Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MOT: BB, Tempparit jne. tosi-tv ohjelmat rikkovat jopa ihmisoikeussopimuksia osallistujien kannalta!

Vierailija
03.05.2021 |

En tuota paskaa koskaan ole katsonutkaan mutta onhan tuo aivan moraalitonta toimintaa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/05/03/tosi-tvn-kohtuuton-hinta-kasik…

Kommentit (454)

Vierailija
41/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentissa kuvattu Temppareiden Mira on mielestäni hyvin sympaattinen ja selvästi myös katuvainen nuori nainen ja hänen kokemansa seuraukset, kuten vakavat uhkaukset, ovat olleet luonnollisesti täysin kohtuuttomia. Siitäkin huolimatta, että hän itse teki vääriä ratkaisuja matkallaan. Mielestäni yhteiskunnassamme olisi syytä käydä vielä laajemminkin julkista keskustelua siitä, että mihin suuntaan tämän sosiaalisen median, ghostaamisen, radikalisoitumisen ja ns. cancel-kulttuurin yms. seuraukset tätä ihmiskuntaa vievät. Olen todella huolissani. Missä on myötätunto, empatia ja ennen kaikkea kohtuullisuus?

Vierailija
42/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen "mitäs läksit" -kulttuuri on täysin sairas. Mistään ei voi sanoa, mitään ei voi kritisoida, mistään ei voi kokea surua kun kaikki on aina mitäs läksit, oma vika, mitäs et sitä ja tätä, kyllä minulla ainakin jne. Yksi kaverini sai keskenmenon, ja yleisin kommentti mitä sai oli, että kyllä se keskenmenon mahdollisuus pitäisi tietää kun raskaaksi ryhtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikottaisiin ehkä silloin, jos ihmisiä tavalla tai toisella pakotettaisiin osallistumaan noihin ohjelmiin, esim. kiristämällä tai uhkailemalla. Nythän tämä kaikenlaiseen paskanjauhantaan mukaan lähteminen on vapaaehtoista. Osallistujat ovat myös varmasti tietoisia siitä, mihin ovat lähtemässä mukaan.

Mitä jos lukisit Ylen jutun ennen kuin kommentoit.

Vielä aiemmin samalla viikolla Keskinen oli ilmoittanut haluavansa jättää kisan kesken. Hän oli pyytänyt päästä päiväkirjahuoneeseen puhuakseen tuotannon kanssa. Häntä ei kuitenkaan päästetty sinne.

Keskinen muistaa tilannetta seuranneen yön äärimmäisen ahdistavana.

– Minulle alkoi tulla pakokauhuinen olo. Aloin miettiä, että minun pitää vahingoittaa joko itseäni tai jotakuta muuta, jotta pääsisin pois. Se oli tosi pelottavaa ja tuntuu todella epätodelliselta edelleen, vaikka sitä on terapiassa käsittellytkin.

Aamulla hänet päästettiin päiväkirjahuoneeseen, jossa hän kertoo yrittäneensä selvittää, koska talosta pääsee pois. Big Brotherin osallistujasopimuksissa velvoitetaan pysymään kuvauksissa 24 tuntia vielä luovuttamisesta ilmoittamisen jälkeen.

Keskinen kertoo ilmaisseensa päiväkirjahuoneessa, että hänellä on itsetuhoisia ajatuksia. Keskisen mukaan hänelle ei vastattu mitään. Lopulta hän poistui huoneesta.

Vapaudenriisto. Keskisen kannattaisi tehdä rikosilmoitus. Saataisiin ennakkotapaus. Keskinen oli käytännössä vankina useamman päivän.

Vierailija
44/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia rikottaisiin ehkä silloin, jos ihmisiä tavalla tai toisella pakotettaisiin osallistumaan noihin ohjelmiin, esim. kiristämällä tai uhkailemalla. Nythän tämä kaikenlaiseen paskanjauhantaan mukaan lähteminen on vapaaehtoista. Osallistujat ovat myös varmasti tietoisia siitä, mihin ovat lähtemässä mukaan.

Mitä jos lukisit Ylen jutun ennen kuin kommentoit.

Vielä aiemmin samalla viikolla Keskinen oli ilmoittanut haluavansa jättää kisan kesken. Hän oli pyytänyt päästä päiväkirjahuoneeseen puhuakseen tuotannon kanssa. Häntä ei kuitenkaan päästetty sinne.

Keskinen muistaa tilannetta seuranneen yön äärimmäisen ahdistavana.

– Minulle alkoi tulla pakokauhuinen olo. Aloin miettiä, että minun pitää vahingoittaa joko itseäni tai jotakuta muuta, jotta pääsisin pois. Se oli tosi pelottavaa ja tuntuu todella epätodelliselta edelleen, vaikka sitä on terapiassa käsittellytkin.

Aamulla hänet päästettiin päiväkirjahuoneeseen, jossa hän kertoo yrittäneensä selvittää, koska talosta pääsee pois. Big Brotherin osallistujasopimuksissa velvoitetaan pysymään kuvauksissa 24 tuntia vielä luovuttamisesta ilmoittamisen jälkeen.

Keskinen kertoo ilmaisseensa päiväkirjahuoneessa, että hänellä on itsetuhoisia ajatuksia. Keskisen mukaan hänelle ei vastattu mitään. Lopulta hän poistui huoneesta.

Vapaudenriisto. Keskisen kannattaisi tehdä rikosilmoitus. Saataisiin ennakkotapaus. Keskinen oli käytännössä vankina useamman päivän.

Vesan? Kyläkauppa?

Vierailija
45/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku niissä mainoksissa se laatikkopää muija ja paviaanin näköinen ukko jotka mainostaa et kohta kytätään on niin lutusia. Ei voi olla noin.

Vierailija
46/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lähtee innokkaasti mukaan kun ovat fanittaneet sarjaa entuudestaan. Eivät vain tiedä miten pahasti tilanteita vääristellään mm. leikkauksilla. Jokaiseen on pakko saada vähintään yksi ksipää, joten huonolla tuurilla se olet juuri sinä.

Vierailija
47/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni lähtee innokkaasti mukaan kun ovat fanittaneet sarjaa entuudestaan. Eivät vain tiedä miten pahasti tilanteita vääristellään mm. leikkauksilla. Jokaiseen on pakko saada vähintään yksi ksipää, joten huonolla tuurilla se olet juuri sinä.

Tai valehtelusta. Emme näytä seksiä = pääset illan päälähetyksen aiheeksi.

Vierailija
48/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on täydellinen parisuhde niin mihinkään temppareihin en kyllä lähtisi, koska ympäristö on todella manipulatiivinen. Kumppanin kaikki virheet näytetään, omat samoin, toiselle ei kuitenkaan voi viikkoihin puhua mitään. Kenellekään hyvälle ystävälle ei myöskään, ainoastaan samassa kuplassa palloileville ja vieraille sinkuille. Alkoholia on tarjolla koko ajan, järkevää virikettä ei.

Tositeevee perustuu paitsi nuoriin ja kouluttamattomiin, myös ihmisten taipumuksiin yliarvioida oma vahvuus ja aliarvioida osaavasti draamaa varten rakennetun tuotannon voima. Osa pärjää osa ei, mutta 99% niistä jotka ei pärjää on kuvitellut etukäteen olevansa ykkösryhmää.

Vierailija
49/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dokumentissa kuvattu Temppareiden Mira on mielestäni hyvin sympaattinen ja selvästi myös katuvainen nuori nainen ja hänen kokemansa seuraukset, kuten vakavat uhkaukset, ovat olleet luonnollisesti täysin kohtuuttomia. Siitäkin huolimatta, että hän itse teki vääriä ratkaisuja matkallaan. Mielestäni yhteiskunnassamme olisi syytä käydä vielä laajemminkin julkista keskustelua siitä, että mihin suuntaan tämän sosiaalisen median, ghostaamisen, radikalisoitumisen ja ns. cancel-kulttuurin yms. seuraukset tätä ihmiskuntaa vievät. Olen todella huolissani. Missä on myötätunto, empatia ja ennen kaikkea kohtuullisuus?

Mira voi jo ennen tapahtumaa huonosti. Joi, itki ja huusi yksin rannalla. Eristäytyi porukasta. Tuotannon olisi pitänyt katkaista ohjelman teko Miran kohdalla.

Vierailija
50/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ihan näin mustavalkoista ole. Monessa formaatissa näkee nippanappa täysi-ikäisiä henkilöitä. Harvempi parikymppinen tietää laillisia oikeuksiaan, jolloin televisioyhtiöt voivat allekirjoituttaa lähes millaisen sopimuksen tahansa.

Pelottavaa tässä on se, että niin moni nuori hinkuaa tähän tositeeveejulkisuuteen ymmärtämättä, että julkisuuskuva voi olla taakkana koko loppuelämän.

Vierailija
51/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihhmisillä on liiika aikaa miettiä asioita jollloin kärpäsistä kasvaa härkäsiä. ENnen oli maalaisjärkeä ja miehet oli pellolla töissä ja naiset painoi töitä kyökissä.

Vierailija
52/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä puoletkaan varmaan edes lue mihin nimensä laittavat.

Tempparit on pahin mahdollinen ohjelma ja en käsitä kun se Kuronenkin lässyttää miten hieno ohjelma se on kun ihmiset oppivat itsestään, suhteistaan..ja höpöhöpö. Nuoria, juuri ja juuri täysi-ikäisiä juotetaan ja sillä rahastetaan.

Vierailija
53/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira voi jo ennen tapahtumaa huonosti. Joi, itki ja huusi yksin rannalla. Eristäytyi porukasta. Tuotannon olisi pitänyt katkaista ohjelman teko Miran kohdalla.

Juuri näin, se olisi ollut eettisesti ja inhimillisesti kestävin ratkaisu. Mutta se olisi sotinut täysin ohjelmantekijöiden agendaa vastaan, koska se pahin kurahan tuottaa suurimmat katsojaluvut ja lukijat roskalehdille jne. Nämä hyväuskoiset, mahd. jo valmiiksi epätasapainoiset nuorethan tuottavat eniten näille firmoille. Koko konsepti on siis lähtökohtaisesti täysin kestämätön.

Vierailija
54/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Näihin osallistuminen on vapaaehtoista. Jos oikeasti on niin tyhmä ettei tajua mihin on menossa niin kyllä menee omaan piikkiin. Ihme narisijoita nämä, jotka osallistuvat ensin ja sitten ohjelman jälkeen alkavat kitisemään.

Vierailija
55/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo jossain muussakin ketjussa sanonut, mutta sanonpa vielä: nämä tosi tv -ohjelmat, jotka perustuu sille että syrjäytymisvaarassa olevia ja mt:ään hauraita, kouluttamattomia nuoria ihmisiä juotetaan ja kuvataan heidän kännitoilailujaan, ovat täysin moraalittomia. Hyvä että mot on tutkinut tätä, toivottavasti nousee iso haloo. Olen aivan varma, että 15 vuoden päästä ihmetellään miten tuollaista ihmisten hyväksikäyttöä on ikinä voinut tapahtua. Ja se että sanotaan mitäs läksit, ei kyllä päde tässä. Ne nuoret kuvittelee pääsevänsä julkiksiksi ja tienaavansa elantonsa olemalla julkisuudessa. Useimmilla ei ole mitään käsitystä työelämästä ja kiitos tämän tyhjäpäisyyttä ihannoivan aikakauden, heillä on kuvitelma että kun saa naamansa töllöön niin siitä ura aukeaa. Vastenmielistä hyväksikäyttöä.

Enpä usko. Tempparitkin on ensimmäisen kerran lävähtänyt ruutuun 2001 ja samoihin aikoihin bb. Idols oli ensimmäisinä kausinaan hirveää nöyryyttämistä eikä formaatti ole mihinkään kadonnut. Napakymppiin osallistuville on naurettu jo vuosikymmeniä. 

Kauanhan se Weinsteinkin sai sikailla ennenkuin sille tuli loppu. Loppu tuli kuitenkin.

Vierailija
56/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen "mitäs läksit" -kulttuuri on täysin sairas. Mistään ei voi sanoa, mitään ei voi kritisoida, mistään ei voi kokea surua kun kaikki on aina mitäs läksit, oma vika, mitäs et sitä ja tätä, kyllä minulla ainakin jne. Yksi kaverini sai keskenmenon, ja yleisin kommentti mitä sai oli, että kyllä se keskenmenon mahdollisuus pitäisi tietää kun raskaaksi ryhtyy.

Se on sitä kun on oltu välillä Venäjän ja välillä Ruotsin orjina. Paha olo on geeneissä ja se siirretään kanssaihmisiin, koska vasalli nousi isäntää vastaan, niin henki lähti.

Vierailija
57/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihhmisillä on liiika aikaa miettiä asioita jollloin kärpäsistä kasvaa härkäsiä. ENnen oli maalaisjärkeä ja miehet oli pellolla töissä ja naiset painoi töitä kyökissä.

Ihmisillä on enemmän aikaa ja etenkin kanavia, joita pitkin olla yhteydessä koko maailman kanssa. Ennenhän jotkut, sanotaanko nyt vaikka, ”vähemmän sivistyneet” kylän miehet ja naiset päästelivät sammakoita suustaan paljon pienemmälle yleisölle, vaikka vaan perhepiirissä oman tuvan seinien sisällä. Nykyään ne ihmisten kaikkein pimeimmätkin tunnot lävähtävät vapaasti hetkessä eetteriin potentiaalisesti valtavalle yleisölle.

Vierailija
58/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Big Brotherin kilpailijat saavat vaivan palkaksi 155 euron korvauksen jokaisesta viikosta, jonka talossa viettävät. Sopimussakon suuruus puolestaan vaihtelee. Ylen näkemissä sopimuksissa sakon määrä on 20 000 eurosta 30 000 euroon. Bruunin mukaan korvaus ja velvoite ovat pahasti epäsuhdassa."

Siis mitä ihmettä! Kuvittelin, että näille maksetaan jotain?

Ilmeisesti ei sitten makseta.

Ovat ilmaisia "hu ori a".

Vielä kovat uhkasakot niskassa.

Vierailija
59/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain on niin hinku päästä julkisuuteen että moisiin ohjelmiin tunkee niin pitää ymmärtää että siinä tulee myös sitoumuksia, ei pelkkää kolmen viikon panemista ja ryyppäämistä

Aikuiset ihmiset noihin kai menee, sellaiset joilla on oikeus allekirjoittaa erilaisia sopimuksia. Kannattas ottaa asioista selvää tai edes lukasta se sopimuspaperi. Itse pitää kantaa vastuu tekemisistään eikä jälkikäteen itkeä että kun ei mulle kerrottu

nippanappa teinejä vielä. Kaukana aikuisuudesta.

https://www.is.fi/viihde/art-2000007955473.html

Vierailija
60/454 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä osalllistujat hakee näistä ohjelmiin osallistumisesta?

Minuun yksi leppari osallistuja bb ssä oli olli 2008. Todella symppis äijä ja kuiteenkin vaikka ei mennyt missään kohtaa överiksi mitenkään niin silti mielenkiintoinen ja mahtava äijä.

Eikös tämä pettänyt tyttöystäväänsä bb-talossa? Taisi olla ensimmäisiä pettämisiä, mitä nähtiin bb:ssä tai ylipäätään suomen tositv:ssä.