Miten pärjätä narsistisen puolison kanssa?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Onko kumppanillasi lääketieteellinen diagnoosi? Narsisti-korttia näytetään heti jos kumppani on vahvatahtoinen. Ei ihme erotilastot kasvavat.
Mun kumppanilla ei ollut mitään diagnoosia. Mutta aloin uskoa kun poliisin mukana meillä alkoi käydä psykiatri tai vastaava (ei ollut siis poliisi, mutta kulki poliisin mukana) perheväkivaltatilanteissa ja hän alkoi sanoittaa minulle, mitä meillä tapahtui. Tilanteet oli tosi kaoottisia, enkä muista edes miehen nimeä, mutta hän saattoi pelastaa oman ja lapseni hengen. Hän nimenomaan painotti, että tämä ei muutu, tilanteet vain pahenevat ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellisen tilanteen takia,en halua luopua isosta talosta ja matkoista.
Puolisosi ei ole narsisti, jos jaksat välittää rahasta noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakene. Paremmaksi ei muutu.
Mitäpä jos rukoilisit toisen puolesta että parantuisi? Vaikka esim. siunaisit ja toivoisit toiselle hyvää. Olisiko kivaa jos itse kärsisit jostain persoonallisuushäiriöstä tai mielenterveysongelmasta ja sitten toinen vaan pakenisi paikalta ja käskisi vielä muidenkin jättämään yksin.
Rukoilepa sinä, kun sulla tuntuu tuota uskoa riittävän. Ap:lle suosittelen mietintää: miksi vatussa pitäisi sen hakkuupölkyksi jäädä? Eroaminen on laillista eikä mikään pakota pilaamaan ainoaa elämäänsä narsistin kanssa.
Erotessa tehdään omaisuuden ositus, eli tasajako. Ihan hyvä niin, ei jää kotivanhempikaan tyhjän päälle.
Mietippä kun se narsisti on kuin ”virtahepo olohuoneessa”.
Vie kaiken tilan ja tallaa Sinut alleen. Vaikka huudat ja kiljut apua, virtahepo ei välitä pätkääkään. Sinä ruokit virtahevon ja elät elämäsi munankuorilla. Lapset elävät munankuorilla.
Eipä mulla muuta. (nim. kokemusta on, mielenterveys meni).
Itse kestin vain muutaman vuoden, mutta mäkin kehitin itselleni voimalauseen: "Mua ei satuteta." Eikä sen jälkeen enää sitten potkittu, hakattu eikä heitelty pitkin seiniä. Erosin.