Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Simaa myydään maaliskuussa muttei yhtä päivää vapun jälkeen

Vierailija
02.05.2021 |

Kävin cittarissa, simapaikka jo korvattu limsalla. Kotimatkalla s-marketissa, jäljellä muutama yksittäinen pullo jotain kallista simaa jota sitten otin.

Mutta ihmettelen tätä kauppiaiden ajatustapaa että kuluttajat haluaisi maaliskuussa simaa mutta ei vappuviikonloppuna vappupäivää seuraavana päivänä? Cittarissa ainakin selvästi jo poistettu myynnistä.

Omasta mielestä kuluttajana olisi paljon mukavampi jos sen sijaan että aloitetaan 2kk etukäteen ja vappupäivän iltana otetaan simahyllyt pois, voisi aloittaa vaikka vasta 1kk etukäteen ja jatkaa myyntiä vielä pari viikkoa vapun jälkeenkin. Itse ainakin mielelläni vielä tänään vietän vappuviikonloppua siman parissa. Ensi viikollakin voisin ihan hyvin vielä muutaman pullon ostaa juhlien toukokuun ja lämpimien alkua.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ensi vuonna ostaa varastoon. Näin itse teen kun jo tuttua tuo että kaupat siivoaa kaikki juhlapyhien ruoat pois jo itse juhlapäivän iltana. Itsehän vasta aloitan juhlan viettämisen silloin ja voin jatkaan useita päiviä jälkeenkin.

Vierailija
2/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee kaikkia juhlia. Joulua lokakuussa, Runebergin päivää tammikuun alussa ja laskiaista tammikuun lopussa, pääsiäistä helmikuussa ja vappua maaliskuussa. Outoa kyllä, juhannuskyrsiä ei vielä ole alettu mainostaa toukokuussa. Itse tekemällä saa nauttia juhlaherkuista oikeana ajankohtana eikä 1-2 kk etuajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta ja olen ihmetellyt samaa jo useana vuonna. Kun siis niitä sesonkiruokia voisi syödä hyvin sen h-hetken jälkeenkin. Onneksi kaupoissa oli sentään luumurahkaa vielä ainakin helmikuussa. Se oli iloinen yllätys.

Vierailija
4/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögiäkin voi nautiskella tummin tammikuun iltoina vielä ihan hyvin.

Vierailija
5/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse simaa, tulee halvemmaksi.

Vierailija
6/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rituaali on ohi. 

Syyskuussa voit sitten ostaa glögiä joulun viettoon.

Vierailija
7/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse simaa, tulee halvemmaksi.

Pitää kokeilla vaikken oikein luota siihen että itsekemästäni tulisi läheskään yhtä hyvää. En pidä sitä ongelmana että maksan muutamasta valmispullosta mutta se on kyllä outoa että tänään jotkut isotkin kaupat jo poistanut myynnistä. vappuhan oli vasta eilen ja nyt vielä vappuviikonloppu. No, kohta voi varmaan ostaa jouluruokia...

ap

Vierailija
8/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän s-marketista oli sima ja serpentiinit loppu jo vappuaaton aattona.

Vierailija
9/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan joku ihmetellä myös ap:n ostoskäyttäytymistä kun sitä haluamaansa tuotetta on tosiaan ollut tarjolla jo maaliskuussa ja hän kuitenkin on ostamassa tuotetta vasta kun sen sesonki on ohi. Miksei voinut ostaa maalis-huhtikuussa valmiiksi?

Vierailija
10/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että siivotaan pois. Ne on vaan menekin ennakoineet, ja jos on loppu niin on loppu. Ei se miksikään sun kaapissa mene kun ostat silloin kun sitä on.

Vierailija
11/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee kaikkia juhlia. Joulua lokakuussa, Runebergin päivää tammikuun alussa ja laskiaista tammikuun lopussa, pääsiäistä helmikuussa ja vappua maaliskuussa. Outoa kyllä, juhannuskyrsiä ei vielä ole alettu mainostaa toukokuussa. Itse tekemällä saa nauttia juhlaherkuista oikeana ajankohtana eikä 1-2 kk etuajassa.

Mikä on juhannuskyrsä?

Vierailija
12/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan joku ihmetellä myös ap:n ostoskäyttäytymistä kun sitä haluamaansa tuotetta on tosiaan ollut tarjolla jo maaliskuussa ja hän kuitenkin on ostamassa tuotetta vasta kun sen sesonki on ohi. Miksei voinut ostaa maalis-huhtikuussa valmiiksi?

En ole ap mutta vastaan silti. Olen hetkessä eläjä, minua ei kiinnosta miettiä juhlia kaun ennen niitä. Innostun vasta kun juhlat periaatteessa jo ovat ja jatkan viettoa joitakin päiviä.

Vierailija
13/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä silloin enää tilata lisää. Niin harva ostaa niitä normihinnalla enää vappuna.

Vierailija
14/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi että olen ostanut simaa monta kertaa jo ennen vappua. Eikä nyt kyse ole siitä mitä ennen vappua on tehnyt vaan se että on outoa kun kaupat poistaa myynnistä jo vappupäivän iltana mutta maaliskuussa olettavat kuluttajien kuitenkin haluavan simaa.

ap

Vierailija
15/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne siivottaisiin pois, niin nehän menisivät hävikkiin. Mikä kauppa niin tekisi? Alennuksella jonkun ajan kuluttua möisivät, jos olisi virhe sattunut ja tullut tilattua liikaa. Nehän katsovat edellisten vuosien perusteella varmaan, jos kaikki on vapunpäivänä menneet niin varmaan kaupan mielestä ok. Miksi tilaisivat niin paljon ettei mene?

Vierailija
16/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on muuttunut noin 10 vuoden aikana ja oikein voimakkaasti viimeisen 5 vuoden aikana. Ennen sai joulu- pääsiäis- ja vappuruokia sekä -koristeita vielä pitkään kyseisten pyhien jälkeen. Siitä on tosiaan ehkä vain 5 vuotta, kun ostin Helsingin Sokokselta joulukoristeita -50% alennuksella tammikuun lopussa. Nyt ne ovat poissa jo 26.12.

Minua ei sinänsä haittaa esim. amerikkalaisten juhlien saapuminen Suomeen, mutta toivoisin, että täällä silti pidettäisiin se (omasta mielestäni) vanha hyvä tapa, että juhlat vasta alkavat aaton tienoilla ja jatkuvat pitempään, eikä niin, että ne aloitetaan aiemmin ja loppuvat jo melkein aattona (oli sitten minkä tahansa pyhän aatto kyseessä).  

Vierailija
17/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Olisin hakenut meidän alueen kaupoista simaa vappuaattona klo 17... enää mehukatti-simaa ehkä max 10-15ploa joka kaupassa (josta en tykkää).. todella ärsyttävää että kaikki pitää ostaa ennakkoon!

Sama juttu jouluisin glögin kanssa..pakko ostaa sitäkin jemmaan, jos haluaa vielä tammikuun kylminä päivinä juoda.

Vierailija
18/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on muuttunut noin 10 vuoden aikana ja oikein voimakkaasti viimeisen 5 vuoden aikana. Ennen sai joulu- pääsiäis- ja vappuruokia sekä -koristeita vielä pitkään kyseisten pyhien jälkeen. Siitä on tosiaan ehkä vain 5 vuotta, kun ostin Helsingin Sokokselta joulukoristeita -50% alennuksella tammikuun lopussa. Nyt ne ovat poissa jo 26.12.

Minua ei sinänsä haittaa esim. amerikkalaisten juhlien saapuminen Suomeen, mutta toivoisin, että täällä silti pidettäisiin se (omasta mielestäni) vanha hyvä tapa, että juhlat vasta alkavat aaton tienoilla ja jatkuvat pitempään, eikä niin, että ne aloitetaan aiemmin ja loppuvat jo melkein aattona (oli sitten minkä tahansa pyhän aatto kyseessä).  

Itsekin muistelen että ennen on katseltu jääkiekon mm-kisoja äitienpäivänä siman parissa, ei suinkaan hiihdon maailmancupia maliskuussa. Joten ennen oli selvästi pidempään myynnissä vapun jälkeen.

Ei niissä nyt ainakaan päiväys mene vaikka jäisi hyllyyn hetkeksi, katselin yhtä pulloa niin parasta ennen 8/2022. varmasti olisi suositumpaa kuin monet muut kaupan juomat.

Vierailija
19/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrsä on yhtä kuin makkara.

Vierailija
20/29 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä prismassa on simaa ympäri vuoden. Ei ehkä lavoittain mutta on kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän