Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ostako Veljekset Kuusiston perunoita

Vierailija
08.03.2026 |

Mikäli haluat laadukasta perunaa, budjetoit perunan määrän tarkasti tai rahasi ovat tiukassa, älä osta Veljekset Kuusiston perunaa. 

Ostin kaksi Veljekset Kuusiston brändipusssia Van Gogh perunaa. Kummankin pussin perunat olivat rupisia, ruttoisia ja perunoista iso osa oli mustia. Kahdesta kilosta perunaa jäi perkaamisen jälkeen vajaa 600g kelpoista perunaa. Onneksi muussiin, aikamoisia reikäpalloja.

Ennen jouduin ostamaan lähikaupasta S-ryhmän oman merkin perunaa, jotka toimitti Veljekset Kuusisto. Pussit olivat aina täynnä mustia perunoita, Nyt uskalsin kokeilla brändipussia, koska muuta jauhoperunaa ei ollut tarjolla ja ajattelin. että omalla nimellä myyty peruna olisi laadukkaampaa kuin S-ryhmän nimellä myyty peruna. Olin todellakin väärässä.

Olen jos noin 15-vuotta sitten reklamoinut Veljekset Kuusistolle heidän perunansa laadusta. Olen reklamoinut vuosien aikana useasti. Koskaan ei ole palautteeseen vastattu eikä näköjään laatuakaan parannettu. 

Huvittaa tämä suomalaisen ruuan hehkutus. No joo, Närpiön tomaatit ja kurkut ovat hyviä, mutta kunnollista perunaa ei näytä Suomesta saavan.

Ugh - olen avautunut!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä viljelijän, enkä nyt muista mitä lajiketta (ei Van Goghia), mutta muussiperunat siinä punaisessa pussissa on ollut täälläkin S-ryhmällä jo monta talvea kuoren alta mustaa. Ei nyt kirjaimellisesti mustaa, ennemminkin vähän siniseen taittuvaa vähän kuin mustelma ihmisen iholla. Päältä perunassa ei näy mitään vikaa. 2 kg pussi täytyy ostaa, että saa kilon perunaa muussiin. 

Rupihan ei vaikuta perunan laatuun, on vain 'kosmeettinen' vaiva, ja rutto esiintyy lähinnä varsissa, se sisältä tumma peruna on jotain muuta vaivaa. 

Vierailija
2/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron pottu on parasta.

Vierailija
4/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap hieman typerä kun 15 vuotta ostanut perunaa jossa virheitä. Kyllä on typeriä ihmiset.

Vierailija
5/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan sipuleita, tomaatteja, omenoita, perunoita tms. pussissa tai rasiassa. Niissä on AINA vähintään yksi homeinen, mätä tai kolhittu yksilö mukana. 

Irtotavaran laadun voi paremmin arvioida.

Kananmunien kotelo kannattaa avata jo kaupassa ja katsoa onko sisältö o.k.

Vierailija
6/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta koskaan sipuleita, tomaatteja, omenoita, perunoita tms. pussissa tai rasiassa. Niissä on AINA vähintään yksi homeinen, mätä tai kolhittu yksilö mukana. 

Irtotavaran laadun voi paremmin arvioida.

Kananmunien kotelo kannattaa avata jo kaupassa ja katsoa onko sisältö o.k.

Tuossa kyseisessä perunan taudissa/viassa on vain se ongelma, että sitä nimenomaan ei näe päällepäin. Ei siis ole merkitystä ostaako pussissa vai irtona. 

Vierailija
7/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap hieman typerä kun 15 vuotta ostanut perunaa jossa virheitä. Kyllä on typeriä ihmiset.

Minäkö muka tyhmä?!

Ite oot!

Vierailija
8/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko Ap kuokkaasi??

Vierailija
9/9 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan perunat aina valkkaamalla ne laarista. Ei tule yllätyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi