Kyllä on lyhyt Suomen suvi.
Tai ainakin sellainen kepeän lämmin, että ilman toppatakkia tarkenisi. Kädet on jäässä vaikka on hanskat kädessä, täytyy ottaa toppahanskat myös takaisin käyttöön.
Ihmiset laittavat pihojaan, mutta onhan se aika mitä niistä pystyy nauttimaan, todella lyhyt. Elimistöni haluaa lämpöä, joten lämpimämpi ilmasto olisi sopivampi.
Kommentit (42)
Meillä on neljä vuodenaikaa joten ei sen kesän tarvitse niin helkkarin pitkä ollakaan.
Niinhän se on. Yhden yön nukkuu, ni on elokuu.
Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä lyhyempiä kesät ovat. Lapsuudessani kesät alkoivat jo heti pääsiäisen jälkeen ja lämmintä aurinkoa oli pitkälle syksyyn ainakin Lokakuuhun asti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä vuodenaikaa joten ei sen kesän tarvitse niin helkkarin pitkä ollakaan.
Ei tunnu olevan kuin kaksi. Hemmetin pitkä talvi ja lyhyt kesä, jossa tsäkällä ehtii nauttia niistä muutamasta aurinkoisesta ja lämpimästä päivästä.
Helsingissä toppatakissa toukokuun puoliväliin, ja syyskuun loppupuolella takki kaapista taas.
Kemijärvellä on 40cm lunta. Jännään netissä, ehtiikö sulaa kesäkuuhun mennessä.
Kun olisi suunnitelma lähteä sinne prätkällä telttailemaan. En halua telttailla hangessa.
Lyhyt on suvi.
Suomen kesä on hieno. Viime vuonna se oli tiistai.
No painu jonnekin päiväntasaajan onnelaan, mitä täällä odottelet?
Vierailija kirjoitti:
Vois se silti olla 11 kk:a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu olevan kuin kaksi. Hemmetin pitkä talvi ja lyhyt kesä, jossa tsäkällä ehtii nauttia niistä muutamasta aurinkoisesta ja lämpimästä päivästä.
Omasta mielestäni on yksi pitkä syksy koko setti.
Harmaata ja kylmää. Tänä talvena oli poikkeuksellisesti lunta, joka kyllä piristi kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti mä muistan monia kesiä kun on ollut viikkokausien helleputkia... ja mä kun luulin, että mulla on huono muisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti mä muistan monia kesiä kun on ollut viikkokausien helleputkia... ja mä kun luulin, että mulla on huono muisti.
Liittyykö hyvään muistiin tyypillisesti aina huumorintajuttomuus?
Toukokuun alku, eihän tämä vielä kesää ole. Facebookin muistoja on tullut muutamana päivänä selattua, ja useampanakin vuonna näihin aikoihin on satanut lunta.
Kesä on lyhyt kuin lapsella paita. Ja hyvä niin.
Jep.
+5 astetta, räntää ja harmaata.
Pihatöitä ei ole päässyt edes aloittamaan vielä.
Tänä vuonna se oli 3 päivää. Nyt sataa taas lunta.
Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen. Lämmintä voi olla esim. rantasaunassa.
Voi herranjumala kun on pitänyt tähänkin ketjuun työntää noita miljoona kertaa kuultuja nokkeluuksia. Minusta Suomen ilmasto on just hyvä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Savuton kirjoitti:
Voi herranjumala kun on pitänyt tähänkin ketjuun työntää noita miljoona kertaa kuultuja nokkeluuksia. Minusta Suomen ilmasto on just hyvä
Suomen ilmasto on kylymä ja asenne ilmapiiri ankea. Siitä ajatuksesta lähdetään että kaikki pitää kieltää tai ainakin rajoittaa. Eikä yhtään hymyillä siellä takarivissä. Suomi ei ole mikään hauskan pitämisen paikka.
Niin on. 6 viikkoa juhannukseen ja sitten alkaa jo illat pimenemään.