Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoshuoltajan koulutus- onko järkevää lähteä akateemisena alisuorittajana?

Vierailija
04.05.2021 |

Kävin yliopiston, mutta huonosti työllistävän alan. Lisäksi olin opintoaikana laiska, eikä kiinnostanut verkostoitua. Olen ollut töissä vain p*skahommissa tuuraajana. Kiinnostaisi ehkä tuo laitsarin koulutus, koska haluan yksinkertaisen työn missä ei tarvitse turhia stressata. Enkä halua olla kauheasti ihmisten kanssa tekemisissä. Sopisikohan minulle ja saako helposti julkiselta töitä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää siivoamisesta, sitähän se työ käytännössä on. Olen yhden kesän nuorena tehnyt ja oli fyysisesti rankka homma. Lisäksi saa olla hierarkian alimmalla portaalla.

Vai että oikein hierarkia XD. Milläs hierarkian portaalla yhteiskunnassa on työttömänä? Varmasti alempana kuin se laitoshuoltaja.

Nyt ei ole kyse yhteiskunnasta vaan sairaalahierarkiasta.

Nyt ei olla 80-luvulla. Ei nykyään ole olemassa mitään sairaalahierarkiaa. Kiusaajia aina löytyy sieltä sun täältä, mutta se ei ole hyväksyttyä eikä normaalia. 

Tämähän on ihan pötyä. Tietysti on sairaalahierarkia ja voimakas sellainen. Se myös aiheuttaa paljon työpahoinvointia. 

Vierailija
42/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aina halunnut olla siivooja. Työ on fyysisesti raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää siivoamisesta, sitähän se työ käytännössä on. Olen yhden kesän nuorena tehnyt ja oli fyysisesti rankka homma. Lisäksi saa olla hierarkian alimmalla portaalla.

Vai että oikein hierarkia XD. Milläs hierarkian portaalla yhteiskunnassa on työttömänä? Varmasti alempana kuin se laitoshuoltaja.

Nyt ei olla 80-luvulla. Ei nykyään ole olemassa mitään sairaalahierarkiaa. Kiusaajia aina löytyy sieltä sun täältä, mutta se ei ole hyväksyttyä eikä normaalia. 

Jos ei ole sairaalahierarkiaa, miksi laitoshuoltajat ja sairaanhoitajat eivät voi olla saman pöydän ääressä kahvilla? Miksi lait

Ei se siitä ole kiinni,vaan taukotilassa on sellaisia puheita hoitajilla ja lääkäreillä,että en syödessäni mielelläni kuuntele niistä paiseista. Ja jos silmät osuu väärään kohtaan,meidän taukotilassa on lappu ilmoitustaululla jossa kuviakin niistä, saattaa mennä ruokahalu. Mä syön joskus mielelläni yksin omissa oloissaan,saan paukuttaa puhelimesta jotain lempiohjelmaa samalla kun syön eikä muut häiriinny. Silti monien hoitajien kanssa kahvittelen, vaihdan kuulumiset,juttelen niitä näitä jne. Hoitajat myös sanovat et nyt heität sen mopin hiiteen ja lähet meidän kaa kahville, ei se lattia siitä mihinkään häviä T. Laikkari

Vierailija
44/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samanlaisia pohdintoja. Opiskelen tällä hetkellä huonosti työllistävää alaa amkissa ja kadun, vaikka olen vasta puolivälissä opintoja. Olisinpa sittenkin opiskellut jotain paremmin työllistävää alaa, vaikka sitten pienipalkkaista. Ei tunnu mielekkäältä jatkaa opintoja, mutta kai se on pakko, kun tähän huviin on liotettu jo 20 tonnia opintolainaa.

Tsemppiä tulevaisuuteen, koitetaan rämpiä eteenpäin :)

Vierailija
45/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat että loppuelämäsi on moppiin nojailua ja WC pyttyjen pyyhkimistä. 

Onnea valitsemallasi uralla!

Mieluummin kuin ainaisen paskan kanssa.

Vierailija
46/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ei ole sairaalahierarkiaa, miksi laitoshuoltajat ja sairaanhoitajat eivät voi olla saman pöydän ääressä kahvilla? Miksi laitoshuoltaja juo kahvinsa yksin, jos osastolla ei ole kahta laitoshuoltajaa samaan aikaan vuorossa? Miksi laitoshuoltaja ei käytä hoitajien taukohuonetta?

Jos tarkkoja ollaan, laitoshuoltajalla ei ole taukohuonetta tai sosiaalitilaa osastolla."

Kuulostaa todella kusipäiseltä toiminnalta. Jos olisin itse töissä sairaalassa, kummalla tahansa puolella, ei siellä missään tapauksessa olisi tällaista kahtiajakoa. Toivon todella, että kukaan ei joudu tällaisesta kärsimään.

Vierailija
47/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole sairaalahierarkiaa, miksi laitoshuoltajat ja sairaanhoitajat eivät voi olla saman pöydän ääressä kahvilla? Miksi lait

Miten niin ei juo, kyllä minä juon ja joskus siinä istuu ylilääkärikin seurana.

Vierailija
48/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen ei edes ymmärrä, millaista on tehdä ruumiillista työtä.

Akateemisena siivoojana sanoisin tähän, että bullshit. Kyllä meillä on ihan normaali kyky ymmärtää millaista on ruumiillinen työ, vaikka takana onkin yliopisto-opintoja.

Vierailija
49/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1 täällä taas, osuipa vanha keskustelu silmiin. Olen nykyään keikkatöissä, enkä edes haaveile enää muusta. Kesät menevät täällä Norjassa, toistaiseksi lomaillen, mutta eihän sitä tiedä, jos joskus lipsahtaisi töihin, kieli alkaa olla hallussa.

Kotipuolessa keikat kuolevat kesäkuukausiksi, koska halvemmat opiskelijat tulevat töihin, joten ansiosidonnaisella mennään. Työolosuhteet eivät 15 v jatkuneiden säästöjen vuoksi ole parantuneet, enkä missään nimessä näin keski-ikäisenä jaksaisi enää paahtaa sata lasissa kokopäivätöissä. En edes niissä huonosti työllistävissä akateemisissa.

Valikoiden yksiköt välttyy eritteiltä ja hierarkiaan olen törmännyt viimeksi joskus vuosituhannen alkupuolella, ei sellaisia ole ollut enää vuosiin ollut kenelläkään aikaa miettiä. Tukipalveluhan me ollaan, ei oh:n alaisuudessa, ja jos ei olla paikalla, hoitajat hoitavat meidänkin työt omiensa ohessa, joten nokkimisessa ei olisi edes järkeä. Viimeisinä vuosina toimessa (<2020) oli välillä osastonhoitajakin kauhan varressa, kun muita ei ollut.

Työkaverit ovat alanvaihtajia, eri alojen opiskelijoita tai maaaaahanmuuttajia. Viimeisimmän keikan tein tulevan dippainssin kanssa. Yhteinen kieli on helpotus, niin välttyy lapsenvahdin hommilta. Ei mikään itsestäänselvyys sekään, että erityisruokavaliot jaettaisiin kuten kuuluu.

No, syksyllä taas riviin, levänneenä.

Vierailija
50/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota ammattia. Surkea palkka ja duunissa rikkoo itsensä helposti.

Voi siinä tosiaan mennä henkisesti rikki jos on kovin herkkähipiäinen. Muuten paljon rennompaa hommaa ei olekaan ja palkka ihan ok kuntapuolella.

Palkka perustuu vuorolisiin. Henkinen puoli, siivooja on sitten alinta kastia. Jota kahdellaan usein kuin vähä älyistä. Vaikka ei se nyt sen kummempaa ole kuin likainen tehdastyö tai joku varastotyö.

Vierailija
51/51 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen ei edes ymmärrä, millaista on tehdä ruumiillista työtä.

Akateemisena siivoojana sanoisin tähän, että bullshit. Kyllä meillä on ihan normaali kyky ymmärtää millaista on ruumiillinen työ, vaikka takana onkin yliopisto-opintoja.

Se onkin sitten ihan eri juttu kun olet 8 tuntia tai enemmän jaloillasi. Pääset myös jumppaamaan kun kumartelet vähän väliä. Nostat myös roskiin ne paskaisia vaippoja sisältävät painavat jätesäkit. Bakteerien ja lian pelon voit sitten unohtaa alkuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan