Mies vaihtoi lennosta uuteen
Erosimme kuukausi sitten miehen kanssa ja mies oli se joka teki lopullisen päätöksen erosta. Nyt on sitten selvinnyt, että on ilmeisesti samoin tein alkanut pyörimään työkaverinsa kanssa, jonka aavistelin jo aiemmin olevan kiinnostunut miehestäni ja tiedän heidän olleen myös työn ulkopuolella yhteyksissä. Mies ilmeisesti viettää öitään naisen asunnolla ja muutoinkin pyörivät yhdessä. Meillä on yhteinen lapsi ja hänkin on kertonut naisen olleen mukana kun ovat isän kanssa viettäneet aikaa. Miehen mukaan mitään sutinaa ei ole ollut ennen meidän eroa vaan hänen mukaansa olen ollut täysin turhasta mustasukkainen. Miehen välit tuohon naiseen oli yksi iso syy siihen miksi meille ero tuli, vaikka syitä oli muitakin. Hän on kuitenkin saanut minut tuntemaan jälkeenpäin suurta syyllisyyttä siitä että tunsin suhteen aikana mustasukkaisuutta heidän väleistään ilman syytä. Mutta kyllähän se herättää kysymyksiä jos samoin tein eron jälkeen aletaan suhteeseen. Asiahan ei tietenkään minulle enää sinänsä kuulu, mutta kuvio satuttaa hyvin paljon. Lapsen takia joudumme tietenkin olemaan tekemisissä mikä tuntuu tällä hetkellä aika raskaalta, mutta yritän parhaani mukaan asettua tilanteen yläpuolelle. Silti päässä risteilee paljon ajatuksia siitä puhuuko mies totta, että todellakaan heillä ei ollut mitään vispilänkauppaa suhteemme aikana vaan kuvittelin kaiken. Olen soimannut itseäni melkoisesti näistä asioista.
Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kommentit (183)
Melko sama kuvio oli meilläkin. Ehkä ei ollut sitä fyysistä pettämistä, mutta jotain silti. Ja meilläkin vedettiin heti lapset mukaan siihen "uusperhekuvioon" Minulla ei ollut enää mitään tunteita miestä kohtaan, mutta etenkin lasten puolesta tuollainen harmitti. Yrittivät kuitenkin hekin toipua erosta ja isin luona onkin heti uusi nainen. Hyvä jos itse ehdin sieltä pois muuttaa. No, karma kohtasi ja ei he kauaa yhdessä olleet. Miestä ei käy sääliksi yhtään, vaikka ihan romuna olikin, kun ei olekaan onnistunut löytämään uutta. Lasten puolesta harmittaa, kun ehtivät jo tähän naiseen tutustua ja sit käy noin.
En ymmärrä minkälainen ihminen tuollaiseen edes ryhtyy, siis se toinen nainen. En itse ikinä sekaantuisi juuri eronneeseen, saati suostuisi hänen lapsia tapaamaan. Mutta se paras kosto exälle on ollut, että olen pärjännyt eron jälkeen hyvin. Paremmin asiat kuin tällä exällä.
Väittäisin kyllä, että kumpikin sukupuoli voi toimia näin, jos hyviä kumppani ehdokkaita on ns. jonoksi tyrkyllä. Harvoin noi kuuluisat julkkikset pitkään yksinään jaksaa pyöriä. Mutta ainakin tavismiehellä on yleensä eron jälkeen pitkä rupeama yksi oloa.
Joku neuvoi hyvin, että yritä omaksua ulkopuolisen tarkkailijan rooli, kun joudut tekemisiin miehen kanssa. Analysoi tilanteita juurikin niin, että nyt hän yrittää syyllistää/vierittää syytä/manipuloi/tekee x. Silloin alkaa nähdä miehen luonteen selvemmin, eikä reagoi niin rankasti tunteella.
Veikkaanpa ap, että löytäisit suurta apua ja helpotusta kirjasta Lundy Bancroft: Why does he do that. Suosittelen tilaamaan sen netistä.
Vierailija kirjoitti:
Joku neuvoi hyvin, että yritä omaksua ulkopuolisen tarkkailijan rooli, kun joudut tekemisiin miehen kanssa. Analysoi tilanteita juurikin niin, että nyt hän yrittää syyllistää/vierittää syytä/manipuloi/tekee x. Silloin alkaa nähdä miehen luonteen selvemmin, eikä reagoi niin rankasti tunteella.
Veikkaanpa ap, että löytäisit suurta apua ja helpotusta kirjasta Lundy Bancroft: Why does he do that. Suosittelen tilaamaan sen netistä.
Kiitos vinkistä, täytyy varmaan hankkia tuo kirja. Hyvä neuvo oli myös tuo ulkopuolisen tarkkailijan rooliin asettuminen, vielä se on ollut vaikeaa koska tunteet ovat todella pinnassa. Kova ikävä miestä on kaikesta huolimatta ja valitettavasti syyllisyyden tunteet ovat minussa aika tiukasti. Paljon täytyy itseä psyykata kohtaamisiin kun hän lasta hakee. Ehkä siihenkin ajan myötä harjaantuu. Ap
Työkaverin kanssa pelehtiminen tuntuu nykyisin olevan todella yleistä. Taipailemani mies vakuutteli kovin olevansa vaan kavereita naispuolisen kollegansa kanssa. Paskanmarjat, some paljasti totuuden.
Toki ap:n tilanne on huomattavasti paskempi, kun kerran pitkäaikainen suhde kyseessä ja yhteinen lapsikin. Voiko enää kehenkään luottaa. Toivotan ap:lle jaksamista.
Voi olla niinkin, että kiinnostusta oli ilmassa ja mies jätti voidakseen tutustua tähän uuteen paremmin. Sitten kolahti ja homma etenee vauhdilla.
Niin tai näin, asian vatvominen on ymmärrettävää, mutta kuluttaa ennen kaikkea sinua itseäsi.
Yritä löytää joku itsellesi mieluinen selitys tapahtumille, ja yritä sitten päästä erosta hiljalleen yli. Älä yritä selvittää asioita miehen kanssa. Eronne on liian tuoreja mies ei sinun hyvinvoinnistasi välitä. Käsittele asiat yksin, ja päästä irti pikkuhiljaa.
Olenko sosiopaatti kun minulta meni nyt aivan ohi ap:n syyllisyydentunteiden pointti?
Mies ihmettelee kun lapsi kiukuttelee hänelle normaalia enemmän. En viitsinyt edes yrittää sanoa, että johtuisiko näistä muutoksista mitä nyt on aika nopeaan tahtiin tapahtunut. Ap
Ei välttämättä ole ollut mitään suhteenne aikana. Olen ihastunut työkaveriin. En koskisi varattuun mieheen. Sitten, kun eroaa. Ja on ollut vuoden yksin, niin isken kiinni heti 🤭
Vierailija kirjoitti:
Hahah.
Mun ex asui pari kuukautta toisen naisen kanssa ennenkun sain tietää.
Miksi se mies sulle myöntäisi mitään?
Ei sattumoisin ole Tero?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on nyt ymmällään tilanteesta ja ihmettelee miksi näin nopeasti vieras aikuinen pyörii kuvioissa. Senkin takia suututtaa. En aio heittäytyä kuitenkaan millään tavalla hankalaksi ja lapsi on tässä kaikkein tärkein. Edelleen mies kuitenkin pitää kiinni tarinastaan, että olivat vain hyviä ystäviä ennen eroa. Totta tai ei, kuka tietää. Eihän minun pitäisi tällä päätäni vaivata, mutta ehkä se kuuluu myös eroprosessointiin pohtia mitä tapahtui ja miksi.
Olet viisas nainen, kun ajattelet noin. Minusta on myös ikävää sotkea lapset heti mukaan. Onko exälläni myös viikonloppuja lapsi vapaata? Ettei niitä lapsia tarvitse sotkea kuvioon.
Vierailija kirjoitti:
Todella monet miehet ei yksinkertaisesti osaa olla yksin. Suhteesta toiseen hypitään eikä missään vaiheessa pysähdytä käsittelemään mitään tai ottamaan vastuuta mistään.
Toiset naisetkin toimivat noin 👍
Jotain ainakin on ollut.. sellaista, mitä ei pitäisi olla kun ollaan suhteessa.
Älä sitä sinä enää sure. Keskity omaan ja lapsen onneen.
Ei välttämättä ole aiemmin ollut sutinaa vakavasti; on naisia jotka iskevät kyntensä heti kun mies virallisesti vapautuu.
On myös niin, että mies on yksin vain niin kauan kuin puhtaita paitoja riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mies ihmettelee kun lapsi kiukuttelee hänelle normaalia enemmän. En viitsinyt edes yrittää sanoa, että johtuisiko näistä muutoksista mitä nyt on aika nopeaan tahtiin tapahtunut. Ap
Viisas nainen siirtyy syrjään, kun lapsi oireilee. Ja antaa hänen olla vain vanhempansa kanssa. Samoin viisas mies. Suhdetta voi hoitaa, kun lapsi on toisella vanhemmalla.
Suhde oli selvästi kuollut jo ajat sitten, joten turha sen perään itkeä. Mies oli löytänyt uuden kumppanin ja sekin on hyvä asia. En usko pettämiseen, mutta selvää että mies on miettinyt suhdetta uuden naisen kanssa vielä teidän ollessa yhdessä.
Katkeruudesta ei ole mitään iloa, jatka elämääsi.
Kyllä oli vittumaisesti mieheltä tehty, hyi! Vaan, minkä sille voi, tulee todennäköisesti vielä katumaan.
Mitäpä tuota vatuloimaan. Se on selvä, että sutinaa on ollut. Mies tulee sen kieltämään ikuisesti, joten älä turhaa kiusaa itseäsi asialla enempää.
Nyt vaan eteenpäin.
Mies yrittää vaan siirtää syyllisyyden tuntojaan sinuun. Älä puhu hänen kanssaan enää muusta kun lapsesta. Jatkat omaa elämääsi ja unohdat hänet. Löydät uuden, kunnollisen miehen ja olet onnellinen.
Mies jatkaa matkaa kohta taas uuteen naiseen, tämän nykyisen selän takana. Et siis menettänyt mitään.
Mitä väliä? Koita elää omaa elämääsi.