Miksi rokotteen haitoista ei puhuta?!
Älkää nyt heti poistako tätä keskustelua, pyydän. Haluaisin oikeasti ymmärtää tämän vaikenemisen... thl:n fb sivuilla paljon asiallisia kysymyksiä joihin ei vastata ja osa kysymyksistä poistuu. Tieteellistä keskustelua ei ole valtamediassa lainkaan. vain rokotepropagandaa. sikainfluenssan kohdalla peli vihellettiin poikki vaikka haittavaikutuksia oli paljon vähemmän kuin näissä piikeissä.
Tuhannet ihmiset haluavat vastauksia kysymyksiin joita ns.salaliittoteoriana pidetään. Aina vaan huudellaan että foliohattuilua ja kulkutautimyönteisyyttä mutta KUKAAN ei tule perustelemaan että miksi nuo väitteet ovat vääriä.
En ole koskaan elämässäni ollut näin ihmeissäni, turhautunut ja jopa ahdistunut siitä että näistä asioista ei puhuta. Joo, kuumetta ja pistoskohdan arkuutta... mutta entäs ne sadat ( maailmalla tuhannet ) jotka ovat saaneet haittavaikutuksia niin että ovat joutuneet sairaalahoitoon? Kuolemat. miksi ei kerrota niinkuin esim. Norjassa että tauti on vähemmän vaarallinen kuin rokote nuorille perusterveille.
Toivoisin että saisin kuulla asiallisia mielipiteitä siitä että onko teistä ok että kaikki kritiikki lakaistaan piiloon. enkä siis ole rokotevastainen... sitä korttia on tähän turha vetää, olen ottanut kaikki rokoteohjelman mukaiset rokotteet, kuten lapseni. tämä suoranainen painostus ja uhkailu kokeellisen rokotteen kohdalla vain..no, ei vakuuta. Jos meillä olisi tappava pandemia ja siihen turvallinen ja tehokas rokote, ei tarvitsisi painostaa ja uhkailla.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken puutarhamyymälässä, ulkona. Kaikilla maski paitsi minulla. Oi miksi 😕
Miksi olet vastuuton paskiainen?
Virus on niin pieni, 1000 osa bakteerista että se läpäisee maskin mennen tullen. Sori jos tuli yllätyksenä.
Huomaan, että kirjoittaminenkin on sulle hieman vaikeaa, mutta: silloin kun kaikki käyttävät maskia, myös alempaa suojaustasoa, se pysäyttää viruksen leviämisen. Virukset eivät leijaile irrallisina partikkeleina, vaan esim. veteen sitoutuneina.
Puutarhamyymälässä oli vain yksi, joka pilasi tämän skenaarion.
Jos haluat suojata itseäsi, käytä henkilösuojaintason välineitä. Ffp2 tai ffp3.Mutta viruksen leviäminen pysähtyy ihan nenä-suu-suojuksilla. Sinun kaltaisten takia tilanne pitkittyy.
Ohis
Olen eri, mutta hän sanoi olleensa ulkona. Maskia ei tarvitse pitää ulkona. Edes päättäjät eivät näyttämällään esimerkillä pidä. Toiseksi juttusi on ihan puppua, maskit kun eivät blokkaa virusta. Edelleen ne maskipakkomaat näyttäkööt, miten hyvin maski suojaa virukselta. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken puutarhamyymälässä, ulkona. Kaikilla maski paitsi minulla. Oi miksi 😕
Virus on niin pieni, 1000 osa bakteerista että se läpäisee maskin mennen tullen. Sori jos tuli yllätyksenä.
Hampaiden harjaaminen ei estä hampaiden reikiintymistä 100%:sti. Harjaatko silti hampaasi?
En ole se jolta kysyt, mutta minä harjaan. Maskia en kuitenkaan pidä, koska se ei auta virusten leviämiseen pätkän vertaa.
Mä en tajua tätä höpinää, että haittavaikutuksista ei puhuta. Tietoa on kyllä, sekä THL:n että Fimean sivuilla.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden harjaaminen ei estä hampaiden reikiintymistä 100%:sti. Harjaatko silti hampaasi?
En ole se jolta kysyt, mutta minä harjaan. Maskia en kuitenkaan pidä, koska se ei auta virusten leviämiseen pätkän vertaa.
Voisitko vielä perustella väitteesi, että maskit eivät suojaa pätkän vertaa. Linkitä tähän vaikka joku luotettava tietolähde. Vai oletko vaan itse "käyttänyt järkeäsi" tai "ajatellut omilla aivoillasi"?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tätä höpinää, että haittavaikutuksista ei puhuta. Tietoa on kyllä, sekä THL:n että Fimean sivuilla.
Ongelmana lienee se, että ap ja kaltaisensa eivät luota näihin linkkaamiisi lähteisiin. He luottavat enemmän facebook-päivityksiin ja twiitteihin, ym. Salaliittoteoria-tietolähteisiin.
Ranskassa esitetään koronapiikkien käytön keskeyttämistä koska turvallisuudesta ei ole vielä tietoa:
https://avoin.media/2021/05/07/ctiap-k-rokotteet-tulisi-vetaa-jakelusta/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vielä perustella väitteesi, että maskit eivät suojaa pätkän vertaa. Linkitä tähän vaikka joku luotettava tietolähde. Vai oletko vaan itse "käyttänyt järkeäsi" tai "ajatellut omilla aivoillasi"?
Kävisikö tämä luotettavasta tietolähteestä:
https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD006207.pub5…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana lienee se, että ap ja kaltaisensa eivät luota näihin linkkaamiisi lähteisiin. He luottavat enemmän facebook-päivityksiin ja twiitteihin, ym. Salaliittoteoria-tietolähteisiin.
Voihan se olla näinkin. Miksi uskoa tutkittuun tietoon, kun facebook-epidemiologit on niin paljon viisampia. Ei tarvita edes kliinistä tutkimusta väitteidensä pohjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, seuraan paljon ulkomaalaisia sivuja, ihan viranomaislähteitä mutta joka puolella maailmaa vain tuo tietty näkönkanta tuodaan valtamediaan... jos et osaa kieliä tai ole yhtään lähdekriittinen niin et tiedä mitään muuta kuin sen mitä YLE tai hs kertovat. Kai tiesitte että ns.faktantarkastajat ovat lääketeollisuuden sponsoroimia. Ap
Kaikki tieto on saatavilla. Näyttää vain olevan teille rokotusvastaisille (joille kaikille ominaista erittäin matala koulutustaso ja siten myös yleistiedon taso), että se ei teille kelpaa, koska se ei tue teidän sairastakin sairaampia jankutuksia jostain huhaahöpinöistä muka valtavista vaaroista.
Kaikkiin lääkkeisiin ja kaikkiiin rokotuksiin liitty myös sivuvaituksia. Ne ovat olematon juttu verrattuna niihin valtaviin hyötyihin, joita ko lääkkeillä ja rokotuksillla on ihmiskunnan ja yksilön terveyteen ja hyvinvointiin.
Sivuvaitkutuksista on kyllä mediassakin kerrottu totuuden mukaisesti ja jopa annettu tilaa enemmän kuin mitä todellisuudessa aiheutuneet ongelmat. Jos 0.0053% on jonkin sivuvaikutuksen kokenut, niin se on posketon mäihä, jos se omalle kohdalle sattuu. Paljon suurempi ongelma on se, ettei kyselijä ymmärrä mitä prosentti tarkoittaa saati miten olematon tuo prosenttiluku on.
Todella kyllästyttävää, että rokotevastaiset ovat ottaneet palstan propagandansa välittämiseen. Näitä turhan päiväisiä foliohattuketjuja on ollut jo haitallisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, jos tarkoituksenhakuisesti hakee tutkimusta joka tukee omia vinoutuneita mielipiteitã niin varmasti sen löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olla pyytämättä linkkejä, koska tämä on taas yksi masinoitu väärän tiedon jakamisyritelmä.
Pyydät linkin ja saat linkin joka johtaa samanlaisen foliohatun taruihin.
Maskeista suosittu linkki on myös Marinin hallituksen valehtelukampanja ajalta, jolloin se yritti valheillaan peittää omaa törkeän huonoa osaamistaan ja valmistautumistaan. Hallitus ei valmistautunu mitenkään koronan tuloon eikä huolehtunut omasta vastuustaan suojavarusteiden hankinnassa. Päinvastoin, Marin illakoi miten kaikki toimet olisivat olleet vain spektaakkeleita, joita Suomessa ei tarvita. - No, sitten pandemia tuli paraatiovesta oikein hallituksen levitellessä sille punaista mattoa. Niin tuli hallitus yllätetyksi saastuttamansa pöksyt kintussa. Ei ollut riittävästi maskeja, joten tempaistiin väite (ja tilatttiin oikein "tutkimus", josta tuli sopivilla spekseillä hallitukselle sopiva vastaus) ettei maskeista muka olisi hyötyä. Tätä propagandaa hallitus sitten jakoi ja hoki julkisuudessa. Nuo linkit ovat edelleen foliohattujen suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan, että kirjoittaminenkin on sulle hieman vaikeaa, mutta: silloin kun kaikki käyttävät maskia, myös alempaa suojaustasoa, se pysäyttää viruksen leviämisen. Virukset eivät leijaile irrallisina partikkeleina, vaan esim. veteen sitoutuneina.
Jos haluat suojata itseäsi, käytä henkilösuojaintason välineitä. Ffp2 tai ffp3.Mutta viruksen leviäminen pysähtyy ihan nenä-suu-suojuksilla. Sinun kaltaisten takia tilanne pitkittyy.
Ohis
Olen eri, mutta hän sanoi olleensa ulkona. Maskia ei tarvitse pitää ulkona. Edes päättäjät eivät näyttämällään esimerkillä pidä. Toiseksi juttusi on ihan puppua, maskit kun eivät blokkaa virusta. Edelleen ne maskipakkomaat näyttäkööt, miten hyvin maski suojaa virukselta. 🤣
Sieltä vaan katsomaan tutkimuksia ja tilastoja. Maski on todella tärkeässä osassa palveluita avattaessa. Sen teho perustuu viruskuorman vähentämiseen. Että naura vain itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Kulta, maskipakkomaissa ihmiset eivät pidä maskia kotosalla. Tauti leviää erityisesti kotosalla. On myös muita tilanteita, joissa se ei ole voimassa.
Jos maskipakkomaissa ei olisi maskipakkoa, niissä tautitilanne olisi vielä paljon pahempi.
Se on totta, että ulkona tauti ei leviä yhtä helposti kuin sisätiloissa. Mutta kyllä, kyllä se leviää ulkonakin, jos ei pysytä riittävän kaukana toisistaan, vaan mennään iholle ja vielä annetaan räkäpisaroiden lentää puhuessa, laulaessa jne.
Maskin pitäminen on erittäin pieni ongelma täysjärkiselle, fiksulle, normaalille henkilölle. - Se, ettei voi fyysisistä syistä pitää on 99%sti moskaa. Sen näkee rajuissa koronapaikoissa, joissa lukujen noustessa tappiin yks kaks maski ilmestyy "ei voi" käyttäjillekin. "Ei voi hengittää" - ongelma on vain psyykkinen reaktio, koska ihmiselle on luonnollista vetää pois hengitysteiden edestä kaikki mikä voisi haitata hengistä, luonnollinen reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Kulta, maskipakkomaissa ihmiset eivät pidä maskia kotosalla. Tauti leviää erityisesti kotosalla. On myös muita tilanteita, joissa se ei ole voimassa.
Jos maskipakkomaissa ei olisi maskipakkoa, niissä tautitilanne olisi vielä paljon pahempi.
Se on totta, että ulkona tauti ei leviä yhtä helposti kuin sisätiloissa. Mutta kyllä, kyllä se leviää ulkonakin, jos ei pysytä riittävän kaukana toisistaan, vaan mennään iholle ja vielä annetaan räkäpisaroiden lentää puhuessa, laulaessa jne.
Maskin pitäminen on erittäin pieni ongelma täysjärkiselle, fiksulle, normaalille henkilölle. - Se, ettei voi fyysisistä syistä pitää on 99%sti moskaa. Sen näkee rajuissa koronapaikoissa, joissa lukujen noustessa tappiin yks kaks maski ilmestyy "ei voi" käyttäjillekin. "Ei voi hengittää" - ongelma on vain psyykkinen reaktio, koska ihmiselle on luonnollista vetää pois hengitysteiden edestä kaikki mikä voisi haitata hengistä, luonnollinen reaktio.
heipä hei sinä YLEn palkkatrolli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyhän se. Siinä vain ei sanota, ettei maski suojaa "pätkän vertaa."
Siinä sanotaan, että tutkimustulokset ovat sen verran epäluotettavia, ettei niistä voi vetää vahvoja johtopäätöksiä. Siinä myös mainitaan, että monet käyttävät maskia huonosti.
"Our confidence in these results is generally low for the subjective outcomes related to respiratory illness, but moderate for the more precisely defined laboratory‐confirmed respiratory virus infection, related to masks and N95/P2 respirators. The results might change when further evidence becomes available. Relatively low numbers of people followed the guidance about wearing masks or about hand hygiene, which may have affected the results of the studies.
Key messages
We are uncertain whether wearing masks or N95/P2 respirators helps to slow the spread of respiratory viruses."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"suoranainen painostus ja uhkailu kokeellisen rokotteen kohdalla vain..no, ei vakuuta. Jos meillä olisi tappava pandemia ja siihen turvallinen ja tehokas rokote, ei tarvitsisi painostaa ja uhkailla"
Ap ylläoleva loppukaneettisi mitätöi kaiken aiemmin vakuuttamasi että et ole näitä foliohattutyyppejä.
Miten perustelet että tämä rokote olisi "kokeellinen"? Sitä hokee salaliittohörhöt kun eivät tajua miten nykyään rokotteita tehdään ja että koronaviruksia on ollut ennenkin, vain covid 19 on ihmisessä uusi.
Miten niin jos meillä on tappava pandemia? Ylikuolleisuus viime vuonna oli vähintään 4,2 miljoonaa maailmassa, joten kyllä, se on muun ikävyyden lisäksi myös tappava. Ja todellakin meillä maailmassa on pandemia, siitä huolimatta että me suomalaiset ollaan päästy vähällä.
Rokotteita on monia ja jokainen on varmasti yhtä tehokas ja turvallinen kuin mitkään lääkeaineet ylipäätään. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että että kaikki aineet on väärällä annostuksella tai väärälle ihmiselle annettuna vaarallisia ja tappavia? Siksi lääkkeitä määrää vain lääkärit, ja myy vain apteekit, useimmat vain reseptillä ja tarkkojen ohjeiden kera että paljonko saa ottaa ja kuka saa ottaa.
Mistä revit tuon ylikuolleisuuden 4.2 miljoonaa? Voitko kertoa.
Toisekseen nämä kaikki rokotteet ovat hätäluvalla käytössä. Normaalisti rokotteen tulo markkinoille vie KYMMENEN vuotta! Ihan googlettamalla nämä asiat selviää.
Älä valehtele. Asia on selitetty moneen kertaan tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa lääketieteessä punnitaan hyödyt ja haitat. Röntgenissä altistut ionisoivalle säteilylle ja saatat sairastua syöpään sen seurauksena. Mutta hyöty esim. murtuman paikallistaminen on suurempi kuin tuo mahdollinen haitta. Suoni yhteyden avaamisessa saatat saada sepsiksen, jos pöpö pääsee matkaan, hyöty taas lyö mahdolliset haitat. Syöpä lääkkeisiin on moni kuollut, esim. sytostaattien haittavaikutus lista on kilometrin pituinen. Kuitenkin hyöty voittaa taas haitat. Parasetamolilla saat helposti hengen itseltäsi ja moni on kuollut.
Sama näiden rokotteiden kanssa. Joku varmasti saa jotain, mutta hyöty lyö ne haitat. Näin se lääketiede toimii ja koko maailma muutenkin pyörii tällä hyöty vs.haitat periaatteella, muuten emme koskaan tekisi yhtään mitään ikinä.
Koronasta selviää 99,8% todennäköisyydellä hengissä. Mikä on siis piikin hyöty verraten haittoihin... hmm..
Rokotteissa ei ole kyse omasta henkilökohtaisesta selviämisestä, vaan jonkun taudin nujertaminen perustuu siihen et tietty % väestöstä on rokotettu.
Tietenkin juuri minä selviäisin hyvin koronasta, lähes täysin varmasti.Mikä tässä periaattessa nyt on vaikeaa tajuta?
T ohis
'
No, ainkaaan tänään itseäni ei kiinnosta antaa henkilökohtaista panostani ottamalla x määrä epämääräisiä rokotteita epämääräiseen tautiin, kun ei edes tiedetä suojaako rokote vain vakavilta tautimuodoilta = suojaa vain ottajaansa eikä hävitä virusta.
THL:n sivuilla sanotaan, että maski suojaa pisaratartunnalta muttei aerosoleilta. Uskon THL:ään, koska en ole salaliittohörhö.
Olen allerginen maskille ja sen kanssa saan yskänkohtauksia, olen nähnyt paremmaksi olla ilman maskia ja yskimättä. Pidän turvavälit ja käyn pienissä kaupoissa hiljaiseen aikaan.
Jos haluat suojata itseäsi, käytä henkilösuojaintason välineitä. Ffp2 tai ffp3.
Mutta viruksen leviäminen pysähtyy ihan nenä-suu-suojuksilla. Sinun kaltaisten takia tilanne pitkittyy.
Ohis