Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otat koiran, isovanhemmat suuttuu ja katkaisee välit koska eivät siedä koiraa!

Vierailija
05.05.2021 |

Kirjoitin tästä jo aiemminkin.
Vanhemmat kertoivat että koiraa jonka juuri hankin ei saa viedä heille.
He tietävät että meidänkin on silloin lähes mahdoton heillä vierailla monesta eri syystä.
Syyttävät että laitan koiran ihmisen edelle.

Kysymys kuuluu, miten "paha" ihminen teistä olen kun kuitenkin olen koko ikäni ollut koiraihminen ja muutaman vuoden jälkeen sellaisen haluan.
Sääli käy lastani joka kysyy miksi isovanhemmille ei voi mennä.
Miten te näette asian?
He eivät ole allergisia, omista hienoa asuntoa ja ovat ennen olleet tekemisissä koirien kanssa.

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa koiran voi jättää kotiin välillä mutta asumme kävelymatkan päässä ja juurikin lenkin lomassa olen heillä useimmiten käynyt.

Juhlapyhät on usein vietetty yhdessä.

En jättäisi koiraa esim. Jouluisin aina yksin.

Mökkeilemme yhdessä. En vaan voi koiraa aina jättää kotiin tai viedä hoitoon. Ap

Vierailija
22/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa päättää mitä kotiinsa päästää. Ottaisitko itse vapaasti liikkuvan tarantella tai rotan kotiisi, jos vaikka äitisi päättäisi sellaisen hommata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa koiran voi jättää kotiin välillä mutta asumme kävelymatkan päässä ja juurikin lenkin lomassa olen heillä useimmiten käynyt.

Mökkeilemme yhdessä. En vaan voi koiraa aina jättää kotiin tai viedä hoitoon. Ap

Eka lause tekee susta kyllä täydellisen k-pään. Jos kävelymatka, niin sitten kävelette useammin ja toisinaan jopa ilman koiraa.

Jouluihin ja mökkeilyyn tulee nyt luonnollisesti muutos.

Vierailija
24/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut useita koiria näiden vuosien aikana, eikä yksikään ole vanhemmillani vieraillut. Äitini ei osaa olla eläinten kanssa, joten en mä häntä lähde kotiinsa kiusaamaankaan.

Miksi ihmeessä koirien pitäisi mukana olla kyläillessä?

En tiedä, mutta ehkä ap esim. asuu niin kaukana vanhemmistaan, että kyläilyt kestävät väkisinkin niin kauan, ettei koiraa voi jättää siksi aikaa yksin. Ja hoitajan hankkiminen koiralle joka kerta olisi liian kallista ja/tai hankalaa.

Kiinnostaisi vielä kuulla, mikä ap:n vanhempien perustelu on sille, että koira ei saa tulla heille. He toki tekevät omat päätöksensä, mutta kiinnostaisi silti. Vai onko tuo vain heidän mielivaltainen keinonsa käyttää valtaa aikuista lastaan kohtaan?

Vierailija
25/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira heitä ahdistaa, niin sitten ei mennä kylään. Simple as that.

Jos lapsi kyselee että miksi ei voi mennä, niin voi sanoa että "Voithan sinä mennä jos haluat".

Oletan että tässä on välimatkat sun muut esteenä, että ei käytännössä pysty piipahtamaan siellä niin että jättää koiran toviksi kotiin.

Vierailija
26/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä lakkaat käymästä lenkin lomassa siellä, niin miten se estää lastasi käymästä isovanhemmillaan?

Vierailija
27/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä veisit koiran paikkaan, johon koiria ei toivota?

Oletan, että hauva jää kotiin silloinkin, kun itse menet töihin, hammaslääkäriin, uimahalliin tai ravintolaan?

Vierailija
28/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini valittaa että he joutuvat eristäytymään koko suvusta kun eivät voi tämän takia olla kanssamme tekemisissä.

Nyt kun kirjoitin tämän asia kuulostaa päässäni entistä naurettavammalta.

Mutta mihänhän tässä olen se huonosti käyttäytyvä. Ap

Tuohan on nimenomaan heidän osalta todella lapsellista käytöstä. Ymmärtäisin jonkun kovan allergian yms, mutta eihän tuossa ole mitään todellista syytä. Kyllä minä ainakin sanoisin ihan suoraan, että minulla on nyt koira ja piste, kannattaa vaan opetella sietämään tai sitten tosiaan eristäytyä suvusta ja katsoa peiliin.

Minusta ihmisen ei edes pitäisi joutua selittelemään miksi ei halua koiraa omaan kotiinsa. Lapsellista koiran omistajalta kuvitella, että tämäkin asia menee heidän ehdoillaan.

Vierailija
29/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö sen hurtan mukaasi töihinkin vai miksi sitä ei voi jättää kotiin/hoitoon kyläilyn ajaksi?

Vierailija
30/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon koirasta. Alle 10kg kauniisti käyttäytyvä, sisäsiisti, haukkumaton (sisätiloissa), kuolaamaton ja sellainen, mistä ei lähde pahemmin karvaa on oikein kiva. Jos kotiini pyrkisi 40kg kuolaava ja karvaava koira, jolla ei olisi sisäsiisteys kunnossa, niin kieltäisin tulemasta, vaikka lähtökohtaisesti koirista tykkäänkin. Lähes jokaisessa kunnassa on koirahoitoloita, minne koiran voi viedä vaikka viikonlopuksi, kun vierailee. 

Vierailija
31/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietiin koirat hoitoon, kun vierailimme sukulaisilla. Heillä oli kissoja, jotka eivät olleet tottuneet koiriin.

Ei katkaistu välejä eikä kukaan pahoittanut mieltään.

Vierailija
32/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vanhemmat teille kylään. Heidän ei tarvitse nähdä koiraa omassa asunnossaan, eikä teidän tarvitse ruveta etsimään koiralle hoitajaa.

Jos vanhemmat eivät kestä olla koiran kanssa samassa asunnossa, vaikka kyseessä olisi sinun kotisi eikä heidän, se on heidän ongelmansa.

Vierailija
33/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä ja tästä. Kutsuvatko he kylään, vai kutsutteko itse itsenne? Asuvatko jossain tosi kaukana ja koira joutuisi olemaan koko päivän yksin tai hoidossa? Näettekö jatkuvasti vai kerran vuodessa?

Voisitteko kutsua heidät vastavuoroisesti teille? Jos eivät vain halua koiraa OMAAN kotiinsa, mutta haluavat tavata lapsenlasta? Saisivat teillä sitten viettää lapsen kanssa aikaa?

Tai käykää siellä vain lyhyesti ja jättäkää koira autoon odottamaan. Oma koira on opetettu autoon, voi olla siellä tunnin kaks ihan hyvin (ilmastoitu auto).

Vai ettekö näe koskaan missään muualla kuin isovanhemmilla? Ettekä voi koskaan mennä ilman koiraa, eikä koira saa koskaan tulla mukaan?

On mullakin monia kertoja jäänyt joku meno väliin, kun en voi tai halua jättää koiria kotiin yksin. Jos menon tietää hyvissä ajoin niin ehtii järjestää kaikenlaista kyllä...

Onko tuossa taustalla jotain muuta? Eivätkö he oikein haluaisi teitä muutenkaan kylää tms?

Vierailija
34/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinulle sanottu jo parissa edellisessä ketjussasi että joko vierailette ilman koiraa tai lähetätte lapsen vierailulle yksin? En minäkään koiraa luokseni ottaisi siskontytön mukana vaikka koira tytölle rakas onkin. En ole allerginen, en vain pidä koirista. Siedän koiraa heidän luonaan kyläillessäni, koska se on myös koiran koti.

Vierailija
35/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokkeilette heidän mökillä? He järjestää joulun? Ja nyt heidän pitäisi mennä TEIDÄN koiran ehdoilla?

Vierailija
36/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua. "Teoriassa voisi jättää kotiin", no jätä. Mullakin ollut koiria koko ikäni, on nytkin, enkä todellakaan raahaa mukanani kaikkialle.

Vierailija
37/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole nyt mitään oikeaa ongelmaa. Täytyyhän koiran olla muutenkin välillä yksin kotona, esim. työpäivät, kaupassakäynnit, lääkärireissut, konsertit ym. viihdereissut. Ettekä te nyt jouluakaan heillä kokonaan vietä, jos käytte muutaman tunnin istumassa. Mökille ette sitten ehkä mene yhtä aikaa (tai ollenkaan, jos siellä ei saa koira käydä lomallakaan) mitta sitten keksitte jotain muuta.

Vierailija
38/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini valittaa että he joutuvat eristäytymään koko suvusta kun eivät voi tämän takia olla kanssamme tekemisissä.

Nyt kun kirjoitin tämän asia kuulostaa päässäni entistä naurettavammalta.

Mutta mihänhän tässä olen se huonosti käyttäytyvä. Ap

Tuohan on nimenomaan heidän osalta todella lapsellista käytöstä. Ymmärtäisin jonkun kovan allergian yms, mutta eihän tuossa ole mitään todellista syytä. Kyllä minä ainakin sanoisin ihan suoraan, että minulla on nyt koira ja piste, kannattaa vaan opetella sietämään tai sitten tosiaan eristäytyä suvusta ja katsoa peiliin.

Minusta ihmisen ei edes pitäisi joutua selittelemään miksi ei halua koiraa omaan kotiinsa. Lapsellista koiran omistajalta kuvitella, että tämäkin asia menee heidän ehdoillaan.

Samaa mieltä. Tosin on myös lapsellista sitten suuttua että "sinä et ikinä kyläile!". Sehän tässä kummastuttaa, jos apn sukulaiset on oikeasti nyt vihaisia. Elämäntilanteet muuttuu, voi olla että nyt ei voi/jaksa/halua kyläillä, jos siitä koituu iso vaiva ja kustannus kun koira pitää viedä hoitoon. Sit vaan ei kyläillä niin usein tai se toinen voi matkata koirallisen luo.

Vierailija
39/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vielä alle kouluikäinen niin ei voi yksin mennä.

Ollaan aikaisemmin vietetty tyyliin koko päivä kyläillen heillä sisarusten ja heidän lastensa kanssa heillä kotona tai mökillä.

Kyseessä on noutaja ei mikään satakiloinen doggy.

Mitään syytä tälle ei varsinaisesti ole.

Ap

Vierailija
40/142 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon koirasta. Alle 10kg kauniisti käyttäytyvä, sisäsiisti, haukkumaton (sisätiloissa), kuolaamaton ja sellainen, mistä ei lähde pahemmin karvaa on oikein kiva. Jos kotiini pyrkisi 40kg kuolaava ja karvaava koira, jolla ei olisi sisäsiisteys kunnossa, niin kieltäisin tulemasta, vaikka lähtökohtaisesti koirista tykkäänkin. Lähes jokaisessa kunnassa on koirahoitoloita, minne koiran voi viedä vaikka viikonlopuksi, kun vierailee. 

No, ei todellakaan riipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi