Taas kerran Huvila&Huussi nussinut viihtyisän ja kauniin mökin muodottomaksi korsolaisosakkeeksi
https://www.is.fi/asuminen/art-2000007954883.html
En käsitä ihmisiä jotka edes antaa tuollaista mökkiään toisille rusikoitavaksi.
Kommentit (395)
En tiedä pystyisinkö täysin rentoutumaan tuolla. Puuttuu rouhea mökkifiilis. Tää muistuttaa liikaa normaalia asumista mun makuun. Ihan kuin mökkiäkin ois lähdetty "suorittamaan" ja laittamaan instagramkelpoiseksi.
Lopputulos on sama kuin kaikissa vuokramökeissä. Ollaan viime vuodet vuokrattu mökkejä ja ne vähänkin parempitasoiset näyttää juuri tuolta. Sisäkuvista ei tiedä mistä otettu kun ovat toistensa kopioita. Niita kusipömpeleitä saa sitten vähän halvemmalla jossei kellastunut mänty haittaa. Niiden välissäkin olisi tyylejä, mutta nää kaksi hallitsee. Keittiöstä tuli aivan kauhee tässä.
Olihan tuo vähän ankea ja tylsä, uudistus toi tilan tuntua.
Mutta tuo keittiö ja portaikko ovat taas vähän turhankin moderneja. Vähän olisi voinut menneen ajan henkeä säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pystyisinkö täysin rentoutumaan tuolla. Puuttuu rouhea mökkifiilis. Tää muistuttaa liikaa normaalia asumista mun makuun. Ihan kuin mökkiäkin ois lähdetty "suorittamaan" ja laittamaan instagramkelpoiseksi.
Joskus ne teki jaksoja, joissa vierailivat entisissä kohteissaan. Ihan hyvin ne asukkaat oli niihin saanut tuotua sitä rouheaa mökkifiilistä kun kaikki kuvauksia varten laitettu pikkukrääsä oli viety pois ja olivat laittaneet omat tavaransa paikoilleen. Nuo mökithän stailataan noihin loppukuviin nimenomaan kuvauksia varten, katsos kun kyseessä on tv-ohjelma. Wow-efekti kärsisi, jos ikkunoissa olisi "jälkeen"-kuvissakin ne isoäidin vanhat verhot.
Täällä on kyllä huvittavaa kun jengin mielestä ne alkuperäiset edustavat otain persoonallisuutta. Menkää Oikotie.fi:hin katsomaan niitä myynnissä olevia mökkejä. Noita tummuneita, keltsia hirsipintoja, ahtaita ja sokkeloisia pohjaratkaisuja, rumia verhoja ja seinävaatteita sekä mautonta pikkukrääsää on Suomen mökit täynnä. Ei siinäkään mitään kovin persoonallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Sääli mökkiä. Nyt ei enää näytä mökiltä. Tylsä ja steriili asumus.
Harva haluaa enää perinteistä mökkiä vaan mielummin sen kakkoskodin luonnon helmaan. Mökkiajat on mennyttä ja harvojen ihannoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa mustavalkoharmaata kuin kaikki asunnotkin nykyään. Ei mitään väriä missään. Todella masentavaa.
Niinpä. Noissa "ennen"-kuvissa näkyy tyyliä ja persoonallisuutta, nyt mökki on tusinatavaraa joka voisi olla missä tahansa asuntomessuilla kymmenien samanlaisten joukossa. Miksi kaikki pitää nykyään rakentaa ja rempata ihan samalla kaavalla? Miksi niin monet haluavat samanlaiset persoonattomat kodit ja samanlaiset persoonattomat mökit, ja pihoille samanlainen persoonaton ruohikko ja tuija-aita?
Silloin kasarilla ne oli kaikilla samanlaiset, sen ajan hengen mukaiset. Kullakin ajalla on omat trendinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva haluaa enää perinteistä mökkiä vaan mielummin sen kakkoskodin luonnon helmaan. Mökkiajat on mennyttä ja harvojen ihannoimia.
Mökillä pitäisi olla etätöissä ja koulussa kuten kotonaan, viihtyisästi ja väljästi, mutta kuitenkin pitäisi olla oikein ankeaa ja vanhanaikaista, kuten aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä pitäisi olla etätöissä ja koulussa kuten kotonaan, viihtyisästi ja väljästi, mutta kuitenkin pitäisi olla oikein ankeaa ja vanhanaikaista, kuten aina ennenkin.
Aivan 😂
Kusenvärisestä mökistä puhuvalla on kusta päässä ja paskaa suussa.
Vierailija kirjoitti:
Kusenvärisestä mökistä puhuvalla on kusta päässä ja paskaa suussa.
Vierailija kirjoitti:
Osasit pukea sanoiksi just sen, mitä itsekin olin tulossa muotoilemaan.
Ap mene viha- ja kateusterapiaan.
Hienoja muutoksia mutta lopahtaa mielenkiinto ohjelmaan kun kaikki aina saman tyylisiä. Ois kiva nähdä välillä erilaisia, persoonallisia muutoksia. Nythän se on sitä samaa valkoista höttöä kaikki, maat sileeksi ja kunttaa pukkaa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, tuo on kamala. Pahin on tuo läpinäkyvä ovi. Menee 5 vuotta, 10 vuotta, ja sitten kummastellaan miten on voitu muuttaa ja pilata nurkat noin.
Olen nähnyt ohjelmassa onnistuneitakin muutoksia. Yleensä kuitenkin piha menee aina huonommaksi. H-tisti terassia sinne tänne, likoamaan vesisateeseen, muualle iänikuista kivituhkaa. Luonnonrannat pilataan kaivurilla möyrimällä ja isoja kiviä tuodaan vaikka muualta. Luonto on NIIN ihana kunhan siinä ei tarvitse kävellä...Uskomatonta miten nykyään ollaan vieraantuneita ja suorastaan aivottomia!
Ei siinä rantaa mihinkään pilata vaan muokataan käyttöystävällisemmäksi. Samaa tehty niin kauan kun mökkejä ollut olemassa.
Ymmärrän jos kulku rantaan tehdään helpommaksi vaikka rappusin, en sitä että sinne vedetään suunnilleen asfaltti. Sitten raahataan rinne täyteen kiviä ja istutukset rajataan tiukiksi lokeroiksi että luonto pysyy kurissa. Helppohoitoista, kyllä. Eihän kasvillisuuden pidä antaa hillua ihan ilman rajoja. Se on kaupunkia.
No, mökistä oli kyse, jatkakaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua, millä logiikalla patinoitunut mänty on just "kusenvärinen". Mun mielestä ei muistuta kusen väriä lainkaan.
En itsekään tajua ihmisiä joille keltaisesta tulee ensimmäiseksi mieleen kusi. Anaaliretentiivinen vaihe jäänyt päälle?
No eipä nuo seinät olleet keltaiset, ne olivat kusen väriset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteissa hyvin sanottu: kakkoskuvat näyttävät kakkoskodilta joka on kopio ykköskodista.
Samassa hengessä toteutettu kuin valkoiset kaupunkikämpät. Trendikästä, ylipuhdasta, kliinisen oloista kuin laboratoriossa.
Naisten mieleen varmasti. Minun mieleeni ei.
Mitä lähempänä tyyli on kaupunkiasuntoa/huvilaa ja luksusta, sitä enemmän naiset pitävät.
Harvoja naisia oikeasti miellyttää mökkityyli.
Näin on. Miehet menevät mökille leikkimään eräjormakalastajametstäjää ja haluavat karun ja miehekkään erämökin, mielellään ilman mukavuuksia. Naisia ei nää miesten leikit jaksa innostaa, vaan halutaan mukavuutta ja viihtyisyyttä ja modernit kodinkoneet helpottamaan arkisia askareita.
Miksi hankkia mökki, jos sen halutaan oelvan käytännössä kopio kaupunkiasunnosta?
Tuo on samaa touhua kuin että matkustetaan Espanjaan syömään lihapullia ja Frederikin keikalle.
Mökin on tarkoituskin olla erilainen, eikä sama trendikkäästi sisustettu ympäristö jossa istutaan juomassa viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, tuo on kamala. Pahin on tuo läpinäkyvä ovi. Menee 5 vuotta, 10 vuotta, ja sitten kummastellaan miten on voitu muuttaa ja pilata nurkat noin.
Olen nähnyt ohjelmassa onnistuneitakin muutoksia. Yleensä kuitenkin piha menee aina huonommaksi. H-tisti terassia sinne tänne, likoamaan vesisateeseen, muualle iänikuista kivituhkaa. Luonnonrannat pilataan kaivurilla möyrimällä ja isoja kiviä tuodaan vaikka muualta. Luonto on NIIN ihana kunhan siinä ei tarvitse kävellä...Uskomatonta miten nykyään ollaan vieraantuneita ja suorastaan aivottomia!
Ei siinä rantaa mihinkään pilata vaan muokataan käyttöystävällisemmäksi. Samaa tehty niin kauan kun mökkejä ollut olemassa.
Ymmärrän jos kulku rantaan tehdään helpommaksi vaikka rappusin, en sitä että sinne vedetään suunnilleen asfaltti. Sitten raahataan rinne täyteen kiviä ja istutukset rajataan tiukiksi lokeroiksi että luonto pysyy kurissa. Helppohoitoista, kyllä. Eihän kasvillisuuden pidä antaa hillua ihan ilman rajoja. Se on kaupunkia.
No, mökistä oli kyse, jatkakaa siitä.
Noin vähällä älyllä kun sinulla on, ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteissa hyvin sanottu: kakkoskuvat näyttävät kakkoskodilta joka on kopio ykköskodista.
Samassa hengessä toteutettu kuin valkoiset kaupunkikämpät. Trendikästä, ylipuhdasta, kliinisen oloista kuin laboratoriossa.
Mitä lähempänä tyyli on kaupunkiasuntoa/huvilaa ja luksusta, sitä enemmän naiset pitävät.
Näin on. Miehet menevät mökille leikkimään eräjormakalastajametstäjää ja haluavat karun ja miehekkään erämökin, mielellään ilman mukavuuksia. Naisia ei nää miesten leikit jaksa innostaa, vaan halutaan mukavuutta ja viihtyisyyttä ja modernit kodinkoneet helpottamaan arkisia askareita.
Miksi hankkia mökki, jos sen halutaan oelvan käytännössä kopio kaupunkiasunnosta?
Tuo on samaa touhua kuin että matkustetaan Espanjaan syömään lihapullia ja Frederikin keikalle.
Mökin on tarkoituskin olla erilainen, eikä sama trendikkäästi sisustettu ympäristö jossa istutaan juomassa viiniä.
Mökin on tarkoitus olla sellainen kuin itse haluaa. Ja voihan koti olla vaikka kuinka pas ka, jolloin mökille mennään nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Naisten mielestä mökin pitäisi olla yksi yhteen kuin se kaupunkiasunto. Korkeintaan ikkunasta saisi näkyä vettä jos ei varat riitä merenranta-asuntoon Helsingissä. Mutta ei mitään kaisloja tai ruohoja, hyi. Trendikästä, tilavaa, kaikki valkoista ja uutta. Ei puutu kuin se viinipullo ja älypuhelin jolla selata sisustusblogeja ja Dubain matkaesitteitä.
Joo, parempi olisi sellainen umpimökki, jossa ei ole yhtään ikkunaa, niin ei karkaa lämpö eikä tarvi pestä.