Mies sanoi, ettei aio muistaa äitienpäivää
Aviomies sanoi tänään, että älä pety huomenna, kun et saa mitään. En ole kuulema hänen äiti. No en ole, mutta olen lastensa 2kk, 3v ja 5v äiti!!!! Tuon ikäiset lapset eivät osaa mitenkään muistaa. Ei tule edes korttia lastentarhasta kun ovat kotona hoidettuja minun toimesta.
Miksi ei edes kukkapuskaa voi ostaa ja keittää aamulla kahvit? Minä muistan kyllä isänpäivän, synttärin, joulun, hääpäivän jne. Hän ei anna ikinä mitään. Ensimmäisenä tapailuvuotena sain jouluksi kuoharipullon ja se oli sitten siinä.
Kohtalotovereita?
Kommentit (31)
Se on äitIEnpäivä. Äitienpäivänä juhlitaan kaikkia äitejä, kuten taivutusmuotokin sen kertoo, isän päivänä omaa isää. Käske miehesi opetella taivutusmuodot.
Sulla on surkea mielikuvitus ja köyhä kirjallinen ulosanti. Keksi joku uusi juttu aikasi kuluksi.
Nyt lopetat sitten isänpäivän muistamisen. Päivä muiden joukossa jatkossa. Hän ei ole sinun isäsi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sun mennä välillä vaikka ulos?
Miksi? Mitä se auttaa? En tiennyt että tämä oli näemmä joku kielletty aihe. Ap
No ihan ensiksi lopetat isänpäivän muistamisen. Ja sitten hankit jatkossa itsellesi kivat kukat ja jotain hyvää äitienpäiväksi.
On. Ei minuakaan muista lapsenlapset milloinkaan, koska äiti kieltää tai ei ainakaan edistä😪
Vierailija kirjoitti:
Se on äitIEnpäivä. Äitienpäivänä juhlitaan kaikkia äitejä, kuten taivutusmuotokin sen kertoo, isän päivänä omaa isää. Käske miehesi opetella taivutusmuodot.
Eli isänpäivänä ei siis ole tarve muistaa esim. puolisoa, mutta äitienpäivänä on?
Melko reilua, pelkkien taivutusmuotojen eron takia.
Joka vuosi tällä palstalla ensimmäistä äitienpäiväänsä viettävistä monet valittavat, etteivät saaneet mieheltään mitään. En saanut minäkään aikoinaan. Mutta olin osannut varautua, kiitos palstan. Olin ostanut itselleni korun ja kukan. Harvemmin kuulee tällaista, ettei vielä monen vuoden jälkeenkään tule mitään. Mitäpä jos opettaisit itse ne vanhimmat lapset muistamaan äitiään.
Ei varmaan tullut yllätyksenä, jos teillä on jo kaksi lastakin. Eiköhän sama meno ole ollut aikaisempinakin äitienpäivinä.
Järjestä itse itsellesi jotain kivaa. Vielä ehdit leipoa itsellesi vaikka kääretortun tai juustokakun. Pidät huomenna hauskaa lastesi kanssa ja nautit siitä, että sinulla on heidät.
Silloin kun lapseni olivat pieniä, niin ei heidän isänsä tehnyt rikkaa ristiin päivän vuoksi. Yhtenäkään yhteisenä vuonna. Itse silloinkin laadin juhlapöytään herkut ruokineen ja kakkuineen. Lapsilta tosin tuli kortit askarreltuina kerhoissa/koulussa.
Huomiseksi olen suunnitellut juhlaruuan valmiiksi, kohta teen juustokakun valmiiksi jääkaappiin. Jotain pientä kuulema lapsilta saan.
Meillä juhlitaan pienesti, lapsi tulee käymään syömässä. Ei mullekaan mies ole äitienpäivälahjaa koskaan laittanut.Joskus on kauppareissulla ostettu kukkia
"Minä muistan kyllä isänpäivän, synttärin, joulun, hääpäivän jne. Hän ei anna ikinä mitään."
No lopeta muistaminen isänpäivän ja hääpäivän osalta. Tai vaihda miestä. Ehkä hän on nuori ja hänelle on vaikeaa, kun ei tiedä mitä pitäisi antaa lahjaksi syntymäpäivänä sekä jouluna. Lasten juhlissa on kova tekeminen, koska lapsia on 3, jos yhteisiä. Ja lisäksi hänen omat vanhemmat etc. Yleensä miehen tehtävä olisi muistaa hääpäivä, mutta osa miehistä ei kai halua viettää vuosipäiviä, ellei ole sellainen jota se kiinnostaa ja merkitsee kaleteriin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
On. Ei minuakaan muista lapsenlapset milloinkaan, koska äiti kieltää tai ei ainakaan edistä😪
Mikähän on oma osuutesi tässä. Olisi milenkiintoista kuulla tämän kieltäjän kanta.
Sellainen tarina tällä kertaa. Hohhoijaa.