Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### SYYS04 TORSTIN AAMUNAVAUS ###

17.08.2006 |

Vilpoinen & pirteä (?) huomen kaikille!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees poks. Aivot hyrrää ylikierroksilla. Sata ja tuhat asiaa hoidettavana. Kivaa. Haasteellista -ja välillä vähemmänkin kivaa. On päivien saldo. -Enempään en mitenkään pysty!

Nähdään taas jahka olen saanut elämäni takaisin. Milloin?

hk

ps. Mantelille superhalilähetys! En oikein löydä sanoja, mutta voimia! Minusta kaksivuotiaalla on täysi oikeus olla toimelias! Todella inhottavaa hienotunteisuuden ja ymmärtämisen puutetta.

Vierailija
22/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli tänään kotiin, yh aika melkein jo ohi, ja kaveri lähti poikansa kanssa kotiin (myöskin melko temperamenttinen 2½ vuotias... oli täällä oikea sirkus-meininki väillä). Olo on kamala. Kahden yö unisaldo yhteensä noin 10 tuntia, sisältäen määrän x herätyksiä.... Mutta joo. Tavallistahan se on. Mutta siihen ei vaan näytä tottuvan.

Parin päivän pinot luettu. Paljon ei jäänyt mieleen. Sissi on sissi, hyvä että kaikki on hyvin. Öttis ja Ramika hakee kohta nyytit - huisia !(painoarviosta ---> Neiti arvioitiin alle kolme kiloiseksi, syntymäpaino oli sitten yli 4 kiloa...)

Minä tunnustan myös kilahtavani melko helposti lapsille nykyisellään. Ja omatunto soimaa... Väsymys sen aiheuttaa.

Ja Hurraa huutoihin on myös meillä aihetta: kahtena päivänä kakka sekä monet pisut on tehty suoraan pöntölle. Eli antipottailija T on ryhdistäytynyt!!! Taidamme siirtää potan suoraan varastoon odottamaan, josko Neiti sen joskus tarvitsee.

Mimmulille hali, toivon myös teidän öiden parantumista (kuten myös meidän..)! Sinäkö sen unen olit nähnyt, että meille tulisi taas vauva? Oikea painajainen :D

Ei kykene nyt muuhun, sori...

Mimmu silmät ristissä kera kolmen lapsen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelille: Esikoinen ei puhunut oikeastaan lainkaan lauseita ennen kuin kolmevuotiaana. Sanojakin oli sitä ennen aika vähän. Puheterapeutille meni puuttuvien kirjainten ym. takia muistaakseni vasta lähempänä viisivuotiaana ja nykyään kahdeksanvuotiaana on reipas tokaluokkalainen, puhua pälpättää ja kaikki kirjaimet (ärräkin :)) löytyvät.

Antsan " lauseet" ovat kaksisanaisia, tyyliin: " isi töissä<toissa" . Omaa kieltään pälpättää, mutta kukaan ei sitä ymmärrä ;)

Esikoinen oli pienenä niin vilkas, että muskariopettaja kehotti lähemmäs 4-vuotiaana pojan menemään kotiin hiukan kasvamaan, siihen asti, kun jaksaa seurata mukana. Ei sitten viety esikoista enää koskaan muskariin...

Siis: kaikenlaisia keskittymishäiriöitähän sitä toki on olemassa, mutta kyllä minunkin mielestäni kaksivuotias (ja vanhempikin ;)) saa vielä olla melkoisen villi ja on kovasti normaali.

Nyt on mentävä iltapalataamaan popula,

Mooorjenz!

SM

Vierailija
24/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuitte mua. Nyt jo parempi olo. Sain jopa vähän itkettyä miehelle ja anopinkin kanssa juttelin, ihmetteli kovin tota naapurin käytöstä. En ehkä mene hetkeen pojan kanssa niille ettei häiriinny. Muuten sit kun olin lähdöddä tokaisi vielä " koittakaa jaksaa" tosi fiksua! Tänäänkin poika keskittynyt hyvin kaikkeen isänsä teki haketta oksasilppurilla ja poika vei risuja, leikki pihalla, rakenteli legoilla, kuunteli kirjoja joop, onpas villi ja häiriintynyt..... nyt iltapallae ja katsoon salkkarit nauhalta ( olen fani ) sekä tehari. Huomenna poika menee koko pväks hoitoon toiv. menee paremmin, mä siivoilen .

Vierailija
25/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuivathan ne supistukset sitten. Puol viiteen asti supisteli 5-10 minutin välein. Nyt oon ollut bongaavinani limatulppaa. Kaippa jotain edes tapahtuu.

Veeti sai äsken käsiinsä lattia vahan. Olin sen eilennä jättänyt hyllylle. Ja kaatanut sitä pitkin lattioita. Nyt on lattia kamalan näköinen, arghh. Meni hermot.

Painoarviosta vielä. En tiedä itsekkään luottaisinko siihen yhtään. veetin kanssakin arviot menivät aivan pieleen ja siksi oonkin nyt vaatinut ultraan pääsyä ja sitä että tutkitaan kunnolla minkä kokoinen vaavi oikein on. No parhaiten sen painon näkee sitten kun vaavi päättää syntyä =)

Veetillä taas hirveä tuhoomis vimma koko ajan. Pitää siis lopettaa kirjoittelu lyhyeen ja mennä vahtimaan ennen kuin pistää kaikki paikat ihan hujan hajan.

Öttis

Vierailija
26/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öttikselle ja Ramikalle ensin tsemppiä viimeisille päiville... vai onkohan Ramika jo lähtenyt kun ei ainakaan tänään ole mitään kuulunut?

Mimmulle toivoisin pikaisesti hyviä yöunia, ja onnittelut myös T:lle erilaisten tuotosten johdosta!

Ida kävi äsken ovella huutamassa mulle et moi moi mummo, nähdään mummo! hmm.. mummo... luulin olevani äiti!

Vilkkaudesta: Ida on myöskin aika vilkas, osaa tosin yllättää niin kuin saatiin idan kummien häissä huomata, tyttö oli kuin enkeli. Muuten on yleensä koko ajan vauhdissa, ja kiipeilee edelleen joka paikkaan. On kyllä reipas ja avulias, esim. vaatteet pukee itse ja osaa laittaa sandaalit/lenkkarit jalkaan mut joskus menee hermo kun ei hetkeäkään voi olla paikallaan. Alkuvuodesta kun Ida alotti päiväkodissa niin hoitajat oli sitä mieltä et Ida on tosi rauhallinen ja ihana, pari päivää meni ja ne sano et Ida on ihana mut tosi ehtiväinen et koko ajan saa pihalla katsoa missä se oikeen juoksee. Kaipa nää tästä iän myötä rauhottuu, Ida on nyt kesän aikana oppinu kävelemään rattaiden vieressä ilman et ryntäilee joka paikkaan... jipii, en meinaan ajatellut tuplarattaita hankkia.

Miehellä oli tänään vapaapäivä, oltiin heti klo 10 aamulla Caribiassa (kylpylä Turussa). 2h uitiin, oli kivaa vaikka Ida ei tahtonutkaan ymmärtää et jalat ei joka paikassa millään yllä pohjaan. Lastenaltaassa ehdittiin muutama kerta käydä, sit joku lapsi kakkas sinne ja allas suljettiin. Vähän kyllä nauratti kun altaapuhdistajan (mies) t-paidassa luki et Life saver ja siinä se haavin kanssa pyydysteli kakkapökäleitä altaassa... oikeaa hengenpelastusta :D

Ynikselle jaksuja, toivottavasti kaikki asiat selviää, kurjaa vaan odotella.

Enkeli: Mulla ainakin menee hermot Idan kanssa välillä turhan nopeastikin, ja jos ruokapöydässä pelleilee, niin käsken yleensä omaan huoneeseen miettimään. ida sit menee ite huoneeseensa, on siellä minuutin tai kaks ja sit pyydän tulemaan takasin. Sen jälkeen ruokakin menee " melko" nätisti suuhun. Nykyään Idalla vaan on ärsyttävä tapa ruveta vinkumaan kaikenlaista, esim. ensin pyytää et maitoa, no sit annan maitoa ja toinen rupee kiljumaan et vettä vettä. Jos otan maidon pois niin huuto muuttuu et maitoa, maitoa...

Paljon oli muutakin mut en vaan millään muista

Petra rv 21+6 ja Ida

Vierailija
27/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka jotain alkaa kohta tapahtua:)

Taidetaan kaikki ruveta piinaamaan Öttistä ja Ramikaa ja huhuilla monta kertaa päivässä:) Jännää. Mutta niin se Ihmevauvakin sieltä lopulta syntyi, joten kyllä teidänkin vuoro taas tulee!

Mulla repeää suu, kun haukotuttaa niin kauheasti. Pitänee lähteä kuorsaamaan.

T: Ynis

Vierailija
28/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan munkin puolesta! Siltä nimittäin kuulostaa, että lähtö tulee pian, jos et oo jo menny. Mullahan supisteli jo painoarvioon mennessä ja siskokin lohdutteli, että helpompihan se arvio on tehdä sitte, kun vauva on syntyny ;) Ultra näytti 3300g, lääkäri kokeili ja näytti, että tuossa välissä se vauva on, ei tästä millään isompaa kuin 3500g saa. Yöllä syntyi ja 3300g oli. Siks mitottiin, kun Pekka oli paljon isompi, mutta siitä olikin vain terkan arvio.

Hyvää yötä kaikille!

Saapa nähdä, ehdinkö sorsaleskenä paljon kirjoitella

T@hti