Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalle ja taaperolle yhteinen huone?

17.08.2006 |

Pikkukakkonen on masussa ja nyt olemme miehen kanssa kovasti pohtineet, missä vaiheessa isommasta makkarista pitäisi tehdä lasten huone ja pienemmästä meidän makuuhuone (nyt siis toisin päin). Voisiko taaperolle antaa isomman huoneen jo ennen vauvan tuloa ja laittaa myös vauvan pinnasängyn sinne alusta asti? Mikäli vauva söisi usein yöllä, se voisi toki nukkua sitten meidän makkarissa yöt. Onko aivan tuhoon tuomittu ajatus? Minkälaisia kokemuksia huonejärjestelyistä? Meillä taapero hieman yli 3v. ja nukkuu todella hyvin; yöt läpeensäkin jo 2kk:n ikäisenä. Pikkukakkosesta odotetaan tietysti yhtä hyvää nukkujaa:-))

Kiitos etukäteen kaikista vastauksista ja kommenteista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehkä vielä vaihtaisi. Minusta vauvan olisi hyvä olla ainakin puoli vuotiaaksi vanhempien makkarissa pinnasängyssä. Ihan sen kätkytkuolemariskin vuoksi. Itse pidettiin pinnis juuri tuosta syystä meidän makkarissa puoli vuotta ja sitten vasta siirrettiin omaan ja siellä on nukkunut siitä lähtien. Meille tulossa myös pikkukakkonen enkä kyllä laittaisi vielä puoli vuotiaanakaan esikoisen kanssa samaan.Yöunet on niin pitkään levottomia ja voivat häiritä esikoista. Meillä tosin huonosti nukkuva esikoinen, teillä hyvin nukkuva.Eli tässä minun ajatuksia.

Vierailija
2/4 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nukkuvat lastenhuoneessa kaksistaan, ikää kaveruksilla 2v ja 6kk. Vaihto meni ongelmitta, kunhan hoksattiin pari juttua. Meillä toimii hyvin niin, että vauva nukutetaan ensin, nukahtaa nopeesti ja helposti syvään uneen eikä esikoisen kiljumiset häiritse. Aamulla vauva otetaan puoli seitsemän selostusten alettua vanhempien sänkyyn niin esikoinen saa nukkua rauhassa. Vauva herää itkemään aamuyöstä viiden aikaan kerran tai kahdesti, rauhottuu tutilla, eikä herätä itkuillaan esikoista. Joskus saattaa kuulua väsyneellä äänellä: ' äiti peittolee' , ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväunet onkin sitten toinen juttu... minun täytyy valitettavasti sanoa että siihen ei olla keksitty toimivaa ratkaisua, meidän vauva kun ei viihdy vaunussa päikkäreillä, ainakaan näin kuumalla, ja esikoinen on huono nukkumaan päiväunia.

Vierailija
4/4 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä ollaan päätymässä erillisiin huoneisiin. Vauva (8 kk) heräilee monta kertaa yössä vaatimaan rintaa. Isoveli (4 vuotta) taas nukkuu kyllä todella hyvin, mutta luultavasti häiriintyisi kuitenkin.

Joten meillä ehkä vauva vielä jonkin aikaa vanhempien makkarissa ja siirtyy sitten omaan huoneeseen. Etukäteen ei voi tietää, että millainen vauva tulee, mutta meillä esikoinen alkoi jo melko aikaisin nukkua yöt ainakin sinne klo 05 saakka. Tämä toinen taas herättää tasaisesti koko yön ja odottelen jo kovasti, että unet paranisivat.