Paljonko omaisuutesi on ja minkä ikäinen olet?
Kommentit (83)
26v ja vanha ruuhi porvoonjoella.
Rahaa 6000 e ja pieni, halpa mökki.
N41
Lähes velaton asunto ja mökki, sekä bitcoineja 1000kpl jotka ostin v. 2010 ja joiden kanssa odotan vielä hetken bitcoinille ennustettua rakettimaista nousua ja sitten päätän mitä teen elämässäni.
M. 39 v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä on varallisuudella? Täällä sitä aina kysellään. Oma velaton koti olisi tietysti kiva vanhuutta ajatellen, mutta kyllä vuokralla ja ilman varallisuutta voi elää oikein hyvää elämää. Kunhan rahat riittää elämiseen. Varallisuus tuo paljon huolia. Mitä iloa on esimerkiksi jostain osakkeista?
Kyllä hyvin osuneet osakesijoitukset tuovat iloa elämään. Arvonnousu ja osingot mukavasti kartuttavat omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään euroa ei tietääkseni kukaan ole
mukaan ottanu kun aika koittaa.
Aiheuttaa vaan sitä enempi riitoja jälkipolville mitä enempi tienataan😊Omat lapseni ovat varmasti tyytyväisiä saadessaan perintöä. Toki kasvatan heidät myös tienaamaan oman elantonsa. Itselläkin on parempi olla, kun tietää, että on puskuria, jota käyttää, jos tarve vaatii.
Itse ajattelin aikasemmin et raha tuo onnen. Ei tuo! Tienaan yli 7000 € kk.
säästöjä en kerro. ikä 52
Ajatus nyt et ollaan täällä vain kerran.
otan siitä irti mitä saan. lapset saa sen verran että elämä pääsee alkuun ja ei tarvi huolehtia ku aika jättää,
Itse en koskaan ole ajatellut, että raha tuo onnen, mutta ajattelen edelleen, että rahattumuus voi viedä onnen. Eli kun raha-asiat on kunnossa, voi keskittyä nauttimaan helpommin elämästä.
Ihan tutkitusti varallisuus tuo onnea elämään turvallisuudentunteen myötä.
Meillä miehen kanssa yhdessä noin 1,5 miljoonaa, josta iso osa on kyllä kiinni kotina käytettävässä asunnossa. Ollaan viisikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään euroa ei tietääkseni kukaan ole
mukaan ottanu kun aika koittaa.
Aiheuttaa vaan sitä enempi riitoja jälkipolville mitä enempi tienataan😊Omat lapseni ovat varmasti tyytyväisiä saadessaan perintöä. Toki kasvatan heidät myös tienaamaan oman elantonsa. Itselläkin on parempi olla, kun tietää, että on puskuria, jota käyttää, jos tarve vaatii.
Itse ajattelin aikasemmin et raha tuo onnen. Ei tuo! Tienaan yli 7000 € kk.
säästöjä en kerro. ikä 52
Ajatus nyt et ollaan täällä vain kerran.
otan siitä irti mitä saan. lapset saa sen verran että elämä pääsee alkuun ja ei tarvi huolehtia ku aika jättää,
= Raha ei tuo onnea, mutta minulla sitä onkin niin paljon, etten edes viitsi kertoa.
T: Humblebrag
Omaisuus - velat = n. 65 000 euroa. Lisäksi tilillä + sijoitukset n. 20 000 euroa.
Kunhan loppu laina on maksettu niin varoja alkaa kertymään huomattavasti nopeammin. Suomessa on harvinaisen isolla osalla kiinteää omaisuutta verrattuna maailmalle, tästä voi olla tyytyväinen.
M39
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä on varallisuudella? Täällä sitä aina kysellään. Oma velaton koti olisi tietysti kiva vanhuutta ajatellen, mutta kyllä vuokralla ja ilman varallisuutta voi elää oikein hyvää elämää. Kunhan rahat riittää elämiseen. Varallisuus tuo paljon huolia. Mitä iloa on esimerkiksi jostain osakkeista?
Niistä saa muunmuassa tuloja. Ja mitäkö tuloilla tekee? mietipä sitä...
Tää oli mielenkiintoista, en edes tiennyt aiemmin paljon tuo luku oli. Mutta siis reilu 70k ja ikää tuli mittariin juuri 30 vuotta. (nainen jos sillä merkitystä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä saa muunmuassa tuloja. Ja mitäkö tuloilla tekee? mietipä sitä...
Olen sitä mieltä että omaisuus ei tässä elämässä ole tärkeintä, mutta kyllä se tuo turvallisuuden tunnetta. Ikinä ei tiedä miten vuokrataso nousee tai onko muutaman vuosikymmenen jälkeen tällaisia tukia kuin nyt. Ja jos jotain jää perinnöksi lapsille niin helpottaahan se heidän elämää paljon.
Ja siinä kohtaa kun omaisuutta on riittävästi, on vapaa. Ei ole mikään pakko käydä töissä tai miettiä mitä tukia saa.
Tilillä ~10 000
Sijoituksissa ~10 000
Auto ehkä tonnin, mutta velaton ja liikkuu :D
Irtaimistoa ja harrastusvälineitä, kai noista pari tonnia saisi Torissa kasaan.
Jos myytäisiin talo ja maksettaisiin loppu velka pois, niin todnäk jäisi välittäjäkustannusten yms. jälkeen joku 50 000 - 60 000 josta puolet minun.
Eli oma omaisuus noin 45 000-50 000. Työelämässä olen ollut vasta joku 5 vuotta kunnolla korkeakouluopintojen jälkeen, joten jos jatkossakin omaisuus kasvaisi samaa tahtia kuin parina viime vuonna, niin olisin ihan tyytyväinen.
Perintöä tulossa toivottavasti vasta joskus 30 vuoden päästä (vanhemmat saivat minut aika nuorena), eli paras elää ihan omaa elämää omilla rahoilla eikä odotella toisten rahoja.
Asunto 300 000
Mökki 60 000
Sijoitukset 70 000
Yhteensä siis 430 000 €, N46
Oma asunto 275000 velka 199000
Sijoitus asunto 125000 + 114000 velka 80 000+ 86000
Nordnet 24000+ 9600
Pankkitili noin 18000
Puoli on mun, puoli on mun puolison
NettoPalkka noin 1600+3200
N 32
Nettovarallisuus 600 000€. Terv. 46v valkoinen heteromies
43 vuotta, ja tilillä näyttäisi olevan 217 euroa. Lompakossa vitosen seteli. Muuta omaisuutta ei ole.
Velaton rivarikaksio ja tilillä 12000. M54