Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUJEN TORSTAI ***

17.08.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8080908&p=1&tmode=1&smode…

Keskiviikon keskustelu, huomaa huikea loppuhuipennus: ONNEA ELAINE!!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli tänään täysin yllättäen polikäynti. Soitin nimittäin polille vain toisessa jalassa ilmenevästä turvotuksesta (jalkapöytä, nilkka ja pohje selvästi turvoksissa) ja lopputulos oli se, että määräsivät heti menemään röntgenosastolle ja sen jälkeen äitipolille. No, minähän tein työtä käskettyä. Ultralla katsoivat tuon jalan eikä mitään tukoksia löytynyt. Kohtu ilmeisesti jotenkin toispuoleisesti painaa tms. Sitten menin äitipolille ja kas kummaa, pääsin nopeasti lääkärille eikä siellä kyllä tungosta tällä kertaa ollutkaan.

Vaavin painoarvioksi tuli 3,4 kg, joten ihan hyvänkokoinen likka taitaa tulla. Napanuoran virtaukset oli edelleen hyvät ja kaikki muutenkin näytti olevan kunnossa. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut niin minkäänlaista kypsymistä eikä vaavi myöskään ole kiinnittynyt vielä. Katsoi neuvolakortista aiempia synnytyksiäni ja sanoi, että kyllähän nuo jo vähän viitteitä antaa siitä, miten tämän kanssa tulee menemään. Vaikuttaa siis siltä, että tässä saa vielä useamman viikon odotella. Monta syyskeijua ehtii vauvansa saada ennen kuin minä olen asialla, vaikka la 3.9. Kysyin tosin, että annetaanko tämän mennä ihan vapaasti yli la:n. Lääkäri sanoi, että seurataan tuota jalan turvotusta ja vauvan vointia. Seuraava käynti onkin 2 vkn päästä. Sanoi, että jos jalka vielä entisestään turpoaa tai ilmenee muuta muutosta, niin sitten pitää tulla taas uudestaan.

Joku kysyi rv37 saaduista mitoista. Mä en koskaan saa mukaani kirjallisena mitään tietoja eikä lääkäri nytkään sanonut mittoja, vaan mumisi viikot, joita mitat vastasi. Sentteinä en siis pysty sanomaan mitään enkä oikein noita mitattujen kohtien viikkoja tahtonut kuulla, kun tosiaan niin hiljaa puhui se lääkäri. Sen vaan kuulin, että vastaa täysin viikkotilannetta rv37-38.

Nyt tuntuu nämä viimeiset viikot ihan suorastaan vuoden mittaiselta, kun sain kuulla, ettei ole synnytystä vielä näköpiirissäkään :-/. Tuntuu, että miten IHMEESSÄ saan ajan kulumaan?! Onko vinkkejä ;-)?

neronja rv 37+4

Vierailija
42/46 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No loppuivathan ne supistukset kuin seinään kuten ajattelinkin. Puol viiteen asti supisteli n.5-10 min välein ja sitten loppuivat. Nyt olin bongaavinani limatulppaa, sellaista veristä limaa. Ehkä tässä joskus päästään tosi toimiin.

Painoarviosta. En muista niitä mittoja. Jotain se lääkäri niitä siinä höpötteli, mutta mihinkään niitä ei ylös laitettu.

Kaippa sitä pikku hiljaa vois tuota sairaalakassia alkaa pakkailemaan.

Maanantaina onkin sitten seuraava neuvola käynti. Vauva vois kyllä mun puolesta syntyä jo viikonloppuna.

Nyt pitääkin taas mennä. Poitsulla taas tuhoaminen menossa, arghhh.

Öttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvautuneille Elainelle ja Seiranalle!! Olen ollut pari päivää lukematta pinoja, kun nettiyhteys lakkasi toimimasta, ja heti alkoi tapahtua! Hurjaa, että nyt alkavat syyskeijut olla jo tositoimissa :)

Tässähän alkaa jo jännittämään, milloin itse pääsee tositoimiin. Tosin, kun näin tässä mietin, niin jännittelen vielä viikolla 41 ja odottelen käynnistystä :)

Nyt on esikoisen iltamaidon aika, mukavaa viikonjatkoa syyskeijuille!

- joannam ja masuasukki 34+3 -

Vierailija
44/46 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa toisaalta vielä pitkältä ajalta, kun ajatukset tuppaavat jo olemaan tulevassa koitoksessa ja muiden keijujen synnytykset vaan lisäävät näitä ajatuksia. Hyvänkokoisia vauvoja viikkoihin nähden on syntynyt ja synnytykset ovat menneet hyvin sekä äitien että vauvojen osalta. Onnea!

Menen huomenna äitipolille kokoarvioon (pienikokoinen vauva) ja sisätutkimukseen. Kummankin tutkimuksen tiedot kiinnostavat kovasti. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa en ole juurikaan tuntenut kipeitä ennakoivia supistuksia, mutta tässä kolmannessa on nyt parin viikon aikana ollut silloin tällöin aika napakoita suppareita. Myös hapyliitoksessa on ikäviä viiltelykipuja varsinkin vauvelin liikkuessa. Pää on luultavasti melko alhaalla, tuskin kuitenkaan kiinnittynyt.

Huomenaamupäivä on ihana. Esikoinen on koulussa ja kuopus menee kerhoon. Olen ihan vain yksin! Taidan mennä kirjastoon lukemaan uudet lehdet ja iltapäivällä lähden sinne polille. Jos saan samalla selville tulokkaan sukupuolen, taidan piipahtaa takaisintulomatkalla johonkin ihanaan lastenvaateliikkeeseen...

Olen yrittänyt olla ajattelematta sitä vaihtoehtoa, että napanuoravirtauksissa tai istukassa onkin jotain häikkää. Kamalaa, jos pitää jäädä osastolle. Miten lasten kanssa kotona tehdään? Mies on töissä eikä hoitopaikkoja ole.

Sen näkee sitten huomenna. Hyvää yötä ja nukkukaa hyvin!

Vierailija
45/46 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tänään näköjään oikea häirikkö.

On pitänyt aikaisemmilla kerroilla jo kommentoida syyskeijujen jatkosta. Ainakin minä haluaisin jatkaa palstailua vauva puolella ja siitä sitten kun vauvat täyttää vuoden niin siirtyä taaperopuolelle. Ja kiva ois pk-seudun syyskeijujen kanssa nähdäkkin.

Miehellä menee kohta hermot tähän mun siivous intoon. Koko ajan vaahtoan että täällä on sotkuista ja raivoan kun mies osallistu siivoamiseen yhtään. Huomenna on siivous vuorossa keittiö ja keittiön kaikki kaapit. Pitää vauvan tuttipulloille tehdä jonnekkin tilaa.

Miehen isä tulee meille huomenna ja on tällä viikonlopun. Asuu venäjällä niin jää tänne koko viikonlopuksi. Kiva kun mä oon hemmetin kiukkunen koko ajan. Pitää viikon lopuna yrittää hillitä hermojani.

Närästys on taas pahentunut. Tuntuu että ihan kaikki närästää tällä hetkellä. Rennieitä kuluu. Montakohan pakettia rennieitä onkaan raskauden aikana mulla mennyt.

Nyt meen suihkuun ja sitten pikku hiljaa nukkumaan.

Hyvät yöt kaikille!

Öttis

Vierailija
46/46 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän torstain pinoon.

Paljon onnea ja ihania vauvan tuoksuja ELAINE ja SEIRANA sekä teidän perheet!!!!

Mä näin viime yönä unta että meidän vauva syntyi, aamulla oli hassu olo tai on ollut koko päivän. Sitä miettii erilailla vauvaa, ihan kuin hakisi kokoajan että misä hän on. Mitään sellasia tuntemuksia ei ole ollut että synnyttämään lähdettäisi.

Luin juuri molemmat viimiset pinot ja kysyykset vaan vilisee päässä, en muista mitä kysyttiin ja mitä kommentoitiin. kirjoitan jotain pientä.

On tosiaan ihana lukea etä syyskeijuja jo syntyilee, sitä oikein rupesi odottamaan että saa oman tuhisijan kainaloon. Ensiviikolla viikon 36 lääkäri, katsotaan innostuuko vauva siitä. Esikoinen meinaan tuli sen jälkeen vaikka lääkäri sanoi että ei merkkejä että tulisi ennenaikojaan. No ensivikolla rupean jännittämään.

Raikasta viikonloppua syyskeijuille. (ja perjantaita)