Syyskuussa n.20kg urakan aloittavat ilmoittautumaan!
Löytyisköhän täältä uuden tsemppiporukan verran muita samassa jamassa olevia eli ylimääräistä löytyy enmmän kuin vain muutama kilo?
Jos täytät otsikon kriteerit edes suurinpiirtein niin eikun esittäytymään (kaikki tervetulleita!) ja _syyskuun alussa_ laitetaan sitten eka oikea laihispino pystyyn ja urakka käyntiin:)
Itse olen kahden ihanan tytön (1v10kk ja 2kk) äiti joka painaa järkyttävät 20kg enemmän kuin naimisiin mennessään. Viimeistään lomareissun vaatekauppakierros sai silmät aukeamaan ja nyt kilot saa luvan lähteä!!
Tykkään liikunnasta ja oonkin jo tän kuun alusta aloittanut rullaluistelun ja punttisalilla käynnin. Kunhan aikaa synnytyksestä vielä vähän kuluu tarkoitus on palata myös lenkkipolulle.
Liikunnan lisäksi aseina läskiä vastaan on tarkoituksena käyttää kevyttä perusruokaa ja säännöllisiä ruoka-aikoja. Herkkupäivä mulla onkin ollut käytössä jo vuoden alusta. (vaaka näyttäis muuten varmasti vähintään vielä viisi kiloa enemmän!) Ja jos vaan täältä saisin vertaistukiporukan niin eiköhän urakka ihan mahdollisuuksien rajoissa ole.
Tavoitteena on pudottaa 0,5-1kg/vk eli tänä vuonna n.10kg ja kevät puoliskolla sit loput. Ja ettei uusi ilme olisi kovin roikkuva on toinen iso tavoite pitää liikunta koko ajan kuviossa mukana.
Toivottavasti muitakin innokkaita löytyy ja ens keväänä saadaan sit nauttia uudesta hoikemmasta ilmeestä!
Kommentit (31)
ilmoittauduin myös yhteen toiseenkin laihdutusporukkaan, mutta kai sitä saa kahteenkin poppooseen kuulua :)
eli lyhyesti : ennen raskautta oli jo liikapainoa paljon ja raskauskiloja jäi sellaset 3-4 kiloa. tiputettavaa on sellaiset 21 kiloa, jotta olisin normaalipainossa. ajattelin nyt ensin 8:lla kilolla aloittaa seuraavaan kymmenlukuun päästäkseni.
aerobicin ja kävelyn olen jo aloittanut.
painonvartioita ajattelin hyödyntää.
Olen 28-vuotias 3kk:tta vanhan tytön äiti. Raskausaikana " tuli" , siis söin huimat 40kg. Ja ennen raskautta oli jo kiloja kertynyt 10kg liikaa. En omista vaakaa, joten viime tytön neuvola käynnillä kävin itsekin punnitsemassa itseni ja 27kg vähemmän näytti, mutta edelleen on matkaa alaspäin 23kg. En pystynyt imettämään, joten kilojen lähtö on tiukemmassa senkin vuoksi.
Joten mielelläni ryhmään ilmoittautuisin. Saisin sen puntarinkin kotiin hankittua ennen syyskuuta.
Olen yhteen toiseenkin ryhmään kirjoitellut, mutta lisätuki ei olisi pahitteeksi...
Minulla on jo 2-vuotias tyttö, mutta kotona oleminen on " paisuttanut" muotoja entisestään. Olen aina ollut pyöreä, mutta nyt on puntarissa ennätyslukemat ja tarkalleen 25kg tavoitteeseen (jossa olen ollut lyhyen aikaa vajaat kymmenen vuotta sitten). Toki tarkoitus on edetä pikkuhiljaa välitavoitteita asettaen.
Töihin paluu on edessä syyskuussa ja uskon sen auttavan tämän uuden kevyemmän elintavan opettelussa kun on säännöllinen päivä- ja ruokarytmi eikä tule naposteltua kaapeista milloin sattuu. Painonvartijoiden pisteillä yritän myös ja ottaa liikuntaa säännöllisesti ohjelmaan (jos kerran viikossa pääsisi salille ja muuten sitten lenkkeilyä ja työmatkoille jätetään auto kotipihaan...)
Innostus on kova eli tästä se alkaa!
Minulla pudotettavaa on n. 20 kg, aloitin reilu viikko sitten painonvartijoissa ja ekalla viikolla lähti 2,6 kg. Käyn puntarissa ke tai to, riippuu työvuoroista. Nyt on mennyt vähän poskelleen tää homma, on ollut niin kiirettä töissä että syöminen on jäänyt siellä vähiin ja kotona tulee sitten popsittua vähän mitä sattuu äkkiä kaapista löytymään. Mutta pakko vaan yrittää, ei näitä läskejä jaksa enään kantaa.
Aloitan jumpan heti kun lähiöliikunta ryhmät aloittaa syyskuun alussa. Ja varmaan siitä taas jumppakärpänen purasee ja lisään jumppamääriä pikku hiljaa.
Tsemppiä meille kaikille, käydään kertomassa kuulumisia ja haetaan täältä tsemppiä jos rupee lipsumaan!!
Hei kaikille!
Olen tässä sivusta seuraillut noita ryhmiä ja etsinyt " omaani" , tämä ryhmä vaikuttaa oikein hyvältä ja motivoituneelta =) Minulla ois pudotettaavaa n. 20kg, että olisin normaalipainoinen ja tarkoitus oliskin nyt jouluun mennessä saada 10 kiloa pois ja sitten toinen kymppi ennen kesää eli puolesta kilosta kiloon pois viikossa. Olen jo aloittannu urakan ja kolme kiloa olen saanut kolmessa viikossa pois ilman lisäliikuntaa eli olen tehny ruokaremonttia, joka on ollutki hankala projekti, ei sen takia että söisin liikaa vaan sen takia että syön liian vähän päivässä, kuulostaa hassulta mut näin se on, heti ku aloin syömään ennemmän niin kilot alkoi tippumaan ihan itsestään.
Suosittelen kaikille kutri. net sivuston tutkimista, sieltä löytyy paljon vinkkejä laihdutukseen, minun mielestä se on parempi ku painonvartijat, jolla olen aikasemmin kokeillu, mut olen aina saanu kilot takas, jotka oon vaivalla saanut pois.
Tsemppiä kaikille syyskuun urakkaa aloittaville =)
Päätin aloittaa painonvartijoissa minäkin syyskuun alussa. Tavoite näin alkuun 15-20kg, mutta varaa on vielä pudottaa. Vuoden päästä häät tiedossa, joten motivaatiota löytyy, jotta saa kauniin puvun päälle..
Minulla on 9kk ikäinen poika ja raskausaikana kertyi painoa 27kg. Sairaalaan jäi 14kg ja loput 13kg junnaa paikallaan. Raskaaksi tullessani olin jo ylipainoinen.
-Marica28
Minäkin tahdon mukaan, vaikka tavoitteena olis " vaan" n.15kg ja tarkoitukseni olisi aloittaa huomenna eli ma:na 21.8.
Olen kahden lapsen äiti:tyttö 4v. ja poika 5kk. Tytön syntymän jälkeen laihdutin Painonvartijoiden kirjekurssin avulla 13 kg ja nyt sit pojan syntymän jälkeen ajattelin aloittaa saman urakan. Systeemi sama ja tavoite siis 15kg. Tällä kertaa aion kuitenkin toteuttaa laihdutuksen niin, että pidän yhden herkuttelupäivän viikossa, joten paino ei ehkä tipu niin nopeasti kuin silloin ekalla kerralla. Silloin ekalla viikolla tippui 2kg ja muilla 1kg.
Tosi kivaa, että löytyy porukkaa mukaan, niin sujuu mukavammin tää laihdutus. Voi jakaa kokemuksia muiden kans. Kävin myös lukemassa keskusteluja Painonvartijat-lehden sivuilla. Ne sivut vaikutti muutenkin tosi kivalta.
Huomenna se siis alkaa ja eka viikko oli ainakin viimeks tosi paha, joten apuaaa!
Äippis75
Hei kaikille yleensä käyn vaan kuumeilijoissa pyörimässä mutta nyt eksyin tänne..onneksi.. Mulla on ylipainoa kans reilummanlaisesti ja tavoitteena olisi pudottaa n.20 kg...Mun ongelma on karkit ja muut herkut ja myös hyvä ruoka... olen ruoka-alalla töissä ja se on vielä kolmivuorotyö et ruokailu ajat on tosi epäsäännölliset.. Painonvartiohin en pysty..liian järjestelmällistä.. pitäs löytää se oma juttu.. mut ihanaa jos täältä sais tukea laihdutukseen ja painonhallintaan...:)
Hyvä me.. Me onnistumme...:)
Josko teidän avullanne saisin oikeasti aloitettua nyt urakalla laihduttamaan... Tytön odotusaikana paino tippui alussa 13kg mistä tietysti osa tuli takasin. Ennen raskautta painoin 94kg ja nyt 82.6kg /tänään oli jälkitarkastus niin sain tarkan lukeman... Pituutta on 170cm ja tavoite olis 60kg, alkutavoitteena 75kg... Niin alhaalla paino ei olekaan muutamaan vuoteen ollut... Mun paheet on kotona herkuttelu, lapsia kun on 2 niin kovin helposti ei pääse muuten liikkumaan kuin kävelyille ja se on tylsää ilman aikuista seuraa...
Tavoite siis aluksi 75kg, kävelylenkkejä mieluiten joka päivä (lisää vastusta tuo tuplarattaat :D ) ja jos tytön kummitäti kerran viikossa suostuisi lapsia katsomaan, että pääsisi uimaan miehen kanssa...
Jes, löytyihän sopiva pino =)
Laihdutettavaa löytyy tästä mammasta noin 15-20 kiloa. Tilasin Painonvartijoiden kirjekurssin ja eilen aloitin pointsaamisen. Lähtöpaino oli eilen 80kg ja tavoitepaino on jossain 60 ja 65 kilon välillä. Pituutta mulla on vaivaiset 164cm. Olen painanut viimeksi alle 65 kiloa vuoden -93 alussa kun aloin odottamaan esikoistani. Perheessämme on 4 lasta: poika 9/93, poika 8/94, tyttö 10/04 ja tyttö 12/05. Pojat ovat nuoruudenaikaisesta suhteestani, erosin poikien isästä nuoremman ollessa vain 6kk. Poikien vauva-aika oli rankka ja silloin lohduttauduin syömällä :( Paino on parhaimmillaan noussut yli 90 kiloon mutta välillä olen laihduttanut Painonvartijoissa. Nykyisen aviomieheni kanssa olemme olleet yhdessä runsaat 5 vuotta ja tyttäret ovat meidän yhteisiä. Mieheni on myös ylipainoinen ja toiveena olisi että myös hänen painonsa putoaisi minun ruokaremonttini myötä. Harmi että olemme molemmat herkuttelijoita...
En enää imetä kuopusta joten voin alkaa täysillä pudottamaan painoa. Tavoitteena on 0,5-1kg viikossa eli 20 kilon pudotukseen pitäisi mennä aikaa puolisen vuotta. Viimeistään ensi vuoden elokuussa AION olla normaalipainoinen, palaan hoitovapaalta takaisin töihin 16.8.07 ja aion mahtua paljon pienempiin työvaatteisiin kuin ennen viimeisiä äitiyslomia ;)
XLmamma, onko sinun esikoisesi syntynyt lokakuussa-04? Ajattelin kun hän on 1v10kk niin kuin mun kolmonenkin =)
Pitäisikö keksiä ryhmällemme jokin sopiva nimi? Ehdotuksia? Miten merkkaamme viikottaiset tulokset?
Tästä se lähtee! Tsemppiä kaikille, jokainen meistä onnistuu aivan varmasti :)
Tansku
Mulla on 3,5 vuotta vanha poika. Painon sain pari vuotta sitten hyviin lukemiin, mutta tänään käydessäni vaakassa se näytti mulle niin karua lukemaa että pakko saada painoa pois 15-20 kiloa. Eka tavoitteeni on kyllä tiputtaa 5 kiloa. Olkoon se sellainen välietappi.
Minä myös mukaan =) Eli tausta tietoa, kotoa löytyy kaksi poikaa 1v ja 5v sekä paaaljon töissä oleva isukki, eli liikuntaharrastus on vähän huonossa jamassa. Nyt palkaamme meille lastenhoitajan, joka käy 1-2kertaa viikossa poikia hoitamassa ja minä pääsen uimaan tms.
Pudotettavaa ainakin se 20 kg, lähtöpaino 78 kg ja tavoite 58, minun suurin ongelmani on karkin yms. (ilta)syöminen, mutta nyt se loppuu ja karkit muuttuvat porkkanoiksi =)
Ajattelin säännöllsitää ruoka-aikoja, syödä vähemmän ja koittaa liikunalla tukea laihtumista.
Ehdottaisin, että olisi välietappi aina 5 kg jälkeen. Voitais ottaa perjantaisin punnitus ja laittaa aina tähän tyyliin
nimimerkki
lähtöpaino
punnituspaino
tavoite
matkaa tavoitteeseen
Mareila ja raikulipojat
Ja heti aloin kaunistelemaan kiloja... Lähtöpainoni on siis 82kg, ei 80 kuten eilen kirjoitin -kirjoitusvirhepaholainen pääsi mukaan ;)
Tuo Mareilan ehdottama ilmoitustapa on hyvä, lisäisin siihen yhden kohdan: punnituspainon jälkeen voisi olla " muutos edelliseen viikkoon" eli esim +100g (jos on tullut painoa lisää) tai -100g (kun on paino pudonnut). Ja tietenkään nykyistä painoa ei tartte ilmoittaa jos ei halua, voi ilmoittaa vain kuinka on edistynyt, ihan miten kukin haluaa.
Mä punnitsen itseni aina maanantaisin, samalla ilmoitan sähköpostilla painoni eteenpäin Painonvartijoillekin.
Mulla olisi yksi ehdotus: kunhan keksitään nimi meidän ryhmälle niin laitettaisiinko sillä nimellä pino pystyyn ja ilmoitetaan aina siihen samaan pinoon viikkopunnitukset? Toisinsanoen tulisi yksi piiiiitkä pino josta voisi sitten seurata omaa ja muiden edistymistä ihan alusta alkaen. Tai vaikka kuukausipinot jos yksi pino tuntuu liian pitkälle. Jos on yksi pino niin kaikilla ei tarttis olla yhtä ja samaa punnituspäivää vaan jokainen voi punnita silloin kun haluaa ja ilmoittaa tännekin.
Miltäs kuulostaa?
Tajusikohan kukaan... ;)
Tansku jolla on kolmas laihispäivä menossa ja ihan hirvee suklaanhimo :(
Taidanpa liittyy tännekin, tuolla helmipullissa jo olenkin!!! Jos vielä mukaan mahtuu!
Siis mulla on ainakin tuo 20kg ylipainoa, ja mulla on aivan ihana 6,5kk vanha poika, raskausaikana mulle ei tullut kuin 10kiloo painoa lisää, joista sitten synnärille jäi tuo kymppi. Ja sitten alkuaikoina (syystä taikka toisesta!) lähti vielä kuutisen kiloa pois, mutta nyt on sitten tullu takaisin päin ja ollaan tällä hetkellä 86,2kg painossa, ja nyt meni sitten hermot, kun on joka puolella läskii... Ja ennen raskausaikaa oli kuitenkin melkoisesti tuota painoa jo kertynyt, josta NYT haluan eroon! Tavalla taikka toisella. Niinpä tänään aattelin mennä painonvartijoihin, siis ryhmään, sain siellä vajaa kuusi vuotta sitten puolessa vuodessa pudotettua 15kg (jotka palanneet nekin!!! MURR!)
Tuosta liikunnasta... Mä kyllä kanssa tykkään siitä, mutta mulla on tuo toinen nilkka sen verran huonossa jamassa, leikattu loka-00 nivelsiteet, kun revähtivät/venähtivät viisi kertaa 5-6kertaa, joten musta on tullut aikas varovainen, mutta lenkillä käyn melki päivittäin, kun on nuo kaksi koiraa, ja muutenkin ulkoillaan poitsun kanssa ja paljon.
Ja tavoitteena mulla olis saada paino putoamaan ensin 80, sitten 75 jne, " lopullinen" tavoite olis jossain 65kg tietämillä, pituutta kun on vaan vaivaiset 166cm...
Napero
Minun mielestäni ehkä olisi parempi että otetaan se kuukausi kerralla ja katotaan kuinka venyy ketju pitkäksi, jos ei ole kauheen pitkä niin sit vois kattoa taas kuukauden eteenpäin ja sovitaan sitten yhessä kun aloitetaan uusi pino, olisko ideaa?
Sit muutama ehotus ( en kyllä tiiä mitä on jo käytössä):
- urakoitsijat 2007 vuoteen
- kilot kuriin
- kilokeijukaiset
- superpudottajat
Tuommoset tuli mieleen, mutta toivottavasti jokainen keksisi lisää nimiä ja sitten katottaisiin et mikä olis meille se sopiva....
Minun laihdutusurakkani alkoi tänään! Ylipainoni alkoi kertyä kun muutin mieheni kanssa yhteen, ja nyt sitä on kymmenessä vuodessa kertynyt jo reilut 20 kg siihen nähden mitä painoin tavatessamme. Seitsemän vuotta sitten laihdutin 10 kiloa ja ne tulivat pikkuhiljaa takaisin. Raskausaikana painoni nousi vain hieman, koska söin erittäin terveellisesti koko ajan. Vauvan synnytttyä ja kotona ollessa paino sitten nousi ennätyslukemiin suklaan ja muun makean ansiosta. Nyt poika on 1 v 6 kk ja painon nousu on pakko pysäyttää ihan jo terveyssyistäkin.
Noudatan Painovartijoiden ohjeita, lisään liikuntaa ja lopetan päivittäiset herkkuhetket. Näin ainakin suunnittelen :). Mutta tähän kyllä tarvitsen tsemppikavereita ihan tosissani!
Moi kaikille!
Minäkin ilmoittaudun mukaan.
painoa pitäisi saada pois n 30kg. Lapsia on kolme, syntyneet 8/99, 1/04 ja 9/05. Joka raskaudesta on aina jotain jäänyt..
heikkoudet on iltasyöpöttely ja namit..
Elis siis syyskuun alusta aloitellaan? Jotkut jo ovat aloittaneet, tsemppiä teille!
Itse ole tossa ekan raskauden jälkeen käynyt painonvartijoissa, mutta ei se ollut mun juttuni. Mutta nyt on motivaatio kohdallaan! Ens kesäksi on mahtava reissu suunnitteilla ja olisi mukava olla hoikemmassa kunnossa.
Itse siis aloitan syyskuun alussa. kerran viikossa punnitustulokset, mutta voimmehan toki toisiamme kannustaa muulloinkin ja pistää juttua. Mikäs se sopiva nimi tälle porukalle olisi?
muita ehdotuksia olisi
-rokkimakkarat
-kilotuholaiset
-tsemppijengi
-puntaripamelat
-lenkkileenat
-suurhurmurit
-kymppitytöt
-namumamit
...tää on kivaa!!! :) :)
Meidän esikoistyttö on tosiaan syntynyt lokakuussa -04 eli kohta on jo tokat synttärit:)
Hauskoja nimiehdotuksia jo tullut, tässä vielä joitain lisää:
timmitmammat
läskintuhoojat
jenkkaäipät
kilojenkadotuskimppa (ystävien kesken kkk:)
kurvit kuntoon
En ehkä ihan älynnyt miten se jätitketju homma toimii. (ei kyllä mikään ihme kun nykyään tuntuu ettei aivot käy ihan täysillä kierroksilla, mut kai ne siittä vielä palautuu kun imetys loppuu:P)
Siihen yhteen ja samaan syyskuun eka päivä alotettavaan ketjuun _sisälle_ siis tulis aina uusi viikkoketjun aloitus ja jokainen laittaa omat tuloksensa viikon aikana minä päivänä haluaa?? Voih kun mun pää ei kestä kun pitää yrittää ymmärtää jotain näin hankalaa;) Mut koitetaan vaan tuolla tyylillä jos edes oikein sen tajusin!
Siittä merkkaustavasta oli jo ylempänä hyvä ehdotus, tässä vielä toinen
aloituspaino/nykyinen paino/tavoitepaino (ei välttämättä tarpeellinen)
viikon x tulos: (x=monesko laihis viikko on menossa)
pudonnut tähän mennessä/pudotettavaa alunperin
lista olisi tällöin esim. seuraavanlainen:
(90/84/70)
vk7 tulos: -0,8kg
-6kg/20kg
Mulle tuntuu selkeeltä mut en tiiä tajusko kukaan muu:P
Täälläkin olisi 20-40 kiloa pudotettavaa.ongelmana on iltasyöpöttely ja vähäinen liikunta.mullakin kaksi lasta.pienempi vajaa vuoden ja isompi koulussa.eilen kävin iltalenkillä korttelin ympäri ja tarkoitus ois pikkuhiljaa pidentää lenkkejä.vaatteet eivät mahdu päälle, joten nyt on jotain tehtävä!!!
t. xxl-woman