Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään imettäneet!! Onnistuuko pelkästään yöimetysten lopettaminen?

Vierailija
17.08.2006 |

Mietin tässä, että onnistuisikohan lopettaa pelkästään yöimetykset ja jatkaa päivisin. Jos yöimetysten lopettaminen ei onnistu, saatan kallistua imetyksen lopettamiseen kokonaan. Jos yöimetysten lopettaminen onnistuisi, voisin hyvinkin kuvitella jatkavani imetystä vielä muutoin.

Riittääkö maito miten, kun yöimetykset loppuvat ja päivisinkin syödään jo reilusti kiinteitä?

Vauva nyt 10-kuinen, maitoallergikko, mutta ei oireile rintamaidosta.

Kiitokset vastauksista!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidimme peri yötä tassuttelu-unikoulua ja se oli siinä. Imetin yhteensä 1 v 1kk.

Vierailija
22/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva lopetti yöllä syömisen itse 3,5kk iässä. Imetin 1v2kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin onnistui. Yöimetykset jäivät pois kun tyttö oli jotain vähän yli 7kk. Sai rintamaitoa n. 1v 2kk ikäiseksi asti ja hyvin maitoa riitti.

Vierailija
24/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää vastata ap:n kysymykseen onnistuuko, että joojoo, jos vauva on itse lopettanut yösyötöt.

Vierailija
25/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin yöt läpeensä tissi suussa, nukkuu kainalossa. Päivisin 1-2 imetystä.

Minulle ok, en usko että lopettaminen onnistuisi vain yöksi. Kun loppuu yösyötöt niin loppuu samalla myös imetys ja vieressä nukkuminen, mutta tällä äipällä ei mitään kiirettä vielä, nukun ihan hyvin vaikka tissi onkin jonkun suussa, on niin pitkäkin tissi että voin huoletta kääntyä selälleni ja unitutti ei irtoa ;)

Vierailija
26/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kyllä, syötyään vauva käyttää minua tuttina enkä siis voi kääntää kylkeä. Jos käännän, herää ja vaatii " tuttinsa" .

T:Ap

Vierailija
27/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiita yösyömisten lopettamiseen vielä puolivuotiaana!) ja sen jälkeen jatkoin päivä(mukaan lukien ilta- ja aamu)imetyksiä vielä 7 kk. Hyvin sujui niin!

Vierailija
28/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva alkoi heräillä tunnin-parin välein ja tarvitsi rintaa nukahtaakseen, ja aloin olla liian väsynyt yöheräilyihin. Aloin nukuttaa vauvaa niin ettei hän nukahda rinnalle, eli imetän sohvalla ja kannan sänkyyn, jolloin hän havahtuu hieman. Joskus jää heti nukkumaan, joskus hiukan itkeskelee (ei paniikki-itkua, vaan nukkumaanmeno selvästi harmittaa) ja laulelen vieressä. Vartissa on yleensä unessa.

Nukumme edelleen perhepedissä, mutta vauvan herätessä yöllä silittelen vain. Yllättävän hyvin hän on siihen tyytynytkin, vaikka huomasin että poskihampaitakin on puhjennut, mikä on varmasti vaikuttanut uniinkin.

Imetystä aion jatkaa vielä pitkään (tyttö on nyt 1v1kk), mutta olen tyytyväinen että tiheä heräily jäi pois. Päivisin tyttö on edelleen hyvin riippuvainen rinnasta. Esikoinen söi öisin 1v3kk asti, mutta hän heräsi vain kerran yössä, mikä oli helppo nakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi