Mies ei osaa remontoida
Olen haaveillut uudesta päivitetymmästä asunnosta, jossa olisi mm. uudet tapetit, vinyyliattia ja keittiökalusteet. Ongelma on se, että mies ei osaa yhtään remontoida. Ei sitten yhtään! Vasara ei pysy kädessä, ei osaa sahata, ei porata ei sitten yhtään mitään! Tuntuu nololta pyytää joku ammattitaitoinen työmies hoitamaan asiaa. Ihmetyttää vaan eikö miehet saa nykyään minkäänlaista käytännön opetusta tällaisista teknisistä töistä? Tietokoneella ja sohvalla vaan oleskellaan ja juodaan kaljaa, mutta yhtä asuntoa ei saada kunnostettua.
Ärsyttävää!
Kommentit (90)
Nyt oli kyllä aika huono jopa tämän palstan tasoon nähden.
Vierailija kirjoitti:
No okei. Ehkä olin vähän kärkäs. Olen vähän huonolla tuulella, kun elämässä monta asiaa nyt mullinmallin. Pyydän anteeksi, jos aiheutin mielipahaa.
Voitteko auttaa minua tässä: "Pelkään, että tapettiin jää jäljet, jos yritän vaikka naulakon siihen kiinnittää. Tai ajatellaan vaikka ison taulun kiinnittämistä seinälle (ei mahdollista taulutarroilla). Miten paikkaaninen onnistuu, jos teen virheen?"
-Ap
Ihan sama ongelmahan sillä miehellä on.
Mitä materiaalia seinä on? Onko painava naulakko?
Mittaat ensin reiän paikat tarkasti ja merkkaat kynällä pienesti seinään. Seinään porataan reikä ja reikään laitetaan proppu. Sitten ruuvataan ruuvi siihen propun reikään jos ripustat tavaran siihen, tai ruuvataan sen tavaran reiän läpi siihen proppuun.
Tarvitset porakoneen ja sen seinämateriaalin proppuja ja ruuveja, nämä kaikki samassa koossa.
Ja esim se mies kannattelemaan hyllyä kun mittaat ym. Voi olla myös kaveri, äiti tai teini.
Mun mielestä ap:n suurin ongelma on kyllä se, että mies vain makaa ja juo kaljaa. En tuommoista katselisi hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ap:n suurin ongelma on kyllä se, että mies vain makaa ja juo kaljaa. En tuommoista katselisi hetkeäkään.
Nukutaanko teillä katosta roikkuen kuin lepakot, kun makaamista et katso hetkeäkään?
Vierailija kirjoitti:
2020-luku, vie tuo myrkyllinen ilmapiirisi muualle ja ala hyväksymään että mies ei ole remonttireiska ja nainen ei ole keittiökone.
Kannattaa huomioida, että kyseessä luultavimmin trolli. Reilu kuukausi sitten ketjuavauksessa haaveiltiin terassista, mitä mies ei osaa tehdä vaikka miehen elämäntehtävä on automaattisesti osata terassi rakentaa.
Tämä on niin tyypillistä naista, että otetaan mies vikoineen ja sitten aletaan valittaa. Miksi et nainut remonttireiskaa heti alkajaisiksi?
Meillä mies on käsistään taitava, mutta patalaiska. Ja se näkyy kämpässä
Meillä remppaa vaikkei osaa. Ei tämäkään nyt kovin hyvä tilanne ole. Mutta minä en valinnut kumppania remppataitojen perusteella, silloin vielä kuvittelin että minulla on rahaa teettää ne ammattilaisilla. Miesvalintaa en kadu, mutta molempien remppataidottomuus huomioiden olisi kannattanut ostaa uudempi asunto jota ei tarvitse rempata. Kun törsää sen maksimilainan neliöihin ja sijaintiin voi käteen jäädä melkoinen kasa p*skaa...
Terassi saattaa vaatia rakennusluvan eli piirustukset. Valaistus vaatinee sähköasennuksia joita ei saa tehdä itse. Ei ihme jos ei nappaa.