Ihmiset loukkaantuvat, koska en halua ladata whatsappia
Minulla on jo kaksi muuta vastaavaa sovellusta ja tekstarit käytössä. Miksi niin monet ottavat niin henkilökohtaisesti sen, etten halua enempää näitä haalia? Tai vaihda tähän yhteen tiettyyn?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OLTAISPA JÄÄTY VANHOIHIN KAPULAKÄNNYKÖIHIN.
Eipäs kun savumerkkeihin ja kirjekyyhkyinhin.
No melkeinpä parempi niin. Yhtä h*lvettiä tämä nykyaika kännyköiden yleistymisestä lähtien. Pitäisi aina olla tavoitettavissa, tai vähintään soittaa takaisin jos joku on yrittänyt tavoitella. Lankapuhelinten aikaan ei kukaan ihmetellyt, että mikset vastannut vaan yritti myöhemmin uudelleen. Jos et ollut kotona, olit autuaan tietämätön mahdollisista vastaamattomista puheluista.
No tämä nyt ei liittynyt whatsappiin, mutta samaa sarjaa.
Ikävää että niin moni on lähtenyt mukaan tähän ja houkutellut vielä muitakin käyttäjäksi. Moni on joutunut tahtomattaan mainonnan ja algoritmien kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiselläkuuluu olla whatsapp, facebook ja sekä vähintää yksi muu vapaasti valittava some alusta (insta, twitter, tiktak, yms.). Jos sinulta puuttuu jokin näistä, olet outo. Jos sinulla ei ole mitään näistä, niin olet vähintään psykopaatti.
yks psyko ilmoittaituu
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiselläkuuluu olla whatsapp, facebook ja sekä vähintää yksi muu vapaasti valittava some alusta (insta, twitter, tiktak, yms.). Jos sinulta puuttuu jokin näistä, olet outo. Jos sinulla ei ole mitään näistä, niin olet vähintään psykopaatti.
Pyh. Enemmänkin se on merkki siitä, että ihminen kykenee itsenäiseen ajatteluun, jos ei elä elämäänsä sosiaalisen median kautta.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikeaksi menisi, 8jos jollain perheenjäsenelläni tai kaverilla ei olisi WhatsAppia. Käytän ainoastaan sitä soittamiseen ja viestittämiseen, puhelinliittymääni kun ei kuulu lainkaan viestejä tai puheluita. En halua maksaa siitä että voin soittaa tai laittaa viestin jollekulle ellei ole pakko.
Et halua maksaa? Onhan niitä kaikenlaisia liittymiä, joissa on rajattomasti kaikkea, ei tarvitse maksaa joka puhelusta erikseen. Miten soitat jonnekin viralliselle taholle, whatsappilla?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös vastaavia kokemuksia. Ei nyt sentään ihan suutu, mutta sellaista naljailua, että mikä mua vaivaa ja miksi mulla ei ole sit ja lataa se nyt, koska sitten mulle voisi laittaa turhan päiväisiä videoita. Eli ihmiset haluavat mulle ilmeisesti whatsappin vain spämmätäkseen. Joo, ei kiitos. Soita tai laita tekstari, kun sulla just mulle asiaa.
Tässäpä se syy tulikin, joka on molemmilla meistä, sekä minulla että miehelläni. Jos jollain on meille asiaa henkilökohtaisesti, niin soittakoon, tai laittakoon txt:n. Emme kaipaa massaviestintää.
tää hismkatin digitalisaaatio on pirstaloitunut kaiken liikaa valinnanvaralla. Helpo oli ennen kun oli vaa kirje.
Tekstarin! Miten aataminaikuisia oikein olette? Itse olen ikäni puolesta yli viisikymppinen enkä todellakaan käytä mitään viime vuosisadan tekstareita viestittämiseen. "En halua asentaa Whatsappia", ihme takapajulassa sitä ihmiset haluavatkin elää! Mitä ihmettä se haittaa, jos puhelimessa on useampi viestintäsovellus?
Samahan se on Facebookin kanssa. Ikinä en ole siinä ollut ja joissain ryhmissä on oletuksena, että kaikki kuuluvat ja voivat käydä seuraamassa ryhmän menoa siellä.
Ehkä joistain yhteisistä riennoista olen jäänyt pois, kun niistä sovitaan ensisijaisesti FB:ssä, mutta ei se vielä ole elämääni kaatanut.
Aina välillä mietin, olisiko helpompaa kuulua, mutta en koe sitä muuten mukavaksi, varsinkin kun olen Whatsappissa, jossa voidaan niiden lähimpien kanssa myös keskustella ryhmässä ja jakaa elämää.
Minulla ei ole älypuhelinta, ja se häiritsee suunnilleen kaikkia muita paitsi minua itseäni. :)
Ei todellakaan käy kateeksi kun nykypuhelimet piippaavat jatkuvasti milloin mitäkin viestiä, päivitystä, akun loppumista (en ikinä tahtoisi puhelinta, joka pitää ladata päivittäin tai ees joka toinen päivä!) jne. Nettiä selaan ja hoidan pankkiasiat tietokoneella, en todellakaan luota "yhden pyyhkäisyn" softiin tai niiden tietoturvaan. Samoin pelaaminen hoituu koneella.
Jossei meiliosoite, puhelinnumero johon soittaa tai tekstata sekä etanaposti riita keinoiksi olla yhteydessä, minkäs sille mahtaa. Sitten ei vissiin kannata ottaa yhteyttä lainkaan. ;)
Vierailija kirjoitti:
Naamakirjaton on kyllä nykyään epähenkilö.
En aikoinaan liittynyt Faceen, jäin odottamaan aikuisempaa some-alustaa, jota ei ole vielä ilmestynyt.
Tuntuu Facebook vain vahvistsavan asemaansa kansalaiskeskustelun ja yritysten, yhdistysten ja jopa kuntien tiedotuksen kanavana.
Yritykset ja yhdistykset eivät enää luo ja ylläpidä perinteisiä webbisivuja facebook- tilin korvatessa ne.
Whatsap minulla on.
Miksi pitää käyttää jotain sovellusta? Kaikilla on eri sovellukset. Jos sovitaan yhteydenpidosta niin aina kysytään että ”kai sulla on YGNnfji?”
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aikoinaan liittynyt Faceen, jäin odottamaan aikuisempaa some-alustaa, jota ei ole vielä ilmestynyt.
Tuntuu Facebook vain vahvistsavan asemaansa kansalaiskeskustelun ja yritysten, yhdistysten ja jopa kuntien tiedotuksen kanavana.
Yritykset ja yhdistykset eivät enää luo ja ylläpidä perinteisiä webbisivuja facebook- tilin korvatessa ne.
Whatsap minulla on.
Facebookissa on nykyään vaan vanhukset. Itse poistuin sieltä jo monta vuotta sitten eikä kukaan ole halunnut sitä kautta edes olla yhteydessä. Ihan turha paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikeaksi menisi, 8jos jollain perheenjäsenelläni tai kaverilla ei olisi WhatsAppia. Käytän ainoastaan sitä soittamiseen ja viestittämiseen, puhelinliittymääni kun ei kuulu lainkaan viestejä tai puheluita. En halua maksaa siitä että voin soittaa tai laittaa viestin jollekulle ellei ole pakko.
Et halua maksaa? Onhan niitä kaikenlaisia liittymiä, joissa on rajattomasti kaikkea, ei tarvitse maksaa joka puhelusta erikseen. Miten soitat jonnekin viralliselle taholle, whatsappilla?
Virallisille tahoille soitan tai laitan sähköpostia. Siksi mainitsin "ellei ole pakko".
Tämä liittymä, johon ei kuulu puheluita tai viestejä vaan niistä pitää maksaa erikseen, maksaa viitisen euroa kuussa. Jos joutuu soittelemaan vaikka lääkärinaikaa tms, lasku pomppaa muutamalla eurolla. En näe mitään syytä vaihtaa sellaiseen liittymään johon kuuluu puheluita, koska ne maksavat niin paljon enemmän. Tällä liittymällä olen hyvin pärjännyt viimeiset kolme vuotta, koska kaikilla tuttavillani on WhatsApp - isovanhempia myöden. En ole lähettänyt tavallista tekstiviestiä tai soittanut tavallista puhelua perheen tai kaverien kesken vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whatsap minulla on.
Facebookissa on nykyään vaan vanhukset. Itse poistuin sieltä jo monta vuotta sitten eikä kukaan ole halunnut sitä kautta edes olla yhteydessä. Ihan turha paikka.
Samaa mieltä. Poistuin vuosia sitten kun suvun mummot valloitti fb: n ja nämä 80+ ikäiset halusivat sopia kyläilyt kaikkien nähden seinälläni. Samaan aikaan lähti moni ikäiseni kaverikin sieltä eikä olla takaisin kaivattu eikä mistään jääty paitsi. Kyllä se on auttamatta vanhanaikainen somekanava eikä sitä taida saada enää nykypäivään taittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Sos. media on aina tietoturvariski.
Mikä tietoturvariski se on, jos viestit on lähinnä sitä että moneltako mennään kalaan ja kuka lapsi jää pois mistäkin jalkapallosta? Pakkoko niitä **umediilejä ja panoseikkailuja on sillä kännykällä säätää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whatsap minulla on.
Samaa mieltä. Poistuin vuosia sitten kun suvun mummot valloitti fb: n ja nämä 80+ ikäiset halusivat sopia kyläilyt kaikkien nähden seinälläni. Samaan aikaan lähti moni ikäiseni kaverikin sieltä eikä olla takaisin kaivattu eikä mistään jääty paitsi. Kyllä se on auttamatta vanhanaikainen somekanava eikä sitä taida saada enää nykypäivään taittumaan.
Onpa julmaa. Ensin pakotetaan kaikki mukaan ja sitten kun mummot vihdoin pääsevät sinne, niin paikka hylätään. Käykö whatsappille sama? Taitaa seuraavaksi ihmiset siirtyä pelkkiin video hommiin.
En ymmärrä miksi kaikki pitäisi tehdä eri sovellusten kautta. Puhelimella voi soittaa ihan normaalistikin, jolloin ei tarvitse antaa oikeuksia eri sovelluksille. En myöskään halua päätyä massapostitusryhmiin tms.
Mä en laita enää vuonna 2021 maksavia tekstareita tai puheluita. Jos jollain ei ole whatsappia, en viestittele sille oma-aloitteisesti. Mä en henk.koht voi ymmärtää tuollaista teknologista kehitystä vastaan änkyröintiä! Noniin nyt on sanottu suoraan :D Saan varmaan alapeukkuja.
Aivan. Kun muutkin tekee, niin sunkin pitää.