Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos elät kumppanisi kanssa avoliitossa, onko

Vierailija
07.05.2021 |

näin hyvä jatkaa eteenpäin vai haaveiletko naimisiin menosta?

Mitä etuja sinusta on olla avoliitossa verrattuna avioliittoon?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosh kirjoitti:

Kateus-asia on helppo kommentoida. Kun kertoo 5- 25 v avoliitossa olleelle, että menee nopeasti naimisiin, menee suu viivaksi eikä onnittelua millään irtoa. Ei täälläkään. Naimisissa olevat iloitsevat yhdessä. Avot eivät millään pysty. Eivät siis täälläkään.

Ilkka Kanerva on klassikko. 20 v avossa kaiken maailman jaaritteluilla. Kun menivät naimisiin (onnea!) oli "kuin uusi kuherruskuukausi". Just. Tämä.

No jos ei kahdessakymmenessä vuodessa ole keksinyt muuta keinoa saada suhteeseen uusi kuherruskuukausi kuin naimisiinmeno, niin ymmärrän toki siinä tapauksessa, että se avioliitto oli melkein välttämätön siirto. Itse tosin en käsitä, miten joku voi elää 20 vuotta ilman uutta kuherruskuukautta. En minä ainakaan siihen ole tähän mennessä avioliittoja tarvinnut.

Vierailija
82/85 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa ollaan juridisestikin pari, saattaa helpottaa virallisten asioiden hoitoa. Esim usäni joutuu sairaalaan ja hänen puolisoksi oli merkitty 20v vanha tyttöystävä, oli kuitenkin uuden henkilön kanssa avoliitossa ja yhteinen lapsikin jo syntynyt... aviopuoliso kuitenkin hiukan virallisemmassa asemassa. Mahdollisuus lesken eläkkeeseen, teimme täysin poissulkevan avioehdon. Meistä ei mitenkään ulkoisesti näe että olemme naimisissa, ei kerrottu siitä kenellekään kuin avioehdon todistajille. Meillä on vain yhteiset lapset. Testamentti pitäisi vielä tehdä..

No kantsisko pitää ne sairaalan tiedot ajan tasalla... Eihän tuossa ongelma ollut avoliitto, vaan ongelma oli virheellinen tieto sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosh kirjoitti:

Minä olen se joka hehkutan avioliittoa, enkä kirjoita muulla nimellä enkä mitään kommervenkkeja. Ei tarvitse. On niin saakelin ihanaa olla aviossa! Toista kertaa olen. Ekasta jäin nuorena leskeksi.

Miehet!!!

Kosikaa kunnolla! Älkää ruikuttako, että se ei mitään muuta ja paperipala vaan on yms. vätystelyä.

Omat miehet ovat onneksi kosineet. Ihanaa. Ei haittaa, että joku tykkää olla avoliitossa. Siitä vaan. Minä en. Avoliiton saa pyytämättäkin.

Avoliiton saa pyytämättäkin? Ei muuten saa. Itselläni kaatui yksi suhde siihen, että kumppani olisi halunnut muuttaa yhteen. Minä en halunnut, koska en halunnut perustaa uusperhettä (itselläni siis on lapsia). Tämä entinen kumppanini ei siis saanut avoliittoa sen enempää pyytämättä kuin pyytäenkään.

Vierailija
84/85 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle avioliitto ei liity mitenkään hyötyyn (haluan avioehdon ja voisin myös elää kahdessa kodissa). Mutta jos olen todella rakastunut, niin haluan sitoutua sillä tavoin. Nykyinen mies on ensimmäinen, jonka kanssa voisin mennä naimisiin.

Mullekin on käynyt iän myötä näin. Ennen olin noita ei avioliittoa mihinkään TARVITSE-"järkeilijöitä".

"Se on vain juridinen sopimus!"- typistäjiä, joilta on historian opit ,ja myös se oma historiikki jäänyt kokonaan väliin.  Nyttemmin olen sitä mieltä että se että toinen ehdottaa naimisiinmenoa, on todella iso rakkauden ja huolenpidon tunnustus. Tässä iässä sitä haluaa jo sellaisen miehen joka tietää mitä haluaa, eikä pelkää näyttää sitä, ja toimii mieluiten rakkaudella kuin selittelyllä minua kohtaan.

Vierailija
85/85 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa ollaan juridisestikin pari, saattaa helpottaa virallisten asioiden hoitoa. Esim usäni joutuu sairaalaan ja hänen puolisoksi oli merkitty 20v vanha tyttöystävä, oli kuitenkin uuden henkilön kanssa avoliitossa ja yhteinen lapsikin jo syntynyt... aviopuoliso kuitenkin hiukan virallisemmassa asemassa. Mahdollisuus lesken eläkkeeseen, teimme täysin poissulkevan avioehdon. Meistä ei mitenkään ulkoisesti näe että olemme naimisissa, ei kerrottu siitä kenellekään kuin avioehdon todistajille. Meillä on vain yhteiset lapset. Testamentti pitäisi vielä tehdä..

No kantsisko pitää ne sairaalan tiedot ajan tasalla... Eihän tuossa ongelma ollut avoliitto, vaan ongelma oli virheellinen tieto sairaalassa.

Joo näin. Me marssittiin mieheni kanssa yhdessä sairaalan potilastoimistoon ja tsekkattiin kerralla lähiomaiset kuntoon :D Siellä oli exää 6 v takaa jne. Mieheni lisäsi myös vanhemman lapsensa siihen listaan keille ilmoitetaan.