Otat koiran, isovanhemmat suuttuu ja katkaisee välit koska eivät siedä koiraa!
Kirjoitin tästä jo aiemminkin.
Vanhemmat kertoivat että koiraa jonka juuri hankin ei saa viedä heille.
He tietävät että meidänkin on silloin lähes mahdoton heillä vierailla monesta eri syystä.
Syyttävät että laitan koiran ihmisen edelle.
Kysymys kuuluu, miten "paha" ihminen teistä olen kun kuitenkin olen koko ikäni ollut koiraihminen ja muutaman vuoden jälkeen sellaisen haluan.
Sääli käy lastani joka kysyy miksi isovanhemmille ei voi mennä.
Miten te näette asian?
He eivät ole allergisia, omista hienoa asuntoa ja ovat ennen olleet tekemisissä koirien kanssa.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa koiran voi jättää kotiin välillä mutta asumme kävelymatkan päässä ja juurikin lenkin lomassa olen heillä useimmiten käynyt.
Juhlapyhät on usein vietetty yhdessä.
En jättäisi koiraa esim. Jouluisin aina yksin.
Mökkeilemme yhdessä. En vaan voi koiraa aina jättää kotiin tai viedä hoitoon. Ap
Haluaisin tosiaan olla kärpäsenä katossa kuulemassa, mitä ap vastaa tälle säälimälleen lapselle, joka kysyy, miksi ei saa enää mennä isovanhemmilleen...
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa koiran voi jättää kotiin välillä mutta asumme kävelymatkan päässä ja juurikin lenkin lomassa olen heillä useimmiten käynyt.
Juhlapyhät on usein vietetty yhdessä.
En jättäisi koiraa esim. Jouluisin aina yksin.
Mökkeilemme yhdessä. En vaan voi koiraa aina jättää kotiin tai viedä hoitoon. Ap
Ei jösses.
Ap asuu lapsensa kanssa KÄVELYMATKAN päässä, eikä keksi miten lapsi pääsee näkemään isovanhempiaan ilman koiraa?!
Vain koiraihmiset voi olla näin pönttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on vielä alle kouluikäinen niin ei voi yksin mennä.
Ollaan aikaisemmin vietetty tyyliin koko päivä kyläillen heillä sisarusten ja heidän lastensa kanssa heillä kotona tai mökillä.
Kyseessä on noutaja ei mikään satakiloinen doggy.
Mitään syytä tälle ei varsinaisesti ole.
Ap
No pian se lapsi siitä kasvaa, parin vuoden päästä jp kävelee sinne varmaan yksin, jos kerran asuvat ihan lähellä. Siihen asti kutsutte heidät teidän kotiin. Turha tehdä tästä isoa ongelmaa. Koirakin oppii olemaan yksin kun opetatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta tollaset isovanhemmat saakin katkaista välit. En todellakaan menisi enää kylään.
Näin mäkin asian näen koska he tietävät että käytönnössä kielsivät meitä kokonaan tulemasta jos emme saa koiraa sinne viedä. Ap
On paljon paikkoja, mihin koiraa ei vain viedä ja tietysti laitatte koiran siksi aikaan hoitoon. Minusta ihan ymmärrettävää, ettei koiraa viedä ilman lupaa kenenkään kotiin. Ettehän te vie koiraa myöskään hotellihuoneeseen jos olette matkoilla tai kauppaa tai vuokramökille.
Meillä on ollut useampi koira, jo parikymmentä vuotta ja useamman kerran tarvitaan vuosittain koiralle hoitaja. Itse en vie koiraa edes pienten lasten perheeseen, vaikka isäntäpari antaisi luvan, kun se ei tee hyvää koiralle. Eikä myöskään lapsille.
Ap, voit kävellä koiran ja lapsen kanssa sinne isovanhemmille. Jätät lapsen sinne ja meet koiran kanssa kotiin. Eikö se ratkaisisi kaikki ongelmat?
Ap, tuo on kiusantekoa.
Siis sinun puoleltasi.
Asutte käytännöllisesti naapureina vanhempiesi kanssa, etkä muka voi käydä heidän luonaan ilman, että raahaat hurttaa mukanasi.
Koira hoitoon. Itse otin koiran vaikka äitini ei pidä koirista. Koira menee hoitoon joko jollekin kaverilleni tai hoitolaan kun minä menen äitini luokse.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan aikaisemmin vietetty tyyliin koko päivä kyläillen heillä sisarusten ja heidän lastensa kanssa heillä kotona tai mökillä.
Ap
Eikä tarvitsekaan olla mitään syytä. Jos olette kävely matkan päässä voi välillä käydä esim ulkoiluttamassa sen koiran.
Onko niillä parveke? Voisiko koiran laittaa sinne?
Ja elämä muuttuu, kaikki muuttuu. Ennen vierailitte jatkuvasti mummolassa, nyt vietätte koiraelämää kotona. Ihan kaikkea ei voi saada, ei muiden tarvitse mennä sun pään mukaan. Kyllä varmasti löytyy tapoja lapsen tavata isovanhempia jatkossakin.
Mä kyllä voin viettää jouluni ja viikonloppuni ilman vanhempiani mutta he ovat aina halunneet meidät heille. En ole myöskään kieltänyt tulemasta meille enkä korottanut ääntäni.
He vaan itse tietävät että koska asettavat tämän ehdottoman kiellon emme voi juuri nähdä. Tai ainakaan jatkaa elämäämme kunten ennen teimme. Ap
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon koirasta. Alle 10kg kauniisti käyttäytyvä, sisäsiisti, haukkumaton (sisätiloissa), kuolaamaton ja sellainen, mistä ei lähde pahemmin karvaa on oikein kiva. Jos kotiini pyrkisi 40kg kuolaava ja karvaava koira, jolla ei olisi sisäsiisteys kunnossa, niin kieltäisin tulemasta, vaikka lähtökohtaisesti koirista tykkäänkin. Lähes jokaisessa kunnassa on koirahoitoloita, minne koiran voi viedä vaikka viikonlopuksi, kun vierailee.
Ei riipu. Jos ihminen ei halua koiraa kotiinsa, niin sitä ei silloin sinne viedä. Ihan sama vaikka paskois kultaharkkoja kaikkien iloksi.
Moni koirakammoinen ei edes osaa nähdä tuollaista eroa koirissa. Heille koira on vaan koira.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapsen saatteleminen kävelymatkan päähän isovanhemmilleen kylään on siis liian suuri uhraus, jos koiraa ei saa tuoda mukana sisälle??
Vierailija kirjoitti:
Ap
KUN. EI. HALUA. KOIRAA. KOTIINSA. MUUTA. SYYTÄ. EI. TARVITA. Ymmärrätkö?
Vai mitä jos minä tulisin teille kylään puolitoistametrisen viljakäärmeeni kanssa? Olisihan toki ok jos käärme on teillä vapaana kun se ei ole myrkyllinen eikä pure ärsyttämättä, eikä edes jätä karvoja joka paikkaan. Olisit todella omituinen jos et haluaisi käärmettä kotiisi ellet ole allerginen.
Siis sinun logiikkasi mukaan.
Ja jos kävelymatkan päässä asutte niin kävele lapsen kanssa sinne, jätä lapsi kyläilemään päiväksi ja sitten illalla kävele hakemaan pois.
"He tietävät että meidänkin on silloin lähes mahdoton heillä vierailla monesta eri syystä."
"Asumme kävelymatkan päässä"
Eh.
Vanhemmat ajatteli, että joutuvat koiraa hoitamaan sun matkojen aikana. Siksi ilmoittivat rehellisesti, että koira ei heille mene.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu ei.
Tollasen kyläilyn jälkeen koko kämppä/mökki olis täynnä kuolaa ja koirankarvoja. Yök.
Oi ja voi. Asiasta kuin asiasta saa aikaiseksi elämää suuremman tappelun, jos sattuu omaamaan ne räväkät geenit tai olemaan ns. temperamenttinen. Sydänjuuret kannattaa kärväyttää, kun naapuri ei rakasta mirriä joka kiipeää hakemaan tintinpoikaset pihapöntöstä, astmaattinen anoppi ei jaksa imuroida joka päivä mustinkarvoja tai jättipaimenkoiran kuola matoilla ällöttää. Se mikä on sinusta söpöä ei ole sitä kaikkien mielestä, ja sen asian kanssa ei voi muuta kuin elää.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä voin viettää jouluni ja viikonloppuni ilman vanhempiani mutta he ovat aina halunneet meidät heille. En ole myöskään kieltänyt tulemasta meille enkä korottanut ääntäni.
He vaan itse tietävät että koska asettavat tämän ehdottoman kiellon emme voi juuri nähdä. Tai ainakaan jatkaa elämäämme kunten ennen teimme. Ap
Ei luoja 🤣 Onko sun äo mitattu? Saatko kaikesta elämässä noin uskomattoman vaikeaa ja dramaattista?
Kyse ei ole siitä ettå en voisi viedä lastani kävellen heille kylään.
He saavat päättää kodistaan.
Tietävät vaan että tällä menettelyllä elämme eri tavalla kuin ennen. Se on mulle ok.
He kuitekin kiuttelevat minulle koska otin koiran ja sekoitin koko pakan, ymmärtääkö kukaan mitä haen? Ap
Kyllä elämä on vaikeaa, kun sen väärin oivaltaa.