Ihmiset loukkaantuvat, koska en halua ladata whatsappia
Minulla on jo kaksi muuta vastaavaa sovellusta ja tekstarit käytössä. Miksi niin monet ottavat niin henkilökohtaisesti sen, etten halua enempää näitä haalia? Tai vaihda tähän yhteen tiettyyn?
Kommentit (144)
Ja oikeastaan käytän enemmän Telegramia, mutta whatsapp on se yleisin joten on mulla sekin niiden takia jotka ei käytä muita. T.edellinen
Höpsistä keikkaa. Kukaan ei loukkaannu kun et lataa whatsappia. Kenelläkään ei ole mitään syytä loukkaantua. Korkeintaan joku ihmettelee mutta että oikein loukkaantuisi...älä viitti.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikeaksi menisi, jos jollain perheenjäsenelläni tai kaverilla ei olisi WhatsAppia. Käytän ainoastaan sitä soittamiseen ja viestittämiseen, puhelinliittymääni kun ei kuulu lainkaan viestejä tai puheluita. En halua maksaa siitä että voin soittaa tai laittaa viestin jollekulle ellei ole pakko.
Ehkä asiasi ei sitten ole niin tärkeä? Sähköpostillakin voi laittaa viestiä ilmaiseksi. Onko liian hankalaa?
Somenarkkarit haluu sairastuttaa muut fiksummat samaan sairauteen. EI KIITOS.- MULLA ON ELÄMÄ. Ja ihan muualla. REAALISSA.
Vierailija kirjoitti:
Mä en laita enää vuonna 2021 maksavia tekstareita tai puheluita. Jos jollain ei ole whatsappia, en viestittele sille oma-aloitteisesti. Mä en henk.koht voi ymmärtää tuollaista teknologista kehitystä vastaan änkyröintiä! Noniin nyt on sanottu suoraan :D Saan varmaan alapeukkuja.
Voitko sitten laittaa viestiä Telegrammin tai Signalin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikeaksi menisi, jos jollain perheenjäsenelläni tai kaverilla ei olisi WhatsAppia. Käytän ainoastaan sitä soittamiseen ja viestittämiseen, puhelinliittymääni kun ei kuulu lainkaan viestejä tai puheluita. En halua maksaa siitä että voin soittaa tai laittaa viestin jollekulle ellei ole pakko.
Ehkä asiasi ei sitten ole niin tärkeä? Sähköpostillakin voi laittaa viestiä ilmaiseksi. Onko liian hankalaa?
Ilmeisesti mitään tärkeää asiaa niille perheenjäsenille ei sitten ole, mikäli ei voi soittaa tai laittaa viestiä.
Aikoinaan mulla oli toi kun en halunnut tehdä facebookia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiselläkuuluu olla whatsapp, facebook ja sekä vähintää yksi muu vapaasti valittava some alusta (insta, twitter, tiktak, yms.). Jos sinulta puuttuu jokin näistä, olet outo. Jos sinulla ei ole mitään näistä, niin olet vähintään psykopaatti.
yks psyko ilmoittaituu
Samma här!
Wa on, mutta otan sen pois, koska siihen tuli niitä uusia ehtoja joilla annat kaikenlaisia oikeuksia WA:lle eikä monet huutelijat edes tiedä uudistuksesta, ovat vain hyväksyneet päivityksen. Wa oli pakollinen lasten koulussa. Mut nyt on ihanaa poistaa se kun muutamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en laita enää vuonna 2021 maksavia tekstareita tai puheluita. Jos jollain ei ole whatsappia, en viestittele sille oma-aloitteisesti. Mä en henk.koht voi ymmärtää tuollaista teknologista kehitystä vastaan änkyröintiä! Noniin nyt on sanottu suoraan :D Saan varmaan alapeukkuja.
Joo siis käytän enemmän itseasiassa Telegramia.
En vaan ymmärrä miksi niin monet vihaa älylaitteita ja niiden loistavia ominaisuuksia. Jos lataa whatsappin niin ei se nyt tarkoita että pitää roikkua siellä 24/7 sitten yhtäkkiä. Useampi kaverini aikanaan vastusti myös älypuhelimen hankintaa. Samalla mun elämä helpottui ihan toden teolla kun pystyin katsomaan appilla bussiaikataulut, kamera oli samalla aina mukana, asioita helpompi hoitaa. Pelottaako teknologia joitain ihmisiä?
Tai siis kyllä mä ymmärrän jos ahdistaa että joku facebook omistaa kaiken ja myy niitä tietoja eteenpäin. Joo, ymmärrän sen. Mutta musta tuntuu että monet ei edes mieti tuota, vaan ne vaan on tottuneet siihen että käytetään tekstaria ja puhelinta ja maksetaan siitä ja se vanha simpukkapuhelin siitä ei vaan luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis käytän enemmän itseasiassa Telegramia.
En vaan ymmärrä miksi niin monet vihaa älylaitteita ja niiden loistavia ominaisuuksia. Jos lataa whatsappin niin ei se nyt tarkoita että pitää roikkua siellä 24/7 sitten yhtäkkiä. Useampi kaverini aikanaan vastusti myös älypuhelimen hankintaa. Samalla mun elämä helpottui ihan toden teolla kun pystyin katsomaan appilla bussiaikataulut, kamera oli samalla aina mukana, asioita helpompi hoitaa. Pelottaako teknologia joitain ihmisiä?
Itsekin käytän Telegramia mutta osa kavereista itkee, että pitäisi olla Whatsapp, koska puhelimessa ei ole tilaa kaikille sovelluksille ja viestit maksavat. Nämä kaverit ovat noin 30-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis kyllä mä ymmärrän jos ahdistaa että joku facebook omistaa kaiken ja myy niitä tietoja eteenpäin. Joo, ymmärrän sen. Mutta musta tuntuu että monet ei edes mieti tuota, vaan ne vaan on tottuneet siihen että käytetään tekstaria ja puhelinta ja maksetaan siitä ja se vanha simpukkapuhelin siitä ei vaan luovuta.
Tunnen ihmisiä, jotka vastustavat Facebookkia ja eivät halua jakaa siellä mitään mutta käyttävät kaikkeen viestintään Facebookin omistamaa Whatsappia.
Ei kai kukaan järkevä käytä nykyään muuta kuin Signalia? WhatsApp on kaikkein turvattomin ja usein myös kielletty, jos tekee tärkeää tietoturvakriittistä työtä.
Asun Espanjassa ja täällä olisi kyllä vaikea tulla toimeen ilman Whatsappia. Kaikki hoituu sen kautta, firmajutut jne.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan mulla oli toi kun en halunnut tehdä facebookia.
Ovat nykyään samaa yhtiötä... Palvelun saat "ilmaiseksi", kun annat henkilökohtaiset tietosi ko. yhtiön käyttöön.
Mua hämmentää se kun yksi ja sama ihminen laittaa mulle viestiä välillä fb messengerissä ja välillä whatsapissa ja ne keskusteluketjut on sitten ihan kummallista luettavaa kun toinen vaihtaa koko ajan sovelluksesta toiseen. Ja sitten jotkut vaatii että mun pitäisi ladata telegram ja signal ja kikit ja igxohcho-messengerit ja kaikki. Miksi ei voi yhdellä viestittää saman ihmisen kanssa?? Minä ainakin hämmennyn että mihinkäs viestiin nyt oikein vastaan kun niitä tulvii ovista ja ikkunoista.
Minun mielestäni on älytöntä, että esimerkiksi harrastusryhmän tärkeitä ilmoituksia ei voida tehdä vaikkapa sähköpostilla. On hölmöä asettaa tietty sovellus ehdoksi osallistumiselle, on se sovellus sitten mikä tahansa.
Kaikista törkeintä oli kyllä eräs maksullinen yhdistys tietyn alan yrittäjille. Tuon yhdistyksen pointti oli vilkas keskusteluryhmä, josta ihmisillä oli paljon hyviä kokemuksia. No, liittymisen jälkeen selvisi, että kyseinen keskusteluryhmä oli Facebookissa, eikä sitä päässyt edes lukemaan ilman Facebook-tiliö. Ilman tiliä yhdistykseen liittynyt siis maksoi jäsenyysmaksunsa ihan tyhjästä. Olisi tuokin kannattanut ilmoittaa jotenkin ennen rahastamista.
Mielestäni homma on harvinaisen simppeli. Kenenkään ei ole pakko ladata yhtään mitään sovellusta, mutta kenelläkään ei myöskään ole perusteita loukkaantua, jos 9/10 jostakin porukasta käyttää sovellusta X ja viestintä kulkee sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni on älytöntä, että esimerkiksi harrastusryhmän tärkeitä ilmoituksia ei voida tehdä vaikkapa sähköpostilla. On hölmöä asettaa tietty sovellus ehdoksi osallistumiselle, on se sovellus sitten mikä tahansa.
Kaikista törkeintä oli kyllä eräs maksullinen yhdistys tietyn alan yrittäjille. Tuon yhdistyksen pointti oli vilkas keskusteluryhmä, josta ihmisillä oli paljon hyviä kokemuksia. No, liittymisen jälkeen selvisi, että kyseinen keskusteluryhmä oli Facebookissa, eikä sitä päässyt edes lukemaan ilman Facebook-tiliö. Ilman tiliä yhdistykseen liittynyt siis maksoi jäsenyysmaksunsa ihan tyhjästä. Olisi tuokin kannattanut ilmoittaa jotenkin ennen rahastamista.
Miten toteuttaisit vilkkaan keskusteluryhmän suljetulle porukalle muuten kuin Facebookissa? En itsekään pidä Facebookin valta-asemaa ongelmattomana, mutta onhan se juurikin tuollaisille keskusteluryhmille ihan verrattoman järkevä alusta.
Juu ei saa. Voi kysellä tiedot joltain muulta. Ihan oma vikansa ja saa hoitaa homman parhaaksi katsomallaan tavalla kyselemällä muilta.