Hoikkien naisten salaisuus
Olen tässä avioeron jälkeen kerännyt jonkinverran kokemuksia naisista ja tullut empiirisen tutkimustyön perusteella seuraavanlaiseen johtopäätökseen: Hoikat naiset ovat hoikkia, koska ovat järjestään todella huonoja ruoanlaittajia.
Vastaan mielelläni kysymyksiin tästä mullistavasta havannostani.
M48
Kommentit (47)
Olen hoikka ja muiden mielestä tosi hyvä kokki mutta en jaksaisi laittaa itse tehtyä ruokaa ainakaan työpäivinä enkä juuri laitakaan. Ehkä siis laiskuus ruoanlaitossa pitää hoikkana. Muitakin syitä on.
Minä olen hoikka, BMI 18.2, ja pidän ruoanlaitosta. Syön myös herkkuja mieleni mukaan, mutta ilmeisesti osaan säännöstellä syömäni ruoan määrää etten pääse lihoamaan. Hiukan pakko, sillä nyt etätyöaikana peruskulutukseni on vain 1300-1500 kcal päivässä.
Esimerkiksi nyt on Denniksen reseptillä pizzataikina kohoamassa ja ajattelin tehdä kolme eri versiota: tuore mozzarella & kirsikkatomaatti, chorizo & herkkusieni ja kesäkurpitsa & katkarapu. Aiemmin tällä viikolla olen tehnyt mm. hot&sour-keittoa, bibimbapia sekä suppilovahvero-poropastaa.
Miehelleni on kokkailuni aina kelvanneet ja näin hänen äitinsäkin on todennut, sillä miehelle on selvästi tullut mahaa yhdessäolomme aikana.
Pistä poskeen vähemmän hiilareita, pysut hoikkana. Vehnä eri muodoissa lihottaa.
Eri veriryhmille sopii eri ruokavaliot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että päinvastoin, jos puhutaan vanhemmista ikäluokista 40+. Valmisruokia, pizzoja ja muuta vastaavaa syövät saavat paljon ylimääräistä ja epäterveellistä rasvaa. Hyvä kokki osaa valmistaa terveellistä ja monipuolista ruokaa.
Niin osaa, mutta havaintojeni mukaan (ja myös monen hoikan kommenttien mukaan) hoikkia ei vaan ruoanlaitto kiinnosta. Silloin ei myöskään ruoanlaittajana kehity.
ap
Tsemppaas nyt. Tää oli kuitenkin jo 3/5. Älä nyt anna tän lässähtää! Tule vähän vastaan, ei tollanen totaalitorppaamien toimi. Ei niihin huvita vastata.
Kamoon, juu kan duu it!
En tiedä mihin viittaat, mutta mielestäni havaintoni on tärkeää tietoa! Kaikkea vaan ei voi saada. Jos haluaa syödä hyvin, niin silloin pitää hyväksyä vähintäänkin pieni pyöreys kumppanilla. Jos taas haluaa hoikan, niin silloin kokkaat itse. Siinä voi ihan itse valita mikä on omalle elämänlaadulle tärkeää.
ap
Onhan sellainenkin kuin normaalipaino. Aika usein täällä puhutaan vain hoikista ja lihavista, vaikka paras vaihtoehto terveyden kannalta ainakin olisi normaalipaino.
Ja hyvin syöminen ei tarkoita epäterveellistä. Omasta mielestäni jopa päinvastoin eli hyvin syöminen tarkoittaa juuri sitä terveellisintä ruokaa, jossa on värejä, makuja ja vaihtelevuutta.
Vierailija kirjoitti:
Pistä poskeen vähemmän hiilareita, pysut hoikkana. Vehnä eri muodoissa lihottaa.
Eri veriryhmille sopii eri ruokavaliot.
Kerro toki lisää (veriryhmät).
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että päinvastoin, jos puhutaan vanhemmista ikäluokista 40+. Valmisruokia, pizzoja ja muuta vastaavaa syövät saavat paljon ylimääräistä ja epäterveellistä rasvaa. Hyvä kokki osaa valmistaa terveellistä ja monipuolista ruokaa.
Niin osaa, mutta havaintojeni mukaan (ja myös monen hoikan kommenttien mukaan) hoikkia ei vaan ruoanlaitto kiinnosta. Silloin ei myöskään ruoanlaittajana kehity.
ap
Tsemppaas nyt. Tää oli kuitenkin jo 3/5. Älä nyt anna tän lässähtää! Tule vähän vastaan, ei tollanen totaalitorppaamien toimi. Ei niihin huvita vastata.
Kamoon, juu kan duu it!
En tiedä mihin viittaat, mutta mielestäni havaintoni on tärkeää tietoa! Kaikkea vaan ei voi saada. Jos haluaa syödä hyvin, niin silloin pitää hyväksyä vähintäänkin pieni pyöreys kumppanilla. Jos taas haluaa hoikan, niin silloin kokkaat itse. Siinä voi ihan itse valita mikä on omalle elämänlaadulle tärkeää.
ap
Onhan sellainenkin kuin normaalipaino. Aika usein täällä puhutaan vain hoikista ja lihavista, vaikka paras vaihtoehto terveyden kannalta ainakin olisi normaalipaino.
Ja hyvin syöminen ei tarkoita epäterveellistä. Omasta mielestäni jopa päinvastoin eli hyvin syöminen tarkoittaa juuri sitä terveellisintä ruokaa, jossa on värejä, makuja ja vaihtelevuutta.
Hyvä ruoka on hyvänmakuista laadukasta ruokaa. Comfort food on oma juttunsa ja sillekin on paikkansa.
ap
Väärin, vain kalorit ja kulutus ratkaisee