Mies ei osaa remontoida
Olen haaveillut uudesta päivitetymmästä asunnosta, jossa olisi mm. uudet tapetit, vinyyliattia ja keittiökalusteet. Ongelma on se, että mies ei osaa yhtään remontoida. Ei sitten yhtään! Vasara ei pysy kädessä, ei osaa sahata, ei porata ei sitten yhtään mitään! Tuntuu nololta pyytää joku ammattitaitoinen työmies hoitamaan asiaa. Ihmetyttää vaan eikö miehet saa nykyään minkäänlaista käytännön opetusta tällaisista teknisistä töistä? Tietokoneella ja sohvalla vaan oleskellaan ja juodaan kaljaa, mutta yhtä asuntoa ei saada kunnostettua.
Ärsyttävää!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
Kyllä tällaiset remonttihommat kuuluu miehille. Itse hoidan ruuanlaiton, ompelun, kutomisen yms.
-ApMeillä isäntä kyllä osaisi, muttei viitsi. Se vasta ärsyttää!! Olen nyt itse rempannut hänen kämppäänsä, kun itsekin täällä kuitenkin asun. Päälle ruoka ja siivous, pihanlaitto ja muut ns. naistentyöt. Ja kyllä, on käynyt mielessä ostaa oma asunto ja rempata sitä.
eli asut ilmaiseksi miehen nurkissa, ja kaiken lisäksi maalaat siellä kaiken valkoiseksi, perintöhuonekaluista alkaen?
Kuka sanoi että ilmaiseksi asun?!? Ja mun fiksaamiset nostaa kämpän arvoa, valkoista ei ole muualla kuin ikkunanpielissä. Tää olisi suoraan 80-luvulta, ellen olisi tapetoinut ja maalanut 2020-luvulle.
mitä maksat asumisestasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
Kyllä tällaiset remonttihommat kuuluu miehille. Itse hoidan ruuanlaiton, ompelun, kutomisen yms.
-ApMeillä isäntä kyllä osaisi, muttei viitsi. Se vasta ärsyttää!! Olen nyt itse rempannut hänen kämppäänsä, kun itsekin täällä kuitenkin asun. Päälle ruoka ja siivous, pihanlaitto ja muut ns. naistentyöt. Ja kyllä, on käynyt mielessä ostaa oma asunto ja rempata sitä.
Itse aiheeseen mitenkään liittymättä; kuka puhuu miehestään isäntänänä? Ootko sinä hänelle emäntä..??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas se nähdään, miten ahdas on miehen rooli.
Mitä siihen miehen rooliin pitäisi kuulua? Huonekasvien hoitamista ja sukkien neulomista, kun remppahommat ei kiinnosta?
Miksi miehen pitää osata remontoida, kun voimaantuneet naiset vaihdattaa renkaansakin maksullisissa palveluissa?
Mitä sinun naisen rooliisi kuuluu? Kudotko räsymattoja ja ompelet verhoja?
Teette ahkerasti niitä omia palkkatöitä ja sitten palkkaatte remppareiskan
Vierailija kirjoitti:
Teette ahkerasti niitä omia palkkatöitä ja sitten palkkaatte remppareiskan
ai naisen vaatimuksesta miehen pitää maksaa naisen vaatimat remontit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
eli asut ilmaiseksi miehen nurkissa, ja kaiken lisäksi maalaat siellä kaiken valkoiseksi, perintöhuonekaluista alkaen?
Kuka sanoi että ilmaiseksi asun?!? Ja mun fiksaamiset nostaa kämpän arvoa, valkoista ei ole muualla kuin ikkunanpielissä. Tää olisi suoraan 80-luvulta, ellen olisi tapetoinut ja maalanut 2020-luvulle.
Puoliksi menee vastike, vakuutukset, netti, sähkö ja vesi. Pankkilainan mies hoitaa itse, sillä mulla ei ole osuutta asuntoon ja eron/myynnin hetkellä hän jää koko roskan omistajaksi (rahana tai asuntona). Miten tämä liittyy siihen, ettei mieheni viitsi huolehtia omaisuudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppaa itse.
Puoliksi menee vastike, vakuutukset, netti, sähkö ja vesi. Pankkilainan mies hoitaa itse, sillä mulla ei ole osuutta asuntoon ja eron/myynnin hetkellä hän jää koko roskan omistajaksi (rahana tai asuntona). Miten tämä liittyy siihen, ettei mieheni viitsi huolehtia omaisuudestaan?
eli asut halvemmalla kuin vuokraläävässä. MOT
Penikselläkö ne tapetit seiniin asennetaan?
Ap, miksi menit miehesi kanssa yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siihen miehen rooliin pitäisi kuulua? Huonekasvien hoitamista ja sukkien neulomista, kun remppahommat ei kiinnosta?
Jos tykkää kasveja hoitaa, niin toki.
Vierailija kirjoitti:
Penikselläkö ne tapetit seiniin asennetaan?
Kyllä mä ainakin. Vuota seinälle, kärjen dippaus liisteriin ja sitten läpsytiläps.
Istuuko moinen käikäle myös alalauteella saunassa?
Taas se nähdään, että rakkaus ei riitä vaan miehestä pitää hyötyä jotenkin.
Tämä on varmaan vitsi.
Se opettelee ja tekee, jolla on motivaatio.
Ei tuo mikään mies-naisasia ole.
Tehdään yhdessä. Opetelkaa yhdessä.
Tai hankkikaa se palvelu.
Miten sä aapee sait tapetit ja maalit seinille ennen pariutumistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitää osata remontoida, kun voimaantuneet naiset vaihdattaa renkaansakin maksullisissa palveluissa?
Mitä sinun naisen rooliisi kuuluu? Kudotko räsymattoja ja ompelet verhoja?
Naisten voimaantuminen vaikuttaisi tarkoittavan sitä, että julkaistaan kuvia vähissä vaatteissa. Kai ne nyt silti käy renkaat vaihdattamassa.
Ei kai se sitä katso, että remontin tekijällä pitää olla munat housuissaan. Aloittaja se vain itse käsitöidensä parissa loisii ja olettaa, että asunto tulee rempattua miehen toimesta.
Ethän sinä itsekään mitään osaa, miksi siis haukut miestä?
Itse olen 60 v. nainen ja olen maalannut, tapetoinut, nikkaroinut jne. Mieskin kyllä osaa, mutta teen halutessa itsekin tai sitten teemme yhdessä.
Hankipa itsellesi muutama työkalu ja ala opetella tekemään jotakin.
Muussa tapauksessa pidä suusi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset näitä muotteja miehille rakentelee. Samaan aikaan itketään toksisesta maskuliinisuudesta.
Tämä on toksista naiseutta ja väkivaltaa miehiä kohtaan.
Aika harva ainakaan koulutettu nainen vaatii mieheltä remppataitoja, taitaa olla enemmän alempien sosiaaliluokkien luokkien juttuja. Tai näin ainakin omassa tuttavapiirissä. Kotityöt ja lastenhoito puoliksi ja ammattilainen remppaa.