Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkien naisten salaisuus

Vierailija
08.05.2021 |

Olen tässä avioeron jälkeen kerännyt jonkinverran kokemuksia naisista ja tullut empiirisen tutkimustyön perusteella seuraavanlaiseen johtopäätökseen: Hoikat naiset ovat hoikkia, koska ovat järjestään todella huonoja ruoanlaittajia.

Vastaan mielelläni kysymyksiin tästä mullistavasta havannostani.

M48

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, kun en koko ajan puputa ruokaa. Ei ole välipaloja 3 tunnin välein. Tänään söin aamupalan (leipä ja kahvi) klo 9, seuraava ateria klo 16 oli Kotipizzan pizza. Olen edelleen täynnä pizzasta, en tarvitse muuta ruokaa enää tänään, seuraava ateria on aamupala huomenna.

Vierailija
22/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkien naisten salaisuus: elämä ilman miestä ja lapsia.

Itse pärjään sinkkuna pelkästään vetämällä tonnikalaa purkista ja syömällä salaattia. Sit kun tulee mies niin kaapissa pitää olla leipää, erilaisia leikkeleitä, makkaraa, makaroneja ja pastaa, perunaa, juustoa, levitteitä, jauhelihaa, nakkeja, sipsejä, nachoja jne ja tietenkin olutta viikonloppuisin ja voi luoja sitä kitinää ja mäkätystä jos kaapissa ei olekaan "raavaan miehen ruokaa" ja "minähän en mitään kaninruokaa ala syömään".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että päinvastoin, jos puhutaan vanhemmista ikäluokista 40+. Valmisruokia, pizzoja ja muuta vastaavaa syövät saavat paljon ylimääräistä ja epäterveellistä rasvaa. Hyvä kokki osaa valmistaa terveellistä ja monipuolista ruokaa. 

Vierailija
24/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ruoka maistuu ja herkut. Ja niitä osaan tehdä. Kyse on kuinka paljon syöt. Ja syön kyllä vatsani täyteen, mutta se määrä on varmaan pienempi kuin monella.

T:49kg

Vierailija
25/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että päinvastoin, jos puhutaan vanhemmista ikäluokista 40+. Valmisruokia, pizzoja ja muuta vastaavaa syövät saavat paljon ylimääräistä ja epäterveellistä rasvaa. Hyvä kokki osaa valmistaa terveellistä ja monipuolista ruokaa. 

Vain kalorit ja kulutus ratkaisee

Vierailija
26/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja rakastan ruoanlaittoa ja leipomista, mieheni myös!

Käytän voita ja kermaa, jos otan palan kakkua, otan sitä ihan kunnon palan

Painoindeksini on alle 19.

Sinä oet väärässä.

Ja sinä olet yksisarvinen.

ap

Vierailija
27/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kalorit ja kulutus ratkaisee

Ruuan koostumus alkaa näkyä vanhemmiten vähän kaikessa, myös painossa. 

Vierailija
28/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin osaa, mutta havaintojeni mukaan (ja myös monen hoikan kommenttien mukaan) hoikkia ei vaan ruoanlaitto kiinnosta. Silloin ei myöskään ruoanlaittajana kehity.

ap

Vierailija
29/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikös ne lihavat just syö kaikkea valmismättöä, pitsaa, hampurilaisia, sipsejä jne. Etenkin sairaalloisen lihavat, ei ne siinä hengenvaarallisesti lihava ohjelmassakaan itse kokkaa ikinä.

Vierailija
30/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee osittain muhun. Osaan laittaa ihan hyvää ruokaa, mutten pidä ruoanlaitosta. Mulla on kyllä muitakin syitä, miksi olen hoikka. Muunmuassa se, etten vain yksinkertaisesti liho helposti. Meidän suvussa ei juurikaan esiinny ylipainoa.

Vierailija
31/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin osaa, mutta havaintojeni mukaan (ja myös monen hoikan kommenttien mukaan) hoikkia ei vaan ruoanlaitto kiinnosta. Silloin ei myöskään ruoanlaittajana kehity.

ap

Tsemppaas nyt. Tää oli kuitenkin jo 3/5. Älä nyt anna tän lässähtää! Tule vähän vastaan, ei tollanen totaalitorppaamien toimi. Ei niihin huvita vastata. 

Kamoon, juu kan duu it!

Vierailija
32/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Ja minulla ne saattaa jopa liittyäkin yhteen. Ruoka ei ole koskaan ollut mulle mikään nautinnon aihe, en ole mikään kulinaristi. Ruoka on polttoainetta kropalle, ikään kuin välttämätön paha. Eipä ole sitten oikein tuo kokkailu kiinnostanut. Kokkaan kyllä kaikki omat ruokani, mutta ei ne tosiaan mitään gourmet-sapuskoja ole.

Vierailija
33/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihana kokata ja syöttää ihmisiä, mutta itse pärjäisin vaan salaatilla.

Oliko siis exäsi huono kokki vai lihava, vai mitä yrität sanoa?

Anorektikko/ortorektikko syöttää aina muita salatakseen sairautensa. Siksi laitat ruokaa muille ja syöt vain salaattia. Tarvitset apua.

Vierailija
34/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkana pysyvät ne, jotka a) ei saa ruuasta mitään erityistä mielihyvää ja siksi syövät maltillisesti tarpeensa mukaan b) tarkkailevat fanaattisesti painoaan ja syömisiään. Ensimmäisiä ei ruoka kiinnosta eikä varmaan kokkailukaan.

Vierailija
35/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tsemppaas nyt. Tää oli kuitenkin jo 3/5. Älä nyt anna tän lässähtää! Tule vähän vastaan, ei tollanen totaalitorppaamien toimi. Ei niihin huvita vastata. 

Kamoon, juu kan duu it!

En tiedä mihin viittaat, mutta mielestäni havaintoni on tärkeää tietoa! Kaikkea vaan ei voi saada. Jos haluaa syödä hyvin, niin silloin pitää hyväksyä vähintäänkin pieni pyöreys kumppanilla. Jos taas haluaa hoikan, niin silloin kokkaat itse. Siinä voi ihan itse valita mikä on omalle elämänlaadulle tärkeää.

ap

Vierailija
36/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ruoka ja kokkaus ei kiinnosta eikä oikein ole ruokahaluakaan, niin silloin helposti syödään rasvaisia ja epäterveellisiä ruokia, koska ne ovat maukkaampia ja menevät alas. Keho ei saa tarvitsemiaan rakennusaineita, mikä vaikuttaa vähän kaikkeen, mutta nuorena se ei samalla tavalla näy kuin vanhempana.

Se että keho menettää muotonsa vanhemmiten kertoo paitsi liikuntatottumuksista niin myös ruuan koostumuksesta. Ei ole samantekevää mistä syödyt kalorit tulevat. Vanhemmiten on entistä tärkeämpää mitä suuhunsa panee. 

Mutta eihän sille oikein mitään mahda, jos ruoka ei kiinnosta ja terveellinen ruoka ei maistu. Siinä voi olla kyse muistakin asioista kuin varsinaisesti ruuasta, siis lapsuusiän ruokailutottumuksista ja köyhyydestä, jolloin ei ole tottunut syömään terveellisesti.

Vierailija
37/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole lihava siksi että laittaa ruokaa. Vaan niiden välipalojen ja einesten takia. Vaikka kaikki söisi samoja ruokia, lihavuus tulee muusta kuin itse valmistetusta ruoasta.

Vierailija
38/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, osaan kokata sekä leipoa. Herkkuttelen myös ihan liikaa. Syy hoikkuuteen löytyy siis geeneistä, oma äitikin on pienikokoinen ja hoikka

Vierailija
39/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kamoon, juu kan duu it!

En tiedä mihin viittaat, mutta mielestäni havaintoni on tärkeää tietoa! Kaikkea vaan ei voi saada. Jos haluaa syödä hyvin, niin silloin pitää hyväksyä vähintäänkin pieni pyöreys kumppanilla. Jos taas haluaa hoikan, niin silloin kokkaat itse. Siinä voi ihan itse valita mikä on omalle elämänlaadulle tärkeää.

ap

Ihana ap kun vihdoin miehenä myönsit, että suhteessa se pääkokki on yleensä nainen ja mies heittäytyy passattavaksi.

"Jos haluaa hoikan kumppanin, niin kokkaa itse".

Vierailija
40/47 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihana kokata ja syöttää ihmisiä, mutta itse pärjäisin vaan salaatilla.

Oliko siis exäsi huono kokki vai lihava, vai mitä yrität sanoa?

Anorektikko/ortorektikko syöttää aina muita salatakseen sairautensa. Siksi laitat ruokaa muille ja syöt vain salaattia. Tarvitset apua.

Ortoreksiassa kyllä syödään itse tehtyjä ruokia, jos ne ovat terveellisiä, ei vältellä rasvoja tai kaloreita, kunhan ruoka vain täyttää tietyt kriteerit. Anorektikko sen sijaan kokee syyllisyyttä minkä tahansa kurkkuviipaleen syömisestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi