Mies ei osaa remontoida
Olen haaveillut uudesta päivitetymmästä asunnosta, jossa olisi mm. uudet tapetit, vinyyliattia ja keittiökalusteet. Ongelma on se, että mies ei osaa yhtään remontoida. Ei sitten yhtään! Vasara ei pysy kädessä, ei osaa sahata, ei porata ei sitten yhtään mitään! Tuntuu nololta pyytää joku ammattitaitoinen työmies hoitamaan asiaa. Ihmetyttää vaan eikö miehet saa nykyään minkäänlaista käytännön opetusta tällaisista teknisistä töistä? Tietokoneella ja sohvalla vaan oleskellaan ja juodaan kaljaa, mutta yhtä asuntoa ei saada kunnostettua.
Ärsyttävää!
Kommentit (90)
Voi kun minullakin olisi tuollainen mies. Voisi opetalla yhdessä. Oma mies on ammattilainen ja mitään remppaa en minä saa tehdä, kun tulos ei miehelle kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
Kyllä tällaiset remonttihommat kuuluu miehille. Itse hoidan ruuanlaiton, ompelun, kutomisen yms.
-Ap
Mun mies on 40v, ja hänen kotonaan (molemmat vanhemmat ammateissa joissa ei tehty käsihommia) ei tehty itse mitään remppahommia. Mieheni on myös alalla jossa ei tehdä remontteja. Hän on opetellut tekemään kaikenlaista tässä vanhemmassa talossa joka ostettiin vuosia sitten. Itse opettelin tekemään kun muutin 18-vuotiaana kotoa pois, ja väsyin pyytämään aina esim. muutossa jotakuta toista laittamaan lampun kattoon jne. Yleensä hommaan kuin hommaan läytyy kyllä teko-ohje, ja sitten pitää olle sen verran aivoja että kykenee miettimään jo vähän etukäteen mikä voi mennä pieleen, jolloin voi jo ennalta miettiä mahdollisia tulevia pulmia. Ainahan tämä ei onnistu, ja vanhassa talossa ei juuri koskaan :p mutta silloin aletaan soveltamaan.
Mä jouduin kyllä ihan suusanallisesti ja kädestä pitäen miehelle kertomaan/näyttämään että miksi, oi miksi poran tulee olla suorassa kun sillä porataan. Ja monta muutakin asiaa, jolloin tuntui että mies on kyllä kunnon daiju kun ei tätäkään ymmärrä. Mutta pikkuhiljaa.
Jos mies ei osaa muuta, kuin mainitsemasi asiat, niin mikä sen mukavampaa kuin tilata ammattimies asialle. Pari viikkoa pyörii siinä tontilla ja saat sinäkin ammattimiehen käsittelyä. Anna ukkos vaan maata sohvalla ja juoda kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
Kyllä tällaiset remonttihommat kuuluu miehille. Itse hoidan ruuanlaiton, ompelun, kutomisen yms.
-Ap
Meillä isäntä kyllä osaisi, muttei viitsi. Se vasta ärsyttää!! Olen nyt itse rempannut hänen kämppäänsä, kun itsekin täällä kuitenkin asun. Päälle ruoka ja siivous, pihanlaitto ja muut ns. naistentyöt. Ja kyllä, on käynyt mielessä ostaa oma asunto ja rempata sitä.
Ei minusta ole remontointiin. Pelkään, että tapettiin jää jäljet, jos yritän vaikka naulakon siihen kiinnittää. Tai ajatellaan vaikka ison taulun kiinnittämistä seinälle (ei mahdollista taulutarroilla). Miten paikkaaninen onnistuu, jos teen virheen?
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
-Ap
Olisit valinnut kumppanin remonttitaitojen perusteella
Remontti ei vaadi penistä. Itse olet yhtä osaamaton.
Myös maksat itse ne live-love-laugh-remonttisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
-ApMeillä isäntä kyllä osaisi, muttei viitsi. Se vasta ärsyttää!! Olen nyt itse rempannut hänen kämppäänsä, kun itsekin täällä kuitenkin asun. Päälle ruoka ja siivous, pihanlaitto ja muut ns. naistentyöt. Ja kyllä, on käynyt mielessä ostaa oma asunto ja rempata sitä.
eli asut ilmaiseksi miehen nurkissa, ja kaiken lisäksi maalaat siellä kaiken valkoiseksi, perintöhuonekaluista alkaen?
2020-luku, vie tuo myrkyllinen ilmapiirisi muualle ja ala hyväksymään että mies ei ole remonttireiska ja nainen ei ole keittiökone.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole remontointiin. Pelkään, että tapettiin jää jäljet, jos yritän vaikka naulakon siihen kiinnittää. Tai ajatellaan vaikka ison taulun kiinnittämistä seinälle (ei mahdollista taulutarroilla). Miten paikkaaninen onnistuu, jos teen virheen?
-AP
miksi miehesi pitäisi nämä osata, jos et itsekään osaa?
millä perusteilla valitsit miehesi? Oliko akateemisuus? vai pituus?
Remontinteko tarkoittaa että jossain on jokin vika, joka pitäisi korjata. Kodin sisustuksessa ei voi olla niin isoa vikaa, että koko sisustus pitäisi uusia seinäpintoja ja tapetteja myöten, jollet ole ihan psykona raivonnut ja särkenyt jokakohtaa...
Vierailija kirjoitti:
Taas se nähdään, miten ahdas on miehen rooli.
Ja naiset näitä muotteja miehille rakentelee. Samaan aikaan itketään toksisesta maskuliinisuudesta.
Tämä on toksista naiseutta ja väkivaltaa miehiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
-ApMeillä isäntä kyllä osaisi, muttei viitsi. Se vasta ärsyttää!! Olen nyt itse rempannut hänen kämppäänsä, kun itsekin täällä kuitenkin asun. Päälle ruoka ja siivous, pihanlaitto ja muut ns. naistentyöt. Ja kyllä, on käynyt mielessä ostaa oma asunto ja rempata sitä.
eli asut ilmaiseksi miehen nurkissa, ja kaiken lisäksi maalaat siellä kaiken valkoiseksi, perintöhuonekaluista alkaen?
Kuka sanoi että ilmaiseksi asun?!? Ja mun fiksaamiset nostaa kämpän arvoa, valkoista ei ole muualla kuin ikkunanpielissä. Tää olisi suoraan 80-luvulta, ellen olisi tapetoinut ja maalanut 2020-luvulle.
No okei. Ehkä olin vähän kärkäs. Olen vähän huonolla tuulella, kun elämässä monta asiaa nyt mullinmallin. Pyydän anteeksi, jos aiheutin mielipahaa.
Voitteko auttaa minua tässä: "Pelkään, että tapettiin jää jäljet, jos yritän vaikka naulakon siihen kiinnittää. Tai ajatellaan vaikka ison taulun kiinnittämistä seinälle (ei mahdollista taulutarroilla). Miten paikkaaninen onnistuu, jos teen virheen?"
-Ap
Remppaa itse.