Mies vaihtoi lennosta uuteen
Erosimme kuukausi sitten miehen kanssa ja mies oli se joka teki lopullisen päätöksen erosta. Nyt on sitten selvinnyt, että on ilmeisesti samoin tein alkanut pyörimään työkaverinsa kanssa, jonka aavistelin jo aiemmin olevan kiinnostunut miehestäni ja tiedän heidän olleen myös työn ulkopuolella yhteyksissä. Mies ilmeisesti viettää öitään naisen asunnolla ja muutoinkin pyörivät yhdessä. Meillä on yhteinen lapsi ja hänkin on kertonut naisen olleen mukana kun ovat isän kanssa viettäneet aikaa. Miehen mukaan mitään sutinaa ei ole ollut ennen meidän eroa vaan hänen mukaansa olen ollut täysin turhasta mustasukkainen. Miehen välit tuohon naiseen oli yksi iso syy siihen miksi meille ero tuli, vaikka syitä oli muitakin. Hän on kuitenkin saanut minut tuntemaan jälkeenpäin suurta syyllisyyttä siitä että tunsin suhteen aikana mustasukkaisuutta heidän väleistään ilman syytä. Mutta kyllähän se herättää kysymyksiä jos samoin tein eron jälkeen aletaan suhteeseen. Asiahan ei tietenkään minulle enää sinänsä kuulu, mutta kuvio satuttaa hyvin paljon. Lapsen takia joudumme tietenkin olemaan tekemisissä mikä tuntuu tällä hetkellä aika raskaalta, mutta yritän parhaani mukaan asettua tilanteen yläpuolelle. Silti päässä risteilee paljon ajatuksia siitä puhuuko mies totta, että todellakaan heillä ei ollut mitään vispilänkauppaa suhteemme aikana vaan kuvittelin kaiken. Olen soimannut itseäni melkoisesti näistä asioista.
Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kommentit (183)
Vähän hälyttävää jos muutenkin on ollut vaikeuksia ottaa vastuuta omista teoistaan...
Lapsi on nyt ymmällään tilanteesta ja ihmettelee miksi näin nopeasti vieras aikuinen pyörii kuvioissa. Senkin takia suututtaa. En aio heittäytyä kuitenkaan millään tavalla hankalaksi ja lapsi on tässä kaikkein tärkein. Edelleen mies kuitenkin pitää kiinni tarinastaan, että olivat vain hyviä ystäviä ennen eroa. Totta tai ei, kuka tietää. Eihän minun pitäisi tällä päätäni vaivata, mutta ehkä se kuuluu myös eroprosessointiin pohtia mitä tapahtui ja miksi.
Ihan perus. Suurin osa miehistä toimii näin, uusi nainen katsottuna kun vielä vanhan kanssa. Ne kun reppanat eivät pärjää yksin kuin haaveissaan.
Todella monet miehet ei yksinkertaisesti osaa olla yksin. Suhteesta toiseen hypitään eikä missään vaiheessa pysähdytä käsittelemään mitään tai ottamaan vastuuta mistään.
Mitä todennäköisimmin toinen nainen on ollut se viimeinen sysäys eroon, ja heillä on ollut jonkin asteen suhde ennen kuin teillä meni poikki. Valitettavasti. Näin toimivaa ihmistä et saa vastuuseen tekosista, etkä varmaankaan koskaan saa varmasti tietää missä vaiheessa suhde on alkanut. On mahdollista että sitä on kestänyt pitkäänkin esim. pari vuotta, tai on mahdollista, että ovat aloittaneet suhteen heti kun mies on lähtenyt. Oli niin tai näin, ei vaikuta siltä että mies on panostanut suhteeseenne yhtä paljon kuin sinä, eli pois syyllisyydentunteesi, ja nyt pakko katsoa vain eteenpäin. Koita käsitellä vihat terapiassa, ettet jää kärsimään yksin katkeruudesta, vaan pääset itsekin joskus nauttimaan elämästäsi taas.
24 oli siis ap. Lisään vielä, että eilen lapsen hoitokuvioista viestiteltäessä mies jälleen muistutti, kuinka minä olen eron alulle panija ja näin ollen syyllinen tilanteeseen. Kieltämättä oli ilta pilalla sen jälkeen. Ap
M26 kirjoitti:
Saako kysyy, et mitä miehen naisasiat siulle kuuluu? Kokeileppa antaa miehen olla rauhassa ja keskity kanavoimaa vainoharhasuutes johonki muuhun.
Sun jutut on aina yhtä tyhmiä ja lapsellisia. Voisit keskittyä olemaan hiljaa.
Kuulostaa aika manipulatiiviselta käytökseltä miehen taholta.
Vierailija kirjoitti:
24 oli siis ap. Lisään vielä, että eilen lapsen hoitokuvioista viestiteltäessä mies jälleen muistutti, kuinka minä olen eron alulle panija ja näin ollen syyllinen tilanteeseen. Kieltämättä oli ilta pilalla sen jälkeen. Ap
No niinhän sinä olet ottanut eron ensin puheeksi. Mies päätyi uuteen naiseen, kun harva mies pärjää yksin ja mies ajatteli sinun lähtevän
Nyt vain virallisesti sovitte tarkoin lapsenhoidon ja tapaamiset niin ei tarvi enää viestitellä tai soitella exälle.
Ole jääkuningatar. Älä ota enää puheeksi asioita äläkä jatka niistä keskustelua tai väittelyä.
Ole jääkuningatar. Kirjoita kylppärin peiliin OLEN JÄÄKUNINGATAR.
Tämä nainen on pyörinyt kuvioissa jo pidemmän aikaa ennen eroa. Niin teki exä minun kanssani erotessaan vaimostaan ja samoin oli uusi nainen kierroksessa ennen meidän eroa. Jep, tiedän. Karma kohtasi minut ja sain sen mitä tilasin. Opikseni olen ottanut enkä koske yhteenkään mieheen enää.
M26 kirjoitti:
Saako kysyy, et mitä miehen naisasiat siulle kuuluu? Kokeileppa antaa miehen olla rauhassa ja keskity kanavoimaa vainoharhasuutes johonki muuhun.
Pitkän suhteen jälkeen toivoisi tulevan exän arvostavan edes sen verran, että olisi selkärankaisesti rehellinen. Siksi. Muuten exällä ja hänen uudella elämällään ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin myös se joka alunperin otti eron puheeksi, vaikkakin olisin ollut vielä halukas jatkamaan ja työstämään ongelmia. Mies teki lopullisen päätöksen. Hän syyllistää minua siitäkin, että otin eron alunperin puheeksi, sen jälkeen hänen tunteensa kuulemma muuttuivat eikä hän kyennyt enää muuhun kuin suhteemme päättämiseen. Suhteemme aikanakin hänen oli aika vaikeaa ristiriitatilanteissa myöntää omaa osuuttaan vaan usein hänen mukaansa minä reagoin väärin ja hänellä ei ollut syytä olla pahoillaan. Suhteessamme oli kuitenkin myös paljon hyvää ja hän on hyvä isä. Ap
Nyt ensimmäisenä kannattaa ihan kunnolla tiedostaa tuo miehen käyttäytymismalli. Hän ei tule varsinkaan eron jälkeen muuttumaan ja tulee syyttämään/syyllistämään sinua varmasti kaikesta ihan loppuun asti. Miehen tulkinta tai sanomiset eivät kuitenkaan ole totuus, eikä sinun enää tarvitse käyttää aikaa siihen, että saisit miehen myöntämään tai ymmärtämään jotain. Yritä suhtautua asiaan se tiedostaen ja enemmän vain havainnoida, että "taas se kääntää kaiken minun syyksi, heh" tai "onpa hauska seurata vierestä miten toinen ei pysty ottamaan mitään vastuuta teoistaan".
Lasten kuulleen heidän isäänsä kannattaa tietenkin kohdella ja hänestä puhua neutraalisti, mutta ei sinun tarvitse omassa päässäsi häntä puolustella: "oli hänessä hyviäkin puolia". Eron jälkeen on ihan sallittua keskittyä niihin huonoihin puoliin ja toisaalta olla pettynyt hänen käytökseen. Sinulla on suruprosessi menossa.
Kato ku ymmärtävä ystävä ja ihana ihminen, ihan vaan ystävyys - ja seksisuhde.
Voihan olla, että mies myös uskoo itse ettei mitään ole tapahtunut. Jotkut ihmiset näet vetävät rajan vasta siihen, kun mennään sänkyyn. Mikäli näin ei ole käynyt, mies saattaa oikeasti ajatella ettei mitään ole tapahtunut. Totuushan on, että miehen ja naisen välillä voi tapahtua paljon asioita jo ennen mitään varsinaista konkretiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin myös se joka alunperin otti eron puheeksi, vaikkakin olisin ollut vielä halukas jatkamaan ja työstämään ongelmia. Mies teki lopullisen päätöksen. Hän syyllistää minua siitäkin, että otin eron alunperin puheeksi, sen jälkeen hänen tunteensa kuulemma muuttuivat eikä hän kyennyt enää muuhun kuin suhteemme päättämiseen. Suhteemme aikanakin hänen oli aika vaikeaa ristiriitatilanteissa myöntää omaa osuuttaan vaan usein hänen mukaansa minä reagoin väärin ja hänellä ei ollut syytä olla pahoillaan. Suhteessamme oli kuitenkin myös paljon hyvää ja hän on hyvä isä. Ap
Eli on sinun ansiotasi, että suhteenne päättyi.
Helvetin hyvä että pääsit tuollaisesta pellestä eroon. Sutinaa on selvästi ollut jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on sinun ansiotasi, että suhteenne päättyi.
Minä tosiaan otin eroamisen puheeksi vaihtoehtona mikäli emme pääse yhteisymmärrykseen asioista. En kuitenkaan nähnyt eroa silloin realistisena vaihtoehtona ja toin esiin, että haluaisin yrittää kaikkeni suhteemme eteen. Jälkeenpäin ajateltuna matelin ehkä liikaakin miehen jalkojen juuressa tuossa tilanteessa ja olin valmis mihin vaan kompromisseihin, koska en halunnut joutua eroon. Mies ei sitten lopulta halunnut enää yrittää.
Todellakin minun puolestani mies saa nyt tehdä mitä haluaa kunhan lapsen asiat hoidetaan asiallisesti, mutta kyllähän tämä väistämättä sattuu todella paljon. Ap
Ap, jos olisit alunperinkin valinnut lapsesi isäksi kiltimmän miehen, et nyt olisi tuossa tilanteessa.
Kyllä siinä jotain on täytynyt olla tai sitten nainen on ollut sopivasti tyrkyllä ja mies on ottanut hänet itselleen laastariksi kun ei kestä olla yksin.