Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimiston hitaus

Vierailija
07.05.2021 |

Olen nyt odotellut puolitoista kuukautta lausuntoa siitä, että olen työtön. Menetin jo vuokra-asuntoni, koska tuloni ovat olleet vuoden alusta alkaen yhteensä 129€. Vuokravelkaa on 1800€.

Kela myönsi parille viime kuukaudelle asumistukea 150€, koska heidän mukaansa olen muka saanut ansiosidonnaista. Lähetin kyllä heille paperit siitä, etten saa ansiosidonnaista. Hain heiltä työttömyyskorvausta. En saa sitäkä, koska TE-toimisto ei anna Kelallekaan lausuntoa tilanteestani.

TE-toimistoon ei voi soittaa prepaid-numerosta, ei myöskään Kelaan. Molempiin olen jättänyt soittopyyntöjä jo vaikka kuinka monta. Kelasta sanotaan, että edes toimeentulotukea en voi saada, kun TE-toimisto ei tee sitä päätöstä. TE-toimiston virkailija sanoi puhelimessa, että minähän olen jo työtön. Sen kuin tulostan heidän lausuntonsa netistä. Tulostin sen ja lähetin Kelalle. Ei kelvannut. Heidän järjestelmässään ei näy, että olen työtön.

Aion mennä maanantaina istumaan TE-toimiston aulaan. En lähde pois ennen kuin siellä on tehty selkeä lausunto työttömyydestäni. Saavat myös soittaa Kelaan ja kertoa lausunnostaan. Poistun paikalta, kun Kela soittaa minulle ja kertoo, että asia on kunnossa ja voin saada toimeentulotukea.

Miten puhuttelen TE-toimiston virkailijaa? Ystävällisesti ja lempeästi - eihän ole hänen vikansa, että TE-toimisto ei pysty hoitamaan tehtäviään? Napakasti ja hieman vihaisestikin - onhan minulla oikeus saada työvoimapoliittinen lausunto tilanteestani?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mitä sun tulostamassa lausunnossa sanottiin?

Vierailija
2/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä voi olla totta? Ja miksi annoit kämppän lähteä alta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos ettei tarvii TE toimiston kanssa enää taistella

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
4/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on salamannopeaa. Ilmoittauduin maanantaina, ja keskiviikkona kolahti postiluukusta lausunto, jonka mukaan estettä päivärahan maksulle ei ole.

Vierailija
5/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija heittää sinut pihalle te-toimiston aulasta kun alat isottelemaan ja ääntä korottamaan.

Vierailija
6/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pitänyt aikaisemmin puolijasi. Nyt meni asunto.

Vierailija
7/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi soittaa prepaidista molempiin.

Vierailija
8/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka ja asiallinen tuo yleensä parhaan lopputuloksen tiskin molemmin puolin.

Vierailija
9/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnonmenetys on kyllä huono juttu.

Siitä olen samaa mieltä että te toimisto ja kela pompottelee.

Vierailija
10/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE toimisto on muutenkin kaikinpuolin turha. Koskaan en ole senkautta työllistynyt. Itse olen työni hankkinut.

Koskaan eivät vastaa puheluihin, jatkuvasti koulutuspäivillä tms.

Vierailija
11/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap, kerrotko nyt mitä lausunnossa luki ja oliko se annettu Kelaan?

Vierailija
12/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa lausuntoa työttömyydestä vaan oikeudesta työttömyysturvaan ja se lähetetään taholle, jonka olet ilmoittanut maksajaksi. Kenet ilmoitit? Miksi kokeilet hakea sieltä sun täältä yksiselitteistä asiaa? Oletko alle 25v ilman toisen asteen koulutusta niin ettei sulla edes ole oikeutta ko rahaan? Onko sulla karenssi? Etkö lle hakenut kahta opiskelupaikkaa?

Vierailija
13/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin ap, kerrotko nyt mitä lausunnossa luki ja oliko se annettu Kelaan?

Ymmärtääkseni Kelan pitää saada suoraan lausunto TE-toimistosta? Eli ei riitä, jos asiakas itse printtailee papereita ja toimittaa ne Kelaan.

Vierailija
14/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita valtakunnalliseen te palvelunumeroon , anna numerosi ja pyydä että soittaa sulle. Auki 8-16.15. Mikä on niin vaikeaa?

Vierailija
15/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa ja myös kassassa tarvitaan se lausunto sähköisenä, koska ilman sitä ei järjestelmä anna käsitellä hakemustasi. Toimeentulotukeen ei pitäisi vaikuttaa, koska sitä voidaan edellytysten täyttyessä myöntää ennakkona odotettavissa olevaa tuloa (työttömyysturva) vastaan. Eri asia, jos on säästöjä tai jotain muuta omaisuutta, joka pitäisi käyttää ensin.

Miksi et saa ansiosidonnaista? Etkö kuulu kassaan vai etkö saa sitä sen takia, kun ei ole lausuntoa? Onko sinulla joku selvityspyyntö odottamassa tai unohditko tehdä ne te-toimiston tehtävät laitettuasi työnhaun voimaan?

Vierailija
16/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
17/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas on ap. Jättänyt hoitamatta jotain, eikä tajua että vika itsessä?

Vierailija
18/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Mitä sun tulostamassa lausunnossa sanottiin?

Kun menen TE-toimiston sivustolle ja katson sieltä oman tilanteeni, siellä lukee, että olen työtön ja olen ollut työtön viime vuoden joulukuusta alkaen.

Mutta Kelalle tämä ei nyt jostain syystä riitä, vaan heidän täytyy saada joku ihmeen toinen lausunto.

Ja minä en siis ymmärrä ollenkaan, mistä tässä kaikessa on kysymys.

Vierailija
19/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hidas on ap. Jättänyt hoitamatta jotain, eikä tajua että vika itsessä?

Olen hakenut työttömyyskorvausta viime vuoden lopusta alkaen. Joulukuulle sen sain, mutta tammikuussa alkoi tämä vääntö. Liitoltani sain neljälle päivälle ansiosidonnaista yhtäkkiä maaliskuussa, mutta muuten en ole koko tänä vuonna ollut virallisesti työtön, enkä mikään muukaan.

Asumistukea en ole saanut kuin sen 150€ pari kertaa, koska Kelan mukaan saan (mukamas) ansiosidonnaista. Eikä auta, vaikka näytän, että enpäs saa.

Töitä olen kyllä hakenut, joka päivä laitan pari hakemusta, ympäri Suomen.

Vierailija
20/93 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin

Laita minulle sähköpostina tiedot työpaikasta, jonka minulle annat. Kiitos! Hienoa, että asiat nyt järjestyivät näin.