En anna 11- ja 13-vuotiaiden lasteni enää liikkua ilman aikuista pk-seudulla (katuväkivalta, nuorisojengit, puukotukset)
Meno pääkaupunkiseudulla on mennyt ihan kamalaksi. Nuorten tekemiä puukotuksia viikottain.
Mahdetaanko kaikista ryöstöistä ja väkivallanteoista edes uutisoida enää?
Viemme lapset autolla kouluun ja harrastuksiin. Hankittiin toinenkin auto perheeseen kironan ja julkisten kulkuvälineiden levottomuuden ja järjestyshäiriöiden takia.
Suunnitelmissa myös muutto maalle.
Kommentit (274)
Tiedoksi vaan, ettei se ole päivänselvää maallakaan, että välttyisi väkivallalta. Olen asunut itse nyt muutamia vuosia maalla ja tämä aikana on kaksi mielenvikaista pahoinpidellyt minut.
Hmmmm kirjoitti:
Ison maailman menoa, värinää elämään. Sitä vihervassarit halusivat ja sitä saivat.
No muistetaanpa nyt se, että vuonna 2015 sisäministeri oli kokoomuksen Orpo, vuonna 2017 kokoomuksen ja keskustan arvopohja esti hallitusohjelmaan sovitut kiristykset ulkkarilakeihin ja nyt kokoomus ajaa kaikesta työvoiman saatavuusharkinnasta luopumista, mikä mahdollistaa lähes rajattoman muuttoliikkeen vinkuintioista Suomeen halpaduuneihin tai ihan valetyöpaikkoihin, kuten Ruotsissa on käynyt vastaavan kokeilun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen koulushoppausta jos mahdollista; kielikylpy tms. erikoiskoulu Helsinki-Espoo-Vantaa akselin ulkopuolelta.
Muutin Helsingistä pois pikkukaupunkiin viisi vuotta sitten ja on elämäni parhaimpia päätöksiä. Taakse jäivät rikastuttavat ja hyvä niin.
Totta tuo on. Rikastuttajat vain viivähtävät muualla Suomessa, muuttavat sitten Espooseen, Helsinkiin tai Vantaalle.
Muut kaupungit saati maaseutu ei kelpaa.
Sopii kysyä, miten niillä on varaa maan kalleimpiin asuinalueisiin.
Tiedän tiedän. "Khiila" maksaa, "mani nou problem".Sen sijaan että annamme periksi tälle pääkaupunkiseudun muuttumiselle slummahtavaksi ja muutamme pois, tästä ääliömäisestä kehityksestä pitäisi älähtää ja kovaa.
Älä nyt höpötä, suomesta ei koskaan saa tehdä puolan ja unkarin tyylistä takapajulaa jossa on vain kantaväkeä. Moni muuttaa juuri siksi kaupunkiin koska siellä on edes hieman kansainvälisempi tunnelma kuin maasudulla.
No nythän sitä "kansainvälisyyttä"sitten on tarjolla ,onko kiva?Ai maa jossa asuu omia asukkaita on takapajula?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen koulushoppausta jos mahdollista; kielikylpy tms. erikoiskoulu Helsinki-Espoo-Vantaa akselin ulkopuolelta.
Muutin Helsingistä pois pikkukaupunkiin viisi vuotta sitten ja on elämäni parhaimpia päätöksiä. Taakse jäivät rikastuttavat ja hyvä niin.
Totta tuo on. Rikastuttajat vain viivähtävät muualla Suomessa, muuttavat sitten Espooseen, Helsinkiin tai Vantaalle.
Muut kaupungit saati maaseutu ei kelpaa.
Sopii kysyä, miten niillä on varaa maan kalleimpiin asuinalueisiin.
Tiedän tiedän. "Khiila" maksaa, "mani nou problem".Sen sijaan että annamme periksi tälle pääkaupunkiseudun muuttumiselle slummahtavaksi ja muutamme pois, tästä ääliömäisestä kehityksestä pitäisi älähtää ja kovaa.
Älä nyt höpötä, suomesta ei koskaan saa tehdä puolan ja unkarin tyylistä takapajulaa jossa on vain kantaväkeä. Moni muuttaa juuri siksi kaupunkiin koska siellä on edes hieman kansainvälisempi tunnelma kuin maasudulla.
No nythän sitä "kansainvälisyyttä"sitten on tarjolla ,onko kiva?Ai maa jossa asuu omia asukkaita on takapajula?
Nämä kivasta kansainvälisyydestä höpisevät ovat niitä, jotka kerran tai pari pistäytyneet lomailemassa jossain Euroopan kaupungissa ja siellä pölly- vai pitäisikö sanoa jauhopäissään pitäneet hauskaa. Kyseisten paikkojen todellisesta arkipäivästä ei ole ollut mitään hajua. No joo, tätä pitää saada Suomeenkin on sitten johtopäätös. Älykästä? No ei ole.
Höpinää. Suomi on turvallisempi kuin koskaan. Media tapansa mukaan liioittelee ja levittää hysteriaa. Lapsille on täysin turvallista liikkua missä vain. Persut näköjään hokevat taas kiertoilmaisuillaan sitä tavallista tarinaansa, vaikka he itse ovat suurin turvallisuusriski naisille ja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Höpinää. Suomi on turvallisempi kuin koskaan. Media tapansa mukaan liioittelee ja levittää hysteriaa. Lapsille on täysin turvallista liikkua missä vain. Persut näköjään hokevat taas kiertoilmaisuillaan sitä tavallista tarinaansa, vaikka he itse ovat suurin turvallisuusriski naisille ja lapsille.
Hyvä vitsi😅🤣 Suomi on turvallisempi kuin koskaan.. uskokoot ken tahtoo!
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi vaan, ettei se ole päivänselvää maallakaan, että välttyisi väkivallalta. Olen asunut itse nyt muutamia vuosia maalla ja tämä aikana on kaksi mielenvikaista pahoinpidellyt minut.
Epäilemättä paikallisia persuja.
Tuon ikäiset ns normaalitkin lapset siellä terrorisoi. Sinne voi päästää enää ketään. Sähköpanta kaikille ja dronet lentämään. Raippaa ja kuria nykykakarat vaatii. Tämä voi kulta rakas lastenkasvatuakultuuri on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt auta tässä tilanteessa yhtään mitään että sinä höpiset siellä puuta heinää. Pikkulapset väittelee noin, et eihän oo, ite oot ymv. Aikuiset laittaa jotain faktaa tueksi. Ikävää et sulla ei ole oikein mitään.
Väitteesi että media keksii uutisia ei pidä paikkaansa. Nämä uutiset perustuvat poliisin tiedotteisiin. Kertovat omaa karua kieltään.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne sinun lapsesi sekaantuneet kamakauppaan? Eihän siellä sivullisia puukoteta, vaan kyseessä on bisnesmiesten keskinäiset neuvottelut.
Tätä se ennen oli, vaan eipä ole enää.
Oma poika tulee 23 jälkee treenistä. Ihan. Itse ja bussilla ja Malmin kautta.
Onko paikkakuntia joissa lapset ja nuoret turvassa, vaikka on omia virikkeitä. Jos ei isoissa kaupungeissa.
Minä kuljetin lapseni aina autolla heidän harrastuksiin ja koulutuksiin asuessani pääkaupunkiseudulla.
Harrastuksia oli sekä Espoossa että Helsingissä. Säännölliset harrastukset alkoi lasten ollessa 9 ja 10 vuotiaita ja jatkui sinne lukioaikaan saakka.
Tämä alkoi vuonna 1999. Ei tullut silloinkaan kuuloonkaan, että päästäisin kulkemaan yksin matkat ilta-aikoina varsinkaan.