Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osaa remontoida

Vierailija
09.05.2021 |

Olen haaveillut uudesta päivitetymmästä asunnosta, jossa olisi mm. uudet tapetit, vinyyliattia ja keittiökalusteet. Ongelma on se, että mies ei osaa yhtään remontoida. Ei sitten yhtään! Vasara ei pysy kädessä, ei osaa sahata, ei porata ei sitten yhtään mitään! Tuntuu nololta pyytää joku ammattitaitoinen työmies hoitamaan asiaa. Ihmetyttää vaan eikö miehet saa nykyään minkäänlaista käytännön opetusta tällaisista teknisistä töistä? Tietokoneella ja sohvalla vaan oleskellaan ja juodaan kaljaa, mutta yhtä asuntoa ei saada kunnostettua.
Ärsyttävää!

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, mutta mielestäni myös miehen pitää osata tai opetella tekemään edes pieniä nikkarointi/korjaus/remontointi töitä kotona, ellei sitten satu olemaan niin rahakas, että palvelut voi ostaa.

Mulla on miehenä kätevä ja itse remontointia opetellut mies, itse olen myös samanlainen. Olen itsekin opetellut tapetoimaan, maalaamaan, kunnostamaan huonekaluja, käyttämään porakonetta, sirkkeliä ja halkomakonetta.

Mieheni tekee myös ruokaa, siivoaa, pesee pyykkiä, silittää ja ohjaa lapsiamme koulutehtävissä.

Joten taidanpa olla aika onnekas ❤

Vierailija
42/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, mutta mielestäni myös miehen pitää osata tai opetella tekemään edes pieniä nikkarointi/korjaus/remontointi töitä kotona, ellei sitten satu olemaan niin rahakas, että palvelut voi ostaa.

Mulla on miehenä kätevä ja itse remontointia opetellut mies, itse olen myös samanlainen. Olen itsekin opetellut tapetoimaan, maalaamaan, kunnostamaan huonekaluja, käyttämään porakonetta, sirkkeliä ja halkomakonetta.

Mieheni tekee myös ruokaa, siivoaa, pesee pyykkiä, silittää ja ohjaa lapsiamme koulutehtävissä.

Eli jos on painetta tilillä, niin sama se mitä mies osaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelmana on saada naulakko ja taulu seinään?

1. Laita naulakko/taulu paikalle mitä ajattelit, mallaa näyttääkö miltä halusit

2. Rullamitalla mittaat onko oikeassa paikassa esim seinän keskellä nurkista mitattuna, vatupassilla katsot onko suorassa

3. Merkkaat reiät lyijykynällä

4. Plugit ja ruuvit esiin. 6 mm on hyvä koko. Poraa reiät 4 mm terällä vähän plugia syvemmäksi. Poraa reiät uudestaan 6 mm terällä. Työvälineenä akkuporakone tai poravasara (jos seinä on kunnon ärjyä betonia)

5. Töppää plugi reikään, vasaralla voi avittaa hellästi

6. Kiinnityksestä riippuen nyt voit ripustaa kiinnityspisteeseen mitä haluat

7. Jos tuli ruma, niin revit plugin irti ja täytät kittimassalla, tai elät rumasti asennetun esineen kanssa

Ei tässä ollut mitään vaikeaa.

Vierailija
44/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistät mutkat suoriksi..

Tarkoitin, että jos on rahaa yllin kyllin niin silloin voi teettää halutessaan "ei niin mieluisat työt" jollakin toisella. Mutta jos erityisesti tykkää remontoinnista ja se on intohimo, niin sen voi tehdä itse vaikka kylpisikin rahassa.

Vierailija
45/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hetken sisäruokinnassa tollanen samanlainen mies.. voi jestas ku se askarteli ja paskarteli kaikki paikat ihan sekaisin. Väitti osaavansa laittaa hyllyt seinälle ja että kyllä ne pysyy.. annapa olla kun laitettiin vähän tavaraa hyllylle niin saman tien tippu hylly tavaroineen lattialle. No, hänessä oli monta muutakin vikaa, joita hän ei itse tiedostanut ollenkaan, koska oli omasta mielestään täydellinen, niin annoin läpystä seuraavalle. Nyt on onnellisesti naimisissa eikä näy seinillä olevan hyllyjä. 😂

Vierailija
46/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penikselläkö ne tapetit seiniin asennetaan?

Liisterin saa siitä.

Vierailija
47/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontti ei vaadi penistä. Itse olet yhtä osaamaton.

Myös maksat itse ne live-love-laugh-remonttisi. 

Mistäs tapettiliisteriä saa, jos tapetoi ilman penistä?

Vierailija
48/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asut itse nyrkin ja hellan välissä, hoidat kodin ja lapset etkä edes unelmoi urasta, vaikenet seurakunnassa jne. Ei perinteiset sukupuoliroolit oo mikään pulla mistä voi poimia rusinoita. Jos on "miesten hommia" niin sit on myös "naisten hommia". Ei se niin mene että mies kyllä käyttää työkalupakkia ja vaihtaa autoon renkaat ja tappaa hämähäkit, mutta kyllä se nyt on niin, että lastenhoito, pyykinpesu, imurointi ja ruoanlaitto on 50/50!

Vierailija
49/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistät mutkat suoriksi..

Tarkoitin, että jos on rahaa yllin kyllin niin silloin voi teettää halutessaan "ei niin mieluisat työt" jollakin toisella. Mutta jos erityisesti tykkää remontoinnista ja se on intohimo, niin sen voi tehdä itse vaikka kylpisikin rahassa.

Mulla ei ole rahaa yllin kyllin, mutta sitä on riittävästi siihen, että voin palkata remonttimiehen tekemään remonttia. Mulla pysyy kyllä tarvittaessa vasara kädessä ja osaan nikkaroida, mutta käytän silti mieluummin ammattilaista. Samalla työllistän osaavan remonttimiehen ja hän maksaa veronsa ja minä voin tehdä kotitalousvähennyksen. Minä voin käyttää ne remonttiin muuten kuluvat tunnit työntekoon ja saamallani palkalla maksan sitten remonttilaskun. Minusta tässä yhtälössä kaikki voittavat, myös Oy Suomi Ab.

Vierailija
50/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa ammattimies hoitamaan hommat. Jos on komea, voit pyytää myös työn lomassa hoitelee sut... Siinä on jotain niin kuumaa ja kiellettyä. Ja vaikka mies saisikin selville niin kyllä se sitten viimeistään opettelee remppaamaan, kun ei halua että toi toistuu! Ihan oikein olis tommoselle uusavuttomalle kaljaa kittaavalle vätykselle.

Vierailija
51/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eleganssinkauniin, täyteläiskasvoisen aasialaiskaunottaren täydellinen pyöreä takamus ja nirvanamaisen nautinnollisesti peniksen sisässään pakkotava olemaan vagina pakottavat minut purkautumaan hänen täydellisen pillunsa täyteen spermaa. Olen rakastunut.

Mikä "peniksen sisässään pakkotava olemaan vagina"? Opettele jo viimein kirjoittamaan kunnollista suomea.

Tautologiaakin tuossa oli.

Vierailija
52/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas se nähdään, miten ahdas on miehen rooli.

Naisen myös, jos Ap ei voi rempata, kun ne on "miesten hommia".

Vierailija
53/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli miten olen saanut nämä asiat aiemmin hoidettua ilman miestä. Noh, isäni on minua aiemmin auttanut näissä. Enää en kehtaa hänen apuaan pyytää, kun on jo kohta palvelutalossa.

-Ap.

Vierailija
54/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!!! Olen miettinyt eroa, koska mieheni ei osaa tehdä mitään remonttihommia! Haluaisin valaistun terassin, mutta mies ei halua rakentaa, koska ei kuulemma osaa!!! En halua maksaa tuhansia euroja kun voisi tehdä itse!!!

Vierailija
55/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti asut itse nyrkin ja hellan välissä, hoidat kodin ja lapset etkä edes unelmoi urasta, vaikenet seurakunnassa jne. Ei perinteiset sukupuoliroolit oo mikään pulla mistä voi poimia rusinoita. Jos on "miesten hommia" niin sit on myös "naisten hommia". Ei se niin mene että mies kyllä käyttää työkalupakkia ja vaihtaa autoon renkaat ja tappaa hämähäkit, mutta kyllä se nyt on niin, että lastenhoito, pyykinpesu, imurointi ja ruoanlaitto on 50/50!

Miksi pitäisi olla nyrkin ja hellan välissä tai hoitaa yksin kaikki kotityöt ja luopua urastakin? Kyllä tasa-arvoisessakin perheessä voidaan sopia työnjaosta eikä sen tarvitse mennä kaikki tai ei mitään-tyylillä. Tiukka naisten ja miesten töihin jakaminen voi perheen tilanteesta riippuen olla todella epäreilu, koska "miesten töiden" määrä vaihtelee hurjasti asumismuodosta riippuen ja toisaalta myös "naisten töiden" määrä riippuu mm. lapsiluvusta. Esimerkiksi kerrostalossa asuvalla lapsiperheellä on naisten töitä tunteja päivässä ja miesten töitä joskus ja jouluna. Toisaalta vanhassa omakotitalossa asuvalla lapsettomalla parilla voi mennä toisinpäin, talo ja piha on yhtä loputonta työmaata mutta pyykkiä ja tiskiä tulee vähän. Työpäivien pituus voi vaihdella - kotona oleva tai lyhyttä työpäivää tekevän on useimmiten reilua tehdä enemmän ja ympäripyöreitä päiviä tekevän vähemmän. Mutta tämäkin riippuu siitä lapsiluvusta, on vähän eri asia lojua telkkarin edessä sohvalla kuin hoitaa viittä lasta.

Vierailija
56/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla nyrkin ja hellan välissä tai hoitaa yksin kaikki kotityöt ja luopua urastakin? Kyllä tasa-arvoisessakin perheessä voidaan sopia työnjaosta eikä sen tarvitse mennä kaikki tai ei mitään-tyylillä. Tiukka naisten ja miesten töihin jakaminen voi perheen tilanteesta riippuen olla todella epäreilu, koska "miesten töiden" määrä vaihtelee hurjasti asumismuodosta riippuen ja toisaalta myös "naisten töiden" määrä riippuu mm. lapsiluvusta. Esimerkiksi kerrostalossa asuvalla lapsiperheellä on naisten töitä tunteja päivässä ja miesten töitä joskus ja jouluna. Toisaalta vanhassa omakotitalossa asuvalla lapsettomalla parilla voi mennä toisinpäin, talo ja piha on yhtä loputonta työmaata mutta pyykkiä ja tiskiä tulee vähän. Työpäivien pituus voi vaihdella - kotona oleva tai lyhyttä työpäivää tekevän on useimmiten reilua tehdä enemmän ja ympäripyöreitä päiviä tekevän vähemmän. Mutta tämäkin riippuu siitä lapsiluvusta, on vähän eri asia lojua telkkarin edessä sohvalla kuin hoitaa viittä lasta.

No totta kai. Mutta aloituksessa mainittiin, ettei mies osaa eikä selvästikään halua tehdä remonttihommia. AP on se, joka haluaa remonttia, eikä halua maksaa ammattilaisen tekemästä työstä. Miehen pitäisi osata se tehdä, koska on mies.

Ei tässä ole kyse mistään kotitöiden jaosta, vaan siitä että AP "nakittaa" miehelle stereotyyppisiä miesten hommia vain siksi, että on mies. Tai on se kotitöiden jakoa, samalla tavalla kuin se että defaulttina nainen hoitaa naisen hommat

Vierailija
57/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No totta kai. Mutta aloituksessa mainittiin, ettei mies osaa eikä selvästikään halua tehdä remonttihommia. AP on se, joka haluaa remonttia, eikä halua maksaa ammattilaisen tekemästä työstä. Miehen pitäisi osata se tehdä, koska on mies.

Ei tässä ole kyse mistään kotitöiden jaosta, vaan siitä että AP "nakittaa" miehelle stereotyyppisiä miesten hommia vain siksi, että on mies. Tai on se kotitöiden jakoa, samalla tavalla kuin se että defaulttina nainen hoitaa naisen hommat

Joo, se on kyllä totta, kyllä töiden jakamisen pitäisi perustua osaamiseen ja kiinnostukseen eikä pöksyjen sisältöön. Sinä remppaat koska sinulla on pippeli on yhtä reilua kuin sinä pyykkäät koska sinulla ei ole.

Vierailija
58/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette asu jurtassa?

Vierailija
59/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli miten olen saanut nämä asiat aiemmin hoidettua ilman miestä. Noh, isäni on minua aiemmin auttanut näissä. Enää en kehtaa hänen apuaan pyytää, kun on jo kohta palvelutalossa.

-Ap.

Nämä voi hyvin opetella itse. Youtubesta ja netistä löytyy ohjeet ihan kaikkeen, tai kirjastosta voi lainata vaikka jonkun kodinremppakirjan. Paljon kivempi on elää ja asua kun tietää että pikkujutut voi tehdä itsekin. Reikien poraus, lamppujen asennus, jne.

Vierailija
60/90 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole remontointiin. Pelkään, että tapettiin jää jäljet, jos yritän vaikka naulakon siihen kiinnittää. Tai ajatellaan vaikka ison taulun kiinnittämistä seinälle (ei mahdollista taulutarroilla). Miten paikkaaninen onnistuu, jos teen virheen?

-AP

jos ei susta ole remontoijaksi, miksi ihmeessä miehestäsi siihen pitäisi olla? Ammatti-ihmisiä on saatavilla.