Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias opiskelija kertoo, kuinka onnistui säästämään unelmiensa ensiasuntoon tarvittavat rahat

Vierailija
02.05.2021 |

Nyt mammat ottakaa mallia miten jo opiskelijana osa-aikatöillä voi rakentaa itselleen talon!

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/ella-rakentaa-hyvinkaalle-omakot…

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä "esimerkillinen teini teki sitä ja tätä" -jutut on aina jostain kultalusikkamussukoista...

Niinpä.

"Ottakaa mallia Lillemor Axelsson-Bengtista - Lillemor pisti 17-vuotiaana yrityksen pystyyn. Lillemorin vanhemmat antoivat alkupääoman 500 000 € ja ensimmäiset kaupat tulivat isän golfklubin tuttavilta. Liiketilat löytyivät Gunhilde-mummin toimistosta ja Arvid-eno sijoitti 60 000. Jokainen voisi ottaa oppia, miten elätetään itse itsensä ja luodaan menestys tyhjästä!"

Vierailija
142/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi nää tarkoitushakuiset artikkelit kultalusikka persiissään syntyneistä wannabe kiinteistömoguleista. Tarkoitushakuisuus lienee taas kerran ainakin sitä, että lapsilisät voidaan lakkauttaa. Suurin osa perheistä tarttee lapsilisät arjen pyörittämiseen eikä niistä jää säästöön yhtään vaikka miten yrittäisi.

Vihaksi pistää myös isojen otsikoitten vääntäminen ja valheellinen julistaminen omasta työstä ja säästämisestä. Varmaan jotain itsekin tehnyt rahoituksen eteen mutta todellisuudessa rahoitus on vanhemmilta saatu. Useampi jo ihmetteli miten 19v olemattomalla työhistorialla ja ravintola-alan epävarmalla työpaikalla pienine palkkoineen saa pankkilainaa satoja tuhansia. Ei saa. Jos saa niin myöntämisperusteita sietäisi vähän tutkia. Lainaa ei välttämättä saa edes vakituisessa työsuhteessa vuosikaudet ollut keskituloinen korkeakoulutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi Makuuhuoneet on noin kauhean pieniä? Ja kuitenkin aikoo tehdä 12 neliöisen vaatehuoneen, mikä on suurempi kuin osa makuuhuoneista ja vana hieman pienempi kuin isoin makkari.

Mun omaan makuun muutenkin huonosti suunniteltu pohja. Paljon tekisin erilailla, mutta Ella on tyytyväinen, niin hyvä juttu. Itselleen taloa rakennuttaa, ei mulle.

Tuota jäin vielä ihmettelemään, ettei vaatehuone/työhuone yhdistelmässä ole ovea muualle kuin makuuhuoneeseen, eli jos joskus tarvitsisi ylimääräistä makuuhuonetta, niin pitäisi lisätä oviaukkoa ja seinän pätkää. 

Ei tuossa pohjassa ole kyllä mitään erikoista ja ihmeellistä, että vähän kummastuttaa ettei tuollaista löytynyt valmiina. Mun mielestä yleensä valmiiden pakettien huoneet ovat juuri tähän tyyliin aseteltu. Ennen kuin näin pohjapiirustuksen, niin kuvittelin että nyt on jotain spesiaalia keksitty ja joku toimiva ratkaisu, mutta niin perus kuin olla ja voi.

Olihan siellä vessa laitettu eteiseen, heti oven viereen ja sauna kylpyhuoneen välittömään yhteyteen. Olohuoneesta kulku terassille.

Vitsailu sikseen, olisi ollut kiva nähdä minkäläiset keinot oli suunniteltu saarekkeen ympärille.

Jotta pääsee vessaan joutuu kulkemaan kodinhoitohuoneen läpi, olkkarin ja eteisen kautta pitkän matkan vessaan. Todella huonosti suunniteltu, vaikea uskoa jonkun ammattilaisen tekevän noin alkeellisen virheen. Vielä lapsiperheille suunnattu talo/suunnitelma. Eteisen veskistä pitäisi ehdottomasti olla suora kulkuyhteys kylppäriin. Vielä parempi jos kylppärissä olisi oma vessansa. Tolla pohjalla voi olla varma, että suihkussa käydessä on kustu talon valmistumisesta lähtien. Yöks.

Muutenkin pohja on ahdas ja epäkäytännöllinen. Ois kantsinut katsoa valmistaloja ja niistä pienillä muutoksilla suunnitella mieleinen. Nyt on menyt maallikon piirrustuksilla ja se näkyy.

Vierailija
144/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas NAISILLE lisää paineita! Kiitos.

Apua! Oon nainen enkä keksi, miksi ja millaisia paineita tästä pitäisi saada? Kääk!

Vierailija
145/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sisustamisesta innostunut Ella on sisustanut makuuhuoneensa maanläheisesti. Hän asuu tällä hetkellä vanhempiensa kanssa samalla tontilla, erillisessä rakennuksessa muusta perheestä."

Tää kuvateksti selittääkin kaiken tarvittavan. Kun syntyy kultalusikka p niin sillon tällainen onnistuu. Ei kaikkien vanhemmat majoita jälkeläisiään omassa asunnossa tontillaan että voivat sillä aikaa rakennella taloa.

Miks näitä juttuja julkaistaan tällaisella tyylillä?

Ei ole oma saavutus jos on 19v huipputalo tai design sisustus kun pappa betalar...

Vierailija
146/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä "esimerkillinen teini teki sitä ja tätä" -jutut on aina jostain kultalusikkamussukoista...

Niinpä.

"Ottakaa mallia Lillemor Axelsson-Bengtista - Lillemor pisti 17-vuotiaana yrityksen pystyyn. Lillemorin vanhemmat antoivat alkupääoman 500 000 € ja ensimmäiset kaupat tulivat isän golfklubin tuttavilta. Liiketilat löytyivät Gunhilde-mummin toimistosta ja Arvid-eno sijoitti 60 000. Jokainen voisi ottaa oppia, miten elätetään itse itsensä ja luodaan menestys tyhjästä!"

:'D juuri näin.

Vierailija
147/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä se, että hän on saanut vanhemmiltaan rahaa. Mutta ärsyttää se, että otsikoidaan kuin hän itse olisi tehnyt kovasti töitä, muttei olekaan. Luulin lukevani jutun nuoresta, joka on poiminut marjoja pienestä pitäen, tehnyt ahkerasti monenmoista työtä, pistänyt kaikki mummulta saadut pienet lahjarahansa säästöön jne, mutta tässä olikin nuori, joka on saanut vanhemmiltaan ison lähtöpesämunan, eikä rahoja ole oikeasti säästetty itse, vähän vain jotain puuhastellut. Lisäksi taloa tehdään jo alunperin ajatuksella "lapsiperheelle voi myydä", eli vaikutta talotehtaan mainostamiselta koko juttu. Talo mene mitä luultavammin  myyntiin parin vuoden kuluttua ja sitä tehdään sillä ajatuksella, ei oikeasti omaksi - muutenhan tehtäisiin talo omaa käyttöä ja tarpeita varten eikä niinkään ajatellen ostajia.  Tosin verottajahan nykyään puuttuu näihin kikkailuihin.  

Vierailija
148/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pisti silmään siinä sen piirtämässä talossa se pitkä turha käytävä, josta menee ovia sinne tänne. Toki se on ok jos tykkää, mulle itselle oli tärkeää omassa talossa, ettei tule yhtä ainoaa käytävää. Ne kun on täysin hukkaneliöitä.

Vierailija
149/152 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppooha se on ku akka käyttää muitte rahoja.

Vierailija
150/152 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noi Makuuhuoneet on noin kauhean pieniä? Ja kuitenkin aikoo tehdä 12 neliöisen vaatehuoneen, mikä on suurempi kuin osa makuuhuoneista ja vana hieman pienempi kuin isoin makkari.

Mun omaan makuun muutenkin huonosti suunniteltu pohja. Paljon tekisin erilailla, mutta Ella on tyytyväinen, niin hyvä juttu. Itselleen taloa rakennuttaa, ei mulle.

Tuota jäin vielä ihmettelemään, ettei vaatehuone/työhuone yhdistelmässä ole ovea muualle kuin makuuhuoneeseen, eli jos joskus tarvitsisi ylimääräistä makuuhuonetta, niin pitäisi lisätä oviaukkoa ja seinän pätkää. 

Ei tuossa pohjassa ole kyllä mitään erikoista ja ihmeellistä, että vähän kummastuttaa ettei tuollaista löytynyt valmiina. Mun mielestä yleensä valmiiden pakettien huoneet ovat juuri tähän tyyliin aseteltu. Ennen kuin näin pohjapiirustuksen, niin kuvittelin että nyt on jotain spesiaalia keksitty ja joku toimiva ratkaisu, mutta niin perus kuin olla ja voi.

Olihan siellä vessa laitettu eteiseen, heti oven viereen ja sauna kylpyhuoneen välittömään yhteyteen. Olohuoneesta kulku terassille.

Vitsailu sikseen, olisi ollut kiva nähdä minkäläiset keinot oli suunniteltu saarekkeen ympärille.

Jotta pääsee vessaan joutuu kulkemaan kodinhoitohuoneen läpi, olkkarin ja eteisen kautta pitkän matkan vessaan. Todella huonosti suunniteltu, vaikea uskoa jonkun ammattilaisen tekevän noin alkeellisen virheen. Vielä lapsiperheille suunnattu talo/suunnitelma. Eteisen veskistä pitäisi ehdottomasti olla suora kulkuyhteys kylppäriin. Vielä parempi jos kylppärissä olisi oma vessansa. Tolla pohjalla voi olla varma, että suihkussa käydessä on kustu talon valmistumisesta lähtien. Yöks.

Muutenkin pohja on ahdas ja epäkäytännöllinen. Ois kantsinut katsoa valmistaloja ja niistä pienillä muutoksilla suunnitella mieleinen. Nyt on menyt maallikon piirrustuksilla ja se näkyy.

Todella huonosti sunniteltu talo!

Olemme suunnitelleet 4 taloa (yhden vieraalle) ja rakentaneet 3 taloa itselle eikä ole yhtään tuollaista alkeellista virhettä. Kaikki toiminnot ja esim huonekalujen ja takan paikat pitää kulkea mielessään kymmeniä kertoja siinä vaiheessa kun talo on vasta paperilla. Näin vältytään siltä että takka on selän takana tai vessan ovi aukeaa suoraan oh yms virheiltä.

Vierailija
151/152 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja poika saivat oman yksiön kun täytti 18v. Ei niin ihmeellistä

Vierailija
152/152 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat perhekotiyrittäjiä. Se on loputon rahasampo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän