Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti haluaa tietää mun 30.5-15.8 työvuorot 12.5 mennessä. En tiedä kun nyt toukokuun, eli mitä teen? Vuorotyö kyseessä.

Vierailija
06.05.2021 |

Varaanko hoidon joka päivälle klo 6.15-23.30 varmuuden vuoksi, sillä työ aika vaihtelee tuolla välillä ma-su?

Työvuorot tehdään aina niin että tiedossa on n. 1kk ja 2 viikon välein tulee 2 lisää aina, eli en todellakaan osaa kertoa vuorojani elokuun puoleenväliin asti

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelet asiasta päiväkodin kanssa tietenkin. Emme me täällä järjestä lapsesi hoitoa. 

Vierailija
2/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin aina vastaukseksi tuon että en tiedä. Ja vuorot julkaistaan näin. Lapsi sai kyllä hoitoa normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lapsen sijoitukseen. Noin aivoton äiti on vaaraksi lapselle. 

Vierailija
4/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilmoittanut joka päivälle 6:00 - 22:30. Sieltä tuli soitto, että ei ole mahdollista ja minä vastasin, että johonkin tuolle välille se vuoro osuu, mutta meillä TESsin mukaan tiedossa on kerralla max 5 vko työvuorot, joten näillä mennään.

Vierailija
5/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa päivätyö niin ei tartte ihmetellä.

Vierailija
6/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelet asiasta päiväkodin kanssa tietenkin. Emme me täällä järjestä lapsesi hoitoa. 

Olen yrittänyt ottaa yhteyttä päiväkodin johtajaan, ei ole paikalla. Hoitajat hokee vaan et täytyy tietää 12.5 mennessä jos haluaa että lapsella on hoitopaikka. Sit kun jankkaan eten voi mitenkään tietää vuoroja, käskee olla yhteydessä johtajaan ja sit sanotaan perään et se on tän ja ens viikon lomalla 🤦‍♀️

Ap

Vierailija
7/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan tiedä ennalta työaikoja joten varaan aina täydet päivät myös loma-ajoiksi. Pakko se niin on tehdä, tai itse en ainakaan muuta ratkaisua ole keksinyt.

Vierailija
8/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noin olen itse tehnyt. Eli varannut kesäkuukausilla aikaisimmin mahdollisen tuontiajan ja myöhäisimmän mahdollisen hakuajan. Sitten heti vähentänyt todellisiin hoitoaikoihin, kun vuorot ovat tulleet. Ja kommunikoinut tämän tietenkin päivähoidon suuntaan.

Vierailija
9/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus Aviin.

Vierailija
10/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt ottaa yhteyttä päiväkodin johtajaan, ei ole paikalla. Hoitajat hokee vaan et täytyy tietää 12.5 mennessä jos haluaa että lapsella on hoitopaikka. Sit kun jankkaan eten voi mitenkään tietää vuoroja, käskee olla yhteydessä johtajaan ja sit sanotaan perään et se on tän ja ens viikon lomalla 🤦‍♀️

Ap

Johtajalla on pakko olla sijainen. Olet yhteydessä häneen. Itse kyllä ottaisin lapsen pois tuollaisesta päiväkodista. Ei varmasti suju muutkaan asiat, jos tuokin on noin vaikeaa. 

Vierailija
11/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstön tarpeilla mennään ensisijaisesti, sitten tulee perheet.

Vierailija
12/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvottiin laittamaan niille päiville jokin merkintä kun luulee lapsen tarvitsevan hoitoa ja sitten muuttaa sen kellonajan oikeaksi kun tietää. Eli jos on lomaa vaikka heinäkuu, niin merkkaa sen "poissa" ja muille päiville 8-16 ja sitten vaan 3 viikkoa etukäteen muuttaa sen ajan oikeaksi tai "poissa" merkinnäksi. Tai heti kun tietää.

Mutta siis kysyt tietenkin lapsesi päiväkodista kuinka merkkaat ne päivät kun sulla ei ole lomaa/tai varmoja vapaita.

Mä en tiedä miten tuo sitten käytännössä menee kun itse saan syksyllä aina seuraavan vuoden työvuorot kerrallaan ja loma-ajan tiedän jo ensi ja kesällekkin. Olisi helppoa varata koko vuoden hoitoajat heti.

Vierailija
13/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin olen itse tehnyt. Eli varannut kesäkuukausilla aikaisimmin mahdollisen tuontiajan ja myöhäisimmän mahdollisen hakuajan. Sitten heti vähentänyt todellisiin hoitoaikoihin, kun vuorot ovat tulleet. Ja kommunikoinut tämän tietenkin päivähoidon suuntaan.

Sen verran noviisi olen näissä että kun meillä ei ole täysiä tunteja ollut käytössä, niin voiko noin silti tehdä vaikka meillä ei ole max tunnit käytössä?

Vierailija
14/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Johtajalla on pakko olla sijainen. Olet yhteydessä häneen. Itse kyllä ottaisin lapsen pois tuollaisesta päiväkodista. Ei varmasti suju muutkaan asiat, jos tuokin on noin vaikeaa. 

Juu, ja jos ei sijaista löydy, ota yhteyttä johtajan esimieheen. Päiväkoti ei voi vaatia sulta tietoa työvuoroista, jollei sulla sitä tietoa ole.

Ymmärrettävää, että haluaisivat tiedon, kun suunnittelevat kesän ryhmiä ja omia kesälomiaan, mutta päivähoitopaikan menetyksellä eivät voi ketään uhkailla tuollaisen vuoksi.

Vierailija
15/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tää on kunnan ainoa vuoropäivöhoito joten näillä mennään, halusi tai ei

Vierailija
16/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimman lapsen kohdalla päiväkodissa oli joka vuosi vääntö loma-ajoista. Pidettiin aivan mahdottoman ettei jotkut voineet tietää koko kesän vuoroja toukokuussa ja sama henkilö oli vuosikausia ollut riivinrautana päiväkodissa. Oli siis yleisesti tiedossa. Hänen jäätyään eläkkeelle tämä lomaongelma poistui. Kuten ongelmat monessa muussakin asiassa. 

Vierailija
17/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, ja jos ei sijaista löydy, ota yhteyttä johtajan esimieheen. Päiväkoti ei voi vaatia sulta tietoa työvuoroista, jollei sulla sitä tietoa ole.

Ymmärrettävää, että haluaisivat tiedon, kun suunnittelevat kesän ryhmiä ja omia kesälomiaan, mutta päivähoitopaikan menetyksellä eivät voi ketään uhkailla tuollaisen vuoksi.

Ymmärrän kyllä miksi haluavat tietää hoidon tarpeen, just noitten lomien takia yms mutta ihmettelen et olenko muka ainoa meidän päiväkodissa jolla on ongelma tämän asian kanssa etten tiedä kesän työvuoroja 🙈

Vierailija
18/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran noviisi olen näissä että kun meillä ei ole täysiä tunteja ollut käytössä, niin voiko noin silti tehdä vaikka meillä ei ole max tunnit käytössä?

Itse ainakin olen voinut tehdä ja tämä oli ihan ohjeistus. Meillä järjestelmä valitti tuntien ylittymisestä, mutta ilmeisesti tunnit kuitenkin tarkastetaan vain toteutuneiden tuntien mukaan eli ei ollut ongelmaa.

Vierailija
19/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän päiväkodissa ihan ymmärretään se, että ihmiset eivät voi vuorojaan tietää. 

Ota yhteyttä alueen varhaiskasvatuspäällikköön jos tulee ongelmaa.

Vierailija
20/22 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän kyllä miksi haluavat tietää hoidon tarpeen, just noitten lomien takia yms mutta ihmettelen et olenko muka ainoa meidän päiväkodissa jolla on ongelma tämän asian kanssa etten tiedä kesän työvuoroja 🙈

Tuskin sillä vaikken varmaankaan lapsemme samassa päiväkodissa ole niin tällä hetkellä itse tiedän työvuorot vain toukokuun loppuun ja seuraava kolmen viikon lista tulee ensi viikolla viimeistään perjantaina. Siitä eteenpäin tiedän vain kesälomaviikkojen ajankohdat ja nekin lähinnä elokuun puolella. Enpä usko etteikö jokaisessa päiväkodissa useammalla sama tilanne. Ainakin meidän lapsen kanssa samassa päiväkodissa parin työkaverin lapsia myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi