Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nytkö tää kroppa pettää, ikää 45???

Vierailija
02.05.2021 |

Oon ollut aktiivinen aina, lenkkeillyt, normaalipainoinen, syönyt monipuolisesti mutta myös nauttinut sekä suklaasta että viinistä. Melko keskivertomuija siis.

Nyt viimeinen talven aikana on kroppa alkanut raihnaistua vaikka kuntotreenailua ja lenkkeilyä on ollut kuten ennenkin. Nilkat ja polvet naksuu, siis tosi paljon, kantapäihin ja kynsivallit tulehtuu, lantio menee vinoon ja pitää kiropraktikolla suoristella... tuntuu myös ettei jaksaminen ja energia ole samalla tasolla kuin ennen. miten tässä näin kävi? Ja mitä tälle voi tehdä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvasti hoetaan useiden sairauksien olevan itseaiheutettuja ja niiden hoito pitäisi kokonaisuudessaan maksattaa potilaalla.

"Melanooman saavat vain idiootit auringossalöhöäjät."

"Haimasyöpä on juoppojen sairaus."

Vierailija
42/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu ketogeeniseen ruokavalioon. Ainakin itselleni se on tehnyt ihmeitä: suolisto voi paremmin ja samaa myötä koko keho. Moni ketoilija ikäänkuin nuorenee parikymmentä vuotta silmissä, tulehdukset häviävät, nivelvaivat häviävät jne.

N49

Keto on ihan ok. Näille vaivaisille riittäisi kuitenkin ihan vain kunnolliseen ravintoon siirtyminen.

No mitä luulet "näiden vaivaisten" syövän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minäkin 46v ja paremmassa kunnossa kuin 25-vuotiaana. Uusia ennätyksiä tulee salilla ja voima kasvaa! Terveisin 46v valkoinen heteromies

Vierailija
44/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa jamassa jo nelikymppisenä. Selkä rikki onnettomuuden takia ja fysioterapeutti sanoi, että mun keho ei näytä kestävän tällaista rasitusta. Työssä paljon nostoja, paikallaan seisomista, välillä paljon istumista ja usein hankalia työasentoja.

Vapaa-ajan harrastuksetkin kuormittaa, remonttia, puutarhatöitä ja hevoset hoidettavana.

Nyt erilaista vikaa alkanut putkahdella sieltä täältä, mutta jatkan vaikka pää kainalossa. Mitä työtä voisin paremmin tehdä kivuttomasti, jos en pysty istua, seistä tai tehdä mitään ruumiillista työtä.

Särkylääkkeet skippasin, kun ei niistä ole mitään hyötyä. Ruokavalio on kunnossa ja liikuntaakin saan keskivertokansalaista enemmän. Ei ole stressiä ja alkoholia en käytä. Elämä on uhan mukavaa, mutta on vaan niin paljon valuvikoja, sairauksia ja iän mukana tuomaa kremppaa, että kyllä on tekeminen selvitä työkunnossa eläkkeelle asti. Suku on ollut pitkäikäistä, mutta mä taidan olla tällainen jämäpala. Onhan se masentavaa...

Vierailija
45/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, minäkin 46v ja paremmassa kunnossa kuin 25-vuotiaana. Uusia ennätyksiä tulee salilla ja voima kasvaa! Terveisin 46v valkoinen heteromies

Korvaushoito (susta) sopivalla pistosvälillä saa pientä boostia aikaan myös salitouhuissa. :D 

Vierailija
46/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kankeutta ja raihnaista olo, kannattaa tarkistaa se kuuluisa ferritiini. Minulla ei vielä alkaneetkaan vanhuuden vaivat (46-vuotiaana), kun tajusin alkaa lisäraudoittaa itseäni aina silloin tällöin.

Vierailija
47/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt viimeinen talven aikana on kroppa alkanut raihnaistua vaikka kuntotreenailua ja lenkkeilyä on ollut kuten ennenkin."

Ilmeisesti liikuntamuotosi on juoksu. Juokseminen on elimistöä kuluttavaa vaikka se pitääkin hapenottokyvyn hyvänä. Suosittelen, että lopetat juoksemisen ja etsit sen tilalle jonkin muun urheilumuodon. Useimmat liikuntaa harrastavat tuttuni ovat jättäneet juoksun viimeistään viisikymppisen ylitettyään. Itse en ole onneksi koskaan juossut, omat lajini ovat kuntosali, kuntonyrkkeily ja työmatkapyöräily. Suosittelen erityisesti tuota nyrkkeilyä, se on nykyisin naisten laji. Ainakin siellä missä minä käyn, on enemmistö treenaajista naisia. Ulkonäen perusteella arvioitaessa siellä käy myös minun ikäisiäni naisia, itse olen 61-v.

Vierailija
48/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli nivelrikko polveen nyt 46v kertaheitolla. Tässä sitä nyt ollaan ja lenkataan kinesioteipillä ja ilmatyynykengillä ja Buranalla niin kauan, kuin edes jotenkin pystyy

Sama, vielä vähän nuorempana. Yhtäkkiä vaan alkoi kipu. Luulin että nivelrikko on seitsemänkymppisten vaiva...

Vierailija
49/52 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli nivelrikko polveen nyt 46v kertaheitolla. Tässä sitä nyt ollaan ja lenkataan kinesioteipillä ja ilmatyynykengillä ja Buranalla niin kauan, kuin edes jotenkin pystyy

Tästä ei hyvä seuraa. Toimin tällä tavalla useamman vuoden ja nyt kaikenlainen jalkoja rasittava liikunta on lähes mahdotonta. Ikää mulla on 48 vuotta. Voi surkeuden surkeus. :(

No mistä sitten seuraisi hyvää? Kaikkialla lukee, ettei nivelrikkoa voi parantaa. Tietty rasvaprosentti minimiin ja glukosamiinia.

Mutta mikä muu kuin uusi tekopolvi tämän parantaisi.

T. Tuo klenkkaaja

Pyydä lääkäriltä lähete fysioterapiaan. Ajoissa aloitettu polven kuntoutus voi antaa saman lopputuloksen kuin leikkaus. Nyt on huomattu että suuri osa polvileikkauksista on sikäli turhia, että ne voitaisiin korvata kuntoutuksella.

Fysioterapia on hyvästä, mutta kuntoutus ei voi korvata tekoniveltä, kun rusto on poissa ja luu koskettaa luuta.

Vierailija
50/52 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ai että, pian alkaa se stressaaminen että mikähän syöpä siellä kropassa nyt kuplii, kun tuntuu vähän oudolta. Ikä kun nousee niin samalla moninkertaistuu myös kaikki syöpäriskit.

Vierailija
51/52 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut kilpatasolla voimistelua pienestä pitäen. Jo 18-vuotiaana tuli nivelrikon oireet molempiin jalkoihin. Kuulema yleistä aktiiviliikkujilla, jotka saavat tärähtelyä niveliin.

Vierailija
52/52 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttisalille ja paino tuolla "puntti" sanalla. Salilla näkee usein treenaajia, jotka eivät käytä painoja lähes lainkaan. Nämä ovat lähes aina naisia. Vedellään laitteet pikana läpi minimipainoilla kuin tyhjää vaan. Tavoitteena pitäisi olla esim. 10 toistoa 2-3 sarjassa, joista aina sarjan viimeisintä tuskin tulisi jaksaa suorittaa. Lihas ei lähde kasvamaan ihan helpolla eikä voimaa tule lisää, jos vastusta ei ole todella paljon. Varsinkaan naisten ei tarvitse pelätä lihasten liiallista kasvua. Niitä ei tule ilman oikeaa ravintoa, mutta voimaa ja kiinteyttä kyllä saa painoharjoittelulla. Lähes tyhjillä vastuksilla tekeminen on lähes hyödytöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme