Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kateellinen, kun varakkaammat pääsevät ihan kohta taas matkailemaan?

Vierailija
04.05.2021 |

Syömään ulkona, istumaan terasseilla, reissaamaan ympäri maailmaa? Teattereihin, oopperaan, jääkiekko-otteluihin? Enää ei kaikki istu kotona tuijottamassa netflixiä.

Kommentit (51)

21/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Mä sentään pääsen huvipuistoon joka päivä 🎢🎡🎠😃

Vierailija
22/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki terassilla istujat nyt kyllä ihan siitä "varakkaimmasta" päästä ole... Ja ei, en ole. En välitä ulkomaanmatkailusta. Päiväraha riittää hyvin leffaan, teatteriin ym mitä joskus haluan tehdä. Ei joka viikko mutta en sitä joka viikolle kaipaakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa päästä Välimerelle kauniille hotellin parvekkeelle. Aamulla kaunis sää ja voi aamukahvin lomassa vauvapalstailla. Sitten lounas ja vauvapalstailua viinin lomassa. Jne.

Vierailija
24/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Turistihömppä on ikävystyttävää.

Niin on, onneksi on vielä turistivapaita alueita ja kohteita mitä ei nämä mölyävät apinat ole vallanneet.

Vierailija
25/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaammat lähtevät matkailemaan ja tuovat maailmalta Suomeen uusia koronaviruksen muotoja. Ihmisiä alkaa taas sairastua ja yhteiskunnan uudelleensulkemisen myötä yrityksiä kaatuu ja työttömyys lisääntyy. Ja tämän myötä entisistä varakkaistakin voi tulla varattomia.

Vierailija
26/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sillä en ole hankkinut rokotuksia ja rokotepassilla pääsee vaan tiettyihin maihin.

Vierailija
27/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa viikon ulkomaanmatka saattaa olla halvempi kuin mökkiviikonloppu Suomessa.

Vierailija
28/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ajatus matkustamisesta maski naamalla. Jätän myöhempään ajankohtaan.

Terassille ja kaikkeen muuhun löytyy rahaa, kiinnostuksesta en oo varma :D

Vierailija
29/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mieasiakas ota taka-aasia edes kuormajuhdaksi esim. japaniin vaikka kun naikonen kirkuu perässä, ei edes maakuntamatkalle.

Vierailija
30/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen kenellekään. Olen itsekin varakas mutta en aio ottaa rokotetta enkä alistua jatkuviin rajatesteihin, joten matkustan vain omalla autolla kotimaassa ruuhkattomissa paikoissa kunnes tilanne rauhoittuu. Matkustakoon ne muualle ihan kaikessa rauhassa jotka nykytilanteen hyväksyvät.

Vierailija
31/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaammat lähtevät matkailemaan ja tuovat maailmalta Suomeen uusia koronaviruksen muotoja. Ihmisiä alkaa taas sairastua ja yhteiskunnan uudelleensulkemisen myötä yrityksiä kaatuu ja työttömyys lisääntyy. Ja tämän myötä entisistä varakkaistakin voi tulla varattomia.

Vierailija
32/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo varannut matkoja. Rakastan matkailua, vieraita kieliä, uusia kokemuksia, historiaa, etukäteen tutustumista matkakohteisiin, kaikesta irti päästämistä hetkeksi. Se ei sulje pois sitä, ettenkö kotona ja mökilläkin viihtyisi. Mutta kun nyt on reilun vuoden ollut matkustamatta, niin koko perheeni kaipaa jonnekin todella paljon. Kesäksi on suunnitteilla sekä kotimaata että ulkomaita kohteissa, missä koronatilanne rauhallinen ja väestö hyvin rokotettua. Rokotteen saan aivan kohta. Puoliso sai jo.

Puhut perheestä, matkustatteko ilman lapsia kesällä ulkomaille?

Meillä teinit ei varmaan ennätä molempia rokotuksia saada kesän aikana, ei kyllä uskalla ulkomaan matkaa vielä suunnitella. Eikös molemmat rokotteet pidä olla annettuna, ennen kun on vapaa reissaamaan? 

Minulla on molemmat rokotukset saatuna elokuussa, miehellä hiukan myöhemmin. Teineillä menee varmaan sinne loka-marraskuulle.

Meillä myös teinejä. Perusterveitä, urheilullisia emmekä minnekään koronapesäkkeisiin ole matkalla. Samantyyppisiin maihin kuin Suomi, missä rokotukset kesällä jo pitkällä ja hillitsevät itsessään tautia ja tapauksia vähän. Tilanteen mukaan katsotaan. Mielellään mennään, mutta voidaan olla menemättäkin, jos tilanne siltä näyttää. Olemme kokeneita matkaajia monesta syystä emmekä koskaan osallistu valmismatkoille. Tunnetuimmat turistikohteen olemme nähneet moneen kertaan, joten sellaisiin ei ole tarvetta mennä.

Vierailija
33/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, matkustus ei ole minun juttuni.

Vierailija
34/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ainakaan sen rahan takia. Huolettomuuden ehkä. Minullakin olisi ehkä varaa matkustella, mutta minulla on eläimiä, joita en tahdo jättää vieraiden hoteisiin. Olen aina huolissani niistä matkoilla, ja olen onnellinen kun ei tarvi lähteä. Jos ei olisi eläimiä, niin sitten matkustelisin mielelläni.

Vierailija
35/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ajattelin heti mennä Intiaan, Brasiliaan, Kolumbiaan, Tsekkeihin ja Ruotsiin. Kuinka naivi voikaan olla? Ei siellä matkoilla vielä niin nastaa ole, kun rokotukset eivät pure mahdollisesti erilaisiin variaatioihin.

Vierailija
36/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän matkailusta Suomessa, mutta en tykkää mennä paikkoihin joissa on ihmisiä.

Joten ei tuo korona ole esteenä minun matkailuun, jos haluan matkustaa, sen verran uskallan tankata autoa reissussa.

Vierailija
37/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään koska olen itse varakas. Ennen pandemiaa tein keskimäärin neljä lomamatkaa vuodessa ulkomaille. Näiden lisäksi useita lyhyempiä viikonloppumatkoja Eurooppaan. Sama ralli alkaa välittömästi kun matkustaminen helpottuu. Enää ei tarvitse potea omatunnontuskaa lentämisen saastuttavasta vaikutuksestakaan koska korona-aikana on nähty ettei lentoliikenteen merkittävällä vähenemisellä ole mitään vaikutusta mihinkään. Matkailu avartaa ja suosittelen muillekin. Mikäli olet käynyt ilmaiset koulut niin huonosti ettei ole varaa niin kannattaa tehdä sille asialle jotain sen sijaan että käyttäisit sen ajan muiden kadehtimiseen.

Vierailija
38/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on valoisampi tulevaisuuden näkymä. Varakkailla ja keskituloisilla on nyt jemmassa rahaa. Sitä kulutetaan varmaan ulkomailla, mutta enemmän Suomessa, kun matkailu vielä

tänä kesänä vähän hankalaa. Varakkaat käyttävät rahaansa palveluihin ja kulttuuriin, aloihin, jotka kärsineet koronasta eniten. Kuluttaminen on nyt tärkeää ja siinä kadehtimasi varakkaat ovat avainasemassa. Ostavat Finnairin lentoja. Tulee nousukausi, koska Yhdysvallat ja Kiina vetävät talouskasvuunsa mukaan myös pienemmät vientivetoiset maat. Rokote on olemassa ja sitä kyllä kyetään tarvittaessa muuntamaan. Olennaista on, että se on saatu aikaiseksi. Toki valtion velanotto hirvittää ja rahojen jakaminen muualle. Pelkään Suomen tämänhetkinen hallitusta.

Vierailija
39/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tietää, että olen nyt yhtäkkiä varakas kun olen istunut terassilla juomassa limun tai kahvin! 😃 Tampereella peleihin pääsee kirjastokortilla, odottaa vain vuoroaan ja hyvää tuuria, 0e. Ja jos sinne menee, niin ihan tavallisia lättähattuja siellä on matsissa. Jos joku kannattaa topparaa, ei IKINÄ assosiaatio ole, että kyseessä on joku varakas tyyppi! Ehkä pelaajat voivat jo ollakin, mutten sitäkään mieti ikinä. Naurut tähän päivään tästä provosta, kiitos!

Vierailija
40/51 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään koska olen itse varakas. Ennen pandemiaa tein keskimäärin neljä lomamatkaa vuodessa ulkomaille. Näiden lisäksi useita lyhyempiä viikonloppumatkoja Eurooppaan. Sama ralli alkaa välittömästi kun matkustaminen helpottuu. Enää ei tarvitse potea omatunnontuskaa lentämisen saastuttavasta vaikutuksestakaan koska korona-aikana on nähty ettei lentoliikenteen merkittävällä vähenemisellä ole mitään vaikutusta mihinkään. Matkailu avartaa ja suosittelen muillekin. Mikäli olet käynyt ilmaiset koulut niin huonosti ettei ole varaa niin kannattaa tehdä sille asialle jotain sen sijaan että käyttäisit sen ajan muiden kadehtimiseen.

Samoin, rahaakin on jäänyt säästöön vuodessa varovaisestikin arvioiden ainakin 30 000 € kun ei ole voinut matkustaa. Ketsuppipullo aukeaa kohta ja sitten mennään. Otan töistä palkatonta vapaata ainakin pari kuukautta ja lähden vaimon kanssa Aasiaan ja Oseaniaan pyörimään.