### SYYS04 TORSTIN AAMUNAVAUS ###
Kommentit (28)
Oon pahalla mielellä ja tuulella, kun heti aamusta meni hermo Nekun kiukutteluun. Ei suostunut syömään aamupalaa, tai olis syönyt mun pelkkiä hedelmiä ja kun olin laittanut leivät valmiiksi niin kirkui vaan. Poistin tytön pöydästä ja nyt lukee tuolla kirjoja. Miksen osaa olla hermostumatta? Tuntuu, et pää räjähtää kitinästä ja vinkumisesta ja nyt on vaan surkea äiti-olo, kun en jaksa, enkä osaa kohdata lapseni kiukuttelua. :-(
Eilen oli ihana rukousilta ja palasin virkistyneenä kotiin. Ihan syksyltä tuoksui illalla sateen jälkeen. Nyt aamulla tuli paniikki, kun muistin lapsivakuutuksen. Tänään kiireellä Nekun kanssa keskustaan sitä hankkimaan, huomenna vika mahdollisuus! Parempi siis tänään hoitaa pois alta. Telkkari haettiin just huoltoon. Ei haittaa mua, kun sitä en kuitenkaan katso. Nea selitti telkun hakijoille, et Nea vähän pierasi... Mut kamalaa on se, et mies jälleen kerran vaihtaa läppärin ja saatan joutua ens maanantaiksi nettipimentoon!! Toivon kovasti, et uusi kone (tai siis käytettyhään se on) tulis jo huomenna!!
Voimia kaikille työläisille ja muillekin!
Leanna, ihanaa et kaikki oli kunnossa! :)
Nyt mentävä ja lähdettävä kohta sinne vakuutusyhtiöön.
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv26+5
Pojat eilen ilmoitimme mukaan puistotoimintaan ja eilen olivat tunnin verran jo puistoilemassa.Syysherraa en olisi pois saanut millään.Ja harmi, tänään kun sataa tulee tauko heti hyvin alkaneelle puistoilulle.Huomenna toivottavasti aamupäivä kuivempi,illalla saa sitten mun puolesta sataa.
Unta toivottelen unta tarvitseville!
Allergia taistoihin voimia!
Viimeisiin raskausviikkoihin ja synnytyksiin voimia!!
Ajatus ei kulje!
L+5+sissi rv 8+6
Eilen oli alkanut sataa sillä aikaa kun olin salilla ja poikani olivat uimassa hallissa. Yölläkin kaiketi on satanut. Hyvä niin.
Pitkä yö taas, parilla huudolla. Mikä lie. Iloitsen tällä hetkellä ihan suunnattomasti illoista. Nukuttajaksi käy vuoroilloin isä tai äiti ja uni tulee aika nopeasti. Nyt kun tämän kerron, hommahan tietysti menee toisin... Alkuun kun minä lähdin nukuttamaan ja Onni vaati isiä, sanottiin aina, että isi menee lenkille tai kauppaan ja sitten isi katos hetkeksi näkyvistä. Ei kovin hyvä ratkaisu varmaan. Mutta nyt sitten ei tarvi sanoa mitään muuta kuin, että nyt on äitin vuoro nukuttaa.
Työssä ahertajille voimia! Muuta en edes osaa sanoa. On siinä varmasti ne hyvätkin puolensa mutta voimiahan se alkuun ainakin vaatii, että saa työrytmistä kiinni ja jaksaa sen päälle illalla kotona kaikki askareet.
Onni leipoo mummun kanssa puuroa. Tänä aamuna se on ollut taas niin ihana. Äsken istui keittiönjakkaralla, nojas kädellään poskeen ja katseli lintuja ikkunasta. Ja kun heräsi, tuli olkkariin selittään papalle kaiken tämän: Onni oli uimassa, Onni sukelsi, Onni nousi pootaat, Onni laski mäkiä, vesi oli lämmintä.. Ja mitähän vielä. Heti kun otin videokameran, juttu loppui.
Enkelille voimia! Älä turhaan soimaa itseäsi, jos et kestä lapsen kiukkua. Itse olen miettinyt, että vaikka nyt on menossa kohtuullisen hyvä jakso mun hermojen kannalta, niin jos olisin raskaana (eli tosi väsynyt varmasti), en varmaan kestäis ollenkaan Onnin kiukkua. Kun joskus jo pelkästä " normaalista" väsymyksestä huolimatta pinna on lyhyen lyhyt.
Jospa minä en sitten tämän enempää jaarittelis. Ajattelin minäkin kokeilla Enkelin antamia kakkuohjeita.
T-P
Viikonloppu häämöttää. Tää viikko onkin tuntunut aika pitkältä. Lisää stressiä mahdollisesta elämänmuutoksesta, kun se osuu samaan aikaan esikoisen osastojakson kanssa. Pieni sitten joutuu alottamaan tarhan yksinään (vaikka toki muutenkin ovat eri ryhmissä). Kuka ehtii viemään ja hakemaan, kun kahteen paikkaan pitää revetä. No, katotaan tuleeko koko hommasta mitään. Ärsyttää, kun mitään ei kuulu.
Yöllä oli ukkonen, heräsikö muut näillä seuduilla? Hyvä, että yöllä satoi. Jos vaikka päästäis kuivana puistoon tänään. En taida silti kiirehtiä.
Jaksua kaikille! Oma napa on nyt liian lähellä, ei kykene muuta...
T: Ynis
SElkä on ihan tolkuttoman kipee..miikä lie siinä?!
Niin se passi..meidänki piti jotenki uusia että typy pois passissa tai sit hänelle olma mut ei taideta enää ehtiä!!Lomalla piti hoita..piti,piti...
Ihana T-P lukea että teillä illat sujuu :-) Toivotaan samanlaista jatkoa!
Enkeli:Voi kun tuo äidin hermotuminen on niin ikävän tuttua :-( Typyllä on jonkilainen ihana kitinä vaihe ja mun hermo ei sitä kestä..ja kun asiaa josta on sanottu vähintään 1000kertaa ja ei uskota!!Muutenkin omat murheet ja väsymys vaikuttaa heti pinnanpituuteen!
Sitten kymysys:Onko 6vlläjoku painajaisuni vaihe????
Poika nähny painajasia pitkin kevättä ja kesää ja nyt näkee lähesjokayö ja saattaa herättää kolmeki kertaa yössä..
Kertokaa te isompien äipät!
Lähetään kohta kaverilla käymään :-) Ei olis puisto oikein houkuttanukaan kun tuulee ja melkosia pilviä pyörii!
Typy roudaa lelut huoneestaa tähän mun viereen..ihan pieniä juttuja vaan esim.puinen nukensänky+petivaatteet+vauva+vauvanvaattet ja parkkitalo+autoja...Välillä ihmettelen tuon lapsosen voimia!Oikeesti melko painavia tavaroita nostelee..
Illalla jumppa mulla :-)
jatu
Kivaa kun välillä sataatosin nyt juuri paistaa kauniisti aurinko.
Teitä aika paljon töiden ja tarhan aloittelijoita. Tsemppiä teille kaikille. Tuntuu jotenkin hassulta kun me Eetun kanssa aloitettiin jo vuosi sitten ja nyt ollaan sitten vauvan kanssa kotona ja työt tuntuu kovin kaukaiselta ajatukselta.
Myös raskaana olevat olette ajatuksissani, voimia kaikille. Meille ei suurella todennäköisyydellä ole enempää tulossa, mutta en kyllä raskaus aikaa yhtään kaipaa ja se ehkä suurin syy miksi minulle tuskin kovin helpolla vauvakuumetta tule. Ei ollut helppoa oikein missään vaiheessa.
Tämä viikko ollaan nyt oltu poikien kanssa päivät kolmistaan kovasti olen tätä arjen aloitusta siirtänyt ollaan oltu mummulassa ja anoppi meillä. Melko hyvin on mennyt. Eetu vaan kitisee huomattavasti normaalia enemmän (mikä tietysti ihan ymmärrettävää) kovasti olen ehtimisen mukaan ottanut syliin ja halaillut. vaippattamuudessakin tuli takapakkia mistä teinkin oman aloituksen, mutta nyt taas mennyt se paremmin.
lauantaina on ristiäiset ja Aatu Matias tulee meidän pienestä pojasta. Niitä lähdetään tänään mummulaan laittamaan. Sitten on taas Eetullekkin enemmän hoitajia ja touhua.
Mari ja pojat 1v 11kk ja 6 viikkoa
Oikein odotan että syksy tulee. Sateetkin ovat tervetulleet. Mutta toivon silti pitkää ja kaunista ruskaa sekä kuulaita syyspäiviä.
Ynis, minä heräsin ukkoseen. Hetken se riehui talomme ympärillä ja salamat oikein valaisivat makuuhuoneen kunnolla! Minä pyörin ja pyörin sängyssä ja nautiskelin (aivan!) ukkosesta. Ajattelin että se tuo mukanaan viileämmän sekä raikkaamman ilman. Tyttö ei korvaansa lotkauttanut jyrinälle, nukkui kuin tukki.
Öttikselle ja Ramikalle on myös pitänyt toivottaa tsemppiä viime metreille. Ehkäpä pian saadaan jo lukea uusista alkusyksyn tulokkaista :)
Tsemppiä myös työelämässä jo oleville, sinne työvuorten taakse! Minua ei nämä jutut kauhistuta, tiedän että olen varmasti myös monena päivänä raato mutta silti odotan kuin kuuta nousevaa että pääsen töihin! Päiväkodin aloitus hiukan jännittää mutta kuten olen jo täällä kirjoittanut, siihenkin suhtaudun sopivan luottavaisin mielin. Päiväkoti johon tyttöni menee tuntuu todella hyvältä paikalta!
Me lähdemme huomenna reissuun. Viedään tyttö mun vanhemmille ja ollaan itsekin yksi yö. Lauantaina lähdemme miehen kanssa minilomalle :) Olemme yön Tampereella hotellissa. Ohjelmassa ostoksia, kahviloissa istuskelemista, ehkä elokuviin, syömään hyvin .. Rentoa meininkiä ilman suurempia suunnitelmia ja/tai kiirettä. Ihan kahdestaan. Tekee varmasti hyvää!
Jaahas, lepoasentoon sohvalle kirjan kanssa :)
Vointeja kaikille!
Alli
ja tein samalla heräteostoksen, tai oikeestaan kaksi, ostin kahdet syksy/talvisaappaat! En osannut päättää kummat otan, ja oli aika edulliset joten otin molemmat! Kenkiähän mulla kyllä piisaa, mutta sallin itselleni tämän paheen kun ei suurempia isoja paheita ole. (Ajattelen aina paljonko esim. tupakoivilla menee rahaa vuodessa savukkeisiin ja sillä perusteella kenkävillitys ei ole ollenkaan kallis pahe ;) Oikeakin Kenkätarve olisi, tarvitsisin tuleviin ystävän häihin juhlakengät, joissa ei heti jalat turpoa.... niitä en löytänyt.
Enkelille, älä soimaa itseäsi, mäkin aina menetän malttini helpolla enkä kestä pienen kitinää. Mies meillä mulle aina sanoo että et saa suuttua ja että mun pitäis olla se aikuinen, mutta minkäs sitä itselleen voi, kun oon tällänen 4v.... Sit kun on saanut hieman omaa aikaa ja on ollut itsellä kiva päivä jaksaa taas kitinääkin paremmin, väsyneenä tulee erityisesti räjähdettyä.
Leanna, onneksi sissi oli kunnossa! Ihanaa!
siirrtyn taustalle kahvin kera
vointeja,
äitikuu
- jolla kaapissa valmiina sunnuntain vieraiille sitä suklaakakkua varten iso levy.... itsehillintää, itsehillintää. Kysykääpä huomenna vieläkö se on siellä. Ja mulle saa huutaa ellei ole!
Pitäkää peukut pystyssä, ettei esikoiselle tule vatsatauti! Oli valitellut koko aamupäivän tarhassa pahaa oloa ja ollut tosi väsynyt. Makoillut vaan. Hain hieman aikaisemmin kotiin, heti kun soittivat. Kotona sitten halusi ruokaa ja rupesi leikkimään. Eikä kuulemma ole enää paha olo. Toivottavasti pysyykin taudit pois! Haluan oikeasti vähän vapaata viikonloppuna:)
Ei ehditty kauppaankaan, joten lapset sai pakastimsesta nuggetteja. Mitähän itselleen keksis. " Nälkä kurnaa, vatsa purnaa..."
Mari, kiva kuulla!
Mulla on kamalan paha mieli/ olotila. Nyt kyselenkin teiltä voiko tämä todella olla normaalia villiyttä? Me oltiin eilen pojan kanssa mammatapaamisessa missä oli pari muutakin lasta. Muiden lapset leikki leluilla ja istui ja olivat kiltisti mutta meidän poika juoksi KOKO AJAN ympäriinsä, ei hetkeäkään paikalla. Sitten sai raivareita kun ei esim. saaanut kiivetä pöydälle ym. Yritti rappuhin ja tönäs yhtä tyttöä. Tämän äiti totes " teidän poika on niin kamalan villli, mitäköhän sille pitäs tehdä" sillon meinasin porua vääntää ja kotiin tullessa ja koko illan pidättelin kyyneleitä. Mietin koko illan onko pojassa joku vika kun ei osaa olla paikallaan. Tänään kyselin neuvolassa ja siellä sanoivat että näin pienelle ei tehdä mitään diagnooseja vasta 3- vuotiaana huolestutaan jos siiilonkin yhtä villi eikä keksity. Mulla on koko ajan kyyneliä mutta en uskalla päästää itkua tuleen koska pelkään että porusta ei tule loppua.
Samalla kyselin pojan puheesta, 2.5 vuotiaana on seuraavan neuvola jos sillon ei tule lauseita mennään puheterapeutille. poikamuutaman sanan.
Toivottavasti jaskoitte lukea, en nyt jaksa ajatella muuta, kiitos kun sain purkautua.
Leanna: onneksi vauvalla kaikki hyvin
eilisestä hoitopvästä poikahan jäi itkemään oli sitten iykenyt lounaaseen asti ajoittain äitiä. nukunut oli reilun tunnin. sekin harmitti kun jäi itkeen, nyt meen pois...
t. manteli
viestiketjun alussa voi valita näkyykö uusin viesti ekana vai alimpana.
Tuohon villeyteen en osaa sanoa kun en teidän poikaa ole nähnyt, mutta ainakin yhdellä ystävällä oli hyvin aktiivinen ja toimelias poika, ja muistan kun äiti mietti usein että mikähän sillä on. Nyt kun ikää tullut lisää poika on rauhoittunut vähän, mutta tarvitsee silti fyysistä tekemistä, harrastaa mm. hockyä ja pelaa ja tekee aina hereillä ollessaan jotain, ei viihdy esim. lukemassa. Mutta valtavan kiltti ja ihana poika se on!! Mä luulen että lapset on vaan erilaisia temperamentiltään, toiset tuollasia hiljaisia tarkkailijoita ja tutkijoita kuten meidän poitsu ja toiset liikunnallisempia ja menevämpiä, ei kai sen tarvitse olla sen kummempaa.
Kunhan tottuu hoitoon ja ikää tulee lisää oppii varmaasti iän myötä myös leikkimään toisten kanssa, harva tämänikäinen vielä osaa hiljaa leikkiä saatikka keskittyä tai leikkiä yhdessä.
äk
ihanaa, Leanna, että sitkeäsissi köllöttelee turvassa!! Mulla oli kans esikoista odottaessa kirkasta verenvuotoa, mutta vain yhden kerran. Sekin säikäytti todella (itkin jo valmiiksi polilla...). Pystyisitpä lepäämään, niin voisi pahoinvointiinkin apua tuoda. Kai???
manteli: älä jää miettimään muiden vanhempien kommentteja! Miten hyvin poikasi voivat tuntea, kysyn vaan. Jatu voi varmaan sua lohduttaa vilkkaan pojan saralla:)) kaikki eivät voi istua leikkimässä ja hyvä, että on erilaisia luonteita ja tapoja olla. en tarkoita, että lyöminen ja töniminen on sallittua, mutta nämä parivuotiaat eivät ole vielä järjen jättiläisiä, ja jos puhe vielä haussa, niin tönimistä saattaa tapahtua herkemmin (kun ei tule ymmärretyksi). Sekin on musta ihan lohduttavaa, että neuvolassa rauhoittelevat. Uskoisin, että kun puhe lähtee kehittymään, menokin voi rauhoittua.
Toisaalta, esikoisen perusteella mun ei pitäisi todeta vilkkaudesta mitään. Meidän lapsella on toiset hankaluudet. Äsken soittivat iltapäiväkerhosta, että poikaa ei siellä ole (ja itse sen sinne vein tunti sitten...). Soittivat hetken kuluttua uudelleen: olikin ollut itekseen rakentamassa legoja jossain nurkassa. itkeäkö vai nauraa! Viime yön lapsi taas sai vanhat vatsavaivatkin takaisin, itki ja istui vessassa pariin otteeseen (unta mulla n. 4 tuntia:(( eikä pojallekaan kovin runsas saldo tullut). Mulla kamala huoli, että miten se selviää koko kouluajan, jos jo 3. päivänä on tällasta... lapsi kun on taipuvainen tarkkailuun ja uusiin ihmisiin tutustuu melko hitaasti. ja koska on rauhallinen ja tarkkaavainen, valittaa jo sitä, että ope ei huomaa kun hän viittaa... joopa joo.
Ynis, edelliseen viitaten. Voisiko teidänkin isolla olla psyykkinen vatsakipu? Ei ainakaan mahataudilta vaikuta, jos kotona ryhtyi puuhamaan tavalliseen tapaan. Huomaan nimittäin, että vatsakivun ollessa päällä, poika valittaa yleistä huonoa oloa ja on ihan vetämätön. (tämänkertaisen " kohtauksen" taustalla taisi olla myös 200 g suklaata 2 päivässä... huono äiti:((( mullehan toi määrä ei tee pahaa, mutta olenkin harjoitellut monta vuotta...)
ja Ynikselle intoa ja onnea tulevaan syksyyn!
Jatun selkäkipu pois.
töitäkin on tehtävä.
simam
2-vuotiaalta ei edellytetäkään kuin joitakin sanoja, ei siis lauseita. Täällähän moni taapero puhua pälpättää jo pitkiäkin lauseita, mutta taitavat olla niissä taidoissaan todella edistyksellisiä. Meilläkin kunnon sanoja tulee tosi vähän, mutta on tietty pajon edellä esikoista joka ei 2v synttäreinään sanonut vielä sanaakaan.
Lasten luonteissakin on tosiaan eroja. Meidän lapsukaiset on aika rauhallisia, mutta olen nähnyt toisiakin ääripäitä. Rauhallisen lapsen vanhemmille villimpi lapsi varmaan näyttää aika hurjalta, mutta ei sen epänormaalia tarvi olla. Kannattaa myös muistaa, että vaikka olisi vähän ylivilkaskin, niin ei se ole mikään maailmanloppu. Eiköhän asiaa ruveta tutkimaan, jos ei muutoksia tule ja tosiaan se keskittymiskyky puuttuu.
Ymmärrän, että asiat huolestuttaa. Tsemppiä!
hieman jo helpottaa kun sain heti vastauksia. Tämä äiit joka sanoi poikaani KAMLAN VILLIKSI on meidän naapuri ja heidän tyttö on itse rauhallisuus, istuu aina hiljaa hiekkalaatikolla ja katselee, pitävät meidän poikaa varmaan ylivilkkaana, kamalana ym. olin aika pettynyt kun tämä äiti näin sanoi . en itse koskaan arvostele toisten lapsia villiksi enkä kyllä rauhaliseksikaan:) jotenkin tuli ihan sellanen tunne etten edes olisi enää tervetullut heidän tapamisiin ainakaan pojan kanssa, innolla odotan tulevatko la synttäreille, kutsuttu on....
Laita toisesta korvasta ulosa vain tämän erään äidin kommentti! Niinkuin Simam jo totesi, miten hyvin hän voisi muka poikasi tuntea. Ja huom! Kun itsellä on lapsi joka on itse rauhallisuus, miten hyvin edes osaa suhteuttaa asioita ja tilanteita! Temperamentit ovat erilaiset ja tässä iässä tällainen yleinen haahuilu ja säntäily ovat ihan normaaleja. Ja kun ei sanoja ole, millä ilmaista pahaa mieltä tai ylipäätään mitään, tulee tönimisiä ja tavaroiden paiskomisia. Ihan varmasti sinun poikasi rauhoittuu ajan myötä ja kunhan saa kättä pidempää eli siis puheen käyttöönsä.
Minun tyttöni on myöskin melkoisen vilkas. Innokas, utelias ja aina kiinnostunut kaikesta. Välillä se tosiaan tuntuu rasittavalta jopa itsestä - ja varsinkin varmasti niistä joilla toisentyyppinen lapsi. Esim. eräskin muskarikokemus jäänyt minulle mieleen. Kaikki muut lapsoset paukuttavat palikkaa toisen päälle kiltisti äitiensä sylissä ja katselee rauhaisasti ympärilleen. Meidän tyttö juoksee palikat käsissä ympäri salia - vähän jaksoi mun sylissäni niitä paukutella. Sitten kun palikat piti antaa takaisin muskari-tädille, antoi kaikki muut ne nätisti takaisin laatikkoon. Mitä tekee meidän neiti? Juoksee pää kolmantena jalkana ja piiloutuu palikat käsissä tuolin alle jossa naureskeli varmaan omalle hassulle jutulleen .. Ja kun viimein täytyi palikoistaan luopua, huusi ja kirkui sekä heittäytyi lattialle makaamaan. Muut äidit katselivat minua säälivästi ja oikein kuulin mielessäni / näin heidän ilmeistään kuinka jotkut ajattelivat " kamala, miten villi tyttö" .
Jaksamista sinulle, Manteli! Kyllä kaikki on varmasti aivan OK eikä mitää syytä huoleen ole :)
Alli
On meidän lapset!
Alli kohtalotoverini!Tuo kirjotus olis voinu olla mun,ootko varma ettet ollu meiän typyn kans muskarissa ;-)) Alko väkisin naurattaa
MAnteli:Niin kuin on täällä sanottu toisest korvasta ulos vaa!!!!!
Poika on villi..Yhden lapsen kanssa kyläiltii enempi ja monesti lapset istu,teki aplapelejä,niille luettii kirjoja...poika juos,hyppi,kiipeli...
Neuvolassa sanotti et on vaa vilkkaampi!
Tarha alko 3v..siellä onneks oli ymmärrystä ja hoitajat pysyviä eli kun tosiaan jotain adhta epäilin ni he oli sitä mieltä en on vaa sellanen eemeli...Minä luin villkasta lapsista ja vertalin ja itkin!
Poika nyt 6v ja edelleen vilkas!Lähes koko ajan juoksee,hyppii,puhuu taukoamatta...Esim.Odotus tilanteet kamalia.Pitkä kaupanjono,poika alkaa vaa lähentyä edessä olevaa.Kunkieltää ni suurella äänellä kailottaa et ku toi ei mene tosta!!!!!Ja ihmiset tuijottaa....
Typy on vilkkaampi mitäpoika oli tänikäsenä..ihan pelottaa!!!
Mutta tuo minun vilkas poikani opettelee laskemaan,opettelee kirajamia,on tosi innotunut.Tarhassa oli 5vuotiaille " pikkueskaria" ..siit tykkäs ja jakso keskittyä!Nyt on eskarista innoissaa...Eli vaikka välillä tuntuu et se vaa koheltaamut kyllä se pikuhiljaa kasvaakin.
Tää on nyt tosi sekava sepustus,mutta typy huutelee jo...
Hali ja voimia!Itkuja on täällä itketty ja vikkauteen sopeduttu!Se tarkottaa esim. et " vältetään" ryhmäkyläilyjä,mis enempi ihmisii ja meille vieraita..Sellasis poika ei saa tarpeeks huomioo ja se ottaa sen huomion-nii että kaikki näkee :-(
Vapaata aikaa tarvii olla,liika ohjelmalaittaa ylikierrokset viel kovemmalle...
Nyt typy pelastamaa sängystä!
jatu
Veeti päikkäreillä ja mies tekee ruokaa niin minäpäs karkasin koneelle kirjoittelemaan.
Kättärillä käyty. Lääkäri teki vauvan painoarvion useaan otteeseen ja aina ultra antoi tulokseksi 3.1-3.3kg ja käsin kokeiltuna sanoi että 3.5kg. Sanoi vaikka mitä tekisi niin ei saa vauvasta millään 4 kiloista edes. No saa nähdä minkä kokoinen vaavi sit on kun syntyy.
Lääkäri teki samalla sisätutkimuksen ja kohdunsuu oli pehmeä, auki 2 sormelle ja kanavaa jäljellä alle 1.5cm.
Sisätutkimuksen jälkeen onkin sitten taas supistellut ikävästi. Nytkin on kohta 3 tunnin ajan tullut suht kipeitäkin supistuksia n.10 minuutin välein. En silti usko että vielä lähtee syntymään. Eiköhän nää supistukset kohta lopu.
Leannalla on kyllä sitkeä sissi masussa. Ihanaa että kaikki oli hyvin.
Ramikalle jaksuja viimeisiin raskaus viikkoihin/päiviin.
Monella on pikkuiset aloittaneet/aloittavat tarhassa. Voih vastahan nää oli vauvoja ja nyt jo niin isoja lapsukaisia.
Nyt tuli ihan vaan omaa napaa. Meillekkin oli tänään tullut postissa ikean uusi kuvasto, taidan mennä sitä lueskelemaan. Jos sieltä löytyis vaikka jotain kivaa.
Öttis, Veeti ja masuasukki rv38+1
toi sun kertomus oli hyvä! Just tollasiahan ainakin suurinosa tämänikäisistä on! Vaikka meillä tällainen rauhallisempi ja hiljaisempi tapaus, joka muskarissa kyllästyi ja lähti aina ovelle kun muut leikkivät. Olisi kai aina lähtenyt kotiin tai tutkimaan, onko eteisessä jotain mielenkiintoisempaa..... Mutta saa sekin kyllä välillä etenkin julkisilla paikoilla tuollaisia " kohtauksia" ellei saa saa tahtoaan läpi, muut ihmiset katsovat kummaksuen kun mä kannan kiljuvaa ja itkevää ja potkivaa poikaa kainalossani... Mua ainakin vaan naurattaa;)
Jaahas, päiväunilainen heräs ja oma aika loppui. Täytyy alkaa siivota, nyt kun saa taas kolistella. Blaah.
äitikuu
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=8080747&p=1&tmo…
eilen.
Työvuori on sellainen liikkuva ja joka suuntaan poukkoileva, monihaarainen elävä, minullakin. Poikanen aloitti eskarin ja meillä meni heti päivät aaaaiivan sekaisin siitä järjestelmällisyydestä. Poikanen pitää paikasta ja kovasti.
Viime viikonloppu mökkeiltiin pitkällä kaavalla. Tuuli on kääntynyt, läsnäolomme mökillä aiheutti korkeapainetta. Ei siitä sen enempää kuin lisäys: Olen hämmästynyt.
Kun ei ole millä aivojaan työllistää, olen kehittänyt parisuhdekriisin. Se syö palstailuvoimia. Joitain toivotuksia liitteenä:
Hoidon aloittajille ja erityisesti heidän äideilleen lämpöinen ajatuslähetys, kaikkiin tilanteisiin. Koululaisten äideille myös. Kannan teitä pääkopassani, vaikka se ei sanallisesti näy.
Mimmulille ja (meille) muille unta -paljon- kiitos.
Vauvelit ruudullamasussa, sitkeitä potkuja! Nukkatukat, olette ihania, vaikka ette vielä edes ole täällä.
Kantamisvoimia raskaana oleville. Jännää, Ramika synnyttää kohta. Tomera, ONNEA, mikä suloinen uutinen!
Kukkuu ja tytöt
p.s. Mimmuli, meillä Patapum. Mies kantoi vielä viime keväänä Kukkasta ja silloin oli mitä mainioin laite. Kukkanenhan painaa varmaan Nöösää enemmän, joten uskon sinun voivan käyttää reppua vielä.
Meillä on nyt jäänyt vähemmälle käyttö, kun ei paljonkaan pihasta poistuta. Suosittelen silti, selkään saa mukavasti vaikka sohvan reunalta. Kukkanen seisoi sohvalla ja minä kyykyssä tarrasin käsiin ja nostin selkään. Sitten reppu koko paketin yli. Jos haluat, voit kokeilla meidän Patapumia ennen ostopäätöstä.