Minkä lämpimän ruoan sinä toivoisit olevan tarjolla kevään valmistujaisissa?
Joku keitto? Laatikko ja salaatti? Vai joku muu?
Ja mikä on se inhokki, mitä et haluaisi juhlissa syödä?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt alkukesän juhliin ylikypsää kasleria, muusia, lihapullia ja sienikastikkeen+ joku muu kastike, jotakin perus salaattia.
Lakkakaakkua, suklaakaakkua, pari voileipäkaakkua ja tietysti mokkapaloja.
Illaksi ihan vain makkaraa tai muuta grilliin viskottavaa.
Ja voihan sitten syödä päivältä jääneitä ruokailun.
Aamuksi teen rahkaa ja riisipuuro ja rusinasoppaa+ lättyjä
Näissä juhlissa viihtyisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt alkukesän juhliin ylikypsää kasleria, muusia, lihapullia ja sienikastikkeen+ joku muu kastike, jotakin perus salaattia.
Kuulostaa melkoiselta mätöltä!😬 Mitä jos vähentäisi noita ruokalajeja ja valitsisit muutamat herkulliset tarjottavat?
Eihän nuo kasslerit yms ei ole edes mitään juhlaruokaa. Kuten ei monessa viestissä mainitut kiusauksetkaan.
Ja miksi kellään olisi iso lämmin ruoka voileipäkakkujen kanssa? Joko tai riittäisi ja kylkeen viherpohjaiset salaatit kun muuten nuo ruuat on jo tosi tuhteja. Samoin ihmettelen kakkujen määrää, varsinkin suklaakakun kanssa mokkapaloja? Suklaakakun kanssa sopisi ehkä tuoreet marjat ja vanilja-tai mascarponevaahto. Lakkakakun ja mokkapalat voisi silloin skipata.
Joku voi luulla, että valmistujaisjuhla vaatii sen seitsemää sorttia tarjolle, mutta oikeasti paljon juhlavampaa olisi 3-4 ruokalajin juhlalounas, jos istumapaikat kaikille tai voileipäkakku yms buffet, mutta siinäkin kannattaisi miettiä, että kaikki maut sopisi toisiinsa, koska useimmat ihmiset haluaa kuitenkin ottaa vähän kaikkea, jos buffetista on kyse.
Toivoisin, että ei sekamelskaa lautaselle, vaan sopivan juhlavaa ruokaa, kevyttä ja täyttävää sopivassa suhteessa. Kaikki maut sopii yhteen. Ja juomat yhtälailla ruokalajeihin.
Ja leviämisalueilla kuten pk-seutu kokoontumisrajoitus /suositus 17.5. yksityisissä tiloissa on 20hlöä. Todennäköisesti voimassa vielä 5.6.ttakin, joten ainakaan kovin suuria juhlia ei voi järjestää, niin panostaa mieluummin laatuun ja yhdessäoloon.