Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mikä on surkein saamasi lahja?

Vierailija
04.05.2021 |

Minä sain synttärilahjaksi mieheltäni suklaapatukan. Sellaista merkkiäkin, jota en syö.

Kommentit (925)

Vierailija
181/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena sain lahjaksi alushousuja. Ihan käytännöllinen lahja muuten, mutta alettiin kiusaamaan asiasta ja ihmeteltiin miksi kukaan saisi syntymäpäivälahjaksi alushousuja.

Vierailija
182/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

/Perheessäni on ollut myös hiukan erikoinen tapa, jossa tytöille ruvetaan ostamaan jo esiteini- ja teini-iässä astioita, eikä mitä tahansa astioita, vaan kahvikuppeja. Muistan asiaa ihmetelleni jo 12-vuotiaana. Minullakin on nyt jossakin kellarikomerossa pahvilaatikossa ainakin kolmea erilaista Arabian kahvikuppisarjaa, kaikkia muutama kuppi lautasineen. Eivät ole käytössä, koska kenellä käy nykyään vieraita, joille tarjotaan kahvikupeista kahvia? /

Tätä en ymmärrä. Itse juon aina kupeista ja todellakin tarjoan vieraille kahvia kupeista. On todella rahvasta tarjota vieraille mukeista. Ja joku Muumu-muki, yäk!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotislahjaksi sain luokkakaveriltani Titi-nalle- vinyylilevyn. Olin vähän ihmeissäni, kun kuuntelin Led Zeppeliniä, Rollareita, jne, ja se titinalle on tarkoitettu ihan pikkuipanoille.

Vierailija
184/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paketti haudutetavaa teetä, jonka päiväys oli mennyt vanhaksi kaksi vuotta sitten.

No, ne ei kyllä vanhene.

Jaahas, antaja ilmoittautui!

Vierailija
185/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paketti haudutetavaa teetä, jonka päiväys oli mennyt vanhaksi kaksi vuotta sitten.

No, ne ei kyllä vanhene.

Ehkäpä ei, mutta tiesitkö että päiväysvanha (punalappuinen) ruoka raikastuu pakastimessa...?

Vierailija
186/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumemittari

Vierailija
187/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä suht. uusia "aikuisten" värityskirjoja. Olen siis piirtäjä/taiteilja itsekin ja piirrän sekä väritän kyllä ihan omat työni alusta loppuun. Ex-mies antoi.

Vierailija
188/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaraspi

Vierailija
189/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee Jackpot:II

Sain joululahjaksi vastavihityltä mieheltäni muovisen "lintulaudan", jonka tämä oli ostanut vitosella lähimmältä huoltoasemalta. Se oli siis käytännössä erittäin heikkolaatuinen kiinalainen muoviroska, jonka mainoskuvassa kaksi synteettistä tipua istui rautalangalla orsiin kiinnitettynä muka herkuttelemassa siemeniä.

Tätä alemmas menee ehkä pekoninhajuinen Wunderbaum. Mullahan ei ollut autoa.

Jaksoin katsella tätä henkilöä peräti kolme vuotta ennenkuin erosin.

😂

Vierailija
190/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta harja mieheltäni äitienpäivänä. Ristus, että ketutti. Ei olla enää muuten naimisissa. Kippis sille.

Vierailija
191/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mielipahan ja tyrmistyksen määrää en unohda, kun olin avustajana eräälle nuorelle neidille kehitysvammaisille tarkoitetussa pikkujoulussa ja tämä neitonen sai lahjaksi valkoisen, kertakäyttöisen pöytäliinan..sinne oli siis jokainen tuonut jonkun lahjan ja jokainen sai pikku lahjan. Odotuksissa oli ollut vähintäänkin "timanttisormus" ja tämä oli paketissa. Murhe oli aivan valtava. Olin myöhemminkin avustajana samalle neidille mutta pidin huolen, että hän sai varmasti sen upean "timanttisormuksen" tai muun helyn koska niin onnellista lahjan saajaa harvoin saa nähdä:)

Vierailija
192/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kummitädiltä lapsena sarjan kahvilusikoita. Yhden kerrallaan. :D

Muistan kun tätini tuputti mattoja, itse joskus ruokailuvälineitä.  Vanhoilla ihmisillä tuollainen tapa.  Meidän aikanamme tietyt tylsät jutut olivat "asiaankuuluvia."  Ymmärrän jotenkin isää joka antoi rahaa lahjaksi, hän ei halunnut olla semmoinen.

Vierailija
193/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tilasi netistä minulle lahjaksi korkokengät jostain halppiskiinakaupasta. Liian pieni koko tietenkin ja hänen tiedossaan pitäisi olla, että jalkavaivaisena minun on vaikea löytää kenkiä muutenkaan.

Vierailija
194/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenäkarvatrimmeri. Saan harvoin lahjoja, ei miehen kanssa laiteta lahjoja toisillemme. Paitsi minä nyt aina jotain pientä kumminkin paketoin kun en malta olla antamatta lahjoja

Alkoi naurattaan, kun tuli mieleeni, että ostin joskus isäpuolelleni lahjaksi nenäkarvatrimmerin. Mutta totesin sillä olevan itselleni käyttöä, joten pidin sen itse. :D Käytössä ollut jo monta vuotta. Eli isäpuolelleni tuo olisi ollut kamala lahja, mutta itselleni aivan loistava. :D

Vierailija
195/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo mandariineja. Tai no ei se surkea ollut sikäli, että minä pidän mandariineista. Mutta lahja annettiin todella halveksuen tyyliin, "no pitää kai sullekin jotain keksiä, no ota vaikka nämä sitten".

Vierailija
196/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko antaa aina jotain omia vanhoja vaatteitaan jotka eivät ole edes muodissa enää ja muuta itselleen tarpeetonta tavaraa, mitä löytää kaappiensa kätköistä. Arvostan kierrättämistä joo, mutta tuossa lahjan saaja ikään kuin pakotetaan ottamaan nuo rojut vastaan, kun eihän lahjasta kehtaa kieltäytyä. Eri asia olis, jos tarjoaisi muuten vaan ja kysyisi, että haluatko nämä. Osa vaatteista on tullut käyttöön, mutta osan oon laittanut vähin äänin eteen päin kierrätykseen.

Muutenkin siskon tyyli antaa lahjoja on vähän niin kuin "määrä korvaa laadun". Paketissa saattaa olla vaikka kaulahuivi, tyynynpäällinen, kakkuvuoka, korvikset ja biletoppi. Kivempi lahja olis vaikka yksi pieni juttu, jossa olis ajatusta mukana. Ei mitään kassillista omia roskia....

Anoppi tekee tätä samaa. Kiertää kotoa ympäri ja kasaa tarpeetonta.

Bonuksena hänen lahjatoiveet ovat melkoisia.

Finlandiavoittajan kirja, Jari Sillanpään keikkaliput, Marimekon tietyt mukit. Meitä on 4. Antaa 4 lahjapyyntöä ja odottaa saavansa kaikki.

Me saadaan Ikean kassillinen soopaa.

Oon nakannut ostamisen ilon miehelleni. Joskus onnistuu, aina ei

Tuo anoppi ei taida olla se penaalin terävin kynä. 

Vierailija
197/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä oli pihi. Niinpä lahjat olivat aina jotain käytännöllistä, kuten hammasharja ja hammastahnaa, jippii.

Mun exän perheessä oli hauska tapa antaa toisilleen joululahjoiksi juurikin tuollaisia käytännöllisiä lahjoja. Niitä sitten availtiin ilolla. Mäkin taisin joskus antaa ex anopilleni jotain hankaussieniä ja hän oli innoissaan saamastaan lahjasta.

Mielestäni tuo oli mahtava tapa. Kaikki pääsivät helpolla lahjojen ostamisten kanssa eikä kukaan ollut pettynyt paketteihinsa.

Vierailija
198/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä antoi suhteessa ollessa exänsä koriste-esineen lahjaksi.. Kertoi jälkikäteen eron ollessa käsillä. Oli säilönyt sitä tavaraa eikä vanhoissa tunteissa ollut raaskinut luopua

Vierailija
199/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä suht. uusia "aikuisten" värityskirjoja. Olen siis piirtäjä/taiteilja itsekin ja piirrän sekä väritän kyllä ihan omat työni alusta loppuun. Ex-mies antoi.

Saan näitä aina kaverilta ja tykkään kovasti. En piirrä omia kuvia, mutta nautin muiden kuvien värittämisestä. Antaa myös uudet värikynät aina. 

No, makunsa kai kullakin mutta onhan tuo sinänsä ajatuksella annettu lahja, että tiesi sinun tykkäävän taiteesta.

Vierailija
200/925 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ässä-arpa , jolla ei voittanut mitään.

Mitä järkeä antaa lahjaksi raha-arpa????

Meillä annetaan joka joulu arpoja kaikille. Niitä voi sitten jännityksellä raaputtaa yhdessä. Ihan kiva lahja minusta, tietysti voiton mahdollisuus on aika pieni. Usein on jotain pientä kuitenkin tullut.

Minun perheessäni on tuo arpojen ostaminen tapana jouluisin. Kun ollaan syöty jouluateria, niin jaetaan arvat ja niitä yhdessä raaputellaan ja jännitetään voittoja. Jos joku sattuu viisi euroa voittamaan, niin melkein aplodit saa pöydässä. :D