Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En anna 11- ja 13-vuotiaiden lasteni enää liikkua ilman aikuista pk-seudulla (katuväkivalta, nuorisojengit, puukotukset)

Vierailija
04.05.2021 |

Meno pääkaupunkiseudulla on mennyt ihan kamalaksi. Nuorten tekemiä puukotuksia viikottain.

Mahdetaanko kaikista ryöstöistä ja väkivallanteoista edes uutisoida enää?

Viemme lapset autolla kouluun ja harrastuksiin. Hankittiin toinenkin auto perheeseen kironan ja julkisten kulkuvälineiden levottomuuden ja järjestyshäiriöiden takia.

Suunnitelmissa myös muutto maalle.

Kommentit (274)

Vierailija
61/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, meno on mennyt, tai oikeastaan on samanlaista mitä se on ollut 70-luvulta lähtien. Itsekin 90-luvun kasvattina vanhemmat sanoivat minulle täsmälleen samoin: Eivät anna meidän lapsien liikkua ilman aikuista pk-seudulla, koska meno 90-luvulla oli niin hurjaa (nistit, väkivalta jne). Myös heidän vanhempansa sanoivat heille 70-luvulla samalla tavoin: Emme anna teidän liikkua ilman... 🤣😂🤣😂

Vierailija
62/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin niitä ihania tummia miehiä katsoo kadulla kuin suomalaisia juoppoöykkäreitä. Voi että minua harmittaa kun taas kesällä on terassit täynnä kännistä kuona-ainetta.

Nuoret yläaste tytötkin ottaa mielummin miehen minkä uskontoon ei kuulu alkoholi, saman on huomannu ajat sitten kaikki mainostajatkin missä tumma mies vaalea nainen yhdessä on yhä yleisemppää<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi.annetaan.pois kirjoitti:

Enot.unelmaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surettaa ja pelottaa mihin tää maailma on mennyt. Tosiaan niinkuin joku täällä kommentoikin että Kiitos politiikoille #unelmasta. 

Jonnet ei ehkä muista mutta Helsingissä on kautta aikain ollut jengejä, tappeluita ja päihteitä. Kauan sitten pelättiin sakilaisia, sitten lättähattuja, sitten lähiöiden jengejä tai skinejä. Joka ajalla on ollut omat ongelmansa ja vaaralliset paikkansa.

Ja sitten kun joku sanoo että ei silloin tarvinnut kuitenkaan pelätä niin siinäkin on väärässä. Muistan hyvin kun 70-luvulla ihan aikuiset varoittelivat meitä menemästä naapurilähiöön kun siellä oli niin paljon jengejä ja nuoria hakattiin yleisesti. Metsätkin olivat täynnä liiman imppaukseen käytettäviä pusseja. 

Näinpä. 90-luvulla kohistiin jengitappeluista. Silloin poikaystävä tuli kaksi kertaa hakatuksia, kun sille tultiin kännissä haastamaan riitaa.

Toki olen omille teineille sanonut, että ilta-aikaan ei saa liikkua yksin. Joko kavereiden kanssa tai sitten pyytää aikuisen paikalle. 

Juu, ja Perttiä lyötiin 1922. Mitä sitten ??! Nyt tilanne on ihan pois käsistä. Matujengit hallitsevat katuja pelolla..

Ja "Enot" ovat meille rikkaudeksi ja ovat suunnaton voimavara meille. Isisläisiä ja "Enoja" vaan kiireesti lisää tänne.

Veikkaan, että vain sinä ajattelet noin. Me muut emme sellaista halua.

Vierailija
64/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä on väkivalta ja rikosongelma. Teille pelkästään maahan m. ongelma. Näette vain yhden asian koko vyyhdistä.

Vierailija
65/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietämätön.wanhus? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enot.unelmaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surettaa ja pelottaa mihin tää maailma on mennyt. Tosiaan niinkuin joku täällä kommentoikin että Kiitos politiikoille #unelmasta. 

Jonnet ei ehkä muista mutta Helsingissä on kautta aikain ollut jengejä, tappeluita ja päihteitä. Kauan sitten pelättiin sakilaisia, sitten lättähattuja, sitten lähiöiden jengejä tai skinejä. Joka ajalla on ollut omat ongelmansa ja vaaralliset paikkansa.

Ja sitten kun joku sanoo että ei silloin tarvinnut kuitenkaan pelätä niin siinäkin on väärässä. Muistan hyvin kun 70-luvulla ihan aikuiset varoittelivat meitä menemästä naapurilähiöön kun siellä oli niin paljon jengejä ja nuoria hakattiin yleisesti. Metsätkin olivat täynnä liiman imppaukseen käytettäviä pusseja. 

Näinpä. 90-luvulla kohistiin jengitappeluista. Silloin poikaystävä tuli kaksi kertaa hakatuksia, kun sille tultiin kännissä haastamaan riitaa.

Toki olen omille teineille sanonut, että ilta-aikaan ei saa liikkua yksin. Joko kavereiden kanssa tai sitten pyytää aikuisen paikalle. 

Juu, ja Perttiä lyötiin 1922. Mitä sitten ??! Nyt tilanne on ihan pois käsistä. Matujengit hallitsevat katuja pelolla..

Kukaan ei hallitse pelolla, jos pelolle ei anna valtaa. Minä en tunne pelkoa nähdessäni nuorisojoukkoa, minun katujani dallaavat ihan tavalliset ihmiset. 

No oletko sinä 11v - 15v ?? Tuskin. Liikutko helsingin keskustassa iltaisin. Ostareilla ?

En, mutta en myöskään opeta lapsilleni, että jokainen erinäköinen ihminen on vaarallinen. Ja tietenkään lapseni eivät liiku myöhään illalla missään muualla kuin treeneistä tai kaverilta kotiin. 

Mikään tilasto ei tue sitä ajatusta, että tilanne on poissa käsistä. Väkivaltaa on ja se on aina väärin. Mitä enemmän alamme pelätä ja välttää tiettyjä alueita omassa kotikaupungissa, sitä vaarallisemmaksi tilanne muuttuu. Ainakin mielissämme. 

Vierailija
66/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulossa. Haluaisitko sinä, että oma 12-vuotias lapsesi viettäisi iltansa hengaamassa Alppipuistossa, Torkkelinpuistossa, Kaisaniemenpuistossa, Lenin puistossa, Tokoinranassa, Dallape-puistossa, Kaivopuistossa, Hietsussa, Mustikkamaalla, Kalasataman puistossa, Tervasaaressa...?

Vierailija
67/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulossa. Haluaisitko sinä, että oma 12-vuotias lapsesi viettäisi iltansa hengaamassa Alppipuistossa, Torkkelinpuistossa, Kaisaniemenpuistossa, Lenin puistossa, Tokoinranassa, Dallape-puistossa, Kaivopuistossa, Hietsussa, Mustikkamaalla, Kalasataman puistossa, Tervasaaressa...?

Tänään oli HS:ssa juttu, kuinka Torkkelinmäki on huumekaupan ydintä? Eikö koko Sörnäinen ja Kaisaniemi?

Vierailija
68/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä on uusille asiakkaille tilausta.

Vierailija
69/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nää Triplat, Itikset, Sellot ja Redit sitten? Onko turvallisia paikkoja pikkuteineille? Ei mun nuoruudessa ollut näin paljon huumeita.

Vierailija
70/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet ja lääkkeet on Helsingissä paljon suurempi vaara kuin puukkotappelut.

Vierailija
71/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on tullut vuosia Malmin kautta n.22.30 treenistä. Ihan merkkivaatteissa. Ainoat, jotka ovat häirinneet, ovat olleet keski-ikäisiä äijiä kännissä. Kokemus opettaa varomaan keski-ikäisiä. Maailma näyttäytyy eri tavalla eri ihmisille.

Vierailija
72/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin kiitollinen näille suomalaisille "pulsuille" Kun puolustivat 13v tyttöä niin ja odottivat hänen bussiaan, saattoivat ovelle asti. Kaksi ei niin vaaleaa miestä olivat lähestyneet tyttöä ja kyselleet ties mitä henkilökohtaisia. Annoin näille suomi-miehille pussin munkkeja ja simaa mukaan, kun palauttivat lapseni ehjänä!

Vierailija
73/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi on tullut vuosia Malmin kautta n.22.30 treenistä. Ihan merkkivaatteissa. Ainoat, jotka ovat häirinneet, ovat olleet keski-ikäisiä äijiä kännissä. Kokemus opettaa varomaan keski-ikäisiä. Maailma näyttäytyy eri tavalla eri ihmisille.

Hyvä tsäkä! Onko tyttö vai poika? Kaupunki näyttäytyy naisille aika erilaisena.

Vierailija
74/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin omalta teiniltä, hän sanoi että voi kulkea missä vain.

Teinit ovat omasta mielestään kuolemattomia. Uskotko myös jos sanoo, ettei tarvitse kypärää kevarilla ajellessa ja että kannattaa mennä vieraiden aikuisten bileisiin ja juoda kaikki mitä annetaan?

Vierailija
75/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kantavat turvahälyttimia mukana. Ääntä n. 100 db hälyttimellä. Olen myös miettinyt sitä, että nyt kun teräaseiden kantaminen nuorilla on taas lehtien mukaan yleistymään päin, että pitäisiköhän tähänkin reagoida omien lasten kohdalla.

Hulluksi tämä Helsingin meininki on menossa ja hallitukseltakaan ei heru resursseja poliiseille, syistä jotka ilmeisesti vain he itse ymmärtävät.

Vierailija
76/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi ap jaksaa kiinnostaa teidän idioottimaisesti äänestäneiden pullaporvareiden ulinat täällä. Sitä keräätte mitä olette tehneet viimeiset vuosikymmenet.

Vierailija
77/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin vuosia töissä hesassa junalla. Sitten meni hermo aseman seutuun ja hommasin töitä lähempää kotoa.

Nyt kuopus olisi halunnut hakea erikoislukioon Hensinkiin ja varmasti olisi päässytkin, mutta ei annettu lupaa. Olisin tullut hulluksi murehtiessani, et mitä käy... ehkä joo hätävarjelun liioittelua, mutta mieluummin pysyn täysjärkisenä ja teini voi seikkailla pääkaupungissa sitten kun/jos yliopistoon pääsee.

Vierailija
78/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enot.unelmaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu rasistisena vihapuheena.

Onse nyt kumma, että jopa turvallisuudesta huolehtiminen on nykyään rasistista. Mikä sinun mielestäsi sitten olisi sellainen "ei-rasistinen" toimenpide, jotta pystyt suojelemaan perhettäsi?

Faktan toteaminen on nykyään "Vihapuhetta".

Olen huomannut määrätyissä asioissa ennenkin, että olet sitä tai tätä mieltä jne niin olet rasisti, olet sitä, tätä jnejnejne.

Vierailija
79/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu rasistisena vihapuheena.

Onse nyt kumma, että jopa turvallisuudesta huolehtiminen on nykyään rasistista. Mikä sinun mielestäsi sitten olisi sellainen "ei-rasistinen" toimenpide, jotta pystyt suojelemaan perhettäsi?

Ei tässä maassa saa huolestua mistään jos hallitus ei anna lupaa.

Vierailija
80/274 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaampi väki on jo muuttamassa pois esim Espoosta Kirkkonummelle ja Inkooseen.

Ymmärrän tämän ratkaisun, mutta ongelmahan ei poistu sillä, että suomalaiset muuttaa pois Helsingin seudulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi