mene eikä siitä kukaan loukkaannu. Ap

Vierailija
50/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on kuitenkin sitä sukupolvea, että kunnon ihmiset nousee viimeistään seitsemältä. Ei silloin saa kukaan nukkua ja asiasta on turha neuvotella.

Vierailija
51/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö anopille voisi ehdottaa, että ottaa valmiiksi vedet keittiöön jo illalla. 

Mutta siis kuvailet ihan painajaista, en suostuisi menemään.

Pitäisikö odotella parisen vuotta, jotta lapsenne on sen verran iso eskarilainen, että pärjää jo paremmin ilman anopin avustusta mökillä. 

Ja miksei mies halua hoitaa mökillä omaa lastaan?

Lapsi on pieni niin häntä on pakko vahtia aivan tauotta, mökki on ihan rannassa ja ranta paikotellen syvä, lisäksi mökki ei muutenkaan ole lapsiturvallinen kun on grillit, klapikoneet ym ym. Mies haluaa tehdä mökillä pihatöitä, uida, lämmittää saunaa jne. Ap

Eli mies menee mökille huvittelemaan, sinun hommasi on vahtia lasta ja maksaa miehen huvista viihdyttämällä anoppia?

Juu ei.

Itse olen joutunut vastaaviin tilanteisiin, mutta OMIEN vanhempieni kanssa. Mieheni ja isäni tulevat hyvin juttuun, joten mies tahtoo mennä sinne jatkuvasti. Miehet sitten puuhailevat kaikkia omia juttujaan keskenään, ja minulle jää mukuloiden vahtiminen ja äitini kanssa seurustelu.

Tai jäi, nykyään mies käy aivan sujuvasti MINUN vanhempieni luona yksinään tai lasten kanssa, kun minä en kerta kaikkiaan jaksa. Selkäni on onneksi niin romuna, että voin vedota koska hyvänsä siihen että en pysty istumaan automatkaa, kuten en pystykään.

Tuo sama kuvio on muuten aina, jos on miehiä ja naisia. Tuttavapariskuntienkin kesken. Miehet tekee keskenään jotain hauskaa, ja sitten naisten tehtävä on vahtia kakaroita ja juoruta keskenään. En lähde enää tuollaisiin ollenkaan mukaan.

Minä ja mieheni olemme harrastaneet samaa lajia pitkään. Laji on aika miesvaltainen, joten harrastuskaverit ovat miehiä. Minä olen normireissulla "yksi jätkistä", mutta anna olla jos joku ottaa joskus tyttöystävänsä mukaan: yhtäkkiä ryhmädynamiikka muuttuu ja jotenkin huomaan että miehet huitelee jossain ja minun oletetaan viihdyttävän sisätiloissa naista, jota en tunne ja joka ei kiinnosta minua pätkääkään.

Mutta tosiaan, ap, jos et aivan erityisesti rakasta anoppisi kanssa juttelemista, älä lähde. On aivan selvää että miehesi tahtoo leikkiä ja sinun on tarkoitus pitää lapsi pois jaloista ja anoppi tyytyväisenä.

Suurin osa kavereistani on miehiä, ja yleensä olemme minä, mieheni, ja yhteiset kaverimiehemme-porukalla liikkeellä. Silloin kaikki tekee kaikkea, eikä kukaan joudu olla yksin, tai jossain pienemmässä sisäisessä porukassa. Annas olla jos joskus on kaverilla tyttis mukana, niin minusta kaavaillaan heti tälle naiskaveria että miehet saavat olla kavereiden kesken rauhassa. Ovat kyllä oppineet jättämään naiset pois illanvietoista, kun olen vain kylmästi jättänyt huomioimatta tämän yrityksen nakittaa minut "lapsenvahdiksi".  Myös saunahommat muuttuu heti kun tulee muita naisia mukaan. Yhtäkkiä minun pitäisikin saunoa tämän tuikituntemattoman naisen kanssa kahdestaan, samalla kun muut kaverit saunovat keskenään. Sama myös jos mukaan tulee joku oudompi mies jolla on nainen kotona, eikä hän siksi voi saunoa minun kanssani. Yleensä teen vain niin että tulen pukuhuoneeseen ja sanon että minä tulen nyt myös saunaan, ja se kelle se ei ole ok, voi poistua itse paikalta, koska ei minua huvita yksin olla.

Vierailija
52/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on kuitenkin sitä sukupolvea, että kunnon ihmiset nousee viimeistään seitsemältä. Ei silloin saa kukaan nukkua ja asiasta on turha neuvotella.

Anoppi on jo ikääntynyt, mekin olimme molemmat jo 40 kun saimme ainokaisemme. Ehkä parikymppisenä olisin sopeutunut telttaan mutta en oikein enää. Ap

Vierailija
53/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan niin sitä päivää kun nämä boomerit ja suuret ikäluokat poistuvat keskuudestamme. Syyllistäminen, mielensäpahoittaminen ja painostaminen ovat henkistä väkivaltaa. Kenenkään ei tarvitse kuunnella passiivisagressiivista marttyyrishowta.

Vierailija
54/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa matkailuauto tai vaunu lisätilaksi ja teidän perheelle.

Eiköhän se ole anopin tehtävä maksaa matkailuauton vuokra, jos kerran pyytää kyllään ja suuttuu jos ei mennä.

55/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö miehesi (oletko kertonut suoraan) mikä mökillä olemisessa mättää? Älä uhraa omaa hyvinvointiasi

muiden takia. Jaksa sinnitellä jonkin verran, etteivät välit mene täysin poikki. Lapsesi kasvaa pian, eikä miehesi voi käyttää sitä tekosyytä, ettei pärjää yksin lapsen kanssa. Pystytkö kertomaan anopillesi, että on muuten mukavaa, mutta on hieman ahdasta, etkä sen vuoksi tule mökille niin usein kuin anoppi haluaisi.

Koeta hoitaa asia nyt, muuten se jää hoitamatta. Aikuisena ihmisenä anopin pitäisi ymmärtää järkevä selitys. 

Vierailija
56/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet kyllä aika pikkumainen. Kaikilla nyt vaan ei ole mökillään sulle omaa privaattiosastoa. Miksi ette voi iltaa istua ulkona? Meneekö teidän parisuhde parissa päivässä pilalle, jos ette saa olla kahden? Eikö se riitä, jos nostat illalla anopille kamat valmiiksi, että saatte nukkua vähän pidempään?

Vierailija
57/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä37570 kirjoitti:

Tietääkö miehesi (oletko kertonut suoraan) mikä mökillä olemisessa mättää? Älä uhraa omaa hyvinvointiasi

muiden takia. Jaksa sinnitellä jonkin verran, etteivät välit mene täysin poikki. Lapsesi kasvaa pian, eikä miehesi voi käyttää sitä tekosyytä, ettei pärjää yksin lapsen kanssa. Pystytkö kertomaan anopillesi, että on muuten mukavaa, mutta on hieman ahdasta, etkä sen vuoksi tule mökille niin usein kuin anoppi haluaisi.

Koeta hoitaa asia nyt, muuten se jää hoitamatta. Aikuisena ihmisenä anopin pitäisi ymmärtää järkevä selitys. 

Molemmat tietää. Mutta anoppi vetoaa siihen että hän on niin vanha ja kyseessä on ainoa lapsenlapsi jonka kanssa hän haluaisi viettää kesiä suvun vanhoilla mailla jne. Ja mies vetoaa siihen että anoppia pitäisi ymmärtää ja tulla vastaan asioissa ja myös siihen että hänkin haluaisi lapsen tutustuvan suvun maisemiin. Ap

Vierailija
58/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on miehellesi supertärkeä ja hän haluaa sinut ehdottomasti mukaan, lähde yhdeksi yöksi. Tai entä jos ottaisitte teltan pihalle ja nukkuisitte siinä yhden yön tai kaksi, ihan miten hermo kestää?

Inhoan itse tuollaisia tilanteita yli kaiken ja mies saa mennä lasten kanssa keskenään. Tuossa kyllä ehkä joustaisin siksi yhdeksi yöksi tai harkitsisin telttaa tai mahdollisesti jotain hotellia tai muuta majoitusta läheltä?

Tuo mökki kuulostaa niin ahtaalta että mielestäni voi ihan suoraan sanoa että tulee liian tukalat olot. Minun vanhempieni mökillä on 250 neliötä ja kuusi makkaria ja silti aina katsotaan tarkkaan että ei ängetä sinne kaikki 10 henkeä samaan aikaan vaan ihan max.2 porukkaa eli 5 henkeä. Lapsena oli kiva olla isolla suvulla ahtaissa tiloissa mutta ei kyllä nyt enää aikuisena, edes oman suvun kesken.

Vierailija
59/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä aika pikkumainen. Kaikilla nyt vaan ei ole mökillään sulle omaa privaattiosastoa. Miksi ette voi iltaa istua ulkona? Meneekö teidän parisuhde parissa päivässä pilalle, jos ette saa olla kahden? Eikö se riitä, jos nostat illalla anopille kamat valmiiksi, että saatte nukkua vähän pidempään?

Ei parisuhdetta haittaa jos emme saa olla kahden vaan itse en kestä sitä että omaa rauhaa ei ole. Mökki on kaukana, miehen lapsuuden paikkakunnalla, jonne ajaa viisi tuntia ja siellä ei ole lähistöllä hotelleja. Ei sinne siis yhden yön vuoksi oikein mennä. Minulle kävisi päivävierailu mökille niin että yövyttäisiin pari yötä kauempana hotellissa, mutta se ei taas miehelle käy kun sitten ei voi olla iltaa mökillä jne. Ap

Vierailija
60/667 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37570 kirjoitti:

Molemmat tietää. Mutta anoppi vetoaa siihen että hän on niin vanha ja kyseessä on ainoa lapsenlapsi jonka kanssa hän haluaisi viettää kesiä suvun vanhoilla mailla jne. Ja mies vetoaa siihen että anoppia pitäisi ymmärtää ja tulla vastaan asioissa ja myös siihen että hänkin haluaisi lapsen tutustuvan suvun maisemiin. Ap

Suvun maihin, voi jeesus. Samanlaista peltoa ja metsää on koko Suomi täynnä. Ei lapsi niistä maista mitenkään henkisesti tai fyysisesti rikastu. Nämä suku ja kun suku näin on aina tehty mammat on kaikkein raskaimpia. Hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi