Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina hoetaan sitä, että oma hiusväri sopii jokaiselle parhaitan?

Vierailija
06.05.2021 |

Onhan monet muutkin ihmisen piirteet sellaisia, joita muokkaamalla ihmisestä tulisi paremman näköinen. Suorempi tai pienempi nenä, suoremmat hampaat pidemmät jalat, kirkkaammat silmät.
(En nyt tarkoita että pitäisi mennä kauneusleikkauksiin). Hiusten värjäys on niin helppo "toimenpide" ja jos väri menee pieleen niin uutta omanväristä kyllä kasvaa tilalle.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin vuosia mustalla/tummanruskealla, kunnes kasvatin oman maantienvärisen tukan takaisin. Nyt saan kommenttia, miten hyvin minulle sopi tumma tukka. Ei pitäisi sopia, koska olen kalpea ja ripseni ja kulmani ovat luonnostaan vaaleat. Silti se vain sopi, koska maantienharmaalla tukalla näytän entistäkin värittömämmältä. Toki kulmat ja ripset meikkaan useimmiten kun oon menossa johonkin, etten ole ihan niin hailakan näköinen ja se tekee jo ihmeitä. Tummemmat piirteet vaan sopii mulle paremmin.

Vierailija
22/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta jos muiden ihmisten mielestä mun maantienharmaa on hieno väri. Omasta mielestäni se on ällöttävä, ruma ja tylsä ja eikö jokaisen pitäisi ensisijaisesti miellyttää itseään? Hiusten värjääminen on muutenkin minulle piristävä ja iloa tuova asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena ja lapsena punertavan vaaleat hiukset. Sitten rupesin vaalentamaan ja sillä tiellä olin vuosikausia. Nyt kasvatan nelikymppisenä omaa väriä ja hiukset näyttää juuresta vaan rumilta. Sellainen vaalea tuhkan väri. Nyt en tiedä menisikö ottamaan vaaleita lämpimän värisiä raitoja. Olen työtön joten ei hirveästi rahaa käyttää kampaajalle.

Vierailija
24/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se oma väri on jo nuorena enemmän harmaaseen ja jopa vihreään taittuva maantie eikä mikään kaunis maantienruskea niin kyllä silloin pienellä vaivalla sitä väriä vaihtaa. Mummona ehtii sit olla harmaavarpunen. 

Vierailija
25/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii parhaiten vaaleat raidat. Oma luonnollinen väri yksinään on niin mitäänsanomaton.

Vierailija
26/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta jos muiden ihmisten mielestä mun maantienharmaa on hieno väri. Omasta mielestäni se on ällöttävä, ruma ja tylsä ja eikö jokaisen pitäisi ensisijaisesti miellyttää itseään? Hiusten värjääminen on muutenkin minulle piristävä ja iloa tuova asia.

Nimen omaan näin. Eikä se luonnollisuus aina ole välttämättä se mihin pitää pyrkiä. Joku näyttää tosi hyvältä vaikka vihreällä tukalla ja voimakkaalla meikillä, eikä kellään varmasti ole sellaista luonnostaan. Jos itse tykkää ja se sopii tyyliin, niin antaa mennä. Jos iihan lunnontilassa haluttais olla, niin sittenhän hiuksia ei vois ikinä leikatakaan mihinkään malliin ja säärikarvojenkin annettais rehottaa (mikä on kans tosi ok jos niin haluaa). Et paljonhan sitä ulkonäköä muokataan ja mun mielestä se on tosi ok!

Vierailija
27/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan vaaleita raitoja, koska haluan. Varmasti joku häiriintynyt paheksuu, mutta siinähän paheksuu. Ei kuulu hänen päätäntävaltaansa.

Vierailija
28/28 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole kuullut, että tuollaista hoettaisiin. Mutta varmasti useimpien ihonvärin kanssa yhteen sopisi parhaiten vähintäänkin omaa hiusväriä lähellä oleva väri. Se onkin sitten toinen asia, sopiiko se oma väri ihmisen pukeutumistyyliin ja olemukseen muuten.

Itse kasvattelen tällä hetkellä omaa "maantienharmaata" hiusväriä takaisin, ja kyllä se näyttää hyvin sopivan. Suomessa monella vain on joku kammo tähän väriin - varmasti osittain siksi, koska monella on jo suunnilleen lapsena iskostunut kuva siitä, että väri on ihan mitäänsanomaton ja hiirulaismainen.

Itse ainakin muistan, että ala-asteella jo kaverien kanssa kauhisteltiin tätä maantienharmaata hiusväriä ja alettiin laittaa hiuksiin kaikenlaisia epäluonnollisen värisiä punaisia ja violetteja sävytteitä. Olenkin jo jostain 12-vuotiaasta lähtien ollut värjäyskierteessä, eikä sen jälkeen ole ikinä ollut omaa luonnollista väriä.