Jatkuvasti bileitä pitävä naapuri
Hei. Yläkertaan on n. 3vko sitten muuttanut pariskunta. He ovat koko tämän ajan pitäneet ihan hirveitä bileitä, aamusta iltaan... Musiikki soi (kunnon House musa) aamusta iltaan, bassot täysillä että huonekalut tärisee, ei kuule omaa ääntä, ajatuksista puhumattakaan. Lisäksi siellä on aina kunnon jengi paikalla, veikkasin ainakin 3-5hlö. Ja koska musiikki on niin kovalla, ne huutavat jatkuvasti toisillensa. Huonekaluja siirrellään keskellä yötäkin, tömistellään varmaan kengät jalassa, hypitään, heitellään painavia esineitä parketti lattiaan. Olen aivan loppu tätä. Olen soittanut isännöitsijälle, mutta mitään ei tunnu vielä tapahtuvan. Soitin pari yötä sitten poliisit, koska bileet kestivät jälleen kerran puol 2 asti (nämä kestävät yleensä ainakin puol 3 asti yöhön) ja sama meno jatkuu, oikeastaan tuntuu että soittavat nyt vielä sitäkin kovemmalla ja mölyävät, vaikka luulin ettei se voi olla enää mahdollista. Minulla on pieni lapsi, 1 vuotias, jonka rytmit on mennyt ihan pilalle noiden takia. Myös sen jälkeen kun soitin poliisit, ilmeisesti oveni eteen oli k*stu koska oli jotain märkää rappukäytävässä ja kauhea haju. Ahdistaa, jos ne tietää että se oon ollut minä joka soitin poliisit, mutta oon tätä kestänyt jo 3vko lapseni kanssa.. enkä uskalla mennä sanomaan heille mitään, ettei tapahdu mitään, koska meno siellä tuntuu olevan tosi agressiivista, enkä uskalla ottaa mitään riskiä. Mitä teen?? Oon ihan loppu tätä!!
Kommentit (66)
Soita uudestaan isännöitsijälle ja ota vähän vaativampi ote asiaan.
Täällä asui myös pariskunta joka biletti aina yöllä ja ihmisiä tuli ja meni ja rappukäytävään heitettiin roskia ja viinapulloja hajotettiin. Onneksi talossa on systeemit että että sähkökaapista sähköt pois kaikista asunnoista jos haluaa tai vaikka yhdestä asunnosta. Minä siis otin sähköt pois bilettävän pariskunnan asunnosta. Sanoin ettäähköt palaa kun muutatte pois metelöimästä. Ihmiset käy töissä ja ne haluaa nukkua.
Soitto poliisille, mikäli meteliä on yöllä.
No mitä se isännöitsijä sanoi? Ilmoita uudestaan ja uudestaan, yksi varoitus ei tuollaisia metelijöitä useinkaan pidättele, vaan tarvitaan useampi ja vuokrasopimuksen irtisanominen tai häätö jos eivät lähde irtisanomisenkaan jälkeen vapaaehtoisesti. Toki jos häätöön menee niin joudut kestämään niitä vielä kuukausia ennen kuin se tulee täytäntöön. Kannattaa kysyä myös naapureita mukaan valituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos isännöitsijä ei tee mitään niin ei siinä auta kuin muutto.
Niin tosiaan soitin tiistaina sinne, ja sekin oli mennyt jo kiinni niin meni sinne hätä päivystykseen, mutta kirjasivat sen siinä ja sanottiin että voiko isännöitsijä mulle soittaa, ja sanoin tottakai mutta ei ole vielä kuulunut mitään.. olen miettinyt muuttoa jo tosissani. Harmittaa, koska muut naapurit tosi ihania ja paikka on ihana, paljon lapsiperheitä jne. Suututtaa niin paljon, kun suunnittelin asuvani tässä vielä pitkään..
Häädön "ansaitsemiseen" menee aika kauan. Eli et voi tehdä muuta kuin jatkaa poliisille soittamista, jos yöllä on meteliä. Ei poliisit kerro, kuka soiton teki.
Asutko siellä Lehtisaaren huumealueella?
Tuo on todella huono juttu, käy hermojen päälle. Metelöintiä on vaikea saada loppumaan, ja vielä vaikeampi saada riekkujia pois talosta. Ainut mitä voi tehdä on itse muuttaa muualle, eikä silloinkaan ole takuita että olisi rauhallisempaa.
Häätöön tarvitaan ainakin kolmen asujan valitukset eli juttele naapureitten kanssa
Juttele muiden naapureiden kanssa, ryhmäpainetta isännöitsijälle. Kerrostalossa täytyy sietää se, että kaikki ei mene aina niinkuin toivoisi ja porukat saattavat möykätä mutta tuollainen ei ole enää sietokyvyn rajoissa.
Koita saada muita asukkaita apuihin.
Vierailija kirjoitti:
Häätöön tarvitaan ainakin kolmen asujan valitukset eli juttele naapureitten kanssa
Ei, vaan siihen tarvitaan kolme huomautusta. Kirjallisena.
Ilmoita niille kohteliaasti että bileet on loppu tai alkaa Glock paukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita. Häädön voi saada, vaikka kukaan asukkaista ei valittaisi. Mutta häätöä ei voi tuomita suoraan, vaan ensin annetaan kaksi kirjallista varoitusta. Kolmannesta tulee häätö.
Valitus isännöitsijälle on tehtävä kirjallisesti ja allekirjoitettuna. Muuten se ei ole minkään arvoinen eikä isännöitsijä voi lähteä ajamaan varoitusta häiriköille. Puhelinsoitolla ei ole mitään merkitystä. Osoita valitus sekä isännöitsijälle että taloyhtiön hallitukselle (jos siis ei ole kaupungin/säätiön vuokratalo).
Jos saat valitukseen naapureiden nimiä mukaan niin sen parempi. Pidä kirjaa melun ajankohdista ja liitä tuo listaus valitukseesi.
Olen yhdelle tutulle naapurille tästä kertonut, joka asuu samassa kerroksessa mutta on asunto välissä.. hän kehotti myös soittamaan poliisille ja isännöitsijälle. Pitää tosiaan puhua niiden seinänaapureiden kanssa, jos sais tehtyä yhteistyötä.. jotenkin vaan jännittää mennä kysymään, koska noi yläkerran tyypit ei käy töissä, koska tää meininki on siis kirjaimellisesti aamusta iltaan (siis yöhön), ja koko ajan rampataan jos tuleekin vastaan rapussa tai jotain ja arvaa että olen niille poliisit soittanut.. mutta pakko tehdä asialle jotain, tää ei vaan voi jatkua!
Vierailija kirjoitti:
No mitä se isännöitsijä sanoi? Ilmoita uudestaan ja uudestaan, yksi varoitus ei tuollaisia metelijöitä useinkaan pidättele, vaan tarvitaan useampi ja vuokrasopimuksen irtisanominen tai häätö jos eivät lähde irtisanomisenkaan jälkeen vapaaehtoisesti. Toki jos häätöön menee niin joudut kestämään niitä vielä kuukausia ennen kuin se tulee täytäntöön. Kannattaa kysyä myös naapureita mukaan valituksiin.
Toistuvaa häiriötä aiheuttavan asujan vuokrasopimus voidaan purkaa, ilman irtisanomisaikaa siis. Käytännössä varmaan viikko pari jotta esim. lukko uudelleensarjoitetaan. Jos asunnon päävuokralaisena on jokin taho joka majoittaa omia asiakkaitaan, tiedä sitten miten etenee. Yöllisistä häiriöistä on parasta saada useamman naapurin lausunto.
Roti !! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistuvaa häiriötä aiheuttavan asujan vuokrasopimus voidaan purkaa, ilman irtisanomisaikaa siis. Käytännössä varmaan viikko pari jotta esim. lukko uudelleensarjoitetaan. Jos asunnon päävuokralaisena on jokin taho joka majoittaa omia asiakkaitaan, tiedä sitten miten etenee. Yöllisistä häiriöistä on parasta saada useamman naapurin lausunto.
Vuokrasopimuksen purkamiselle pitää olla laillinen peruste. Häätöä ei voi antaa ilman, että sitä edeltää kirjalliset varoitukset.
Asuntosi ei varmaan ole ainoa, jonne meteli kuuluu? Kysy muilta naapureiltasi haluavatko he osallistua kirjalliseen valitukseen. Usean asukkaan yhteinen kirjallinen valitus melusta isännöinnille yleensä tehoaa.
Jos isännöitsijä ei tee mitään niin ei siinä auta kuin muutto.