Miten pärjätä narsistisen puolison kanssa?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Moro ja näkemiin narsisti.
Tämän lauseen kun uhri kuulisi niin luulisi olevansa taivaassa , mutta narsisti ei koskaan sano tätä. Kaikki kuuluu narsistille eli on itsen jatkeita.
Vierailija kirjoitti:
Onko kumppanillasi lääketieteellinen diagnoosi? Narsisti-korttia näytetään heti jos kumppani on vahvatahtoinen. Ei ihme erotilastot kasvavat.
Neljäs yritys:
Kerrotko vielä valopää, millä tavalla narsistin saa lääkärille, jotta narsismi voitaisiin virallisesti diagnosoida? Eihän sinuakaan ole saatu sinne, että saisit lopultakin virallisen diagnoosin omasta narsismistasi.
Vierailija kirjoitti:
Hanki aivovamma.
Narsisti pahoinpiteli vaimolleen aivovamman, jonka jälkeen otti eron kun vaimo ei enää voinut tehdä ruokaa, pestä vaatteita ja antaa pillua kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki aivovamma.
Narsisti pahoinpiteli vaimolleen aivovamman, jonka jälkeen otti eron kun vaimo ei enää voinut tehdä ruokaa, pestä vaatteita ja antaa pillua kuten ennenkin.
Voi narsistireppanaa. Joutui hetken tekemään ja maksamaan oman ruokansa, pesemään vaatteensa ja vetämään käteen. Onneksi löytyi nopeasti toinen alistettava orja hyväksikäytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsissi kirjoitti:
Miksi pitäisi jaksaa?
Pienten lasten vuoksi.
Lapset kärsivät vielä enemmän kuin sinä. Jos et välitä itsestäsi niin pelasta edes lapsesi.
T. Narsistivanhempien lapsi
Tästä tulikin mieleen kysymys, että tajuaako narsistivanhempi lainkaan itse, että lapset lähinnä inhoavat narskuvanhempaa, kun mistään normaalista lämpimästä lapsi-vanhempisuhteesta ei kuitenkaan ole kyse?
Vierailija kirjoitti:
Onko kumppanillasi lääketieteellinen diagnoosi? Narsisti-korttia näytetään heti jos kumppani on vahvatahtoinen. Ei ihme erotilastot kasvavat.
Viides yritys:
Kerrotko vielä valopää, millä tavalla narsistin saa lääkärille, jotta narsismi voitaisiin virallisesti diagnosoida? Eihän sinuakaan ole saatu sinne, että saisit lopultakin virallisen diagnoosin omasta narsismistasi. Olet niin monesti lässyttänyt aivan samaa asiaa, että kun ei ole diagnoosia, ei voida sanoa narsistiksi, joten kerro nyt vähitellen miten väkivaltaisen narsistin saa sinne lääkäriin, että saadaan aikaan se virallinenkin diagnoosikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki aivovamma.
Voi narsistireppanaa. Joutui hetken tekemään ja maksamaan oman ruokansa, pesemään vaatteensa ja vetämään käteen. Onneksi löytyi nopeasti toinen alistettava orja hyväksikäytettäväksi.
Narsistin ulkoinen viehätysvoima peittää aluksi alleen sisäisen sekopään, joka päästetään hitaasti esiin kun uhrin alkaa olla hankala enää paeta suhteesta. Äkkiä naimisiin ja siihen narsistin väkivaltaisen sekoilun keskelle lapsi kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Narsissi kirjoitti:
Miksi pitäisi jaksaa?
Pienten lasten vuoksi.
Näin narsistisen vanhemman lapsena voin luvata sinulle, että lapsesi kiittävät sinua aikuisena jos lähdet nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsissi kirjoitti:
Miksi pitäisi jaksaa?
Pienten lasten vuoksi.
Näin narsistisen vanhemman lapsena voin luvata sinulle, että lapsesi kiittävät sinua aikuisena jos lähdet nyt.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Älä ikinä mielistele äläkä myötäile. Ole kova ja pidä kiinni omasta elämästä. Muista että olet hänelle vain saalis, joten tämä käytös saa hänet käyttäytymään sen mukaan, ettet ole vielä saavutettu. Mitä mukavampi ja mukautuvampi olet, sitä enemmän narsisti pitää sinua itsestäänselvyytenä jota voi kohdella miten vaan.
Aina ei vaan voi paeta, tiedän sen. Näillä keinoin itse selvisin. Ikävää toki, etten täysin tervejärkinen ole enää itsekään.
Tämäpä tämä. Millään myötäilemällä ja sen yrittämisellä ” ettei se nyt vaan suuttuisi” ei tule onnistumaan. Narsiri suorastaan väijyy ja rakentaa monimutkaisia temppuratoja, joilla saa sinut unohtamaan jonkun yksityiskohdan, jolloin hän voi mylvähtää raivostuneena: mä olen SANONUT sulle, että jnjne!! Ja hirveä hyökkäys siihen päälle.
Aloin itse yhtä häijyksi, ihan vaan töys huuto päälle takaisin. Ihan sama mikä syytös oli milloinkin ( ihan mielikuvituksellisia toki), niin täyttä höökiä vaan huutoa takaisin!
Haukuin sen siinä samassa metakassa aina ihan pskaksi. Enkä jäänyt yhtään puolustelemaan tai yrittämään selittämään takaisin jtn älytöntä väitettä jotenkin järkevästi:” ethän sä niin sanonut kun muistatko kun viimeksi sanoit että se on nöin-ja-nöin nyt”. Vaan täyskiisto ja huuto takaisin.
Seurasin meitä ikäänkuin sivusta ja huomasin että narsisti olikin paperitiikeri, pelkkää tyhjää pullistelua.
Pysyin itsenäisenä enkä näyttänyt välittäväni vähäkään, kun minun omia menojani paheksuttiin, yritettiin peruuttaa jollain äkillisellä syyllä tai mökötettiin jälkeenpäin tyyliin ” mietippä nyt sitten”. En välittömyt yhtään. Sanoin vaan että voi voi sentään, ai sulla on mahatauti just kun mun pitää lähteä, ota kaapista mehua. Ja morjens.
Huono puoli on se, että siinä piti koko ajan olla satavalmiina sotimaan heti.
Mutta tällä metodilla narsistista vähitellen lähti pahimmat pullistelut. Toki aina pientä kokeilua käytti.
Mä otin sen semmoistna ihmiskokeena: ai tämmöseenkin voin mennä, ai tuommoistakin voi joku yrittää.
En väitä että olisin ihan terve itsekään.
Lapsia ei missäön nimessä siihen meteliin olisi sopinutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielistele ja myötäile. Ole kuitenkin jämäkkä samaan aikaan. Fakta.
Tätä minäkin olisin ehdottanut. Myönnä kaikki ja lisää vielä puolet. Epäilee pettämisestä -> myhäile tyytyväisenä, että niinpä on tapahtunut ja kivaa oli. Kieltää tapaamasta kavereita tai muuten rajoittaa menemisiä - >" kyllä minä voin jäädä sinne pitemmäksi aikaa, kun en millään ehdi yhdeksäksi kotiin".
Tuskin narsismista edes kyse, aloittaja itse lietsoo riitoja kotonaan eikä pärjää .
Ei kukaan haluais pakolla yrittää pärjätä oikean narsistin kanssa.
Mä sain narsistin käyttäytymään paremmin hankkimalla sivusuhteen ja ”jäämällä kiinni”. En ole provo. Tosin nyt parin vuoden jälkeen tuo vaikutus on alkanut haihtua ja miehestä on kuoriutunut sama itsekäs apina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsissi kirjoitti:
Miksi pitäisi jaksaa?
Pienten lasten vuoksi.
Lapset kärsivät vielä enemmän kuin sinä. Jos et välitä itsestäsi niin pelasta edes lapsesi.
Tästä tulikin mieleen kysymys, että tajuaako narsistivanhempi lainkaan itse, että lapset lähinnä inhoavat narskuvanhempaa, kun mistään normaalista lämpimästä lapsi-vanhempisuhteesta ei kuitenkaan ole kyse?
Ei tajua. Ei asetu niin pitkäksi aikaa pohtimaan jonkun muun näkökulmaa.
Olen antanut anteeksi, mutta
42 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsissi kirjoitti:
Miksi pitäisi jaksaa?
Pienten lasten vuoksi.
Ei tietenkään. Hänessä ei ole mitään vikaa, mutta on omien lastensa ilkeän käytöksen uhri.
Vierailija kirjoitti:
Kuudes yritys:
Kerrotko vielä valopää, millä tavalla narsistin saa lääkärille, jotta narsismi voitaisiin ihan virallisesti diagnosoida? Eihän sinuakaan ole saatu sinne, että saisit lopultakin virallisen diagnoosin omasta narsismistasi. Olet niin monesti lässyttänyt aivan samaa asiaa, että kun ei ole narsismidiagnoosia, ei voida sanoa narsistiksi, joten kerro nyt jo vähitellen miten väkivaltaisen narsistin saa sinne lääkäriin, että saadaan aikaan se virallinenkin diagnoosi?
Hakemalla avioero ja lähestymiskielto oikeudesta. Jos on yhteisiä lapsia, niin hakemalla lasten yksinhuoltajuus.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain narsistin käyttäytymään paremmin hankkimalla sivusuhteen ja ”jäämällä kiinni”. En ole provo. Tosin nyt parin vuoden jälkeen tuo vaikutus on alkanut haihtua ja miehestä on kuoriutunut sama itsekäs apina.
Tuskinpa kyseessä oli narsisti. Narsisti olisi pahoinpidellyt sinut pettämisen takia, koska olet narsistin omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemäs yritys:
Kerrotko vielä valopää, millä tavalla narsistin saa lääkärille, jotta narsismi voitaisiin ihan virallisesti diagnosoida? Eihän sinuakaan ole saatu sinne, että saisit lopultakin virallisen diagnoosin omasta narsismistasi. Olet niin monesti lässyttänyt aivan samaa asiaa, että kun ei ole narsismidiagnoosia, ei voida sanoa narsistiksi, joten kerro nyt jo vähitellen miten väkivaltaisen narsistin saa sinne lääkäriin, että saadaan aikaan se virallinenkin diagnoosi?
Hanki aivovamma.