Naapuriin muutti "toinen nainen", on niin häpeissään ettei moikkaa?
Huomasin, että naapurista on vaihtunut nainen lennossa. Edellinen muutti pois, huomasin ja sanoin miehelleni, että huomasitko, että naapurin naisen auto on hävinnyt. Parin päivän päästä olikin uusi auto ja sillä kokonaan uusi kuski. Noh minä en ole tämän naapuruston moraalinvartija, enkä tehnyt mitään päätelmiä. Olisin vain halunnut moikata naapureita normaalisti niinkuin ennenkin.
Tää uus nainen vaan ei suostu ottamaan mitään kontaktia, se kirjaimellisesti katsoo maata tai kengänkärkiään kun kohtaamme, hänen pettäjämiehensä sen sijaan edelleen moikkaa meille.
Mua vaan on alkanu vähän ärsyttämään tuo nainen, turha kuvitella että enää haluaisin moikata tai tehdä tuttavuutta kun on pitänyt ensin puolivuotta luimistella pitkin nurkkia.
Tämän kadun varrella on vain muutama talo ja tuo ON omituista, ettei voi moikata.
Ja kunhan vain halusin kertoa tämän ihmetykseni kaikille....
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei hän ole lainkaan häpeissään ..
Vaikka kuinka kyyläät, kyttäät, ja analysoit, et kuitenkaan totuutta tiedä, eikä se sinulle kuulukaan.
Ehkä häntä ei vaan kiinnosta moikkailla, tai kommunoida muutenkaan AP:n, tai kenenkään muunkaan kanssa ..
Eikä ole mitään velvollisuutta.Ehkä on huomannut AP:n mielipuolisen tarpeen kyyläämiseen, ja kyttäämiseen ..
Onko AP:n oma elämä kenties tylsää, ja yksinäistä, kun täytyy moista toimintaa harjoittaa ?
On minulla paljonkin muuta tekemistä, lähden kohta mökille viikoksi ja saa naapurin nainen rauhassa olla ei tarttee pelätä, että hullu naapuri yrittää väkisin moikata :)
Ei kenelläkään ole velvollisuutta moikata, kyllähän kaikki tämän tietää. Aloituksessani lukikin, etät kunhan tässä vain ihmettelen :) Aamun ihmettelyni, varmaan sinä luulit, että joka aamu täällä ikkunastani katselen kun naapurin nainen on pihalla ja mitähän se siellä tekee ja menisikö taas ahdistelemaan ja yrittämään ottaa katsekontaktia :) Ei, en ole kiusaaja.
Ja sana ihmetellä miksi minua juostaan karkuun, etkö itse ihmettelisi? Sitä saa ihmetellä päänsä sisällä tai vaikka AV:lla? eikö?
AP
Saattaa tulla ehkä järkytyksenä, mutta minulla ei tosiaankaan riitä edes mielenkiintoa vaivautua uhraamaan ajatustakaan sille, miksi joku ei moikkaa, tai miksi joku juoksee karkuun yms.
Parempaakin tekemistä ..
Annan muiden elää omaa elämäänsä, ja minä elän omaani.
Kiusantekoa tuo sinun toimintasi nimenomaan on.
Luonnollisestikaan et itse näe siinä mitään väärää ..Ei ole mitään kiusantekoa noudattaa normaaleja ja kohteliaita käytöstapoja :D Sinua näköjään hyvinkin paljon häiritsee se, että muut ihmiset kykenevät sanomaan moi silloin kun se on tapojen mukaista, ja näköjään uhraat sille montakin ajatusta kun noin tuohdut jo pelkästä ajatuksesta. Juuri kaltaisiasi naapureita minä moikkailen ihan tarkoituksella ja äärimmäisen kohteliaasti :D Enkä ole AP, pidän vain erittäin junttina ja epäkohteliaana tuollaista käytöstä.
Normaalia, ja kohteliasta on jättää toinen rauhaan, kun toinen on asian jollain tavalla ilmaissut, esim. ei vastaa tervehdyksiin, lähtee pois tilanteesta jne.
Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä sinä, ja kaltaisesi ajattelette minusta, ja/tai tavoistani.
En pidä kaltaisistasi kyylistä/kyttääjistä, joilla ei muuta elämää ole, kuin analysoida naapureitaan, milloin minkäkin perusteella, ja tunnistan teikäläiset kaukaa.
Joko saat kaltaisiisi kyllästyneen katseen, tai suoran kehoituksen suksia v...uun pystyyn ..
Niinhän se on, mutta kun toinenkaan ei ole millään tapaa kohtelias tai edes normaali ihminen käytökseltään, niin ei minua kiinnosta olla ajatustenlukija ja miettiä miksi hän vihaa ihmisiä. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, tai siis tässä tapauksessa vihaisesti ja hiljaa tuijotetaan :D
Ja tuo, että olen kyylä tai kyttääjä, niin en todellakaan ole. En näin 16 vuoden jälkeenkään tiedä edes ulkonäöltä, ketä kaikkia minun rapussani asuu, kenenkään nimiä en tiedä enkä perhesuhteitaan tai edes ketä heidän kanssaan asuu. Ei se kohtelias naapurin tervehtiminen tarkoita, että olisin millään tapaa kiinnostunut naapureideni elämästä, noudatan vain käytöstapoja kuten kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Naapureiden tervehtiminen on kohteliasta. Ei tarvitse ikinä jutella niitä näitä, mutta voi sanoa moi/hei/huomenta. Koskaan tiedä mitä elämässä käy ja tarvitsee pyytää naapurista apua tai naapuri huomaa teille menevän murtovarkaan...
Ja onko se naapuri siis niin mulkvisti ettei ilmoita murtovarkaasta tai auta hätätilanteessa koska en ole moikannut? Haistakoon **ttu jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aiheuttanut ongelmia heille?
En tietääkseni, emme jutelleet edellisenkään naisen kanssa kuin ihan moikat ja koirajuttuja kun molemmilla on koiria. Koiratkaan eivät tappele keskenään, en keksi mitään miksi erityisesti nainen esittäisi kuin meitä ei olisikaan ja mies tulee välillä jopa kyselemään kuulumisia. Omakin mieheni pitää tätä erikoisena.
AP
Törmään yhteen koirapariskuntaa päivittäin ja mies tervehtii kohteliaasti, mutta nainen ei koskaan. Jotkut nyt vaan ovat tuollaisia.
Vaikuttaa tosiaan siltä, että tämä uusi nainen häpeää, kun on ilmiselvää, että te (kaikki naapurit) tiedätte, että siellä on vaihdettu naista lennosta. En tieäd voisitko auttaa häntä tulemaan jotenkin kuorestaan, lultavasti et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapureiden tervehtiminen on kohteliasta. Ei tarvitse ikinä jutella niitä näitä, mutta voi sanoa moi/hei/huomenta. Koskaan tiedä mitä elämässä käy ja tarvitsee pyytää naapurista apua tai naapuri huomaa teille menevän murtovarkaan...
Ja onko se naapuri siis niin mulkvisti ettei ilmoita murtovarkaasta tai auta hätätilanteessa koska en ole moikannut? Haistakoon **ttu jos näin on.
En minä ainakaan tee yhtään mitään tuollaisten naapureiden eteen, enkä todellakaan puutu heidän asioihinsa ilmoittamalla jostain varkaista. Mistäs sitä tietää, vaikka naapureilla on jotain omia harrastuksia ja leikkivät rosvoa ja poliisia taskulamppujen kanssa. Jos ei kykene vastaamaan tervehdykseen, miksi ihmeessä odottaa muilta ihmisiltä mitään jeesia tai mitään huomioimista kun ei itsekään sitä tee?
Vierailija kirjoitti:
No just näin! Kun asumme melko hiljaisella alueella ja umpikadun varrella on muutama talo. Välillä harmittaa karkuun juokseminen niin paljon, että tulee ajateltua, että ihan turha sitten pyytää mitään jos tarvii. Tietenkin auttaisin, mutta ihmetyttää että inhoaako hän meitä kun ei moikkaa. Syy ihmetyttää ja edelleen korostan että EN ole menossa sitä hänelt kyselemään. :)
AP
Mä moikkaan kaikkia kadunvarren naapureita, en tunne enkä tuppaa juttelemaan. Yhden iäkkään yksinasuvan herran lumet käyn luomassa jos aura työntää vallin pihatielle. Jotkut moikkaa takas, jotkut ei, ihan sama mulle. En ole kauheasti tällaiseen kiinnittänyt huomiota. Ap:n kannattais keskittyä omaan elämäänsä eikä miettiä naapureiden asioita. Mutta jos tommonen tuo elämään sisältöä niin go for it...
Ootko se sama, jonka naapurilla on ainoastaan Lidlin ostoskasseja roskapusseina?
Miten noin pieni asia voi häiritä sinua?
Ihan hyvä taktiikka. Kerran kun nainen erehtyy moikkaamaan naapureille niin ne tunkevat välittömästi iholle ja alkavat utelemaan parisuhdekuvioita ja kaikenlaista muuta henkilökohtaista mikä ei kuulu heille hevon ***tua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan tee yhtään mitään tuollaisten naapureiden eteen, enkä todellakaan puutu heidän asioihinsa ilmoittamalla jostain varkaista. Mistäs sitä tietää, vaikka naapureilla on jotain omia harrastuksia ja leikkivät rosvoa ja poliisia taskulamppujen kanssa. Jos ei kykene vastaamaan tervehdykseen, miksi ihmeessä odottaa muilta ihmisiltä mitään jeesia tai mitään huomioimista kun ei itsekään sitä tee?
Tulee mieleen yksi haastattelu jonka luin. Siinä nainen sai sairauskohtauksen ja kerkesi huutamaan lapsille että hakekaa naapurista apua ennenkuin menetti tajuntansa.
Auttaisin kyllä sairaskohtauksen saanutta naapuriani vaikka olisi minkälainen mörrimöykky, mutta apua on helpompi saada ja pyytää jos ei ole ensin puolivuotta juoksennellut karkuun muita ihmisiä
AP
Kyllä joillakin menee tunteisiin, kun ap kehtaa olettaa, että naapuriin muuttaneella naisella on normaalit käytöstavat. Tai siis ihmettelee, kun niitä ei ole.
Naapureita tervehditään, sellaisen kasvatuksen olen itse saanut ja saman opettanut omille lapsille. Koska asumme kerrostalossa, tervehdin jokaista rapussa liikkujaa. Omakotialueella on vielä vaikeampi esittää, että ei huomaisi ihmisen olevan naapuri.
Miksi naapureiden kanssa halutaan pitää neutraalin ystävälliset välit? Välillä tulee tilanteita, joissa pitää sopia molempia koskevia asioita, taloyhtiössä tietysti varsinkin, mutta myös omakotialueella. On helpompi päästä yhteisymmärrykseen edes joten kuten tutun ihmisen kanssa, kuin aivan vieraan.
Tai voi olla, että tarvitsee apua. Sitä on helpompi pyytä ihmiseltä, jota on ennenkin katsonut silmiin ja moikannut, eikä vain tuijotellut kengänkärkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä taktiikka. Kerran kun nainen erehtyy moikkaamaan naapureille niin ne tunkevat välittömästi iholle ja alkavat utelemaan parisuhdekuvioita ja kaikenlaista muuta henkilökohtaista mikä ei kuulu heille hevon ***tua.
Onko sinulle käynyt näin kummallisesti?
Itse olen moikannut kaikille muille naapureilleni, välillä he ehtivät ensin, eikä kukaan heistä ole tunkenut kyselemään yksityisasioista :O Olisi kiusallista, onneksi tämä ei ole tapana.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei hän ole lainkaan häpeissään ..
Vaikka kuinka kyyläät, kyttäät, ja analysoit, et kuitenkaan totuutta tiedä, eikä se sinulle kuulukaan.
Ehkä häntä ei vaan kiinnosta moikkailla, tai kommunoida muutenkaan AP:n, tai kenenkään muunkaan kanssa ..
Eikä ole mitään velvollisuutta.Ehkä on huomannut AP:n mielipuolisen tarpeen kyyläämiseen, ja kyttäämiseen ..
Onko AP:n oma elämä kenties tylsää, ja yksinäistä, kun täytyy moista toimintaa harjoittaa ?
On minulla paljonkin muuta tekemistä, lähden kohta mökille viikoksi ja saa naapurin nainen rauhassa olla ei tarttee pelätä, että hullu naapuri yrittää väkisin moikata :)
Ei kenelläkään ole velvollisuutta moikata, kyllähän kaikki tämän tietää. Aloituksessani lukikin, etät kunhan tässä vain ihmettelen :) Aamun ihmettelyni, varmaan sinä luulit, että joka aamu täällä ikkunastani katselen kun naapurin nainen on pihalla ja mitähän se siellä tekee ja menisikö taas ahdistelemaan ja yrittämään ottaa katsekontaktia :) Ei, en ole kiusaaja.
Ja sana ihmetellä miksi minua juostaan karkuun, etkö itse ihmettelisi? Sitä saa ihmetellä päänsä sisällä tai vaikka AV:lla? eikö?
AP
Saattaa tulla ehkä järkytyksenä, mutta minulla ei tosiaankaan riitä edes mielenkiintoa vaivautua uhraamaan ajatustakaan sille, miksi joku ei moikkaa, tai miksi joku juoksee karkuun yms.
Parempaakin tekemistä ..
Annan muiden elää omaa elämäänsä, ja minä elän omaani.
Kiusantekoa tuo sinun toimintasi nimenomaan on.
Luonnollisestikaan et itse näe siinä mitään väärää ..No nyt meni aika paksuksi. Miten kiusaan häntä? Ei hän tietääkseni ole häiriintynyt siitä, että minua ihmettyttää miksei hän voi moikata? Mitä väärää siinä on? Osoita vääryys..
Jotenkin aika ylimielistä kuvitella, että minulla ei olisi mitään parempaakaan tekemistä tai tämä olisi joku suurin murheeni.
AP huvittuneena
Eihän sulla näytäkään olevan parempaakaan tekemistä, kuin ihmetellä naapurisi tekemisiä, sekä tekemättä jättämisiä.
Hän ei halua moikata sinua, hän ei halua jutella sinulle, hän haluaa olla sinulta rauhassa, ja on sen sinulle käytöksellään ilmaissut, ja siitä huolimatta, jatkat toimintaasi.
Mitä toimintaani jatkan? Ymmärsitköhän nyt ihan oikein mitä olen kertonut..
Minä IHMETTELEN miksi hän ei moikkaa, minä EN VÄKISIN MOIKKAILE häntä.
Eli mitä toimintaa minä jatkan?
Hän ei ole joutunut kärsimään katsekontakteistani tai selälle huudetuista moroista. Olen sanonut että en väkisin moikkaa. Minua ihmetyttää hänen karkuun juoksemisensa.
Minä olen ymmärtänyt, että hän ei halua. Minä en yritä. Minua ihmetyttää. Pohdin, että johtuuko välttely häpeästä? Koska muiden naapureiden kanssa pystymme normaalisti tervehtimään ja sitten jatkamaan elämää. En puhu kenenkään kanssa sen enempää, koska en itsekään halua.
AP
Sinä arvioit, luokittelet, kategorisoit: toinen nainen, luimistelija, luikkija, kengän kärkiin katsoja jne. Jos olisit tehnyt aloituksen, ihmettelen, miksi naapuriin muuttanut ihminen ei tervehdi, olisit itse kuulostanut ihan toisenlaiselta ihmiseltä. Tuollaisella aloituksella tunnut hyvin vastenmieliseltä ja sen vuoksi myös saamasi vastaukset ovat hyökkääviä.
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää kyttääjä-kyylääjä-stalkkeri-juoruaja -naapurit on ihan järestään sitä osastoa, että avuntarpeessa ne ei ehdi, eikä jaksa, ja yleensä myös joku vaivaa, eikä murtovarastakaan satuttu just sillon näkemään ym.
Edes niiden naapurien kohdalla, jotka niitä moikkailee, jopa juttelee, ja välillä kantaa niille leivontapäivinä lämpimäistä maistiaisiks jne.
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta kaurakerman sijasta puurossa on voisilmä. Pettäminen ei ole koskaan tullut meille kummallekaan mieleenkään. Ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle käynyt näin kummallisesti?
Itse olen moikannut kaikille muille naapureilleni, välillä he ehtivät ensin, eikä kukaan heistä ole tunkenut kyselemään yksityisasioista :O Olisi kiusallista, onneksi tämä ei ole tapana.
AP
Ei mutta olen nähnyt näin käyvän. Sitten niistä tunkeilijoista ei pääse millään eroon. Huomattavasti helpompaa on olla antamatta edes mahdollisuutta. Itselläni olisi kyllä kanttia sanoa naapureille, että voivat pitää huolen ihan vaan omista asioistaan mutta kaikki ei tähän jostain syystä pysty.
Mitä toimintaani jatkan? Ymmärsitköhän nyt ihan oikein mitä olen kertonut..
Minä IHMETTELEN miksi hän ei moikkaa, minä EN VÄKISIN MOIKKAILE häntä.
Eli mitä toimintaa minä jatkan?
Hän ei ole joutunut kärsimään katsekontakteistani tai selälle huudetuista moroista. Olen sanonut että en väkisin moikkaa. Minua ihmetyttää hänen karkuun juoksemisensa.
Minä olen ymmärtänyt, että hän ei halua. Minä en yritä. Minua ihmetyttää. Pohdin, että johtuuko välttely häpeästä? Koska muiden naapureiden kanssa pystymme normaalisti tervehtimään ja sitten jatkamaan elämää. En puhu kenenkään kanssa sen enempää, koska en itsekään halua.
AP