Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä narsistisen puolison kanssa?

Vierailija
03.05.2021 |

Vinkkejä

Kommentit (166)

Vierailija
121/166 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen valopää tuo yksi jantteri, joka toistaa aina vain samaa viestiä vain järjestysnumeroa muuttaen.

Odottaa varmaan vastausta kysymykseen jota täällä on usein kysytty vuosien aikana, mutta vieläkään ei ole saatu vastausta siihen, että miten narsistin saa lääkäriin, että saadaan virallinen diagnoosi narsismista. Osaatko sinä vastata?

Palstalla eräs väitehän on pitkään ollut se, että narsisti ei voi olla narsisti jos ei ole virallista diagnoosia, mutta virallista diagnoosia taas ei saada aikaan koska narsistia ei saa lääkäriin. Hienon kiero kuvio narsistin kannalta.

Jokainen narsisti on olemassa oikeasti, oli heillä virallista diagnoosia tai ei. Narsistin väkivaltakin on olemassa, vaikka siitä ei kukaan ilmoittaisi poliisille.

Vierailija
122/166 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kumppanillasi lääketieteellinen diagnoosi? Narsisti-korttia näytetään heti jos kumppani on vahvatahtoinen. Ei ihme erotilastot kasvavat.

Kymmenes yritys:

Kerrotko vielä valopää, millä tavalla sen narsistin saa lääkärille, jotta narsismi voitaisiin ihan virallisesti diagnosoida? Eihän sinuakaan ole saatu sinne, että saisit lopultakin virallisen diagnoosin omasta narsismistasi. Olet niin monesti lässyttänyt aivan samaa asiaa, että kun ei ole narsismidiagnoosia, ei voida sanoa narsistiksi, joten kerro nyt jo vähitellen miten väkivaltaisen narsistin saa sinne lääkäriin, että saadaan aikaan se virallinenkin diagnoosi? Anna nyt jotain neuvoja asiaan, vaikka narsistien yleinen tapa onkin jättää lopulta vastaamatta ja olla kuin mitään ei olisi kysyttykään. 

Narsistista eroaminen on ainoa järkiratkaisu, vaikka se voi olla todella vaikeaa koska narsistit ovat hyvin hulluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/166 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessa sain elämäni kuntoon, kun erottiin ja kieltäydyin olemasta hänelle hyödyke. Vuosia kestänyt aivopesu ja manipulointi teki siitä vaikeaa, mutta ammattilaisten avulla pääsin ensin irti ja sitten eroon. Jo vaihtui ääni kellossa ja alkoi hämmentävä herttaisuus ja sydämellisyys, kun exä huomasi aisankannattajansa kadonneen. Milloin milläkin verukkeella pyytää apua ja huomiota, en vastaa. En katso edes silmiin, kun joudumme joskus kohtaamaan. Voin erinomaisesti nyt, kun se hirviö on poistunut elämästäni.

Vierailija
124/166 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Narsistista eroaminen on ainoa järkiratkaisu, vaikka se voi olla todella vaikeaa koska narsistit ovat hyvin hulluja.

Totta. Pahimmillaan narsisti tappaa perheensä ennen eroamista.

Vierailija
125/166 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kumppanillasi lääketieteellinen diagnoosi? Narsisti-korttia näytetään heti jos kumppani on vahvatahtoinen. Ei ihme erotilastot kasvavat.

Kymmenes yritys:

Kerrotko vielä valopää, millä tavalla sen narsistin saa lääkärille, jotta narsismi voitaisiin ihan virallisesti diagnosoida? Eihän sinuakaan ole saatu sinne, että saisit lopultakin virallisen diagnoosin omasta narsismistasi. Olet niin monesti lässyttänyt aivan samaa asiaa, että kun ei ole narsismidiagnoosia, ei voida sanoa narsistiksi, joten kerro nyt jo vähitellen miten väkivaltaisen narsistin saa sinne lääkäriin, että saadaan aikaan se virallinenkin diagnoosi? Anna nyt jotain neuvoja asiaan, vaikka narsistien yleinen tapa onkin jättää lopulta vastaamatta ja olla kuin mitään ei olisi kysyttykään. 

Narsismi on vakavin mielisairaus maailmassa, vaikka onkin vain "luonnehäiriö".

Vierailija
126/166 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirvase lärviin

Vierailija
127/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen valopää tuo yksi jantteri, joka toistaa aina vain samaa viestiä vain järjestysnumeroa muuttaen.

Odottaa varmaan vastausta kysymykseen jota täällä on usein kysytty vuosien aikana, mutta vieläkään ei ole saatu vastausta siihen, että miten narsistin saa lääkäriin, että saadaan virallinen diagnoosi narsismista. Osaatko sinä vastata?

Narsisti pitää houkutella lääkäriin jonkun toisen syyn perusteella. Missään tapauksessa ei saa edes vihjata, että kyse on narsismidiagnoosista.

Vierailija
128/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puolisona tällainen diagnosoitu narsisti. Eivät ne todellakaan mene lääkäriin, veikkaan että todellinen narsistien määrä on paljon suurempi kuin diagnoosien määrä. Ei tuo minun kotinarsku diagnoosistaan huolimatta koe, että hänessä voisi ikinä olla mitään vikaa. Kyseessä oli jonkinlainen väärinymmärrys psykiatrilta, tai minun salajuoni millä hänet väkisin ajettiin sanomaan asioita. Useimmiten hän tosin unohtaa koko diagnoosin, saattaa ihan silmät kirkkaina sanoa että eihän sellaista ole koskaan tehty.

Vierailija
129/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti pitää houkutella lääkäriin jonkun toisen syyn perusteella. Missään tapauksessa ei saa edes vihjata, että kyse on narsismidiagnoosista.

Narsisti marssii ulos lääkäristä kun tajuaa, että narsismista aletaan keskustella.

Vierailija
130/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko olla kontaktissa, käännä kaikki mitä hän heijastaa, häneen itseensä. Olet tyhmä - harmi että sinusta tuntuu siltä. Mun täytyy tehdä kaikki kun sä et osaa - olen pahoillani miten vaikeaa sinun elämäsi on. Kaikki peilattava sonta vaan takaisin. Tuo "harmi että sinusta tuntuu siltä, ikävää että sinulla on noin kurjaa" on ihan asiallinen kommentti, mutta narskulle vaikea kestää. Samalla siirrät itse vastuun toisen pahasta olosta ja kiusaamisesta pois itseltäsi.

Vierailija
131/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko vielä jonkun esimerkin millä tavalla narsisti on saatu lääkäriin, että on voitu tehdä diagnoosi narsismista?

Vierailija
132/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko vielä jonkun esimerkin millä tavalla narsisti on saatu lääkäriin, että on voitu tehdä diagnoosi narsismista?

Narsistit diagnosoidaan varmaan yleisimmin vankimielisairaalassa kun ovat tappaneet perheensä ja ovat mielentilatutkimuksessa.

Vierailija
133/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei narsistia saa lääkäriin koska ei koe olevansa sairas.

niin sairas on.

Vierailija
134/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti pitää houkutella lääkäriin jonkun toisen syyn perusteella.

Kerrotko millä tavalla onnistuu?

Vierailija
135/166 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti pitää houkutella lääkäriin jonkun toisen syyn perusteella.

Kerrotko millä tavalla onnistuu?

Ei onnistu millään narsistin saaminen lääkäriin jossa narsismi voitaisiin diagnosoida.

Vierailija
136/166 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä narsisteja, jotka tietävät olevansa narsisteja. Olen parisuhteessa. Mekin olemme erilaisia, emme vain yksi massa. Minä esim. en koskaan ole ollut väkivaltainen, pettänyt kumppaniani. Manipuloinut kylläkin, ja ollut erittäin hankala. Siitäkin opin pikkuhiljaa iän myötä pois. Tunteet kun sanovat toista, ja järki toista, niin useammin nykyään valitsen järjen. Ei todellakaan helppoa. Tiedän, miten normaalit ihmiset käyttäytyvät, ja yritän käyttäytyä samoin. Olen kateellinen, jos joku on parempi kuin minä, ja haluan ihailua. Yritän koko ajan sulkea nämä tunteet pois. Minä en näe narsismia hyvänä ominaisuutena, vaan erittäin huonona. Jos on narsistin kanssa vaikea elää, niin voin sanoa, että tämä jatkuva itseni analysointi, ja kamppailu tunteiden kanssa on myös vaikeaa.

Mutta mahdoton sanoa, minkälaista on elää narsistin kanssa, kun en tiedä, edes minkälaista on elää minun kanssani.

Vierailija
137/166 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meitä narsisteja, jotka tietävät olevansa narsisteja. Olen parisuhteessa. Mekin olemme erilaisia, emme vain yksi massa. Minä esim. en koskaan ole ollut väkivaltainen, pettänyt kumppaniani. Manipuloinut kylläkin, ja ollut erittäin hankala. Siitäkin opin pikkuhiljaa iän myötä pois. Tunteet kun sanovat toista, ja järki toista, niin useammin nykyään valitsen järjen. Ei todellakaan helppoa. Tiedän, miten normaalit ihmiset käyttäytyvät, ja yritän käyttäytyä samoin. Olen kateellinen, jos joku on parempi kuin minä, ja haluan ihailua. Yritän koko ajan sulkea nämä tunteet pois. Minä en näe narsismia hyvänä ominaisuutena, vaan erittäin huonona. Jos on narsistin kanssa vaikea elää, niin voin sanoa, että tämä jatkuva itseni analysointi, ja kamppailu tunteiden kanssa on myös vaikeaa.

Mutta mahdoton sanoa, minkälaista on elää narsistin kanssa, kun en tiedä, edes minkälaista on elää minun kanssani.

Sori, mutta en usko, että olet narsisti. Sinulla voi olla narsistisia piirteitä, jotka tunnistat, mutta tuskin olet narsisti. Narsistilla ei ole mitään tarvetta muuttaa itseään ja, jos muutosta hän tekee, on kyse vain ja ainoastaan siitä, että narsistille on siitä hyötyä. Edelleenkään hän ei kykene tekemään asioita vain toisen ihmisen vuoksi ja asettumaan toisen ihmisen asemaan.

Vierailija
138/166 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en usko, että olet narsisti. Sinulla voi olla narsistisia piirteitä, jotka tunnistat, mutta tuskin olet narsisti. Narsistilla ei ole mitään tarvetta muuttaa itseään ja, jos muutosta hän tekee, on kyse vain ja ainoastaan siitä, että narsistille on siitä hyötyä. Edelleenkään hän ei kykene tekemään asioita vain toisen ihmisen vuoksi ja asettumaan toisen ihmisen asemaan.

Kaikki diagnoosit ovat liukuvalla spektrillä, kuvaukseesi sopivia henkilöitä ei varsinaisesti ole, vaan kuvailit juuri narsismin kaikkien diagnostisten kriteerien esiintymistä samaan aikaan, lähes kukaan ei ole sellainen.

Vierailija
139/166 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti narsistisen henkilön aivoissa on tyhjä paikka siinä missä "normaaleilla" on paikka empatialle ja toisen ihmisen huomioimiselle.

Ne taidot ja tunteet ovat jääneet kehittymättä eikä niitä pysty jälkikäteen kenenkään päähän lisäämään.

Älkää ihmiset, joilla ei ole narsistisesta henkilöstä kokemuksia, tulko tänne ratkaisemaan ongelmaa tai tarjoamaan uskoa tms. viemään pahan pois!

Kukaan, joka ei ole tällaisen häiriön kanssa ollut tekemisissä ei pysty sitä käsittämään.

Aiheesta on runsaasti tietoa, tutkimusta, kirjallisuutta nykyään. Niihin tutustuminen auttaa uhria ja antaa himmeän kuvan asiasta niille, joilla ei ole henkilökohtaista kokemusta.

Lukekaa ja oppikaa.

Vierailija
140/166 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se psykiatri vois muka yhtäkkiä yllättäen tehdä diagnoosin narsistille? Kait se vaatii aika monet kyselyt ja liput ja laput ?  Takuulla oikea narsisti tajuais homman juonen  jo ennen lääkärille menoa ja  osais kertoa asiat tasan miten itse haluaa  ja sais vaan hyvät arviot.

Ja julkisell ei ainakaan ihan nuin vaan marssita sisään psykiatrin jutuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme