Minkä lämpimän ruoan sinä toivoisit olevan tarjolla kevään valmistujaisissa?
Joku keitto? Laatikko ja salaatti? Vai joku muu?
Ja mikä on se inhokki, mitä et haluaisi juhlissa syödä?
Kommentit (125)
tomaattimascarponekeittoa ja leipäkrutonkeja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin lämmintä ruokaa, pasteijat ja piirakat ei sitä ole.
Piirakat ja salaatitkin voivat olla lämpimiä.
Ei lämmintä salaattia!
Vaan mitä toivoisit mieluummin ?
kokonainen vegaanisika vartaassa käristettynä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolaisia piiraita enimmillään ja salaattia, ei yhtään enempää. Ei sinne syömään mennä, vaan käväisemään ja onnittelemaan valmistunutta. Juhlat eivät ole ruokajuhla.
Paitsi jos on paljon vieraita, jotka tulevat kauempaa, eivätkä ole vain käväisemässä.
No heidät voi syöttää erikseen tietenkin ja yksi ruoka riitttäää heillekin ennen muiden vieraiden tuloa, mutta se ei tarkoita, että koko lössille pitäisi valmistaa täysi ruokalista. Kutsussa voi lukea, että pientä purtavaa ja makeaa tarjolla. Piste.
Uuniperunat lohitäytteellä olisivat varmaan herkullisia.
https://www.martat.fi/reseptit/kalatayte-uuniperunoille/
Inhokkia en osaa sanoa. Ehkä keitot jättäisin pois.
Pitäisi selventää millainen juhla on kyseessä. Meillä on yleensä kunnon ruoka juhlissa, koska suuri osa vieraista tulee 1-2h ajomatkan päästä ja tulevat nimenomaan olemaan sinne meidän juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisista juhlista nyt puhutaan? Jos vieraita on vaikka 10-20 ja kaikille on istumapaikka pöydässä, ruoka voi olla paljon monipuolisempi kuin sitten taas isot juhlat joissa väki joutuu seisoskelemaan ja tarjoilujen pitää pysyä pienellä lautasella.
Korona.
Vierailija kirjoitti:
Lohikeitto ja hyvää leipää ois ihana
Lohikeitto on vaarallinen valinta (itse söisin sitä mielelläni) koska kaikki eivät pysty syömään kalaa, joten siinä ohessa pitäisi olla jokin toinenkin vaihtoehto. Kaikkia ei luonnollisesti pysty ottamaan huomioon koska itse ruokalistasta tulisi aivan käsittämättömän pitkä tai kaikki sitten söisivät vaan raakaa luomukurkkua.
Luulenpa että kaksi erilaista lasagnevuokaa (vege ja tavallinen) voisi olla aika nappivalinta. Lisäksi joku raikas salaatti siihen kylkeen. Helppo laittaa tarjolle, suht helppoa syödä myös. Ketsuppitahroja pitää tosin varoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin lämmintä ruokaa, pasteijat ja piirakat ei sitä ole.
Piirakat ja salaatitkin voivat olla lämpimiä.
Ei lämmintä salaattia!
Vaan mitä toivoisit mieluummin ?
Jotain, mistä ei saa ruokamyrkytystä ja mitä kaikki eivät ole roikkuneet, eli suupaloja. Itse en ainakaan syö juhlissa mitään isompaa ikinä.
Korona!! Niitä juhlia ei vietetä, maskit naamalla ei syödä!!!
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että kaksi erilaista lasagnevuokaa (vege ja tavallinen) voisi olla aika nappivalinta. Lisäksi joku raikas salaatti siihen kylkeen. Helppo laittaa tarjolle, suht helppoa syödä myös. Ketsuppitahroja pitää tosin varoa.
No ei sitten ikinä. Lasagne on arkiruokaa, sellaista laitanpa mikroaaltouuniin pariksi minuutiksi, kling ja syömään.
Kunnollinen janssonin kiusaus ( ei valmiista perunasipulisekoituksesta). Lisukkeeksi raikas salaatti.
Kuka oikeesti edes miettii korona-aikana juhlien järjestämistä! Halooo!!!
en mitään koska evvk kaikki juhlat
Sen jälkeen, kun olen itse lukiosta lähtenyt, en ole käväissyt kenenkään juhlissa.
Olen aina saanut kutsun ja olen viettänyt juhlissa tuntikausia.
Miksi sitten tarjoilut ovat sitä luokkaa, että vieraat vaan käyvät ?
Oltiin lapsuudenystävän tyttären juhlissa pari v sitten.
Syötävää oli pieniä muruja per henkilö.
Olimme vielä koulussa katsomassa lakkiaisia, jonka jälkeen kotiin. Maljapuheet jne.
Ei ollut perinteistä kakkua, vaan oli tehty kääretorttulevyjä ja ne oli leikattu alle 5 cm suupaloiksi.
Lapsilla oli nälkä. Äiti sanoi me varattiin vaan suulapalaa, kun ihmiset vaan käyvät. Luokkakavereita lukuunottamatta me oltiin tunteja.
Me käytiin Ikeassa lihapullila ja tultiin takas.
Hölmöintä oli se, kun vuoden päästä oltiin toisissa juhlissa, tämä äiti kehui, kaikki oli kehuneet heidän juhliaan. Mun poika on vähän väsäviisas ja hän kommentoi teillähän ei ollut mitään syötävää, käytiin Ikeassa. Terkkuja tutuille !
Hyvät salaatit (viher, pasta, kukkakaali), lohta ja lihaa (joku paisti leikattuna annosviipaleiksi), karjalanpiirakat ja munavoi. Salaatteja lukuunottamatta muut voidaan tarjoilla lämpiminä.
Minä en erityisemmin välitä keitoista tai kastikkeista, jos olen juhlissa (muuten kyllä). Ainakin jos ihmiset syövät kuka missäkin ja jättävät lautasia ympäri asuntoa, niin näyttääkin todella epäsiistiltä, saati sitten jos tiputtaa omille vaatteille tahroja. "Kuiva ruoka" ei minua haittaa, koska voin aina juoda vettä päälle.