Häät isolla rahalla (otetaan pankista laina) vai kotikutoisesti (omilla säästöillä)
Kommentit (34)
Pitäisin häät, joihin itsellä on varaa (ei lainaa)! Tiedän pareja, jotka ovat jo eronneet, mutta häälainaa on edelleen maksettavana. Mahtaa v*tuttaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kaksistaan maistraattiin, ei juhlia. Säästyy kaikkien aika, vaiva ja raha.
Ole sinä tylsimys hiljaa.
Kaksistaan naimisiin ja siihen päälle joku ihana luxusloma, kun tämä korona hellittää.
Omilla säästöillä. Pitäkää sellaiset häät mihin teillä on oikeasti varaa kohtuullisella säästämisellä. Olenkin yli 50v mutta silloin kun minä olin nuori kukaan ei olisi kuvitellutkaan ottavansa lainaa häitä varten.
Onnea morsiusparille ❤️
Riippuu ihan siitä, mikä teille on tärkeää. Taloudellisesti järkevämpää tietenkin on pitää pienemmät ilman lainarahaa. Mitä todella haluat häiltäsi?
Katsot useampia jaksoja Unelmahäistä ja Bridezillas ohjelmista minkä jälkeen mietit että haluatko olla päivän "prinsessana".
Älkää ihmeessä pitäkö ison rahan häitä, koska ne rahat menevät vain hukkaan siinä yhdessä päivässä. Harva vieras edes tykkää häistä, ja te vaan maksatte siitä ison hinnan. Ihan järjetöntä. Käyttäkää se raha johonkin ihanaan häämatkaan ja pistäkää loput säästöön tulevaa varten.
Kaveri otti 20 000 lainaa häitään varten ja jo seuraavana vuonna puhui vaimostaan tosi epäkunnioittavasti tyyliin 'joudun maksaan monta vuotta niitä s*tanan häitä mitkä se halus!' En tiedä ovatko vielä yhdessä mutta muutakin rahaan liittyvää kitkaa oli jo silloin. En ikinä haluis ehdoin tahdoin aiheuttaa isoa turhaa huolta vuosikausiksi, mieluummin aloittaa avioliiton vaatimattomammin...
Parhaat häät missä olen tähän jo lähes 45-vuotiaaseen ikääni ollut, olivat perhepiirissä valmistellut ( tosi oli myös iso perhe joka auttoi).
Juhlissakin näkyi sellainen mukava , leppoisa perheen läheisyys.
Toki juuri sitten juhlapäivänä kannattaa tarkkaan miettiä se, että morsian ja kaikkein lähimmät eivät puuhaa koko päivää keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri otti 20 000 lainaa häitään varten ja jo seuraavana vuonna puhui vaimostaan tosi epäkunnioittavasti tyyliin 'joudun maksaan monta vuotta niitä s*tanan häitä mitkä se halus!' En tiedä ovatko vielä yhdessä mutta muutakin rahaan liittyvää kitkaa oli jo silloin. En ikinä haluis ehdoin tahdoin aiheuttaa isoa turhaa huolta vuosikausiksi, mieluummin aloittaa avioliiton vaatimattomammin...
Tuon rahan laittaiasin mieluummin asuntolainaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsot useampia jaksoja Unelmahäistä ja Bridezillas ohjelmista minkä jälkeen mietit että haluatko olla päivän "prinsessana".
Näissä ohjelmissa ei näy tavallisia hääpareja.
-ohis
Sitä tulevaa, vuoden kestävää liittoa, ei kannata solmia velkarahalla.
Eikä kukaan häävieras pidä sinua prinsessana, vaan enintään suuruudenhulluna leuhkijana, joka eroaa ennen ensi kesää.
Meillä oli isot häät omilla säästöillä. En kadu.
200 grammaa per vieras makaroonilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Kuinka moni valittaa miten paljon menee rahaa häihin ihan vain jo vieraana ja sitten hääpari maksaa velkojaan sen yhden ainoan päivän takia.
Keväällä meni naimisiin, maistraattiin, ei juhlia. Kuvaus 200, ruoka (9 henkiä)( miehen äiti maksoi), kampaus ja meikki, kynsi hoito 300. Hääpuku 800+ 200. Äiti antoi mulle 1500, miehen äiti antoi 2000 plus lahja. 350 ystäviltä. Voitto 2350. Mun äiti antoi mulle heti rahaa kun kerroin hänelle menen naimisiin. Sanoin miehen äidille että lahja on käteinen, sitten miehen äiti laitoi rahaa tilille heti.
Täytyy olla todella pölvästi mies, jos suostuu lainalla rahoitettaviin häihin. Miten turhamaiseksi ja itsekkääksi voi naisen prinsessaleikit mennä?
Säästää, ja sitten naimisiin.
Mekin mentiin vasta 15v seurustelun, parin muksun ja talon oston jälkeen naimisiin. Hyvin se niin meni.