Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on lyhyt Suomen suvi.

Vierailija
06.05.2021 |

Tai ainakin sellainen kepeän lämmin, että ilman toppatakkia tarkenisi. Kädet on jäässä vaikka on hanskat kädessä, täytyy ottaa toppahanskat myös takaisin käyttöön.
Ihmiset laittavat pihojaan, mutta onhan se aika mitä niistä pystyy nauttimaan, todella lyhyt. Elimistöni haluaa lämpöä, joten lämpimämpi ilmasto olisi sopivampi.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten ongelma on kiire. Kesästä ei pysähdytä nauttimaan, vaan jopa loman ajaksi mennään jonnekin työleirille ”mökille”.

Nyt eletään toukokuuta, kesä ei ole edes alkanut. Ja ensimmäiset surevat, kun kohta illat alkaa lyhentyä!

Hyvänen aika sentään.

Vierailija
22/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tykkäsin niistä olipa kerran piirretyistä. Suomen kesästä saisi sellaisen olipa kerran kesä ja se kestikin toista viikkoa. Mutta se olikin tavallista kuumempi kesä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 15 vuoden aikana aikana talvet ovat lämmenneet ja kesät viilentyneet radikaalisti. Ei vielä 90-luvulla touko-kesäkuussa satanut lunta, ja toukokuun puolivälistä syyskuun alkuun lämpötila oli aina 20 astetta tai yli. Ja meillä on vallankahvassa puolue, joka tukee tätä kehitystä syytämällä rahaa turpeentuottajille.  

Vierailija
24/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesä on hieno. Viime vuonna se oli tiistai.

😂😂😂😂😂😂😆😆😆🤭🤭🤭🤭

Vierailija
25/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

+5 astetta, räntää ja harmaata.

Pihatöitä ei ole päässyt edes aloittamaan vielä.

Kesä alkaa vasta vajaan kuukauden päästä. Ei toukokuussa.

Vierailija
26/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti mä muistan monia kesiä kun on ollut viikkokausien helleputkia... ja mä kun luulin, että mulla on huono muisti.

Minäkin muistan viime kesänä kesäkuun alussa täällä Oulussa kävelleen kauppaan t-paita päällä ja juhannuksena siskon kanssa uitiin järvessä ja grillailtiin bikineissä takaterassilla eikä palellut. Pitkälle elokuulle tarkeni shortseilla.

Vierailija
27/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten ongelma on kiire. Kesästä ei pysähdytä nauttimaan, vaan jopa loman ajaksi mennään jonnekin työleirille ”mökille”.

Nyt eletään toukokuuta, kesä ei ole edes alkanut. Ja ensimmäiset surevat, kun kohta illat alkaa lyhentyä!

Hyvänen aika sentään.

Mun äiti on tätä sorttia. Just eilen se päivitteli että kohta ne illat taas alkaa pimentyä ja ilma kylmetä ja voi voi. Nyt eletään jumalauta toukokuun ensimmäistä viikkoa. Ei nyt kuulukaan olla hellekelit ja vedet lämpimiä. Kyllä nekin sieltä taas tulee ja porukka pääsee valittamaan, että on niin kuuma.

Vierailija
28/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti mä muistan monia kesiä kun on ollut viikkokausien helleputkia... ja mä kun luulin, että mulla on huono muisti.

Jaaha, siellä taas joku aasintuntija tuli horisemaan aina yhtä pielessä olevia muisteloitaan. Käyhän katsomassa vaikkapa Ilmatieteen laitoksen helletilastoja. Kahden viikon yhtäjaksoisia helleputkia kun osuu maahan keskimäärin kerran kymmenessä vuodessa. 

Vierailija
29/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neljä vuodenaikaa joten ei sen kesän tarvitse niin helkkarin pitkä ollakaan.

Ei meillä enää ole. Kevät on kadonnut. Voisin vaikka lyödä vetoa, että tänäkin vuonna välikausi jää välistä pois ja pomppaamme talvesta suoraan kesään. En ole välikausitakkia keväällä tarvinnut enää moneen vuoteen. 

Ja itse kesä on lyhentynyt niukin naukin kahdeksi kuukaudeksi.

Ei ole enää moneen vuoteen ollut pitkiä haalean lämpimiä keväitä, mitä mun nuoruudessani kyllä vielä oli.

Vierailija
30/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kesä voi kestää toukokuulta syyskuulle. Että ei minusta 5 kuukautta ole mitenkään lyhyt aika näillä leveysasteilla. Ensi viikoksi on jo luvattu lämmintä. Kyllä se kesä sieltä tulee, ainahan keväällä voi tulla takapakkia.

Minusta kesät ovat kyllä lämmenneet. En lapsuudesta/nuoruudesta (70- ja 80-luvuilta) muista yhtä pitkiä helleputkia, kuin mitä on viime vuosina nähty. Samoin kesät vaikuttavat olevan kuivempia kuin ennen. En ole kylläkään tilastoja aiheesta tutkinut.

Viime talvi oli kyllä ihana, kun lunta oli ihan etelää myöten!

Vierailija
31/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä aurinkokaan enää paista.

Vierailija
32/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on upeat valoisat kesät. Erityisen ihanaa kun ei olla siellä 25-30 asteessa kuukausitolkulla, vaan suuren osan kesästä pystyy olemaan ja nauttimaan ulkona olemisesta ja puuhastelusta inhimillisessä kelissä 15-25 asteen tietämillä. Olen asunut tropiikissakin, ja Suomen kesää se ei voita mitenkään!

Vierailija
33/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on upeat valoisat kesät. Erityisen ihanaa kun ei olla siellä 25-30 asteessa kuukausitolkulla, vaan suuren osan kesästä pystyy olemaan ja nauttimaan ulkona olemisesta ja puuhastelusta inhimillisessä kelissä 15-25 asteen tietämillä. Olen asunut tropiikissakin, ja Suomen kesää se ei voita mitenkään!

Kun olis edes se 15 astetta ...

Vierailija
34/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat voivat muuttaa muualle. Jos ette talvea kestä niin...hah hah hah!!! xD

Vierailija
35/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumi negan maa!! Mä rakatan aurinkoo ottaa mukun suomi pakan paska maa on!!!!

Vierailija
36/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan raikkautta. En ole mikään shortsi-hölmöläinen. Tuutti suussa ja rinnuksilla.

Vierailija
37/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no hei haloo.. Hetkellinen kylmä rintama toukokuun alussa - ei voi ottaa noin koville. Ensi viikolla on jo se n 15 astetta, etelässä enemmänkin.

Vierailija
38/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki Suvit mitalle.

Vierailija
39/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malttia. Talvi tuli aika myöhään, se 15 astetta tulee muutaman päivän kuluttua. Toukokuun puolella vielä.

Vierailija
40/42 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli, että vuonna 1971 oli juuri tänään 7.5. Helsingissä +19C lämmintä.

Nyt on +4C, ja ollut tätä alle kymmentä astetta koko kevät.