**LOKAMASUJEN TORSTAITURINAT**
Kommentit (48)
Tosi huonosti taas kerran nukuin sen hetken mitä sitten sain nukuttua, mutta mikä tärkeintä; poika nukkui KOKO yön omassa sängyssään!!!=)
Täälläkin tosi sateisen näköistä, muttei tällä hetkellä sada..Vois edes sataa sitten kunnolla jos kerran meinaa niin on sitten hyvä syy olla menemättä ulos..
Olin jo nukkumassa viime yönä kun heräsin ihan jumalattomaan pärinään..Mies valvoi vielä ja sanoi että ihan kuin olis ralliauto pihassa(!).Juostiin ikkunaan kattomaan ja 4 ralliautoa päris tuossa pihassa, oliskohan ollu eksynyt tai jotain...Mutta kyllä tuli metakkaa!!!Täällähän alkaa tänään neste rally. Mukavaa kun on kaupunki täynnä tohinaa, minä tykkään :)
Meinasin syksy/talviverhoja alkaa ikkunaan väsäämään. Pitäis pestäkin ikkunat, muttei se touhu huvittais yhtään..
Eipä tässä nyt tuu muuta mieleen..
Voikaahan hyvin!
Camelot tasan 31 (TAAS torstai!)
Myös täällä taas yksi unettomasta yöstä kärsinyt, joskaan en kauhean väsynyt ole siitä huolimatta (kai tähän alkaa tottua...)
Oli taas kuumia aaltoja, pahoja unia, levottomat jalat, pissahätä jne. Sitten kuului kauhea rysähdys tytön huoneesta ja me juoksimme katsomaan. Tyttö oli lähtenyt sängystä pois ja pillkopimeässä menettänyt ilmeisesti suuntavaistonsa joten oli tippunut päälleen lasten sängyn jalkopäästä (eka kerta vaikka nukkunut sängyssä jo monta kuukautta). Tunnin tyttö itki meidän välissämme ja annoimme nukkua siinä aamuun saakka. Itse en sen jälkeen saanut unta kun murehdin mihin häntä sattui.
Päätin tänään lähteä lastentarvikkeeseen ostamaan pari pistorasiaan laitettavaa yövaloa (olivat minusta esikoisen aikana käteviä ja tarpeeksi himmeitä) sekä katsomaan niitä tuplarattaita, hoitoalustaa jne. Jospa tulisi vihdoin ostettua loput tavarat.
Mä olen melko varma, että mulla on nyt jokin mielihalu tuohon raikkaan aamu- ja iltaulkoilman haisteluun ja hengittelyyn;) Olen koukussa ja eilen illallakin kävin eka tytön kanssa 50min lenkillä rattailla ja heti kun raikkaus laskeutui siinä yhdeksän maissa lähdin vielä yksin kävelylle ja olisin voinut kävellä ja hengitellä ilmaa vaikka kuinka kauan. Siitähän sai melkeín jo jotain kiksejä;) (Tiedän, olen kummallinen...) Mies on tänään pelissä varmaan kymmeneen saakka illalla, joten taidan pyytää siskoa vahtimaan tytön unta että voin taas lähteä nuuskimaan ulos yhdeksän aikaan...
Nyt tuli vaan omaa napaa, masuun ei uutta paitsi että ekaa kertaa myös yöllä masussa vellottiin puolelta toisella että ihan tuntuu kuin vauva olisi poikittain vaikka raivotarjonnassa ollut jo pitkään.
Vielä sellainen asia pyörii mielessä, kun en ole tosiaan koskaan aiemmin uskonut mihinkään " poika" tai " tyttö" merkkeihin, mutta nyt minua koko ajan kiehtoo arvailu siitä kumpi tulee. Raskaustuntemukset koko ajan ovat olleet kuten esikoisen aikana, mielihalut (porkkanat jne) ihan samat, masu kai samanlainen, vauva hikkaa yhtä usein jne. MUTTA ne sydänäänet. Kaveri kävi eilen 3kk ikäisen pojan kanssa ja sanoi heti minulle että varmasti teille tulee poika kun sydänäänet ovat olleet koko ajan 136-145. Silti en halua kysyä ultrassa koska mies ei halua tietää.
Nyt keittiön siivoukseen ja sitten shoppailemaan! (ajattelin tehdä " rohkean" tempun ja ottaa tytön mukaan " suurkaupunkiin" ostoksille..mitähän siitäkin tulee;)
nasu ja rv 33+3
Kerrankin meikäläinen kirjoittaa aikaisin... tulin jo klo 7 töihin, harvinaista.
Mullakin on niin, että pakko päästä illalla raikkaaseen ilmaan kävelemään, mutta jotenkin just käveleminen tuntuu tosi raskaalta ja mahaan alkaa sattumaan. Jos kävelen hitaasti, niin sit on parempi, mutta koira ei tykkää oikein löntystelystä. Pitäis ilmeisesti siirtyä uimiseen, se on ainakin toistaiseksi sujunut hyvin.
Yritätättekö muuten vielä pukeutua nätisti? Mulla on sellanen olo, että vaikka mitä tekis, näyttää hirveältä norsulta, niin ei jaksa enää edes hirveesti yrittää. Monet äitiysvaatteetkin kiristää jo, niin tekis mieli vaan laittaa joku tosi mukava teltta päälle. Oonkin ruennut käyttämään mekkoja enimmäkseen, kun housut valuu alas. Mutta kohta tulee taas kylmä ja miten sitten käy, kun tarvitsee sukkahousuja (joita inhoon muutenkin!!)? Onko olemassa äitiyssukkiksia? Mistä niitä saa ja mihin hintaan? Pysyykö ne päällä ja onko hirveän tuntuisia? On ollut ihanaa, kun ei ole tarvinnut käyttää paksuja vaatteita. Tää kesäraskaus sopii kyllä mulle, mutta pitäis varmaan vähän ennakoida tätä syksyn alkamista. Paitsi kohta oon äitiyslomalla (virallisesti tänään tokavika työpäivä) eli kohtahan voin käyttää vaikka verkkareita päivät pitkät.
Eilen masu alkoi tuntumaan ja näyttämään niin isolta jo, että mietin miten tässä jaksaa loppuajan jos se maha tästä vielä paljon kasvaa.. huh huh. Mutta onneksi mies sentään sanoo, että masu näyttää nätiltä. Ihmeesti lohduttaa!
Hauskaa päivää kaikille!
Vihdoin pääsee taas koneelle,pari päivää meni hurahtaen kun alkoi noi koulu ja eskarihommat taas..Mieskin oli pari päivää lomalla,halusi välttämättä lähteä saattamaan yhdessä poikia kouluun.Hyvin alkanut ja kakkonenkin hyvillä mielin eskariin jää,vaikka meinaa jännittääkin.
Eilen piti olla esikoisen korvien putkitus,mutta lääkäri tuumasi että korvat ovat niin hyvän näköiset ettei tarvitse niitä,eikä niitä sitten laitettu.=( Itse oisin toivonut,koska nytkin kesän aikana olen huomannut kuulon alentumaa,ja jotta se ei haittaisi koulun käyntiä niin oisin niin kovasti halunnut että ne laitetaan.Lääkäri kyllä totesi kuulotestin tehtyä että onhan se kuulo huonontunut mutta ei nää syytä että juuri sen takia niitä pitäisi laittaa,että jos nyt 2 tulehdusta vielä peräjälkeen tulee niin sitten vain soitatte ja laitetaan..no kaipa hän tietää..
Neuvolasa eilen tuli käytyä ja sain ne pissatestintulokset,eli kaikki oli niin kuin piti,eli normaalia..Ei siis mitään tulehdusta mikä olisi aiheuttanut nuita supistuksia.Valkovuoto on runsasta,mutta se on normaalia ja koska niin kuin minulla vauva on jo laskeutunut ja osittain kiinnittynyt (paineentunne alhaalla) niin se vain lisää niitä lorahduksia kun on niin kova paine tuolla alakerrassa.Ei siis ollut lapsivettä,päinvastoin sitä onkin kuulemma todella paljon vakkei liikaa..
Kaikki oli muuten hyvin,vaikka vauva on alhaalla niin kohdunpohjan korkeudeksi saatin 34cm,eli oli kasvanut 6cm 3viikossa!!Ja jotaki se terveydenhoitaja puhui että olisi jo nyt aika iso kokoinen että tehdäänpä synnytystapa-arvio rv35,eli 2vk päästä.En jotenkin tajunnut kysyä tarkemmin että miksi..kun ei minulle aikasemmin ole tehty ja nythän tämä on siis 5 synnytykseni..En tiedä äsitten onko nykyään normaali käytäntö,vai tehdäänkö se minulle sitten sen koon vuoksi??
Ihan kivakin etä tehdään,kun olen ajatellut että koska silloin rv 29 ultrassa sanottiin että jos tätä menoa vauva kasvaa niin la olisi n.4-5kg.Että jos käynnistäisivät hieman etuajassa ettei tarvitsisi päätyä sektioon vaan saisin synnyttää alateitse,mutta niin ettei vauva olisi " liian iso" ..Painoa nyt tullut yhteensä 8kg,eli ei paljoa,mutta kun sitä elopainoa oli ihan liikaa jo ennestään niin ei saisi tulla kyllä kovin paljoa enää..
No nyt kuopus haluaa kirjaan lukuun ja sitten suihkuun ja pitää mennä ja hakemaan eskarilainen..
jaksamisia lokamasuille=)
Jemin rv 33!! Jee,alkoi jo 34 rv.. ja apua kohta on jo lokakuu..
Sympatiat yöllä huonosti nukkuneille! Itse nukuin ekaa kertaa piiitkään aikaan läpi yön heräämättä :) Vasta kuudelta heräsin vessaan, jihuu! Sitten en saanutkaan enää unta ja kello soitti vähän ennen seitsemää.
MORENA: Mä näin just eilen H&M:llä äitiyssukkiksia. En katsonut hintaa, enkä tiedä millaisia ovat, mutta sattumalta pongasin ne kun kävin vilkaisemassa imetysliivejä.
Joku kyseli eilisessä pinossa KANTOLIINASTA. Olen sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa liina hankkia, vaikka onkin talvi tulossa. Itse ainakin esikoisen aikaan pidin neitiä liinassa enimmäkseen sisällä, sain tehtyä kotihommia helpommin ja sitten rauhoitettua tytön siihen. Monesti tyttö kyllä nukkuikin liinassa. Ja nyt luulisin, että käytän liinaa vieläkin enemmän, koska esikoinenkin vaatii huomiota ja sitä on varmasti hänelle helpompi antaa kun vauva on liinassa ja itsellä kädet vapaat. Musta läheisyys vauvan kanssa kantoliinan avulla on aivan ihanaa :) Rengasliina olisi kiva hankkia, niin voisi imetyskin onnistua liinaillen. Mutta ei taida nyt olla ylimääräistä rahaa siihen.
Olin eilen siellä HYPNOOSISYNNYTYSVALMENNUKSESSA: Oli jännä kokemus ja tunsin vaipuvani hypnoosiin, vaikka se hypnoosin aste ei ollutkaan mikään syvä. Siinä hypnoosissa käytiin läpi koko synnytys ja supisteluihin oli omat mielikuvansa. Uskon kyllä, että tuo hypnoosiharjoittelu ja mielikuvat auttavat ainakin alkuvaiheessa synnytystä. Mihinkään varsinaiseen hypnoosiin synnytyksessä ei varmaan tule päästyä, koska eihän se terapeutti ole siellä mukana, mutta siis tuollaisena voiman antajana tuo voi toimia. Kaksi kertaa vielä ehdin käymään siellä, jos vaan vauva syntyy lasketun ajan tienoolla.
Pistetääs galluppia torstaillekin. G: MILLÄ RASKAUSVIIKOILLA USKALLAT VIELÄ LÄHTEÄ REISSUUN? Tarkoitan tällä nyt ihan kotimaan matkailua, sukulaisissa käyntiä yms. muille paikkakunnille suuntautuvaa matkustelua. Meillä on suunnitelmissa rv 35 vielä reissu etelä-suomeen, mutta sen jälkeen olisi tarkoitus pysytellä kotimaisemissa. Vai voisikohan sitä vielä lähteä rv 37 tuohon 150 kilsan päähän. Siellä olisi kyllä mukava sänky, että ei tarvisi millään ohkaisella patjalla nukkua. Mutta tuota ajomatkaa mietin, että jaksaako ja sitten toisekseen olisi kamala synnyttää toisessa kaupungissa.
Hyvää päivänjatkoa,
S-I ja Lumikukka 33+2
Täytyy käydä kattomassa siellä H&M:ssä.
Minä olen päättänyt hankkia sen Hug-a-bubin kantoliinaksi. Niin monelta olen kuullut positiivisia kommentteja. Pitääkö liina pestä ennen käyttöä? Ajattelin ostaa sen lahjaksi miehelle ja antaa sen hänen " isyyspakkauksessa" , mutta pitäisköhän pestä etukäteen?
Matkustelua olen minäkin miettinyt. Nyt menossa 35. vko ja viikonloppuna olin Turun saaristossa niin monen lautan ja yhden venematkan takana, että mietin, pitäisköhän jättää viimeiseksi kerraksi ennen synnytystä. Turkuun esimerkiksi kestäisi ajaa muutaman tunnin ja jos synnytys alkaisi yöllä, niin pois ei sitten pääsisi millään. Olen kuitenkin ajatellut käydä vielä muutamana viikonloppuna Savon suunnalla mökillä. Siellä lyhyt matka pikkusairaalaan, mutta en sitten tiedä hoidetaanko siellä synnytyksiä.
Ajattelin, että lääkäriaikaan (1.9.) saakka lomailen normaalisti ja jos lääkäri sanoo, että kohdunkaula lyhentynyt tai muuta merkkiä, niin sitten mietin asiaa uudestaan.
Neuvolassakin kyllä sanottiin, että ensisynnyttäjällä on harvoin niin kiire, ettei sairaalaan kerkeisi, joten yritän luottaa siihen. Toisaalta, olishan se outoa synnyttää monen sadan km päästä kotona ja kaverit ym. ei pääsis edes käymään!
Kantoliinaa olen minäkin miettinyt,pitää katella sitä.
MATKUSTELUSTA,nyt ei ole reissua suunnitteilla mutta kun odotin kuopusta niin lähdettiin Ruotsiin kun olin rv 35,matka kesti sinne yli 20h.Josta junalla 7h. laivalla 13h. ja autolla vielä 2h.Hyvin meni eikä neiti syntynyt kuin vasta 4 viikon päästä.
Supistelee ahkerasti ja maha tippunut alas.Iltaisin levossa voi tulla supistuksia 10 min välein monta tuntia.
Jotenkin mieli on liian herkillä,ei kestä mitään vastoinkäymisiä ja kiukuttaa.No se helpottaa kyllä.
Wades & Natika 31+
Minä kanssa sympatioin teitä huonosti nukkuneita, ja samaan syssyyn on taas todettava että itse nukuin hyvin :) Olen oikeasti hämmästynyt ja tosi kiitollinen siitä, että olen saanut nukuttua keskimääräisesti hyvin. Unta ei kyllä aina ehdi kovin paljon ottaa (yleensä ehdin sellaiset 6h olla sängyssä) mutta onneksi ne tunnit meneekin ihan tosi hyvin, 1v5kk esikoinenkaan ei nykyään edes herää koskaan öisin.
Edelleenkään en ole joutunut öisillä pissareissuilla käymään!
Aamulla tänään olikin sitten kiva ylläri kun oli taas LIITOSKIVUT iskeneet :( Oli eka kerta kun kävely on ollut ihan oikeasti vaikeaa niiden takia. Tosi inhottavaa, toivottavasti laimenevat taas. Anoppi on vielä kaksi päivää täällä hoitamassa esikoista, lähtee lauantaiaamuna. Sitten se on taas meikäläisen hommaa mennä tuolla pitkin pihoja.
Mitäs sinä Iiris kyselitkään...? Unohdin jo :) Pitää katsoa ja kirjoittaa uusiksi.
NAZU: Lastentarvikkeessa muuten ohimennen kuulin kun joku rouva kyseli niitä pistokkeeseen pantavia lamppuja, ainakaan Varistolla niitä ei enää myyty. Me ei esikoisen aikaan löydetty sellaista sopivaa, mustakin se olisi ollut hurjan kätevä. Me löydettiin vain sellainen aivan pieni josta tuli ihan naurettavan vähän valoa, en edes tiedä mitä varten se oli suunniteltu...
Jos joku muu tietää mistä löytäisi niitä (eli PISTOKKEESEEN PANTAVIA YÖVALOJA) niin saa kertoa!
Ai niin ja HEXU!! Emmaljungan sisaristuinta juurikin etsin. Mustaa, onko sulla musta? En muuten ole niin kauhean väritarkka, mutta vaunut on ruskeat ja ruskea + sininen on musta niin karmiva yhdistelmä että musta pitää olla :) Sisaristuimen mallista en ole aivan varma, en muista/tiedä pitääkö olla se kaarimalli vai L-malli... Vaunut meillä on v. 2003 Classic Miniorit muistaakseni.
Nyt katson mitä se Iiris oikein kyseli.
Coe rv 30+4
Tässä yksikseni kotona, lapset ovat koulussa. Kiva vaan, kun tuo nuorimmainen joutuu herää jo 6.30 ja taksi tulee 7.05. Koulu alkaa kasilta, matkaa tosin on vaan vajaa 10 km mutta, kun on toinen joka taksiin nousee niin joutuu sen vajaan tunnin ajelee. Taksikuljetus siks, koska poika meni startti-luokalle ja sitä ei tuossa lähikoulussa ole.
Ittellekkin outoo herätä noin aikasin, täytyy varmaan päiväunet rueta nukkuu, että jaksaa..
Eilen olin neuvolassa, kaikki oikeestaan ok. Painoo oli kerrankin tullut vaan 175g/viikko. Nyt siis yhteensä 11 kg. Hb oli noussut 122:een, eli Obsidanit ovat auttaneet (ei oo turhaan tarvinnut kärsiä mahavaivoista). Vauva oli tosi vilkkaalla päällä ja sykkeeksi tuli 165.
Kyllähän tää loppuaika tavallaan tuntuu pitkälle mutta onhan niitä viikkoja jo kasassa ihan kivasti. Kuukauden päästä hyvinkin voi jo ensimmäiset lokavauvat olla maailmassa.
(.) taas on kamalia venymiskipuja tuossa alavatsalla, jouduin ottaa jo särkylääkettäkin, kun ei tunnu menevän ohi. Neuvolasta vaan sanottiin, että niitä kipuja on monella. Tosi inhottavia, viiltäviä, eikä oikein mikään asento ole hyvä. Tietysti vaan pahenevat loppua kohti..
Yöllä joutuu ravaa vessassa aika usein. Ja harjotussupistuksiakin tuntuu sillon tällön olevan. Kyllä mä alan oikeesti olemaan aika kypsä tähän olotilaan!
Mutta mikä ihanaa, viimeinkin saatiin vesisadetta ja huomenna on jo perjantai. Mies lähti töihin sunnuntaina eikä kotona ole sen jälkeen käynyt, jospa se huomenna jo kotiutuis.. Välillä kyllä mietityttää, että onko tämmösessä mitään järkee..jos sama tahti jatkuu vauvan synnyttyä niin eihän vauva opi tuntee isäänsä..
Jaksellaanhan!!
myttynen 32+6
Eli siitä REISSAAMISESTA:
Minä varmaan pidän sitä rv 35+ aika hyvänä rajana. Esikoinen syntyi 39+3, kakkonen kai usein tulee vähän aiemmin joten en viitsi riskeerata (tosin odottelen kyllä mielelläni sinne rv 40 asti :).
Meillä todnäk ei kyllä mitään reissuja ole tulossakaan, paitsi ehkä lähdetään isän ja äidin uudella mökillä käymään Tampereen lähellä jonain viikonloppuna. Muuten ehkä käytäisiin miehen vanhempien luona Pohjanmaallakin, mutta kun esikoisella on sitä matkapahoinvointia :( Sinne mökille vielä pystyy ajamaan kun lapsi nukkuu, mutta Pohjanmaan reissu ei onnistu niin. Sinne ei taidetakaan päästä ennen kuin joskus jouluna.
Nyt töihin. Hyvää torstaita kaikille!
Coe
Öistä puheenollen mä olen muutaman viime yön nukkunut vähän paremmin kuin esim viikko sitten. Silloin kävin min. kolme kertaa vessassa ja muuten heräilin miehen kuorsaukseen ja esikoisen uni-ininään vähän väliä. Tyttö nukkuu kylläkin omassa huoneessaan, mutta olen niin herkkä heräämään tämän öisiin ääniin. Yleensä. Voi olla, että työ" stressikin" vähän painoi päälle, nyt on ihanaa kun ei tartte miettiä miten sitä jaksaa taas yhden työpäivän ja illan kotona vielä siihen päälle.
(.) ei mitään uutta sitten eilisen. Vauva jumppailee tasaisin väliajoin, ihan selvästi välillä tuntuu, kun pienet jalat jumputtavat kylkeen:) Välillä ylempänä, välillä alempana ja ajoittain takapuoli/selkä myllää tossa ihan keskellä vatsaa. Täytyyhän se pienenkin välillä kääntää kylkeä ettei paikat puudu! Hyvä että on vireä vauva, niin ei tartte sen puoleen huolehtia, vähän jo eilen aloin nimittäin murehtimaan esim. istukan toimivuutta kun taas tuli " varoitus" pienestä vauvasta:/ Nyt odottelenkin soittoa Kättäriltä, yleensä kutsut ultraan ym. ovat tulleet erittäin nopealla aikataululla, siis kun on ollut kyse jostain muusta kuin rutiiniultrista. Uskon, että ensi viikolla pääsen jo sinne. Uskaltaiskohan sitä samalla udella vauvan sukupuolta...?
MORENA taisi kysellä pukeutumisesta. Mä olen kyllä aika tarkka raskausaikanakin, mitä niskaani vedän. Toki sitä tulee pidettyä samoja vaatteita päivästä toiseen vähän eri tavalla yhdisteltyinä, mutta musta on jotenkin erityisen tärkeää, että raskaana ollessa näyttää edes siedettävältä. Muuten kun en tunne oloani kovinkaan hehkeäksi, iso vatsa on musta ihan ok, mutta niin kuin jotkut, musta ei siltikään mitenkään erityisen kaunis tai tavoiteltava. Tai siis tottakai mä tämän vauvan haluan, mutta ehkä ymmärrätte pointtini;) Mun pelastus on kyllä ollut H&M, josta saa kivan näköisiä ja ihan kohtuuhintaisia äitiysvaatteita. (Ja lasten!) Tallessa on vielä esikoisen aikaisia ja jonkun verran olen ostanut uusiakin. Kun niistä aika jättää, laitan ne kiertoon, meillä on kaveripiirissä tapana kierrättää mammavaatteita, kun yleensä on aina joku raskaana.
Nyt pientä kotihommaa, ne kun ei lopu koskaan.
L32tasan
Meidän ensimmäinen vauvahankinta oli jo alkukesästä, kun käytiin Israelissa Ikeassa ja ostettiin juuri sellainen pistorasiaan tökättävä yölamppu. Siinä on sellainen sensori, että menee päiväsaikaan pois päältä ja huoneen pimentyessä syttyy himmeä valo. Oli joku tunnettu nimi, olikohan Airam ja ruotsiksi luki kaikki tekstit. Joo, tiedän, Israel on vähän kaukana, mutta oliskohan täällä Ikeassa samanlaista? Yleensä kaikki samat tuotteet löytyy Suomestakin. Hintakaan ei päätä huimannut, taisi olla jotain 5 euroa. Löydettiin se sieltä lasten huonekaluosastolta.
aamulla herätty 8 jälkeen ja aaah niin ihanaa kun koirat ei olleet paskonu sisälle. annoin ruuan ja sitten lenkille. onneksi tekivät ulos tarpeensa. en tiedä mikä niitä vaivasi nuo viime päivät. josko nyt voitaisiin taas ruveta elämään normaalisti ;)
olen siivonnut jo koko kämpän, imuroinut ja pessyt lattiat. meillä kaksio 60 neliöö joten ei kauaa nokka tuhise kun siivoaa. aamulla satoi vettäkin niin on ihana tuulettaa raitista ilmaa sisälle !
MATKUSTELUSTA: molemmat siskoni asuvat n. 1,5h-2h ajomatkan päässä (170km ehkä) ja he pyysivät vielä käymään ennenkuin poksahdan ja taidankin lähteä sinne viikonlopuksi 25-28.pvä ja silloin ois 35 vko menossa et enköhän uskalla lähetä. ajomatka vaan vähän jänskättää et kuinka jaksan ajaa. mut taukoja sitten vaan jos siltä tuntuu.
HANKINNOISTA: vaunut on varattu ja ne pitäisi käydä hakemassa syyskuun alussa. ostimme emmaljungan xeroxin kovalla kopalla. väriltään platina. samalla reissulla pitäisi ostaa myös gracon autobaby-kaukalo. meillä tulee autonvaihto vielä ennen vauvan syntymää ja tarvii sit mennä uuden auton kanssa kokeileen kaukaloa et varmasti sopii kyseiseen autoon. yhden pussilakana-tyynyliina-setin vielä aion ostaa. ja siskoni antamaan imetystyynyyn lisää täytettä pitäs kans käydä ostaan jotta äitini saa sen ommeltua. ostin uuden päälikankaan. onkohan vielä jotain ostettavaa....itkuhälytin, toiset imetysliivit, vauvalle tumput kotiintulomatkalle, rintapumppu (tarviiko ostaa etukäteen ???? ) ja vielä jotain sälää varmaan tulee ostettua ;)
me kun ei mistään oikein saada mitään tavaroita niin pitää kaikki ostaa ite ! ei sen puoleen niin haluankin ;)
nyt ruuan laittoon...isi tulee kohta kotio töistä !
odotellaan kuumeisesti lokakuuta masuliinit ;)
Hanna+ masuasukki 32+4
Hanna kyseli rintapumpusta: Minun mielestä kannattaa ehdottomasti ostaa etukäteen! Siinä vaiheessa kun tulee sairaalasta tissit täynnä maitoa, niin rintapumpusta on todella paljon iloa. Itselläni oli käsikäyttöinen ja kyllä oli helvettiä sillä pumppaaminen. Sain onneksi ostettua muutaman päivän päästä kaverilta sähkökäyttöisen pumpun, mitä oli huomattavasti mukavampi kä' yttää.
Sitä omaa maidontuotantoa ei oikein voi ennustaa etukäteen, mutta mulla on se käsitys, että ainakin alussa pumppu on tarpeen lähes jokaisella kun maito pakkautuu tisseihin. Vai mitä olette muut mieltä? Käsilypsyn tekniikka on minusta ainakin hankalaa.
minkä merkkinen pumppu sulla oli/on ?
nyt oli tarjouksessa 49e avent isis. ei siis hyvä vai ?
Hanna
MORENA: Kiitti, pitää katsoa :) Meillä olisikin Ikeaan pari asiaa. Esikoisen aikana katselin Ikeastakin, sieltä löytyi jotain muttei jotenkin saatu niitä toimimaan siellä kokeillessa, joten jäivät sitten sinne osastolle.
RINTAPUMPUSTA: Minä en tarvinnut, vauva söi niin tiheästi että en tiedä oisko siinä pumppaamaan ehtinytkään. En myöskään kokenut että maito olis missään vaiheessa kipeästi pakkautunut, mutta voi kyllä olla että johtuu siitä että olen tosiaan aika isorintainen? Tilaa oli pakkautua? :) Käsinlypsy on kyllä mustakin vaikeaa, yritin sitä jonkun kerran että saisi maitoa talteen esim. pulloon. Paremmin tuli kun vaan otti talteen sen mikä tuli toisesta rinnasta kun vauva söi yhdestä!
Coe
RINTAPUMPUSTA: Mulla ei esikoisen aikaan ollut ollenkaan pumppua. Käsin puristelin maitoa kun siltä tuntui, muttei muuten ollut tarvetta..
Eli ainakaan mulla ei kuulu niihin välttämättömiin tarvikkeisiin.
MATKUSTELUSTA: Minä ainakin teen ja toimin ihan oman voinnin mukaan helpostikin sinne laskettuun asti, sillä en millään usko että tämä tulis ennen laskettua.
VAATTEISTA: Mäkin yritän edes joten kuten ihmiseltä näyttää raskaanakin..Vaikea se kyllä on kun tuntee itsensä NIIN valaaksi jo =(
Nyt kesällä onkin ollut helpompaa kun on niin vähällä varustuksella selvinnyt..Henkan pellavahame ollut kovassa käytössä koko kesän, välillä vain pesussa.
Syksyn kylmiä kelejä odotan kauhulla kun pitäis päälle jotain tumpata ja kun kaikki näyttää niin kamalalta päällä...Onneks ei sentään tarvi talviromppeita hankkia niin kuin esikoisen aikana...
Onko teillä paljon äitiysvaatteita vai oletteko selvinnyt normivaatteilla vaan isommalla koolla?
Mulla on hameet/housut äitiysmallia ja muutama kesäpaita jotka ihan normaalimallistoa, mutta tän kesän mallit on niin sopivia mahalle kun on pitkiä :)
Mutta jos sitä vaikka jotain syömispolitiikkaa kehittelis ennen päikkäreitä...
Olispa hyvä kun joka kerta kun uudelleen kirjottais niin olis päivällä lisääntyny viikot ;) Vois olla että tulis kirjoitettua monen monta kertaa päivässä ;o) No joo...
Minäkin olen kysellyt täällä rintapumpusta ja Avent Isis on kuulema ollut käytössä hyvä. Olen itsekin miettinyt sen ostoa... En ole päättänyt aionko ostaa etukäteen vai vasta sitten jos tarvitsen.
Missä se on nyt tarjouksessa 49¿? Yleensä maksaa esim. Bebesissä n. 60¿.
Juuri kaverilla oli rintatulehdus, kun maito oli pakkaantunut rintoihin eikä kuulosta kovin herkulta.
Ehkä täällä kokeneemmilta tulee lisäneuvoja, minäkin odotan ensimmäistä.
COE: tuo on vihreä.. siis tuo sisaristuin. minä käytin sitä tummansinisissä vaunuissa =)
TUPLAT: Meillä Emmaljungan twin ceroxit ja olen niihin tyytyväinen esikoinen 4v mahtuu kans viel niihin ja on nukkunut niissä päiväunetkin :D
KANTOLIINA: Mulla pari kantoliinaa ja ajattelin harjoitella nyt tuota kehtosidontaa ni otan liinan sairaalaan mukaan ja totutan pojan heti liinan käyttöön.
Tämä nuorin tyttö vain huuteli vauvana ja kaverin kautta tutustuin liinaan ja huuto loppui heti ku typy siihen pääsi =)
Käytiin tuos perhekahvilas aamul mut eipä nuo lapset oikein viihtynyt uusi yritys ens viikolla.
Omaa napaa: hikoilen öisin ku mikäkin!!! aina ku herään olen ihan liti märkä =( heräilen n.100krt yön aikana ja mikään asento ei ole hyvä. muutenkin ahdistaa, kiukuttaa ja väsyttää..
Naama kutisee en tiedä johtuuko juuri hikoilusta :(
Ens viikolla vasta seuraava neuvola.
T:Hexu ja tytöt + poitsu rv 33+3
Täällä(kin) on melkoisen väsynyt mamma. Niin monella tuntuu nyt olevan nukkumisvaikeuksia joko mahan, lasten tai molempien kans, että lienee turhaa valittaakaan :) Mutta siis, meillä esikoinen yski ja niiskutti ensin alkuyöstä, on pojalle selvästi flunssa iskenyt. Ja kun hän rauhottui nukkumaan, niin kuopus alkoi inisemään vähän väliä sängyssään. Syykin selvis aamuyöllä; reppanalle noussut kuume. Epäilen, että on siitä 1,5-v rokotuksesta, siinä kun se kuume nousee 6-10vrk:n kuluttua jos on noustakseen ja nyt siitä tulee tasan 10 päivää tänään. Ja noiden lisäksi heräsin kahdesti suonenvetoon ja kerran, kun keskimmäinen hiippaili viereen (nukahti kyllä illalla hyvin omaan sänkyynsä, mikä oli tosi hieno juttu!). Eli, unta arviolta kolmisen tuntia miljoonassa pätkässä :((
Täällä sataa kaatamalla vettä, joten sisäpäivä jokatapauksessa tiedossa. Jos siivoilis hieman, on taas päässyt paikat leviämään miten sattuu.
TUPLARATTAISTA: Meillä on Brion Twinetet ja tykkään niistä tosi paljon. Mutta, minulla ei oo niiistä vielä kokemusta vauvan kans. Eli ostettiin ne vasta nyt viime keväänä, kun kuopus oli reilun vuoden ja kakkonen alta 3-v. Heille ovat kyllä tosi unelmat ja minusta ne on kyllä hyvät työntää. Täytyy katsoa sitten syksyllä, että saanko vauvan menemään niissä ihan pakkauksen pussissa vai täytyykö hommata jostain kantokassi. Aika kapeathan nuo rattaat on, mutta siitä lienee sekä hyötyä että haittaa. Ainakin nuo tytöt sopii niihin tosi hyvin vaikka ois haalaritkin päällä ja ikää heillä nyt 1,5v ja 3v.
Nyt ei tuu mieleen mitä muuta piti kirjoittaa.. no, myöhemmin sitten.
Mianni 30+5