Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä pienen lapsen äiti, huomioiko miehesi jotenkin äitienpäivän?

Vierailija
08.05.2021 |

Tarkoitan tilannetta jossa lapsi/lapset on sen verran pieniä että he ei vielä ymmärrä äitienpäivistä mitään tai ei osaa itse esim. hakea kukkakimppua kaupasta tai keittää kahveja.

Saatko mieheltä aamukahvit sänkyyn? Viekö teidät syömään? Onko hankkinut kakkua?

Minun ei. Lapsi 4.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen vinkki, että kannattaa aina kertoa puolisolle mitä haluaa. :) ihmiset arvostavat eri asioita ja pyrkivät usein antamaan toiselle sitä mitä haluaisivat itse. Esim puolisot joskus ilmaisevat rakkautta toisilleen tavalla jota toinen ei tunnista rakkauden ilmaisemiseksi. Eli keskustele asiasta miehesi kanssa ja kerro mikä sinusta tuntuisi hyvältä ja ilahduttaisi. Rakastava puoliso pyrkii kyllä kuulemaan toiveen ja vastaamaan siihen.

Kiitos vinkistä. Olen joka vuosi sanonut että haluaisin että minulle keitetään aamukahvit ja laitetaan tai tilataan joku vähän parempi päivällinen. Eipä ole sillä vaikutusta ollut. Mielestäni toiveeni ei ole kohtuuton. Ap

Sitten käskisin. Sanoisin että kakkukahvit aamulla ja kukkakimppu on pakollinen, ja hänen tulee huolehtia että näyttää lapselle esimerkkiä äitienpäivän huomioidessaan.

Vierailija
22/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovat on odotukset, mammoilla.

Ette te ole sen miehen äiti.

Ei mutta olen hänen lastensa äiti, silloin kun lapset olivat pieniä oli itsestäänselvää että mies järjestää äitienpäivän, iän karttuessa lapset ottivat enemmän asioita hoitaakseen ja nyt teineinä hoitavat jomman itsenäisesti.

Musta on ihan normaalia että lapset oppivat jo kotona kuinka perheenjäseniä kohdellaan, siten he todennäköisemmin onnistuvat itse saavuttamaan onnellisen ja tasapainoisen parisuhteen ja perhe-elämän kuin sellaiset joiden lapsuudenkodissa ei ole nähty yhtään vaivaa toisten eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kolmisen tuntia sitten ”ajettiin” vaimo 11-v. tyttären kanssa makuuhuoneeseen. Käytiin ensin keräämässä valkovuokot ja sitten paketoitiin yhdessä molempien lahjat. Tyttö on nykyisin paketointihommissa jo minua taitavampi. Lisäksi tiesi missä täällä on lahjapaperia, teippiä ja lahjanarua. Itse en olisi tiennyt.

Aamulla keitän kahvit, tyttö ei sitä vielä osaa. Viedään yhdessä sänkyyn leivoksen kanssa (olemme useasti tehneet kakunkin, surkein tuloksin tosin, siksi nyt leivos) ja laulamme vaimolle.

Minusta tämä on ihan normisettiä. Ja tytär on aina aivan onnessaan tästä yhteisestä, salaisesta puuhailusta. Nyt oli myös ylpeä siitä, että pakkasi lahjat minua taitavammin. Mielestäni win-win tilanne koko perheelle.

Vierailija
24/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampia lapsia. Äitienpäivä on äidin ja lapsen juttu, mieheni ei ole lapseni. Kahvit voidaan yhdessä juoda, mutta olisi outoa ja noloa, jos mies ostaisi äitienpäivänä lahjan. Lapset tekee kortin, jos tekee, onnittelee ja se on se juttu.

Vierailija
25/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on luvattu, että leipovat huomenna jotain hyvää (mies ja 3v) :-)

Oonko mä ainut jonka mielestä äitienpäivä on niinkuin kaikkien juhla, kuten esim. pääsiäinen? Et voisin itse toivottaa miehellenikin (tai vaikka poikamies naapurillekin) hyvää äitienpäivää!

Me juhlitaan sitä yhdessä perheen kesken syömällä vähän spessummin, mutta niin että itse äitinä saan vähän enemmän huomiota kuin normi arkena. Onhan se kaikista varmaan hyvä juttu, et äitejä on ja se on siten kaikille juhlan aihe.

Se on sitten ihmisistä itsestä kiinni et haluuko juhlia juhlapäiviä lahjoilla vai miettiä juhlapäivänä sen syvempää mekitystä.

Vierailija
26/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useampia lapsia. Äitienpäivä on äidin ja lapsen juttu, mieheni ei ole lapseni. Kahvit voidaan yhdessä juoda, mutta olisi outoa ja noloa, jos mies ostaisi äitienpäivänä lahjan. Lapset tekee kortin, jos tekee, onnittelee ja se on se juttu.

Niin... kyselinkin pienten lasten äideiltä, niin pienten että lapset ei vielä itse älyä edes onnitella. Ap

Vierailija
27/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten AP teillä on isänpäivä järkätty?

Ekat kaksi isänpäivää leivoin kakun, keitin kahvit, ostin lahjan ja kortin ja maksoin ravintolaruoan. Sitten luovutin ja jätin kokonaan järjestämättä. Ap

Miksi miehesikään tekisi mitään äitienpäivänä? 

Vierailija
28/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Tätä naislasten kitinää on sitten palsta koko päivän täynnä huomenna. 

Vierailija
29/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen tarvitse mitään äitienpäivälahjaa ostaa. En ole puolisoni äiti.

Vierailija
30/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekat kaksi isänpäivää leivoin kakun, keitin kahvit, ostin lahjan ja kortin ja maksoin ravintolaruoan. Sitten luovutin ja jätin kokonaan järjestämättä. Ap

Hän ei ole tehnyt koskaan, ei vaikka minä pari vuotta tein. Ap

Vierailija
31/72 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen lisäksi, ettei äitienpäivänä tarvitse paapoa, jos se on ainoa päivä, kun äitiä muistetaan.

Vierailija
32/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kukkia ja suklaata :) Aina olen saanut lahjan mieheltäni

Vierailija
33/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtihan oli että mies ei koskaan tehnyt mitään, joten ei vaimojaan sitten viitsinyt.

Vierailija
34/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sen miehen lapsen äiti. Fiksut miehet juhlistavat lastensa äitienpäivää.

Aina joku joka jaksaa jauhaa tätä vanhaa 💩

Vierailija
35/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen leipoi kakun ja voileipäkakun ja lapset ilmeisesti koristelee ne tänään. Perinteisesti mies tuo kahvit sänkyyn ja on tehnyt aamupalan valmiiksi, no nyt oli lähtenyt töihin niin kahvit oli ladattu,aamupala valmiina jääkaapissa ja ruusu ja kortti pöydällä.

Illaksi vie elämänsä äidit syömään, eli minut, oman äitinsä ja minun äitini.

Osti myös töihin ruusut ja suklaarasiat kaikille äideille.

Vierailija
36/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat noin 5-6 vuotta odotin aina äitienpäivänä, naistenpäivänä, ystävänpäivänä jne jotain muistamista. Monta kertaa jopa itkien pettymyksestä kerroin, että haluaisin edes kukkakimpun tai JOTAIN. Mutta ei mene jakeluun, joten olen alkanut itse ostaa itselleni mitä haluan näinä päivinä. Eihän se samalta tietenkään tunnu, mutta onpahan ainakin kukkia ja kakkua. Ja mies silmin nähden kiusaantuneena ihmettelee vieressä kun asettelen maljakkoon itse ostamiani kukkia ja keittelen kakkukahveja. Lapset alkaa olla sen verran isoja, että osaavat itse huomioida ilman törpön isän apua.

Vierailija
37/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole miehen äiti mutta olen kuulemma paras mahdollinen äiti hänen lapselleen :) on kiva että mies arvostaa minua ja muistaa ja huomioi. Tällä tavalla hän näyttää myös lapselle hienoa esimerkkiä muiden huomioimisesta. Lapsi oli piirtänyt kortin ja mies teki kakun, osti lahjan ja keräsi valkovuokkoja. Aamulla toivat ne yhdessä sänkyyn :)

Vierailija
38/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä logiikalla:

Älä juhli, äläkä näe minkäänlaista vaivaa

-kenenkään syntymäpäivänä, ,jos sinä et häntä synnyttänyt.

-häitä, ellet ole vihittävänä

-itsenäisyyspäivää, sinulla ei ollut osaa eikä arpaa tämän maan itsenäistymisen

-joulua (Katso kohta syntymäpäivä

Listaa voisi jatkaa loputtomiin

Luoja miten ankeaa porukkaa täällä on.

Vierailija
39/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mieheni äiti. mutta en olisi äiti ollenkaan ilman häntä joten tietenkin hän auttaa lapsia organisoimaan äitienpäivän, itse hän on mut tähän asemaan pannut.

Vierailija
40/72 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aamiainen, ruusut ja joku muu lahja aina ensimmäisestä raskaudesta lähtien.